Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z hamulcami w 4011. Rok temu zmieniałem pompkę hamulcową, odpowietrzyłem i hamulce działały ok.

Ostatnio zauważyłem że coś słabe te hamulce i odpowietrzyłem na cylinderkach.

Efekty są takie, że pedał hamulca jest tak twardy, że nie da się go wcisnąć, światła hamulcowe świecą cały czas i raz na polu zblokowało mi hamulce, że dopiero popuszczenie na przewodzie hamulcowym pomogło.

Wygląda to tak jakby po puszczeniu pedału płyn nie wracał i cały czas było ciśnienie w układzie.

Pompa, przewody, czy to dziadostwo co jest pod siedzeniem i rozdziela płyn na oba koła?

Opublikowano

Wina raczej w pompce. Tłoczek nie cofa się do końca. Nie otwiera przez to kanału do zbiorniczka i rozgrzewający się płyn zaciska hamulce. Powód to albo zatarty tłoczek pompki albo zbyt długie cięgno idące od pedału które go wciska.

Opublikowano (edytowane)

bardzo ważną rzeczą jest też szczelnośc i stan osłon gumowych (harmonijki) na pompkach. często pompka "zasysa:" w drodze powrotnej tłoczka kurz, piasek itp. stąd potem problemy.

a najważniejszą tajemnicą jest jak przedmówcy wspominają czystośc i suchość okładzin . czy fabryka czasem nie wprowadziła jakiegoś uszczelniania tego"oczka" w zwolnicy? to samo z odpowietrzeniem. jesli nie załozycie węzyka na odpowietrznik tylko będziecie odpowietrzac wylewając płyn tradycyjnym sposobem to juz tylko chwila do powrotu kapiącego płynu na korpus do wewnątrz i na okładziny. poza tym karcher, olej z podnosnika jak to często się zdarza, ziemia z rotacyjnej przy braku szczelnej kabiny a to wszystko dostaje się tym otworem technologicznym do pochwy zwolnicy i przestrzeniami do okładzin.

 

przy okazji warto zwrócić uwagę na gumowe słoneczko uszcelnianące wałek zwolnicy z bebnem, też tamtędy lubi się podsączac olej z mostu

 

więc jest troche przyczyn. jak jest sczelnie i sucho to heble że hej. , nawet z podłączonym cięgnem od zaworu powetrza.

Edytowane przez kubala
Opublikowano

A co tu masz naciągane? Hamulce same hamować nie będą jeśli rozgrzewający , rozszerzający się płyn ma ujście do zbiornika tym bardziej gdy jest wyraźnie napisane że twardnieje pedał. Nie ma innej możliwości.

Opublikowano

jesli tłoczek będzie wciśnięty lekko tj na zwolnionym pedale hamulca na skutek braku luzu pomiedzy tłoczkiem a popychaczem na tyle że nie odsłoni otworu doprowadzającego płyn to jak ma się cofnąć płyn do zbiorniczka? stąd jeszcze 1-2 ruchy tłoczka i koło zablokowane. fakt- najszybciej zluzowac przewód

 

instrukcja podaje luz między tłoczkiem a popychaczem chyba 2 mm ale nie pamiętam dokładnie. stąd jest przeciez regulacja. popychacz- pręt 8-ka jest nagwintowany i ma kontrę w miejscu gdzie się wkręca w korpus pedału hamulca.

Opublikowano

u mnie z braku wspomnianych osłon pompek dostawała się ziemia z kretowisk i kurz. co jakis czas hamulce gineły a płyn szybko się zanieczyszczał ponadto samoczynnie potrafił się kasować luz jałowy pedału hamulca- ziemia dostawała się pomiedzy popychacz a tłoczek. ponadto pamietajmy, że pompki są na zewnatrz kabiny i skierowane ukośnie w dół. jeśli będzie wszystko wyregulowane i szczelne jak wspomniałem to ma grać tj- żadnych problemów ale jak to w życiu... :-(. Ciągnik w gospodarstwie jest do pracy a nie podziwiania jak w muzeum co nie znaczy że ma się o niego nie dbać

Opublikowano (edytowane)

Witam ostatnio, gdy wyjedzie się w pole silnie nagrzewa się prawa zwolnica, dziś zaczął lecieć z niej dym odkręciłem odpowietrznik a z niego wyleciała para z dosyć mocno rozgrzanym płynem. Gdy go zakręciłem nie mogłem ich odpowietrzyć (niby płyn leciał a pedał nie twardniał). Co się stało i jak to naprawić?

Pozdrawiam

Edytowane przez michal1k
Opublikowano

Dziś trochę próbowałem odpowietrzać, po jakimś czasie bezskutecznego pompowania pojedynczo pedałami złączyłem je i tu zdziwienie pedały razem są twarde. Po rozłączeniu gdy nacisnę na jeden to wpada cały ale za to drugi jest twardy. Hamuje tylko jedno koło lewe a prawe tylko troszkę. O co tu chodzi bo już zaczynam głupieć ?

Opublikowano

z tymi hamulcami to same problemy ja w swojej problem rozwiązałem miałem dwie pompki teraz założyłem jedną pompkę od tarpana (bardzo dobra) hamulce żyleta pedał leciutko wcisnę koła w miejscu stoją ale często bywa ze cylinderki zaczynają poszczać albo coś innego sie dzieje to nawet dobra pompka nie pomoże :) a najgorsze to odpowietrzanie potem

Opublikowano

Równie dobrze możesz wywalić długą pompkę a krótką przez trójnik połączyć z prawą i lewą stroną. Hamulce są o wiele mocniejsze, hamują równo, spada awaryjność. O ile oczywiście nie korzystasz z hamowania pojedynczymi kołami.

Opublikowano (edytowane)

Taki jakie są zakówki na przewodach. Nie wiem dokładnie czy tam jest M10 czy skok gwintu x1 lub x1,25. Chyba. Trzeba by zmierzyć. W każdym razie jest do kupienia bez większego problemu.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v