Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak poprzednicy odczep sprężynę od powietrza (wyciąg sworzeń i niech sobie wisi) jak bedziesz ciągnął przyczepe to wkladasz sworzen i dalej masz hamulec a bez niej dziecko wciska hamulec.

z tym wypinaniem zaworu do przyczepy to trochę nie bardzo kiedyś tak zrobiłem w 330 i puźniej jak były mi potrzebne do przyczepy to miałem zajęcie rozruszać zawór bo się zapiekł (to jest stop aluminium które sie utlenia po czasie sie potrafi zapiec i wtedy nie działa

Opublikowano

Jak w temacie.Chodzi mi o to jak juz wiecie ze w naszych 60-siatkach cząsto po naprawie hamulców zaraz jedno koło przestaje chamować.. Mam ten problem własnie wysiadły mi oba hamulce i w marcu będe naprawiał zastanawiam sie czy jakąś inną pompę hamulca można tam zamontować tak zeby oba koła były pod jedną pompka... Prosze pomóżcie...

Opublikowano

jak chcesz jedna pompke to zrob tak jak w 4011 ja mam pompke z 60 i dziala z rodzielaczem elegancko albo wstaw trojnik na przewod i bedzie ci rowno chamowaly dwa kola

Opublikowano

ale co,pośiadały ci pompki? ciekną?najczestrzą przyczyną braku hamulców w 60 jest cieknący olej z puł osi (zużyty uszczelniacz) na okładziny hamulcowe. ja osobiście bym nic nie kombinował z jedną pompką bo to jest gorsze rozwiązanie co ci kolega podpowiada

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolega @miszka31 ma rację. Ja osobiście naprawiłem dużo hamulców w 360 i nigdy nie miałem przypadku żeby po naprawie jedno koło nie hamowało. Jak wymienisz cieknące cylindry hamulcowe, oraz uszczelniacze, hamulce na pewno będą działały bez zarzutu. Ale jak ktoś wymieni tylko pompy hamulcowe i nie sprawdzi stanu cylindrów, szczęk i bębnów to nie ma się czemu dziwić, że hamulce nie działają prawidłowo.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przy hamulcach trzeba uważać na części, które się zakłada. Ja wstawiłem szczęki kupione na składnicy(jedyne jakie były) i po miesiącu zginęły hamulce. Okazało się, że zerwała się z nich okładzina, o bęben zaczął trzeć korpus szczęki, bęben nadawał sie tylko do wymiany(nowy bęben+ szczęki ok 150 zł). Pompki hamulcowe tez nie są zbyt trwałe.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do szczęk to trudno znaleźć dobrej jakości. Natomiast dobre pompy i cylindry produkuje słowacka firma FRAGOKOV.

Opublikowano

Chodzi o to ze olej mi nie cieknie siadły mi cylinderki w zwolnicach...W żniwa miałem super hample ale na prawe koło wujek siadł i sie podziały :) no ale z pompkami też sa zawsze problemy i chcem to usprawnic... a moze z malucha pompka dobra bedzie??

Opublikowano

Zgadzam się że bajka. Chyba że naprawdę na równym terenie i kawałek bo inaczej tego nie widzę. A co do hamulców to u mnie też siadły w c355. I hmm długo nie podziałały. Jak narazie za dużo do roboty by je zrobić wiec chwilowo uprawiamy kamikadze:)

Opublikowano
a ile ton ciągneliscie najwiecej 60-dziesiątką bo mój tata 33 tony

 

Po 1 to nie ten temat a po 2 nie opowiadaj bajek.

 

Czy ja wiem czy bajka jak to cos mialo 4 kola rowna droga to mogloby pojsc czemu nie na asfalcie dobre warunki..... moze kolega powie co takiego ciagnol ??

Opublikowano

Powróćmy do tematu. Ja jeździłem 12 lat bez chamulców bo nie bylo czasu zrobić, schodziło i schodziło. Dopiero przy wymianie kabiny wzieliśmy się za nie. Wymieniliśmy pompki na zetoroskie, powymienialiśmy przewody i odpowietrzyliśmy cylinderki i narazie jest dobrze, chociarz powiem ze jedno koło troszeczke chamuje gorzej.

Opublikowano

kolego pynczor ojciec ciągną wytłoki ale to nie ten temat...A zetorowskie pompki różnią sie mocnoe od orginalnych??i jaki jest koszt zetorowskich??ja już od żniw tak ganiam bez hamulców najgorzej na kukurydzy było ^_^ ale jakoś sie dawało rade..

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zetorowskie pompki nie różnią się niczym. W 360 jest jedna pompa od zetora, a druga jest nieco inna, bo ma wbudowany wyrównywacz ciśnienia. Cena tych pomp wynosi około 40 zł. Jak już pisałem wcześniej są to pompy firmy FRAGOKOV, która produkuje je na pierwszy montaż do zetorów. Jeżeli kupisz pompy i cylindry tej firmy to na pewno posłużą Ci bardzo długo. Oczywiście przy odpowiednim serwisowaniu, czyli wymianie płynu co 2-3 lata. I zastosuj płyn DOT 4. Jest dużo lepszy od zalecanego przez fabrykę R3. Do tego dobre uszczelnienia półosi i hamulce będą jak w bolidzie F1. :)

Opublikowano

O uszczelniacze na półosiach to sie nie martwię bo mają zaledwie 5lat jak robiłem skrzynie to zmieniliśmy na nowe i zadnych wycieków nie ma...Trzeba bedzie w marcu się wzionsc za remąty a na pierwszy ogień pujdą hamulce bo to nie jazda jak ich brakuje ^_^

Opublikowano

przy wymiane hamulców nie oszczedzaj to posłuża dłuzej zasoduj pompki tej firmy co podaja koledzy sza to czeskie ich cena za komplet do okolo 120 zł pompki i 100 zł za cylinderki tej samej firmy i załuż szczeki nie podróki tylko sa dostepne szczeki ursusowski w cenie okolo 120 zł. na dwa kola jak bedziesz ptrzebował wiecej informacji to napisz.

Opublikowano

gdzieś już chyba było na forum o usprawnieniu blokady, ze swojego doświadczenia wiem ze szlifowanie zębów blokady na prosto poprawia jej pracę i wydłuża żywotność, ogólnie te blokady są mało udane ale jeśli przeszlifujesz zęby na prosto to będzie dobrze służyć

Opublikowano

Co do usprawnienia blokady to ja na ten sezon planuje przeróbke samego sposobu włączania jej, a mianowicie chce wywalić orginalny pedał w podłodze i zastosować cały mechanizm recznego hamulca od samochodu, umieszcze ręczny gdzieś z boku w kabinie, linke zaś podepne pod fabryczne cięgło, taka przeróbka ułatwi pracę przy włączonej blokadzie a przedwszystkim umożliwi operowanie gazem prawa nogą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v