Skocz do zawartości
MFpower

Pronar -Czy ciągnik hamuje na 4 koła / Zacinanie hamulców

Polecane posty

MFpower    12

Pisalem w innym temacie ale nikt nie odpowiedział może nie zauważył nikt to napiszę tutaj jeszcze raz. Czy w waszych Pronarach 1025A, po wciśnięciu hamulca, zapala się kontrolka od przedniego napędu i czy wasze hamują na 4 koła? Po rozpięciu pedałów hamuje tylko lewe koło i kontrolka nie zapala sie a prawy pedał nie hamuje prawie wcale ale na śniegu blokowały wszystkie 4 koła. Czy tak powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    16

wiekszość ciągników z wlanczanym napedem elektrohydraulicznie tak ma ze podczas hamowania załancza naped żeby hamowały wszystkie koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

A tam jest napęd załączany przez wielopłytkowe sprzęgło.... więc możliwe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MFpower    12

A jaki jest lepszy ten z 1025 czy ze słabszych modeli na wajchę? A można coś poradzić żeby tak nagle nie blokowało tego lewego koła bo jak nie hamuje to nie hamuje a jak docisne do końca pedał to od razu koło w miejscu. A trochę szkoda opon na asfalcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    44

musisz zwalić koło i rozebrać beben. tarcze na wałku ci się zacierają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

A nie ma tam jakiegoś okienka żeby może jakiegoś specyfiku wpuścić i poprawić działanie ? Konieczne jest rozbieranie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie ma.  Prawdopodobnie samego koła nie musisz zdejmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

A jak z tym napędem jeszcze raz zapytam. Który lepszy ten na wajchę czy przycisk i ogólnie trochę się różnią który lepszy według was ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    44

na przycisk. jak zdejmiesz koło to masz nieograniczony dostęp. Seweryn ma rację że można nie zdejmować ale jest trochę ciasno. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No wygody nie ma ale się da. 

Załączanie w ruskim czegokolwiek wolał bym na guziki. Szarpanie się z wajchami w tych maszynach nie należy do przyjemnych rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

To narazie niech zostanie jak jest lewe a gdyby rozpiąć pedly i hamować narazie tylko prawym. Ale znowu on jest słaby gdy jade szybko. Może prawe koło da radę podciągnąć bez rozbierania ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Bez rozbierania hamulce da się wyregulować i od tego powinieneś zacząć. Jak znajdziesz na forach albo w instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    0

Witam 

Problem z hamulcami u mnie polega na tym że czasami blokowało prawe koło po użyciu hamulca nożnego ale puszczało czasem trzeba był wrzucić wsteczny żeby pomogło. Ale nie o tym w tym poście ostatnio skracając sobie drogę przejechałem przez rzekę gdzie było dosyć dużo wody około 70-80cm (piszę o tym ponieważ na forum znalazłem takie wpisy ze przy dużej wilgotności blokują hamulce). Po południu tym ciągnikiem wróciłem do domu i ciągnik na jakieś dwa tygodnie schowany w garażu i tu zaczyna się problem kombajn na polu ja do Pronara a Hamulce trzymają na Amen brak jakiejkolwiek możliwości ruchy do przodu lub do tyłu. jak już skończyłem żniwa podnośnik i  tak prawe koło które wcześniej się kleszczyło obraca się, Lewe Stoi rzuciłem okiem na forum rozebrałem hamulce okazało się kulki i tarcze z którymi pracują są zardzewiałe wszystko wyczyściłem żeby rozpierało się luźno koło się kręci. Wszystko skręciłem próbuje obrócić kołem stoi co się okazało mechanizm (sprzęgło nie wiem co to dokładnie jest) od mechanizmu różnicowego który montuje się po złożenie hamulcu nie wchodzi jak by w swoje miejsce jak by zbyt płytko po skręcenie obciera o obudowę i to blokuje koło czy jest jakiś sposób na poprawne zmontowanie żeby on wszedł głębiej ma cie może jakiś pomysł????

jak zmontuje całość oprócz tego mechanizmu koło się obraca  jak go włożę i skręcę kołem nie można obrócić.

P.S. trochę się rozpisałem ale chciałem jak najlepiej przybliżyć temat

pozdrawiam Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ten mechanizm to blokada dyferencjału. On ma wejść tak głęboko by odstęp pomiędzy nim a obudową hamulca wynosił dosłownie około 3 mm a sama obudowa blokady naszła luźno aż do końca.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    0

Pytasz o tą zewnętrzną obudowę którą zakładamy na końcu i wszystko skręcamy? Ona nie wchodzi do końca dopiero ściągam ja srubami ale wtedy blokada ociera o zewnętrzną obudowę i wszystko się klinuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No a ma wejść luźno do samego końca. Na 100% wkładając blokadę nie wchodzi ci do końca. Są w niej dwie tarcze takiej same jak w hamulcach i wchodzą na ten sam wieloklin. Pierwszą wsuwa się łatwo a z drugą trzeba dobrze kombinować żeby naszła. Widać ją z boku mechanizm. Dziubniesz śrubokrętem i na ban będzie się obracać, czyli nie jest na wieloklinie i to jest winowajca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    0

Kolego miałeś stuprocentową rację nie trafiała druga tarcza na wieloklin i stąd mój problem dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    0

W Poniedziałek rozbieram prawą stronę już większość rzecz wiem, ale jak bedę miał zdjęte koło chce poszukać przyczyny problemu z hamulcami pneumatycznymi  pompa nabija ciśnienie do odpowiedniego poziomu w ciągniku jak i w przyczepie ale wciskając pedał hamulca ciśnienie nie ma żadnego hamowania przyczepą tylko ciągnik mechanicznie gdzie szukać problemu czy jest tam jakiś zawór który odpowiada za hamowanie przyczepą, przyczepami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×