Polecane posty

krycha094    7

Witam

 

Posiadam MF 5465 czy orientujecie się ile amper powinna pobierać sprawna instalacja elektryczna w stanie spoczynku??. Po kilku dniach po postoju rozładowuje akumulator  a aktualnie pobór wynosi ok 0.25-0,35 a. obstawiam też akumulatory od nowości mają ok 7 lat więc ich koniec pewnie bliski dlatego chciałbym się pierw upewnić czy instalacja jest sprawna.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    34

A może radio ci rozładowywuje? , 0,25 A to bardzo duzo, gdyby pobierało w miliamperach to byłoby jeszcze bezpieczne. Akumulatory zostawiłbym w spokoju, przy wyłaczonych odbiornikach nie powinno być poboru pradu. Aby wykluczyć akumulatory zrzuc po prostu klemy, niech postoi , zamontuj i zobaczysz czy aku trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

radio nowe i raczej sprawne właściwie tylko podtrzymanie radia działa a samo radio gra tylko po ząłaczeniu zapłonu

Edytowano przez krycha094

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kitowiak    460

To spróbuj go naładować i hebel wyłączyć, jeśli radio jest pod Stacyjke to nie ma prawa prądu pobierać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

a jak najlepiej sprawdzić instalacje miernik na klemie i wyciągać bezpieczniki i zobaczyć kiedy pobór spada?? i wtedy szukać dalej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

0,25 A, to nie jest dużo, w ciągniku jest centralka (komputer) i ona pobiera prąd. Jak masz stare aku to pewnie już nie trzymają prądu jeszcze teraz na mrozie i dlatego siadają po kilku dniach a gdy je podładujesz to jeszcze żyją. Najlepiej zrób jak piszą, naładuj, zdejmij kleme i po paru dniach zobaczysz w jakim są stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    27

Kolego na ładuj akumulatory i wyciągaj bezpieczniki może dojdzie który obwód pobiera najwięcej będziesz mógł ocenić czy jest instalacja ok czy też nie. W jaki sposób mierzyłeś pobór prądu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    908

0,25 A to bardzo dużo. W radiu rozumiem, że masz dwa przewody dodatnie. Pamiętaj, że jak zamienisz to radio może pobierać prąd. Skoro masz amperomierz to sprawdź na wszystkich zabezpieczonych obwodach czyli przygotuj sobie tak miernik abyś mógł go wpiąć zamiast bezpiecznika i po kolei do przodu. Nie zapomnij o dodatkowych jak są (np zasilanie regulatora napięcia gdzieś pod maską).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    8

Z zasady przyjmuje się ze maksymalny pobór prądu w stanie spoczynku tzn wyłączony zapłon żadnych lampek wewnątrz i powlanczinych odbiorników powinien być do 0.03A optymalnie 0.02 do 0.025A. Jaszybszy sposób zlokalizowania poboru to tak jak koledzy mówili miernik i wyciągać bezpieczniki. Wydaje mi się że któryś z przekaźników masz na stałe włączony bo właśnie przekaźnik (cewka) ma pobór prądu w tych granicach co piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1107

Odłącz podtrzymanie radia i zobacz co będzie , miałem takie radio co właśnie 0.2 A brało, musiałem odłączyć.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z zasady przyjmuje się ze maksymalny pobór prądu w stanie spoczynku tzn wyłączony zapłon żadnych lampek wewnątrz i powlanczinych odbiorników powinien być do 0.03A optymalnie 0.02 do 0.025A. Jaszybszy sposób zlokalizowania poboru to tak jak koledzy mówili miernik i wyciągać bezpieczniki. Wydaje mi się że któryś z przekaźników masz na stałe włączony bo właśnie przekaźnik (cewka) ma pobór prądu w tych granicach co piszesz.

A kto ci takich bzdur naopowiadał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    956

Nie powinno być więcej jak 150mA, taka normę podaje np. VW. Mnie uczono jeszcze jednego przeliczenia 0,6 x pojemność akumulatora wyrażona w Ah= max pobór prądu w spoczynku wyrażona w mA; przykładowo 0,6x70Ah= 42mA 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A w którym miejscu w tym temacie jest mowa o VW? Bo mi się wydaje, że temat jest o ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    956

Dla tego podałem drugie wyliczenie zależne od pojemności akumulatora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Witam,
      mam problem z przełącznikiem półbiegów w ciągniku McCormick CX95. Umiejscowiony jest w dźwigni zmiany biegów.

       
      Mam z nią problem że cały czas prawie pracuje na 3 półbiegu i nie często udaje się włączyć jakiś inny półbieg. Wina jest w przełączniku bo mam drugą taką wajchę z drugiego ciągnika i z tamtą jest dobrze.
       
      Dowiadywałem się w kilku miejscach i raczej przełącznika nie da się zreanimować ani zastąpić.
       
      Ostatnio nasunął mi się pewien pomysł. Usunął bym przełącznik oryginalny (po jego odłączeniu na stałe jest włączony trzeci półbieg).
       
      Swój pomysł przedstawiam na poniższym prowizorycznym schemacie. Ewentualnie można pomyśleć o przekaźnikach żeby przełącznik wytrzymał obciążenie.

       
      Co sądzicie na ten pomysł?
    • Przez roni9411
      Witam, zastanawiam się nad założeniem licznika predkosci do ciagnika,  i poczytałem o tym żeby założyć licznik gps bo takie zwykłe np rowerowe średnio zdają egzamin. I moje pytanie brzmi , czy ktps zakładał taki prędkościomierz? Moze cos polecić? Niektorzy piszą że instaluja apke na telefon prędkościomierz gps i niby tez mierzy ale pewnie nie tak dokładnie?
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      Kupiłem takie lampki LED niebieskie - 9W - do podłaczeczenia na belce opryskwiacza. https://www.grene.pl/lampa-robocza-led-belki-opryskiwacza-9w-1000-lm.html
      Jaki przewód potrzebuję aby to podpiąć do ciągnika 3 pinowym wtykiem? 2x1? czy mniejszy?
      Do tego chciałbym jeszcze założyć zwykłe ledy ok 30w aby oświetlić obszar z tyłu opryskiwacza.
      Polećcie jeszcze jakiś wyłącznik, który umieszcze na przewodzie w kabinie, aby jednym pstryczkiem włączyć lampki
    • Przez grzegorz6312
      Nie działa tylny podnośnik  na wyświetlaczu H. dziala tylko z błotnika ,na czerwonym kablu dochodzącym do potencjometru poziomu jest tylko 8volt czy tyle ma być proszę o podpowiedz
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj