Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pewnie "mechanik od 60tek" robił ten silnik i tu jest błąd! bo ludzie myślą że 3p to jeden czort co 60 a w 3p nie można sobie pozwolić na wciskanie tulei cylindrowych na kolanie. Po pierwsze po wyjęciu starych tulei należy wstawić blok na honownicę i przehonować wszystkie 3 otwory dopiero później na prasie wcisnąć tuleje przesmarowane olejem, tylko dzięki temu mamy pewność że nie będzie problemu z braniem oleju i kompresją. Znam przypadek co facet sam robił w garażu sobie silnik i tak się skończyło, trzeba było nowe tuleje kupić i pierścienie bo źle się ułożyły. Sprawdź jeszcze ten rozrząd ale moim zdaniem to 99% źle wprasowane tuleje.

Opublikowano

Udało Ci się i tyle. Prawdziwy zakład wrzuca surowe tuleje i je obrabia, partacze wrzucają gotowce i że niby ok. W 3p są suche tuleje które są bardzo cienkie, przy wkładaniu ich w mniejszym i większym stopniu się deformują przez co później są problemy z niskimi przebiegami tych silników czy innymi "cudami" w stylu zatarty silnik etc. 

Opublikowano

pewnie "mechanik od 60tek" robił ten silnik i tu jest błąd! bo ludzie myślą że 3p to jeden czort co 60 a w 3p nie można sobie pozwolić na wciskanie tulei cylindrowych na kolanie. Po pierwsze po wyjęciu starych tulei należy wstawić blok na honownicę i przehonować wszystkie 3 otwory dopiero później na prasie wcisnąć tuleje przesmarowane olejem, tylko dzięki temu mamy pewność że nie będzie problemu z braniem oleju i kompresją. Znam przypadek co facet sam robił w garażu sobie silnik i tak się skończyło, trzeba było nowe tuleje kupić i pierścienie bo źle się ułożyły. Sprawdź jeszcze ten rozrząd ale moim zdaniem to 99% źle wprasowane tuleje

Honowanie Bloku a skąd Kolega ma tuleje nad wymiarowe jak blok rozwierci (takie rzeczy w ostateczności i tuleje na zamówienie .Tuleja przesmarowana olejem i wciskana nie odprowadza ciepła bo olej robi spiek miedzy tuleją a blokiem i mamy kolejny problem .Tutaj potrzebne są szczegóły jakie części poszły chyba jakieś pudełka są po częściach co kupiłeś 

Opublikowano

GucioJUMZ - masz rację, tuleje osadza się na sucho.

Kolegom wyżej to coś dzwoni tylko nie do końca wiedzą gdzie. Tuleje wciska się w oczyszczone otwory w bloku ( bardzo ładnie robi się to honownicą nawet prowizorką za 100 zł z allegro, taka obróbka to nie honowanie tylko czyszczenie) szczególnie uwagę zwrócić na oczyszczenie pogłębienie pod kołnierz tulei i fazę na przejściu pogłębienie w otwór. Tuleje można spokojnie zamrozić w suchym lodzie i wpuścić ( bez większego oporu ). Tak osadzone tuleje idą na honownicę i obrabia się pod wymiar. Jeśli zakład nie spapra sprawy to masz na lata zrobione.

Gotowe tuleje zawsze będą miały trochę odkształcenia ( średnio ok kilku setnych mm przy dokładnym otworze ), tragedii nie ma więc jeśli ktoś dobrze to zrobi to też popędzie.

BartekMrozu - jeśli silnik będzie niedogrzany, często i na krótko odpalany, to taka maź ma prawo się zbierać

Opublikowano

Udało Ci się i tyle. Prawdziwy zakład wrzuca surowe tuleje i je obrabia, partacze wrzucają gotowce i że niby ok. W 3p są suche tuleje które są bardzo cienkie, przy wkładaniu ich w mniejszym i większym stopniu się deformują przez co później są problemy z niskimi przebiegami tych silników czy innymi "cudami" w stylu zatarty silnik etc. 

 

oczywiste że  się udało gdyby się nie udało nie było by tego przebiegu tylko że ja mroziłem tuleje i wpadły same a nie wbijałem młotkiem i nie smarowałem olejem

Opublikowano

GucioJUMZ - masz rację, tuleje osadza się na sucho.

