Skocz do zawartości

110 54 czujnik załączenia napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Gdzie znajduje się czujnik załączenia przedniego napędu w Renault 110 54 TX?

Z przystawki przedniego napędu wychodzi jakiś przewód z boku, czy to jest to ?

post-201474-0-55273400-1484230277_thumb.jpg

Opublikowano

Ponawiam pytanie, wie ktoś w którym miejscu jest czujnik załączenia przedniego napędu ? Kontrolka z żarówką na desce jest tylko nie reaguje na załączenie/odłączenie napędu.

Opublikowano

Ponawiam pytanie, wie ktoś w którym miejscu jest czujnik załączenia przedniego napędu ? Kontrolka z żarówką na desce jest tylko nie reaguje na załączenie/odłączenie napędu.

 

kolego opisz dokładnie problem, kupiłeś ciągnik i nie działa, czy w ostatnim czasie coś się zje-psuło ?

Opublikowano (edytowane)

nie ma czujnika żadnego wciskając przycisk zdejmujesz prąd z elektrozaworu włączając napęd, chyba że masz mechanicznie załączany to inna sprawa, jeżeli już to przy dźwigni załączania od spodu podłogi 

Edytowane przez konrad00017
Opublikowano

Kolega @witejus napisał wszystko na ten temat w sposób najprosty z możliwych  i wyczerpujący temat w 100%. Nie ma czujnika i basta! KONIEC KROPKA.

 

Jeśli ktoś dalej będzie doszukiwał się takiego czujnika w wersji 110.54 TX to nigdy w życiu nie widział takiego Renault a być może nie widział żadnego Renault.

Opublikowano

Panowie, 

przepraszam za zamieszanie. Tak to jest jak się nie posiada instrukcji.

Kontrolka o którą mi chodzi jest jednak od blokady tylnego mostu.

Wymieniłem w niej żarówkę jednak nadal nie działa, gdzie znajduje się czujnik od blokady mostu ?

Z prawej strony ciągnika pod kabiną mniej więcej na wysokości tylnego koła wisi wypięta wtyczka na dwa piny z oznaczeniem chyba biało czerwonym, to może mieć związek z tą kontrolką ?

Opublikowano

kontrolka jest :) blokada załącza się wciskając pedał między sprzęgłem a hamulcem, a odłącza wciskając hamulec (wg instrukcji). Nie wiem czy blokada się załącza.

post-201474-0-86523000-1485363274.png

Opublikowano

nie wiem jak jest w innych  modelach ale w mojej renacie 120-54 naciśnięcie hamulca nie rozłącza blokady aby rozłączyć blokadę trzeba cofnąć do tyłu . AlaCapone  dobre , dobre :D :D

Opublikowano (edytowane)

takie konsole z tego co się orientuje były też w większych modelach ze skrzynią steyr'a a tam blokada mechanizmu załączana jest elektrohydraulicznie, u ciebie to tylko pusta kontrolka raczej, ale ja nie widziałem żadnego renaulta (wystarczy do mojej galerii zajrzeć) a już na pewno nie 110.54, no i definicji z książek nie cytuje jak niektórzy... 

Edytowane przez konrad00017
Opublikowano

nie wiem jak jest w innych  modelach ale w mojej renacie 120-54 naciśnięcie hamulca nie rozłącza blokady aby rozłączyć blokadę trzeba cofnąć do tyłu . AlaCapone  dobre , dobre :D :D

 

Wciśnięcie hamulca podczas jazdy rozłącza blokadę - tak powinno działać i działa jeśli wszystko jest sprawne.

Napisz: W którym momencie wciskasz hamulec? (podczas jazdy, czy po zatrzymaniu)

 

Instrukcja obsługi wspomina także o wyjątkowych przypadkach, ale o tym później (jeśli będzie taka potrzeba).

Opublikowano (edytowane)

Otworzyłem jeszcze raz przepleśniałe karty instrukcji i jest tam napisane, że kontrolka ta zapala się przy załączeniu blokady. Jednak u mnie się nie zapala, w sumie to nawet nie wiem czy blokada działa. Wstawiam fotkę wtyczki, która wisi pod kabiną z prawej, pisałem o niej wcześniej. Do czego może być ?

 

post-201474-0-40081600-1485450652_thumb.jpg

post-201474-0-83196900-1485450667_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Wciśnięcie hamulca podczas jazdy rozłącza blokadę - tak powinno działać i działa jeśli wszystko jest sprawne.

Napisz: W którym momencie wciskasz hamulec? (podczas jazdy, czy po zatrzymaniu)

 

Instrukcja obsługi wspomina także o wyjątkowych przypadkach, ale o tym później (jeśli będzie taka potrzeba).

 

i podczas jazdy i po zatrzymaniu z tym że czasem rozłączy się po naciśnięciu sprzęgła

AlaCapone wytłumacz   łopatologicznie w jaki sposób naciśnięcie hamulca  rozłącza  blokadę bo coś mi tu nie pasuje

Edytowane przez witejus
Opublikowano

takie konsole z tego co się orientuje były też w większych modelach ze skrzynią steyr'a a tam blokada mechanizmu załączana jest elektrohydraulicznie, u ciebie to tylko pusta kontrolka raczej, ale ja nie widziałem żadnego renaulta (wystarczy do mojej galerii zajrzeć) a już na pewno nie 110.54, no i definicji z książek nie cytuje jak niektórzy... 

 

Co Ci nie pasuje w cytowaniu instrukcji, posiadasz poprawniejszą wiedzę niż ta zawarta przez producenta w instrukcji obsługi ?

