Skocz do zawartości
Rot

Nowa ładowarka teleskopowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rot    0

Witam.

 

Planuje zakup ładowarki teleskopowej...chcialbym kupic Manitou ze wzgledu na naped, model 627 "Compact". Mam produkcje zwierzeca i uprawy wiec sprzet bedzie mial co robic. Czy ktos ma taki sprzet i moglby sie podzielic swoimi spostrzezeniami? Ewentualnie moze ktos ma taki sprzet lub podobny model w okolicy Gostynina (mozna latwo znalezc na www.mapa.szukacz.pl ) i moglby pokazac taki sprzet w "akcji"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek90    1

Manitou bardzo fajny wspaniały sprzęt bez awaryjna wygodna sprytne cacko polecam u romanowskich one śmigają tylko gwizd idzie naprawde nie zawodna ładowarka teleskopowa nie ma leprzej na Polskim rynku POLECAM!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

a mnie sie wydaje ze jednak JCB ma przewage ;) Chodźby sama konstrukcja jest duzo mocniejsza. JCB ma taki sam schemat napędu, jezeli to jest twoje główne kryterium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiek90    1

Widziałem w różnych pracy JCB i Manitou dla mnie lepiej sobie radzi Manitou. A nie znaczy że jak już JCB jest tyle lat na rynku to musi być najlepsza ale też jest dobra u romanowskich nawet pracownicy mówili ze Manitou jest lepsza od JCB że lepiej im sie pracuje na Manitou i dużo dużo więcej zalet też jeżdzilem tym i ty i bardziej mi wchodzi Manitou

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

jesli sugerujac sie data wypowiedzi na forum, to stracil je w ciagu ostatnich 10 godzin ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Dodam jedno. JCB jeździłem ale kumpel który robił na JCB i Manitou twierdzi, że te drugie są lepsze a jemu akurat wierzę bo jeździ więcej niż ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek90    1

Po co im Manitou jak importują już ładowarki teleskopowe McCORMICK TTH z Włoch stoi już jedna w Sędławkach u Romanowskich na salonie z podczepionym agregatem uprawnym. Jak dla mnie to to jest pokraka ;/ wole Manitou od TTH ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

To że stracili przedstawicielstwo to fakt, a jeśli chodzi o wybranie modelu ładowarki to trzeb porównac parametry, i oczywiscie serwis. JCB wyglodają bardziej solidnie niż Manitou, wypowiedz kogos u wyżej że Manitou są bezawaryjne to troche na wyrost, każda maszyna predzej czy puźniej ma jakąs awarie, mniej lub bardziej poważną. Ja jak bym kupował nówke to brał by pod uwagę full wypas, jest duża różnica pomiedzy golasami a doposażonymi, chodzi głównie o pompe LS wiekszy silnik, ogumienie i jeszcze kilka szczegułów. Nie wiem tylko jakiej firmy teraz wsadzają silniki do JCB, w Manitou są Perkinsy, mam 120 konną, i pali naprawdę mało jak na taką moc i gabaryty maszny, bedzie miała lada moment 5 tys mth.

Najlepiej to jest popracowac j róznymi maszynami to wtedy sobie można wyciągnoc jakies wnioski, porównac promień zawracania i inne paramtery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
forest    0
To że stracili przedstawicielstwo to fakt, a jeśli chodzi o wybranie modelu ładowarki to trzeb porównac parametry, i oczywiscie serwis. JCB wyglodają bardziej solidnie niż Manitou, wypowiedz kogos u wyżej że Manitou są bezawaryjne to troche na wyrost, każda maszyna predzej czy puźniej ma jakąs awarie, mniej lub bardziej poważną. Ja jak bym kupował nówke to brał by pod uwagę full wypas, jest duża różnica pomiedzy golasami a doposażonymi, chodzi głównie o pompe LS wiekszy silnik, ogumienie i jeszcze kilka szczegułów. Nie wiem tylko jakiej firmy teraz wsadzają silniki do JCB, w Manitou są Perkinsy, mam 120 konną, i pali naprawdę mało jak na taką moc i gabaryty maszny, bedzie miała lada moment 5 tys mth.

Najlepiej to jest popracowac j róznymi maszynami to wtedy sobie można wyciągnoc jakies wnioski, porównac promień zawracania i inne paramtery.

 

Święte słowa,

Porównywanie samych marek nie ma tu sensu. Trzeba porównać konkretne modele z podobnym/tym samym wyposażeniem. Najrozsądniejsze rozwiązanie to wzięcie sprzętu na próbę w swoim gospodarstwie i wypróbowanie w konkretnej pracy do której ma służyć. Przy tak drogim zakupie nie można się zdać na ulotki i opinie innych, a przekonać się samemu. Nie mówię że ma to być od razu demo show i każdy dystrybutor ma uzyczać sprzęt do prób, choć na zachodzie to raczej powszechna praktyka i powoli u nas spotykana.

Warto też wziąć pod uwagę serwis, ofertę firmy od której już coś kupowałeś i jesteś zadowolony ze sprzętu i obsługi bądź nie.

Wybór teleskopów jest na prawdę spory.

