Skocz do zawartości
hoodoowca

Belarus sprzęgło dwutarczowe

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hoodoowca    4

Witam spotkał się ktoś z czymś takim ,mechanik ostatnio zasugerował mi że do tura można założyć coś takiego ale
nie umiał tak do końca wytłumaczyć na czym to polega więc stąd moje pytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Po prostu u mnie w turze sprzęgło wytrzymuje 8-12 m-cy ,były już wykorzystywane różne opcje tarcza listkowa itd ale bez skutku .
Co prawda ciągnik jest wykorzystywany bardzo intensywnie ale trochę za często to wysiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    785

Samo sprzęgło najgorsze nie jest ale sama tarcza lipna. Tam na pewno dwutarczowe nie wejdzie już docisk nowego typu mieści się na styk. A o ceramicznym myślałeś?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    295

Tarcza ceramiczna się nie spali . fakt może dojść do uszkodzenia spieków ale i zwykła okładzina też lubi popękać .Chyba czas kupić ładowarkę jak tak szybko pada sprzęgło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Spalić się nie spali tylko się zużyje szybciej. Jazda na pół sprzęgle jest praktycznie nie możliwa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    295

Każde sprzęgło zakatujesz jazdą na tym pół sprzęgle . ceramiczna zużywa docisk i koło bo spieki są przystosowane do wysokiej temperatury pracy (tarcia ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Dobre opinie ma sprzęgło przygotowane przez firmę LUK, jego wadą jest wysoka cena ok. 1500zł (tarcza +docisk). Tarcza  LUKa jest wyposażona w sprężynowe, a nie gumowe, tłumiki drgań skrętnych (gumowe często są przyczyną padnięcia tarczy). Przy tarczy ceramicznej trzeba odchudzić docisk o 3 sprężyny. 

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Spiek ma podwyższone tarcie, dlatego działa 0-1. Ciągnik na ceramice idealny do pracy w polu do tura się nie nadaje. Do tura organika na okładzinach problem powinien ustać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Właśnie miałem też ceramiczną to zjadło docisk,a na półsprzęgle też można jeździć nie wytrzymał dłużej niż inne.Ładowarka owszem to marzenie na przyszłść.
Tarcza się nie spaliła tylko amortyzatory się rozleciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

W sensie zwykła ma uszkodzone jedynie amortyzatory ? 

 

Ceramika jak je docisk to znaczy że pracuje na uślizgu do czego absolutnie stworzona nie jest. Rozwalone amortyzatory sugerują że przekraczasz momenty skręcające, więc albo zmieniasz biegi na zbyt niskich obrotach, albo ruszasz na zbyt wysokich, albo jak ciągnik się toczy przełączasz przód tył. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Ostatnio taką tarczę wymieniałem jak nówka okładziny a amortyzatory wysypały się wszystkie. Z czasem przecina blachy które okuwają gumy i rozwala amortyzator. 

LUK ma tarczę ceramiczną ze sprężynami a w pronarze zefir tarcza nie ma w ogóle  tłumików ciekawe czy pasuje.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Masakra dopiero teraz obejrzałem że tarcze do rusłana to takie gówno:D Od razu wstawił bym tam sprężyny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    69

Przecież nie ma znaczenia przełączanie przód tył, bo sprzęgło kręci się w jedną stronę.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Sprzęgło kręci się w jedną stronę ale na tarczę działają siły w obu kierunkach w jednym gdy rusza a drugim gdy hamuje silnikiem.

Najprędzej okucie tych gum przecina przy hamskim puszczaniu sprzęgła na wysokich obrotach.

Co nie zmienia faktu że powinno i tak wytrzymać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Najlepiej wyglada ta tarcza z Luk'a ciekawe czy jest dostępna "zwykła" z Luk'a, do zetora wiem że występuje, sprzęgło na niej trochę szybciej spina. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    15

Mnie też wkurzały te szajsowate tarcze sprzęgłowe i rok temu kupiłem tarcze wzmocnioną i ze sprężynami za około 240 zł. Wyglądała bardzo solidnie (nie wiem co za firma), sprzęgło dużo lepiej się zachowuje, ale nie wiem jak będzie z żywotnością bo teraz mniej używam mtz niż dawniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

No i znalazłem kto pisał o odchudzeniu ze sprężyn  docisku przy tarczy ceramicznej :D. @mytraktor daj nr. tego podzespołu i czy u nas można go dostać (cena), bo tarcza i docisk jest bardzo podobne do produktu LUK-a ;).


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mytraktor    0

http://mytraktor.by/Pages/Generalparts.html

http://mytraktor.by/Pages/Test-drive/Otvodkajp.html

Если честно я сам интересны отзывы гостей этой связью: лучше или хуже, это люк? Этот набор, я попробовал на тракторе было хорошо, но это было несколько лет назад. Как дела идут теперь будет мне и себе интересно.

Edytowano przez mytraktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    69

Nie mam tablicy znaków teraz.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Czy u nas można coś takiego kupić bo ja nie znalazłem a chętnie bym spróbował taki komplet założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Tara robi tarcze ze sprężynami. Całkiem uczciwie wygląda jak na ruski wyrób.

post-13540-0-88507800-1494259814_thumb.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.