Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Boże!!! Jak tu być zdrowym.

Od kiedy to uszczelka odpowiada za luz między tarczą a klockiem.

Uszczelka chroni część roboczą tłoczka przed korozją, zacisk eksplatowany z uszkodzoną uszczelką powoduje to że rdzewieje część tłoczka i nie wraca do pozycji neutralnej i klocek ociera o tarczę albo blokuje całkiem tarcze w pozycji "zahamowanej"

 

Opublikowano

Uszczelka tłoczka ta o kwadratowym przekroju wygina się w taki sposób ze po zaniku ciśnienia cofa tłoczek. Klocki cofają luzy i bicia tarczy hamulcowej. 

Jest druga uszczelka chroniąca tłoczek przed zanieczyszczeniami i nie pełni innej roli.

Opublikowano (edytowane)

tak ciężko zrozumieć? USZCZELKA TŁOCZKA O KWADRATOWYM PRZEKROJU.   Nie musisz wytężać mózgu obejrzyj film jest dla ciebie.

Wiesz co to przekrój? Przetnij  i zobaczysz oring ma okrągły a uszczelka tłoczka hamulcowego kwadratowy.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

 A od kiedy w zacisku hamulca tarczowego jest sprężyna? Poza zaciskiem kół tylnych z wbudowanym rozpierakiem mechanicznym hamulca ręcznego.

Film pokazuje jak tłoczek cofa się samoczynnie przez odpowiedni kształt uszczelki i gniazda w które jest włożona. 

 

Opublikowano

Jeżeli coś ma to zmienić to ja np mam do czynienia z hamulcami tarczowymi na bieżąco a przy okazji papier technika pojazdów samochodowych i od niedawna inżyniera mechaniki i budowy więc powiem tak że w ciągu 8 lat zakuwania teorii jedyne czego w tym temacie dowiedziałem się o hamulcach to to że cylinderek wycofuje gumka a klocki poprzez nierówności w tarczy. Nigdzie nawet w w najnowocześniejszych samochodach nie występuje żadna inna część spełniająca to zadanie jak również nie ma mowy żeby tłoczek był cofany przez podciśnienie układu hydraulicznego. Tym samym myślę, że można by zakończyć temat tarczówek bo z hamulcami w c-360 ma niewiele wspólnego, pozdrawiam i Wesołych Świąt ;)

Opublikowano (edytowane)

Często. Film jest dla ciebie  ja bez niego wyjaśniłem ci na jakiej zasadzie to działa ja uczyłem się tego w szkole.  Nie ma podciśnienia w układzie hamulcowym. Gdyby buło pewnie co chwilę układ by się zapowietrzał. Przynajmniej w przypadku większości hamulców bębnowych gdzie uszczelnienie cylinderka z manszetem  zapewnia szczelność tylko ciśnieniu wewnątrz niego. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Nikt ale takie wersje choć bezpodstawne krążą po świecie więc dopisałem w razie czego, ludzie sobie to tłumaczą w ten sposób że pedał powracając zasysa, zaciąga czy nie wiadomo co jeszcze robi z płynem i niby efekt jest taki że dlatego cylinderek wraca. Generalnie wiadomo że mija się to z prawdą ale po prostu mniej więcej wytłumaczyć skąd wgl motyw podciśnienia ;)

 

Opublikowano

Zakładałem  szczęki oryginał ursus  polskiej firmy POLMO  i na opakowaniu było napisane 2x szczęka współbieżna i 2 x szczęka przeciwbieżna.  Jednak po oględzinach wszystkie 4 szczeki  były identyczne i niczym się nie różniły.

Opublikowano

mam nowe pompki hamulcowe zetorowskie w c360 3p, i ciężko mi szło odpowietrzenie, jak je założyłem  i jeszcze jak dwa razy nacisnę to mam twardy pedał, jaka przyczyna? Jescze odpowietrzać? 

 

i przed wymianom pompki ciągle mi się grzał prawy hamulec to może być wina cylinderka? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v