Skocz do zawartości
hoodoowca

Belarus sprzęgło dwutarczowe

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hoodoowca    4

Witam spotkał się ktoś z czymś takim ,mechanik ostatnio zasugerował mi że do tura można założyć coś takiego ale
nie umiał tak do końca wytłumaczyć na czym to polega więc stąd moje pytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Dwu tarczowe jest stosowane w 1025 ale nie wiem czy to Ci tam wejdzie. A co się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Po prostu u mnie w turze sprzęgło wytrzymuje 8-12 m-cy ,były już wykorzystywane różne opcje tarcza listkowa itd ale bez skutku .
Co prawda ciągnik jest wykorzystywany bardzo intensywnie ale trochę za często to wysiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    587

Samo sprzęgło najgorsze nie jest ale sama tarcza lipna. Tam na pewno dwutarczowe nie wejdzie już docisk nowego typu mieści się na styk. A o ceramicznym myślałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Tarcza ceramiczna się nie spali . fakt może dojść do uszkodzenia spieków ale i zwykła okładzina też lubi popękać .Chyba czas kupić ładowarkę jak tak szybko pada sprzęgło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Spalić się nie spali tylko się zużyje szybciej. Jazda na pół sprzęgle jest praktycznie nie możliwa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Każde sprzęgło zakatujesz jazdą na tym pół sprzęgle . ceramiczna zużywa docisk i koło bo spieki są przystosowane do wysokiej temperatury pracy (tarcia ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182
Napisano (edytowany)

Dobre opinie ma sprzęgło przygotowane przez firmę LUK, jego wadą jest wysoka cena ok. 1500zł (tarcza +docisk). Tarcza  LUKa jest wyposażona w sprężynowe, a nie gumowe, tłumiki drgań skrętnych (gumowe często są przyczyną padnięcia tarczy). Przy tarczy ceramicznej trzeba odchudzić docisk o 3 sprężyny. 

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Spiek ma podwyższone tarcie, dlatego działa 0-1. Ciągnik na ceramice idealny do pracy w polu do tura się nie nadaje. Do tura organika na okładzinach problem powinien ustać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Właśnie miałem też ceramiczną to zjadło docisk,a na półsprzęgle też można jeździć nie wytrzymał dłużej niż inne.Ładowarka owszem to marzenie na przyszłść.
Tarcza się nie spaliła tylko amortyzatory się rozleciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126
Napisano (edytowany)

W sensie zwykła ma uszkodzone jedynie amortyzatory ? 

 

Ceramika jak je docisk to znaczy że pracuje na uślizgu do czego absolutnie stworzona nie jest. Rozwalone amortyzatory sugerują że przekraczasz momenty skręcające, więc albo zmieniasz biegi na zbyt niskich obrotach, albo ruszasz na zbyt wysokich, albo jak ciągnik się toczy przełączasz przód tył. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587
Napisano (edytowany)

Ostatnio taką tarczę wymieniałem jak nówka okładziny a amortyzatory wysypały się wszystkie. Z czasem przecina blachy które okuwają gumy i rozwala amortyzator. 

LUK ma tarczę ceramiczną ze sprężynami a w pronarze zefir tarcza nie ma w ogóle  tłumików ciekawe czy pasuje.

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Masakra dopiero teraz obejrzałem że tarcze do rusłana to takie gówno:D Od razu wstawił bym tam sprężyny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Przecież nie ma znaczenia przełączanie przód tył, bo sprzęgło kręci się w jedną stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Sprzęgło kręci się w jedną stronę ale na tarczę działają siły w obu kierunkach w jednym gdy rusza a drugim gdy hamuje silnikiem.

Najprędzej okucie tych gum przecina przy hamskim puszczaniu sprzęgła na wysokich obrotach.

Co nie zmienia faktu że powinno i tak wytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Najlepiej wyglada ta tarcza z Luk'a ciekawe czy jest dostępna "zwykła" z Luk'a, do zetora wiem że występuje, sprzęgło na niej trochę szybciej spina. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Mnie też wkurzały te szajsowate tarcze sprzęgłowe i rok temu kupiłem tarcze wzmocnioną i ze sprężynami za około 240 zł. Wyglądała bardzo solidnie (nie wiem co za firma), sprzęgło dużo lepiej się zachowuje, ale nie wiem jak będzie z żywotnością bo teraz mniej używam mtz niż dawniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

No i znalazłem kto pisał o odchudzeniu ze sprężyn  docisku przy tarczy ceramicznej :D. @mytraktor daj nr. tego podzespołu i czy u nas można go dostać (cena), bo tarcza i docisk jest bardzo podobne do produktu LUK-a ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mytraktor    0
Napisano (edytowany)

http://mytraktor.by/Pages/Generalparts.html

http://mytraktor.by/Pages/Test-drive/Otvodkajp.html

Если честно я сам интересны отзывы гостей этой связью: лучше или хуже, это люк? Этот набор, я попробовал на тракторе было хорошо, но это было несколько лет назад. Как дела идут теперь будет мне и себе интересно.

Edytowano przez mytraktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Czy u nas można coś takiego kupić bo ja nie znalazłem a chętnie bym spróbował taki komplet założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Tara robi tarcze ze sprężynami. Całkiem uczciwie wygląda jak na ruski wyrób.

post-13540-0-88507800-1494259814_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×