Opublikowano

i podczas jazdy i po zatrzymaniu z tym że czasem rozłączy się po naciśnięciu sprzęgła

AlaCapone wytłumacz   łopatologicznie w jaki sposób naciśnięcie hamulca  rozłącza  blokadę bo coś mi tu nie pasuje

 

Postaram się napisać tak, jak potrafię - tylko nie wiem na ile się to uda.

 

Blokada mechanizmu różnicowego – łączy ze sobą na stałe jedną z półosi z koszem mechanizmu. Jedna z półosi przyjmuje moment obrotowy bezpośrednio z kosza mechanizmu, połączonego z przekładnią główną. Do drugiej półosi, moment trafia poprzez zblokowane koła zębate. Blokuje się je przez unieruchomione względem kosza koło koronowe zblokowanej półosi. Sprzężeniem koła koronowego i półosi zajmuje się sprzęgło kłowe poruszające się na przesuwce. Przesuwka osadzona jest na półosi poprzez wielowypust. Po załączeniu blokady ciągnik zachowuje się tak, jakby miał sztywną oś, gdyż oba koła obracają się z taką samą prędkością. Blokada po uruchomieniu dokonuje pełnego zablokowania (w pewnym sensie wyłączenia) dyferencjału.

Wersja prostsza:

Blokada polega na pewnym połączeniu koła koronowego jednej półosi z drugą półosią za pomocą przesuwki sprzęgła kłowego osadzonej na wielowypuście (zazębieniu ich ze sobą). Identycznie, jak w dawnych Ursusach.

 

Rozłączanie blokady odbywa się za pomocą wciśnięcia pedału hamulca nożnego. Co to daje? Zazębione ze sobą koło koronowe i sprzęgło kłowe poprzez działające nań siły zaciskają się (zakleszczają), aby je rozłączyć potrzebne jest zluzowanie zakleszczonych ze sobą tych dwóch części a jest to możliwe poprzez przyhamowanie jednego z kół, tego na którym moment obrotowy jest większy. Przyhamowanie go spowoduje zluzowanie i automatyczne wyskoczenie przesuwki sprzęgła kłowego, czyli potocznie mówiąc blokady. W rzeczywistości przesuwka nade wszystko blokuje się na wielowypuście.

 

Niemożliwość rozłączenia blokady może wskazywać na częściowo uszkodzenie sprzęgła kłowego lub wielowypustu.

Trzeba pamiętać o tym, że blokada powinna być załączana tylko dla podłoża „miękkiego” zaś dłuższa jazda z zablokowanym dyferencjałem, w szczególności po twardym podłożu może prowadzić do jego uszkodzenia. Instrukcja obsługi wyraźnie wskazuje, że przed każdym większym skrętem kołami powinno się wyłączyć blokadę. Użycie blokady przy skręcaniu na powierzchni o bardzo dobrej przyczepności może spowodować jej zniszczenie.

 

Jeśli kogoś nie satysfakcjonuje moja odpowiedź - przepraszam, nie potrafię napisać lepiej. Mogę jedynie dodać w następnym poście co zrobić jeśli blokada ma problemy z "wyskoczeniem".

Opublikowano

miało być łopatologicznie ,a wyszedł wykład akademicki ok bo właśnie chodziło mi o  poluzowanie sprzęgła kłowego i tu się zgodzę że rozblokowanie hamulców i zahamowanie koła które ma mniejszą przyczepność powoduje wyrównanie obrotów kół i  rozłączy blokadę bo zahamowanie koła mającego  dobrą przyczepność raczej nie rozłączy blokady

Opublikowano

miało być łopatologicznie ,a wyszedł wykład akademicki ok bo właśnie chodziło mi o  poluzowanie sprzęgła kłowego i tu się zgodzę że rozblokowanie hamulców i zahamowanie koła które ma mniejszą przyczepność powoduje wyrównanie obrotów kół i  rozłączy blokadę bo zahamowanie koła mającego  dobrą przyczepność raczej nie rozłączy blokady

 

Bez przesady, wydawało mi się, że jest dość prosto napisane. Twoje rozumowanie jest poprawne. Jest dokładnie tak, jak piszesz.

 

 

Otworzyłem jeszcze raz przepleśniałe karty instrukcji i jest tam napisane, że kontrolka ta zapala się przy załączeniu blokady. Jednak u mnie się nie zapala, w sumie to nawet nie wiem czy blokada działa. Wstawiam fotkę wtyczki, która wisi pod kabiną z prawej, pisałem o niej wcześniej. Do czego może być ?

 

Co do wtyczki to powiem, że nie wiem i nie mam możliwości sprawdzenia od czego jest, bo obecnie nie posiadam tego modelu.

Odpowiadając na pytanie dotyczące kontrolki blokady tylnego mostu proponuję odkręcić panel z kontrolkami i sprawdzić, czy w ogóle jest żarówka, czy jest sprawna oraz gdzie idzie przewód od niej.

Opublikowano

Dzięki AlaCapone, odkręcałem panel i wymieniłem kilka przepalonych żarówek. Żarówka jest pod kontrolką, niestety jest tam tyle kabli, że nie połapie się gdzie on prowadzi. Jakoś przeżyje bez tej jednej kontrolki. 

Opublikowano

Panowie,

ile orientacyjnie może wynosić koszt naprawy blokady tylnego mostu, łącznie z robocizną ? Renualt 110 54.

Opublikowano

Mam problem z renault 110.54 dopiero przy wysokich obrotach sie rozlacza przedni naped? tak samo przy wysokich obrotach silnika opada podnosnik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v