Skocz do zawartości

Polecane posty

krycha094    7

Witam

 

Posiadam MF 5465 czy orientujecie się ile amper powinna pobierać sprawna instalacja elektryczna w stanie spoczynku??. Po kilku dniach po postoju rozładowuje akumulator  a aktualnie pobór wynosi ok 0.25-0,35 a. obstawiam też akumulatory od nowości mają ok 7 lat więc ich koniec pewnie bliski dlatego chciałbym się pierw upewnić czy instalacja jest sprawna.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    26

A może radio ci rozładowywuje? , 0,25 A to bardzo duzo, gdyby pobierało w miliamperach to byłoby jeszcze bezpieczne. Akumulatory zostawiłbym w spokoju, przy wyłaczonych odbiornikach nie powinno być poboru pradu. Aby wykluczyć akumulatory zrzuc po prostu klemy, niech postoi , zamontuj i zobaczysz czy aku trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

radio nowe i raczej sprawne właściwie tylko podtrzymanie radia działa a samo radio gra tylko po ząłaczeniu zapłonu

Edytowano przez krycha094

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    382

To spróbuj go naładować i hebel wyłączyć, jeśli radio jest pod Stacyjke to nie ma prawa prądu pobierać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

a jak najlepiej sprawdzić instalacje miernik na klemie i wyciągać bezpieczniki i zobaczyć kiedy pobór spada?? i wtedy szukać dalej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

0,25 A, to nie jest dużo, w ciągniku jest centralka (komputer) i ona pobiera prąd. Jak masz stare aku to pewnie już nie trzymają prądu jeszcze teraz na mrozie i dlatego siadają po kilku dniach a gdy je podładujesz to jeszcze żyją. Najlepiej zrób jak piszą, naładuj, zdejmij kleme i po paru dniach zobaczysz w jakim są stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    15

Kolego na ładuj akumulatory i wyciągaj bezpieczniki może dojdzie który obwód pobiera najwięcej będziesz mógł ocenić czy jest instalacja ok czy też nie. W jaki sposób mierzyłeś pobór prądu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    259

0,25 A to bardzo dużo. W radiu rozumiem, że masz dwa przewody dodatnie. Pamiętaj, że jak zamienisz to radio może pobierać prąd. Skoro masz amperomierz to sprawdź na wszystkich zabezpieczonych obwodach czyli przygotuj sobie tak miernik abyś mógł go wpiąć zamiast bezpiecznika i po kolei do przodu. Nie zapomnij o dodatkowych jak są (np zasilanie regulatora napięcia gdzieś pod maską).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Z zasady przyjmuje się ze maksymalny pobór prądu w stanie spoczynku tzn wyłączony zapłon żadnych lampek wewnątrz i powlanczinych odbiorników powinien być do 0.03A optymalnie 0.02 do 0.025A. Jaszybszy sposób zlokalizowania poboru to tak jak koledzy mówili miernik i wyciągać bezpieczniki. Wydaje mi się że któryś z przekaźników masz na stałe włączony bo właśnie przekaźnik (cewka) ma pobór prądu w tych granicach co piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    794

Odłącz podtrzymanie radia i zobacz co będzie , miałem takie radio co właśnie 0.2 A brało, musiałem odłączyć.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z zasady przyjmuje się ze maksymalny pobór prądu w stanie spoczynku tzn wyłączony zapłon żadnych lampek wewnątrz i powlanczinych odbiorników powinien być do 0.03A optymalnie 0.02 do 0.025A. Jaszybszy sposób zlokalizowania poboru to tak jak koledzy mówili miernik i wyciągać bezpieczniki. Wydaje mi się że któryś z przekaźników masz na stałe włączony bo właśnie przekaźnik (cewka) ma pobór prądu w tych granicach co piszesz.

A kto ci takich bzdur naopowiadał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Nie powinno być więcej jak 150mA, taka normę podaje np. VW. Mnie uczono jeszcze jednego przeliczenia 0,6 x pojemność akumulatora wyrażona w Ah= max pobór prądu w spoczynku wyrażona w mA; przykładowo 0,6x70Ah= 42mA 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A w którym miejscu w tym temacie jest mowa o VW? Bo mi się wydaje, że temat jest o ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Dla tego podałem drugie wyliczenie zależne od pojemności akumulatora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
    • Przez caros2
      Jak podłączyć przełącznik kierunkowskazów w 3512?Załączone zdjęcie.
    • Przez norbi222
      Czy rozrysuje ktoś mi taki jakiś schemat jak podłączyć dmuchawę 3 biegową do przełącznika a następnie do wtyczki od zapalniczki?
    • Przez Team_Deutz
      Witam, temat błahy, na wolną chwilę. Zatem, interesuje mnie zakup kogutów, tak wiem mnóstwo tego wszędzie, aczkolwiek interesują mnie koguty szybkoobrotowe w "normalnych" pieniądzach. Fajnie wyglądają na Massey'u Kamila5435 i podobne chciałbym mieć u siebie na Deutz'u. Ceny kogutów od Korbanka czy innych dealerów przekraczają kryteria cenowe. Stąd sprawa do was forumowiczów, elektroników i innych geniuszów internetu. Czy istnieje opcja zwiększenia szybkości obrotów koguta, a może widzieliście jakieś szybkoobrotowe w cenie do 150zł
       
      LINK DO FILMU 4:36 minuta 

      https://www.youtube.com/watch?v=yNZ5m7LUDzA 

      Jedna prośba, na spokojnie forumowicze
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.