Jeśli produkcja zwierzęca i budynki nie za duże to warto wziąć pod uwagę wymiary, zwrotność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor5340    1
Po co im Manitou jak importują już ładowarki teleskopowe McCORMICK TTH z Włoch stoi już jedna w Sędławkach u Romanowskich na salonie z podczepionym agregatem uprawnym. Jak dla mnie to to jest pokraka ;/ wole Manitou od TTH :rolleyes:

heh, co ty tak o tych Romanowskich,az tak ci sie podoba ich gospodarstwo??

http://www.newholland.com/h4/products/prod...;series=5109511

 

zobaczcie na to, tyż fajna "teleskopówka" :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

mnie sie podoba to w tej ładowarce NH, ze silnik jest z tyłu co pozbawia jej przekładni kontowej, a do wad zdecydowanie cena, ponieważ ładowarka jest starą konstrukcją i w zasadzie nic nowego w niej nie ma powinna być zdecydowanie tańsza od konkurencji, a tak nie jest, w tych samych pieniądzach można mieć Manitu czy JCB o lepszych parametrach i rozwiązaniach konstrukcyjnych.

 

apropo silników w JCB, jest to silnik ich produkcji,

 

Ja odnosząc sie do porównań jakichkolwiek dwóch modeli różnych marek, mam namyślin takie modele które są zbliżone parametrami. Trudno porównywać ładowarkę która ma 12m wysięgu i 4t udźwigu do 6m z 2t. Byłoby to zupełnie bezsensu. Każdy dobiera sprzęt pod siebie, jednych może interesować mały promień skrętu a innych wysokość podnoszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek90    1
heh, co ty tak o tych Romanowskich,az tak ci sie podoba ich gospodarstwo??

http://www.newholland.com/h4/products/prod...;series=5109511

 

zobaczcie na to, tyż fajna "teleskopówka" :wacko:

 

Jak byś przebywał na co dzień z tym gospodarstwem tez by ci się spodobało ja mam styczność na co dzień z tymi maszynami i widzę potęgę tego gospodarstwa. A jeśli chodzi o FH to totalna pokraka widziałem to na targach stała obok Manitou przy niej Manitou jest malutka i zgrabna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

jesli wyciagac takie argumenty jak zgrabnosc czy stylistyka, to najbardziej podobaja mi sie teleskopy bobcat :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

caterpillar to chyba jedna z najlepszych firm produkująca sprzęt budowlany i uniwersalny a silniki nie do zakatowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5
caterpillar to chyba jedna z najlepszych firm produkująca sprzęt budowlany i uniwersalny a silniki nie do zakatowania

 

W ładowrkach CAT są zazwyczaj silniki Perkinsa ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blueshit    0

Witam.

 

Pracuję jako operator wózka. W mojej firmie jest m.in. Manitou MT-732 z 2005r (nie na moim dziale, ale również zdarza mi się nim jeździć).

Z własnego doświadczenia mogę co nieco napisać o tej maszynce.

Manitou bardzo fajny sprzęt [...] sprytne cacko

Tu się zgadzam. Sprzęt (gdy nie stoi na warsztacie) sprawdza się bardzo dobrze. U mnie w firmie Manitou "chodzi" głównie na składzie surowca, również używa się go do załadunku TIR-ów (tu sprawdza się lepiej niż klasyczny wózek widłowy - nie trzeba rozpinać naczepy z dwóch stron - co u mnie ma duże znaczenie z racji braku miejsca).

 

bez awaryjna [...] nie zawodna ładowarka teleskopowa nie ma leprzej na Polskim rynku POLECAM!!!!!!!!

Niestety tutaj zgodzić się nie mogę. U mnie dwuletnie obecnie Manitou stoi częściej na warsztacie niż o wiele starsze wózki.

Jest to kłopotliwe, ponieważ brak sprzętu na dziale dezorganizuje pracę całego zakładu. Z tego co wiem nasz egzemplarz nie jest wyjątkiem. Co rusz trzeba wzywać serwis (a liczą sobie nie mało), i gość mówił że właśnie częściej mają awarie nowych ładowarek niż tych trochę starszych. Wychodzi na to że wyszła nieudana seria. U mnie po 2 latach rozważają pozbycie się tego sprzętu z firmy właśnie ze względu na częste awarie i wysoki koszt serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blueshit    0

W tym tygodniu poleciał rozrusznik (dzień postoju). Dwa tygodnie temu zepsuł się dżojstik (prawie tydzień postoju). To z bieżących usterek. W ciągu tych dwóch lat dwa razy popsuło się sprzęgło koszt ok 3000 + serwis (co dziwniejsze sprzęgło poleciało 2 razy w przeciągu 3 tygodni!!! czyli 3000+serwis x2 w jednym miesiącu). Były problemy z siłownikiem hydraulicznym (przy szybko złączce). Oraz wiele drobniejszych usterek, gdzie nie trzeba było wzywać serwisu, niemniej jednak które eliminowały sprzęt z użycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0

no ale zobaczcie ze to jest w firmie wiec kto chce to wsiada i jak chce tak ja uzywa ;/ (to tak samo jak z samochodami z firmy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×