Kolegom wyżej to coś dzwoni tylko nie do końca wiedzą gdzie. Tuleje wciska się w oczyszczone otwory w bloku ( bardzo ładnie robi się to honownicą nawet prowizorką za 100 zł z allegro, taka obróbka to nie honowanie tylko czyszczenie) szczególnie uwagę zwrócić na oczyszczenie pogłębienie pod kołnierz tulei i fazę na przejściu pogłębienie w otwór. Tuleje można spokojnie zamrozić w suchym lodzie i wpuścić ( bez większego oporu ). Tak osadzone tuleje idą na honownicę i obrabia się pod wymiar. Jeśli zakład nie spapra sprawy to masz na lata zrobione.

Gotowe tuleje zawsze będą miały trochę odkształcenia ( średnio ok kilku setnych mm przy dokładnym otworze ), tragedii nie ma więc jeśli ktoś dobrze to zrobi to też popędzie.

BartekMrozu - jeśli silnik będzie niedogrzany, często i na krótko odpalany, to taka maź ma prawo się zbierać

 

Dokładnie miałem na myśli czyszczenie honownicą otworu w bloku pod tuleje, w żadnym wypadku rozwiercanie. U mnie są tuleje a w zasadzie zestaw naprawczy cały mahle z krotoszyna.

Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie podobnie znalazłem przyczynę uszczelka pod głowica :) potrzebuje jeszcze kolejność regulaci zaworow w 3p i z jaką siła dokręcić głowice i w jakiej kolejności śruby dokręcac

Edytowane przez BartekMrozu
Opublikowano (edytowane)

balcerek1 miałeś rację z uszczelka ale to się jeszcze jutro okaże czy to tylko wina uszczelki jak go złożę jutro napisze czy już wszystko działa okey czy trzeba będzie szukać dalej :) A z jaka siła dokręcić głowice wiesz może???

Edytowane przez BartekMrozu
Opublikowano

Dodam od siebie ze teraz fajne sa surowe zestawy Złoteckiego i po honowaniu tuleji załozeniu tłoków i pierścieni pracuje to perfekcyjnie, tak robi mój kolega co zajmuje sie silnikami do Fergusonów.

Gotowce to sie zakłada na krótką metę lub do handlu!!!

W silnika Mf , 3P Fergusonach itp trzeba honować surowe tuleje, tak by uzyskać odpowiednią średnicę miedzy tuleją a tłokiem.

Opublikowano

Nie wiem czemu ma niby służyć to dokręcanie lub sprawdzanie po czasie?

Klucz dynamometryczny dobrze skalibrowany i co tam sprawdzać?

100-105 Nm podziel na 3 etapy, nie potrzeba więcej.

Najważniejsze to oczyść dobrze gwinty ( zakładam że nie wymieniasz szpilek ani nakrętek ). Jeśli zauważysz uszkodzenia na gwincie to wymień.

Klucz ma swoją bezwładność, ciąg równo i z wyczuciem. Jak Ci się ręka zmęczy to przed ostatecznym dociąganiem odpocznij:) 

Opublikowano

Przy dokręcaniu głowicy tylko na 100 po godzinie ustawiasz klucz o 2 więcej i puszczą jeszcze szpilki czy nakrętki robię tak od lat i jak ktoś pyta to doradzam i przestańcie wciskać i się wywyższać się ze co to daje dokręcanie czy sprawdzanie po godzinie może lepiej kombinerkami dokręcić i będzie dobrze a jak pisze na 4 razy to n znów źle.Najlepiej naraz i po kłopocie.Po co się męczyć a potem głowice powichrowane ale to już wasza sprawa.

akmaly sam widzisz na ile zaleca dokręcić producent bo takie dzisiaj gówno robią nie głowice i osobiście dokręcam mocniej ale już nie będę pisał na ile bo znów będzie wam nie pasować :P

Opublikowano

Niektórzy twierdzą, że trzeba dokręcać tylko na sucho, inni za to mówią że trzeba posmarować cienko uszczelkę,
Bartek Mrozu@ i jak, chodzi już tak jak trzeba?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v