Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do brązowego osadu w tych zbiornikach 1000l, miałemto samo. Nie umyjesz tego myjką. Polecam aceton bardzo dobrze zchodzi. Może jest tak jakkoledzy pisali, że to pod wpływem słońca. Kolega ma taki zbiornik pod dachem i nic sie nie dzieje.

Opublikowano

Założyłem ten temat w celu przeniesienia dyskusji jaka wywiązała się pod tym zdjęciem:
[galleryimg=673706]?st=100#commentsStart

Uznałem, że nie warto pisać tak wielu komentarzy pod fotką i lepiej porozmawiać na forum. Piszcie swoje spostrzeżenia odnośnie jakości paliwa, skąd kupujecie, czy polecacie swoje "źródła", jakie stosujecie dodatki itp. 

PS Jeśli taki lub podobny temat istnieje poproszę link do niego i zamknięcie mojego. 

Opublikowano

Zwykła zimówka to chyba taka będzie. Czy powinna wyglądać jak latem, bo ja teraz też kupiłem zimówkę i przy -15 w bańce stała i też taka jak na obrazku.

Opublikowano

ja biore z Alsy siedlce zawsze w zime na caly rok, ich paliwko jest podobno do -28*, w zime ciagnikami nie jezdze, ale czasem ja przyjdzie przepalic kombajn czy traktor do tych powiedzmy -15* to nie ma problemu, w beczkach tez nie widac do tych -20* nic nie pokojącego, zeby jakos mętinało czy scinało, do aut to juz dodaje benzyny 10% w stosunku do ON i skydda, bo wiadomo autem i w wieksze mrozy sie jedzie.

Opublikowano

Po co dodawać jakiekolwiek dodatki do ON? Paliwo z pewnej stacji i nic się nie dzieje - przynajmniej nie powinno.

W aucie i tak jeżdżę na ulepszonych paliwach ze względu na osiągi ( układ CR z wtryskami piezo. ), bardzo dobrze sprawuje się na paliwach ze stacji Lotos, stosuję Dynamic i nie ma problemów nawet w takie mrozy jak ostatnio. Sąsiedzi na eko ON z Orlenu mieli trochę gorzej:)

 

Do maszyn robię tak jak kolega Uziu92, czyli kupuję zimowe. Bio dodatki, szczególnie jesienią gdy występują duże różnice temperatur, zaczynają być koszmarem - galareta na filtrze itp. Na zimowym tego nie ma.

Opublikowano

Katowicka mafia paliwowa rozprowadzała ON z którym nigdy nikt nie miał najmniejszych problemów. Przyjeżdżała cysterna w umówiony punkt i każdy kto chciał, to podjeżdżał z mauserami, beczkami. No ale niestety grupa została rozbita.. A paliwo mieli naprawdę dobre i w konkurencyjnej cenie.

Opublikowano

Niezły szajs na fotce...
Ale u siebie też mam podobny tyle że stary 1224 przepali wszystko (na zbiornik dostał 5l benzyny) i jeździ odpala bez problemu c360 podobnie:)
Nie wiem jak nowsze sprzęty tolerują benzyne może ktoś stosuje?

Opublikowano

Tak dla porównania głównego parametru paliwa w mroźne dni czyli CFPP ( temperatura zablokowania zimnego filtru):

 

Lotos:

- Eurodiesel: lato 0*C, okres przejściowy -10*C, zima -20*C

- I Z-40: -32*C

- ON: zgodnie z normą PN-EN 116:2001 ( 0, -10, -20*C)

- Dynamic Diesiel -32*C

 

Orlen:

- Ekodiesel Ultra ( norma B 0, D -10, F -20*C) 

- Ekodiesel Ultra 2: -32*C

- Verva ON: ( norma B 0, D -10, F -20*C) !

- BIO 100: ( norma B 0, D -10, F -20*C) !

 

Dodam jeszcze info z Orlenu w jakim czasie jakie paliwo:

gatunek B – w okresie letnim – od 16 kwietnia do 30 września,
gatunek D – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada,

 

gatunek F- w okresie zimowym - od 16 listopada do końca lutego.​
 
A jakie dana stacja sprzedaje to już gorzej. Nawet z Orlenu jak chciałbyś Ekodiesla ULTRA 2 to jaką można mieć pewność że to nie zwykła ULTRA?
Kiedy brałem z takiej małej stacji i oni twierdzili że posiadają tylko Ultra 2 i powiem szczerze że od nich nigdy nie było problemu z paliwem. 10 gr. na litrze więcej ale mniejsze zużycie no i brak galaretki w filtrze. Niestety wszystko co dobre długo trwać nie może i teraz jest zwykły Eko ON. Mimo wszystko polecam Lotos, na Dynamicu samochód lepiej jeździ niż na Vervie i co najważniejsze zawsze tak samo, czego o Vervie nie można powiedzieć.
Opublikowano (edytowane)

Niezły szajs na fotce...

