Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Jaka jest przyczyna zapowietrzania się lewgo hamulca po zmianie rurki? Co odpowietrzę to za parę dni znowu nie ma...

A odpowietrzasz wciskając oba pedały na raz jak nie to oba razem wciskaj i odpowietrz też drucie koło.

Opublikowano

A ja bym nie wierzył szczególnie tej pompce FREGOKOV.

Dużo wcześniej opisywałem swój problem z pompkami tej firmy to mnie wyśmiano że nie potrafię wyregulować popychaczy przy pedale,

po tym kilku użytkowników też miało podobny problem.

Być może płyn nie wraca do zbiorniczka po puszczeniu pedału,u mnie pomogła wymiana pompki na taką bez nazwy.Hamulce brzytwa.

Opublikowano

No dobra kolego asharot, ale u mnie te hamulce byly juz odpowietrzone i smigaly jak brzytwy (lewe moze nie bylo tak na 100% ale prawe owszem). Teraz bede robil na jedna pompke uklad i zobaczymy co bedzie. A co do tej pompki to wydaje mi sie ze pedal chodzil luzno ale w pompce nie cofnal sie tloczek i moze stad przegrzanie

Opublikowano

A co myślicie dać dwie pompki krótkie i wyrównywacz ciśnienia od c385 i pochodnych, zamiast tej długiej pompki? Może zdawało by to lepiej egzamin? Widziałem takie rozwiązanie w starszym zetorze z lekkiej seri nawet to i do 360 powinno pasować. Tu macie zdjecia z katalogu i w zetorze o którym mowa.

zdjecie.jpg

 

zdjecie.jpg

Opublikowano

Ale spójrz Radku na to z innej perspektywy, mianowicie dobre rozwiazanie lecz podniesie to koszta o kolejnych pare zl. Zacytuje slowa kolegow z forum '''jesli czegos nie ma to sie nie psuje" wiec moze lepiej nie ryzykowac i nie kombinowac z tymi wyrownaczami. mysle ze nie warto zawracac sobie tym glowy. Ale to tylko moje zdanie i kazdy zrobi jak zechce

Opublikowano

'''jesli czegos nie ma to sie nie psuje"

 

Też tak uważam :) Z tym wyrównywaczem to zaproponowałem dla tych co chcieli by mieć dwa niezależnie działające hamulce nożne.

 

Najlepiej właśnie było by zrobić na jedną pompkę i i przełącznik pod siedzeniem jak w 4011 i to by było najpewniejsze rozwiązanie.

 

Swoją drogą też czasem sam używam poszczególnych hamulców i się przydają choć nie aż tak często.

Opublikowano

Czy macie krótki pompki czy jedną długą a druga krótka oczywiście sprawne to odpowietrzajcie wciskając oba pedały naraz.Używając jednego pedału i tak pewna ilość płynu dostaję się do drugiej pompki co powoduję że w tym miejscu znajduję pęcherz powietrza i używając jednej pompki do odpowietrzania przepychacie pęcherza raz w jedną raz w drugą stronę.

Opublikowano

Polac mu! Kolego a powiedz mi tak krok po kroku jak odpowietrzyc hamulce poprawnie krok po kroku, rozpisz sie co i jak i gdzie. zalozmy ze uklad jest oryginalnie na krotkiej z czujnikiem i prawej pompce z wyrownywaczem. po skreceniu calego ukladu, cylinderki szczelne, pompki sprawne, plyn w zbiorniczku. Co po kolei robic bo moze ja zle odpowietrzam i stad ten problem mam. i jaki plyn polecasz

Opublikowano

Obojętne czy zaczniesz od lewej czy od prawej pompki będzie dobrze. To są dwa osobne układy całkowicie od siebie oddzielone tłoczkiem wyrównywacza.

A odpowietrzanie.... nadepnij na pedał, popuść odpowietrznik, jak przestanie płynąć płyn zakręć, depnij kilka razy, znów naciśnij i odkręć odpowietrznik. tak do skutku obie strony. Tyle. Puszczaj zawsze na zakręconym odpowietrzniku.

Opublikowano

A moja rada jest taka ( ja tak bynajmniej robię i zawsze działa ) jeżeli chcesz je odpowietrzyć to tak:

* nalej cały zbiorniczek płynu i zakręć go.

* poluzuj odpowietrznik czy to w lewym czy w prawym kole jak chcesz .

* dopasuj odpowiedni wężyk do odpowietrznika ( tak abyś mógł go na niego założyć) i utnij go tak na długości około 15 cm

* w tak założony i ucięty wężyk dmuchnij powietrzem z kompresora (dwa jednosekundowe strzały) i poczekaj aż wyjdzie płyn do węzyka.