Ale u siebie też mam podobny tyle że stary 1224 przepali wszystko (na zbiornik dostał 5l benzyny) i jeździ odpala bez problemu c360 podobnie:)

Nie wiem jak nowsze sprzęty tolerują benzyne może ktoś stosuje?

 

wszystko co jest na pompie rotacyjnej czy zwyklej sekcyjnej i na zwyklych wtryskach przepali bez problemu, gorzej w CR bo tam juz wtryskiwacze sa strasznie czułe i wieksza ilosc benzyny moze je uszkodzic. Te ciagniki co posiadzasz to i pol na poł przepala :D

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

Common Rail nie wymaga stosowania innych paliw niż standardowy olej napędowy. Ten układ nie wymaga też stosowania dodatków do paliw ale co mało kto pamięta, toleruje większe ilości dodatków uszlachetniających w przeciwieństwie do pomp wtryskowych smarowanych paliwem. 

Jedynie czego nie zaleca się to zmiany rodzaju paliwa, tzn. jeżeli od dłuższego czasu jeździłeś na zwykłym ON to nie zmieniaj na np. Vervę bo Ci wypłucze cały syf z układu a drobnych części filtr może nie wyłapać. Zdanie na temat paliw uszlachetnionych jest podzielone, jest cała masa testów i wywodów które potwierdzają mniejszą żywotność pomp wtryskowych, natomiast w przypadku układów CR jest już trochę inaczej. 

Opublikowano

polecam ropę ze stacji mlekovity w wysokim mazowiecku mają tam zimową ostatnio były u mnie mrozy ok -20 i nic nie zamarzło ani w ciągniku i samochodzie nawet w bańce stoi w garażu i nic się z nią nie działo 

Opublikowano

Dobre paliwo,czyli takie z obojętnie jakiej stacji która jest z dużego koncernu,regularna wymiana filtra paliwa,dobry zimowy dodatek (Np:Skydd albo Kleen-Flo) i paliwo wytrzyma każdy mróz.

Jak sprzęt jest nowszy i w układzie paliwowym nie ma jeszcze wilgoci to nawet nie trzeba żadnego dodatku.

Opublikowano (edytowane)

Nawiązujac do foto ,to nie jest paliwo zimowe. Wszelkie dodatki są przecież dodawane w minimalnych ilościach,czy mają wpływ na pracę silnika? Wiekszy wplyw ma dodatek eolys .Osobiście w czasie dużych mrozów dolewam ok 2% benzyny.Do samochodu też, system CR.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Nigdy nie wiesz jakie paliwo kupisz. Orlen, Orlenowi nie równy itd. 

Bardzo dobrze jeździ mi się na paliwie ze Slovnaft. Kolega namówił mnie, spróbowałem i nie dość że uszlachetnione tańsze niż Dynamic czy Verva o V-power nie wspominając to jeździ się super ( porównywalnie z V-power czy Dynamic bo Verva to zwykły szajs ).

Opublikowano

Jeśli tyle podaje Orlen to 90% paliw niskooktanowych w Polsce ma tyle samo:)

Jedynie paliwa uszlachetnione mogą się trochę różnić ( oczywiście baza dalej ta sama, czyli ON Orlen Ultra lub w lepszych Ultra 2:))

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz mobilną flotę, to rozwiązania hurtowe mogą być bardziej elastyczne — podstawiasz samochód tam, gdzie tankujesz. Hurtowe dostawy informacji też dają lepsze jednostkowe ceny. Sieć stacji, zwłaszcza z kartą flotową, to wygoda i szybki dostęp — ale często drożej za litr i więcej formalności. Warto mieć jedno źródło, które łączy stacje i dostawy bezpośrednie — to daje spójność rozliczeń i warunków. Warto tym bardziej, gdy dostawca oferuje różne typy paliw i logistykę łączoną. Przydatną opcją jest przyjrzenie się ofercie tutaj: https://www.unimot.pl/ — widać, że łączą stacje z dystrybucją hurtową.

Edytowane przez Taked

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v