* zakręć odpowietrznik.

* odkręć zbiorniczek płynu i popompuj pedałem hamulca.

 

Jeżeli to nie pomogło to w momencie używania kompresora poluzuj (delikatnie) nakrętke zbiorniczka z płynem, a jeżeli jeszcze nie to gdy pojawi się płyn

w wężyku popompuj pedałem i dopiero wtedy zakęć odpowietrznik.

 

Mam nadzieję że zrozumiałeś.

Opublikowano

Zalać zbiorniczek do pełna na odpowietrznik założyć wężyk 6 włożyć do butelki z płynem tak żeby był zanurzony w płynie popuścić odpowietrznik i naciskać pomału pedał hamulca i puszczać odczekując chwilę żeby pompa nabrała płynu ze zbiorniczka i dalej tak samo do momentu aż przestaną lecieć pęcherze powietrza i zakręcić odpowietrznik.Dolać płynu i na drugą stronę.Tak jak kolega @seweryn20 opisał też jest dobry sposób ale musisz delikatnie popuszczać żeby pompa na dożyła zaciągać płyn a przy moim sposobie płyn wraca z powrotem do układu jak pompa nie nadąża nabierać płynu ze zbiornika i się nie zapowietrza.

Opublikowano

No to kolego Seweryn ja robilem po zlozeniu tak:

-wlalem plyn do zbiorniczka odkrecam przewod lewego kola i sama pompke odpowietrzam zeby zaczela samym plynem pompowac

-z druga to samo robie

-pozniej bralem konce przewodow od cylinderkow odkrecilem i pompowalem pompkami az plyn pojaw sie najpierw w jednym koncu przewodu i pozniej drugim pedalem pompowalem az z drugiego konca bedzie wyrzucac plyn.

-dokrecam przewody do cylinderkow

-odkrecam odpowietrznik(luzuje go o kilka obrotow)

-pompuje az z odpowietrznika zacznie rzucac plynem

-na odpowietrznik nakladam wezyk przezroczysty i wkladam do buteleczki z plynem powyzej cylinderka a tak by wezyk poloczonny z odpowietrznikiem byl zanuzony koncem w buteleczce z plynem.

-pompuje az z wezyka nie beda sie pojawiac babelki powietrza i delikatnie przedmuch*je przez zbiorniczek kompresorem kilka razy. zakrecam odpowietrznik i pompuje az pedal bedzie stawial opor.

Tak robie z drugim kolem. Jezeli pedal nie staje sie twardszy to wtedy likwiduje luz przy pompce i to zazwyczaj pomaga bo wtedy nie cofnie do zbiorniczka plynu. Moæe cos w tym robie zle i dlatego te przygody z tymi hamulcami mam.

Opublikowano (edytowane)

Dobrym i szybkim sposobem na odpowietrzanie jest zaopatrzyć się w wysysarkę (może być duża strzykawka).

Wtedy na odkręconym odpowietrzniku wystarczy wyciągać płyn wysysarką bez żadnego pompowania.

 

Urwany odpowietrznik teoretycznie można wymienić,w praktyce wymienia się cały cylinderek.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

urwany jest przy samym cylinderku ( może 1 mm wystaje ) ale dojście do spawania jest kiepskie.

chyba że wbiłby coś do odpowietrznika jakiś pręt albo śrubę i wykręcił ?

Opublikowano

W odpowietrzniku masz już otwór to problemu nie powinno być z wykręceniem. Do tego służą... no chyba wykrętaki się to zwie (ja przynajmniej tak na to mówię). Takie jakby śruby z lewym gwintem. Jak nie masz to popytaj znajomych. Ktoś powinien mieć.

Opublikowano

Najlepiej to właśnie by było wbić ale śrubowkręt, albo wkrętak typu torx. bo zazwyczaj odpowietrzniki nie są mocno przykręcane ale może tak byc, że ciężko będzie to zrobić przy takim sposobie. Jak zależy Ci na cylinderku to rób to delikatnie by nie uszkodzić gwintu odpowietrznika. Co do spawania to lepiej nie, wczoraj chyba za bardzo rozmarzony byłem. Przecież ten płyn hamulcowy (przynajmniej DA1) pali się lepiej od ON i mogł byś narobić troszkę szkody gdyby tak zapaliło się to aż szkoda myśleć... Więc nie wolno spawać nic przy płynie za duże ryzyko. Wybaczcie za nie przemyślaną radę. Wkrętak i ogień lub jakieś szczypce zgrabne a solidne. Jak masz możliwość, a nie naruszysz gwintu i cylinderka to postukaj po tym odpowietrzniku przed wykręcaniem(wszystko boi się bicia ;) ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v