Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

no to inny feler z nim w roli głównej musisz go rozebrać przesmarować olejem pierścienie i zobaczyć na sucho po odpowietrzeniu jak pościsz pedał czy sie cofa jeśli nie wywal go na inny ten od zetora firmy fragokof koszt 56 zeta u mnie narazie cofają dobrze może są miękkie sprężyny 

Edytowane przez kris14
Opublikowano

Analizując te wszystkie problemy z pompami hamulcowymi oraz cylinderkami dziwie się że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł aby je przerobić na tarczowe, mocowanie zacisku dorobić do klapki gdzie montowane są taśmy hamulcowe albo od góry gdzie jest regulacja naciągu. Dać zaciski co najmniej dwu tłoczkowe i też by hamowało

Opublikowano (edytowane)

Witam, zabrałem się za hamulce myśląc, że cieknie cylinderek ( przez dekiel było widać pełno oleju) jednakże okazalo się, że jest suchy a olej zapewne ucieka ze skrzyni, tak czy siak, robię to pierwszy raz. Znalazłem trzy uszczelniacze: zaraz za segerem blokującym bęben (z wieloklinem) o-ring na bębnie i jeszcze jeden: d097bb08b0f1.jpg znajdujący się w tej płycie: ogólnie rzecz biorąc czy chcąc go wymienić muszę odkręcić ten cały dekielek i ogólnie czy mogę go odkręcić bez żadnych konsekwencji oraz czemu służy ta pływająca tuleja z wieloklinem, która jest zaraz za tym deklem?? Sprawa jest też tego typu że olej nalepił centymetrowe warstwy brudu, czy mogę to wszystko przeczyścić myjką ciśnieniową czy jest to niewskazane. Chodzi mi o to czy woda dostanie się przez kołnież zwolnicy do samej zwolnicy?? Obecnie wygląda to tak, że bęben, jedna szczęka i cylinderek są zdjęte i w takiej formie chciałbym to umyć. Wracając jeszcze do cylinderka: po odkręceniu go i podłączeniu do hydrauliki wysuwała się tylko jedna strona i to z biedą a drugą wybijałem i to dość mocno, ścianki są zardzewiałe i wgl... chyba nie ma sensu tego ratować?? Przepraszam ze się rozpisałem i też trochę odbiegłem od tematu oraz z góry dziękuję za pomoc :)
 

Edytowane przez vanhool
Opublikowano

cylinderki wymienia się na nowe- zabawa z regeneracją nie ma sensu ; jeśli uszczelniacz półosi w zwolnicy( jeszcze jeden - o nim nie wspomniałeś :) ) jest na swoim miejscu- podczas mycia raczej nie nalejesz do niej wody ( zresztą możesz odkręcić korek spustowy zwolnicy i spuścić olej / ewentualną wodę  ;) ); aby wymienić uszczelniacz półosi który jest w tylnym moście musisz odkręcić tą pokrywę ze zdjęcia ; "pływająca tuleja " która za nią jest to sprzęgło blokady - za nim jest sprężyna, która wypycha sprzęgło na zewnątrz w stronę pokrywki z uszczelniaczem - musisz uważać przy odkręcaniu  ;) 

powodzenia  :)

Opublikowano

Analizując te wszystkie problemy z pompami hamulcowymi oraz cylinderkami dziwie się że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł aby je przerobić na tarczowe, mocowanie zacisku dorobić do klapki gdzie montowane są taśmy hamulcowe albo od góry gdzie jest regulacja naciągu. Dać zaciski co najmniej dwu tłoczkowe i też by hamowało

 

Przydał by się jeszcze hamulec ręczny.

 

Opublikowano (edytowane)

przykręciłem dziś zwolnicę i pojawił się dość ciekawy problem: w nowym dodam ori ursus cylinderku otwór na przewód nie jest wywiercony mimośrodowo tylko centralnie na środku przez co chcąc wkręcić przewód dobija on do ścianki tego okienka w pochwie i nie mam pojęcia jak to ruszyć, próbowałem podszlifować ściankę ale nie mam dobrych pilników i ogólnie robota stoi, czy ktoś już spotkał się z takim problemem lub ewentualnie wie jak można by to rozwiązać??

Edytowane przez vanhool
Opublikowano (edytowane)

Połączone

 

problem polega na tym ze hamowało mi tylko na lewe kolo a na prawe pedał wpadał cały próby odpowietrzenia nic nie dawały wiec postanowiłem zajrzeć do pompki wiec rozebrałem i była uszkodzona jedna gumka  wiec wymienilem wszystko na nowe zlozylem i teraz brak hamulcy na obydwa kola wyczyściłem również wyrównywacz ciśnienia i pozmieniałem w nim simeringi i nadal sie to dzieje juz nie wiem co moze byc nie tak 

 

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

pompki do wymiany jeśli szkliwo szklanki ma chociaż jedną najmniejszą ryskę hamulce nie będą działać dlatego lepiej kupić nowe aczykolwiek mi się udało zregenerować :D

Opublikowano

szklanek tak dokładnie nie patrzyłem ale na jedna pompkę chodziło a teraz nawet na ta jedna nie chce chodzić płyn hamulcowy leci do lewego cylinderka a do prawego nie może gdzieś łapać powietrze ?

Opublikowano

jak nie chce zaciągać płynu to mogłeś prawdopodobnie źle złożyć lub gumka podczas składania się źle ułożyła, lub też przed włożeniem nie kapnąłeś płynu do środka rozbierz to jeszcze raz i sprawdź 

Opublikowano

rozbierałem płyn wlewałem nawet tak luzem w otwór co doprowadzany jest płyn hamulcowy i jak nacisnę płyn wystrzykuje ale jak już założyłem i odkręcę odpowietrznik  nic nie leci a z drugiej strony wylatuje ale jak wcześniej pedał był wyżej to teraz leci do końca dodam ze są wżery na szklance w wyrównywaczu

 

dodam ze mam jeszcze pompki starego typu tzn.obydwie krótkie 

Opublikowano

na zbiorniczek musisz dorobić dekielek z wentlem i w czasie odpowietrzania ktoś musi pompowac powietrze i wtedy płyn przecisnie do pompek żeby zassały. ja tak zrobiłem bo miałem ten sam problem i pomogło.

Opublikowano

u mnie sie to okienko w pochwie przecinakiem zrąbało , i teraz elegancko mozna odkrecac i zakrecac tą nakretke od przewodu w cylinderku , hmm macie jakies pomysły ponieważ 18 kwietnia  zdjelismy zwolnice bo poszedł olej na beben hamulcowy co spowodowało brak hamulca , wymienislimy cylinderek ( bo urwal sie odpowietrznik) wymyte zostało wszystko i wymienione dwa uszczelniacze ten przy blokadzie i ten od zwolnicy , pojeździł dwa tygodnie i znów siadło to samo koło i znów mokry bęben , i nie mam juz pomysłów co mu jest niby uszczelniacze są okey , macie jakieś pomysły ?? co do drugiej sprawy to hamulec reczny gówno i nic wiecej , raz jest raz go nie ma ... gdy naciagnie sie tasmy to wszystko okey gdy sie jedzie do przodu ale jak sie chce jechac do tyłu to nagle jedno z kół zaczyna sie blokowac ( przy puszczonym sprzegle)  sprezyna jest w miare twarda , wymienie ją na nową i tasmy też, 

Opublikowano

A uszczelniacze bębna hamulcowego wymienione? Czyli o-ring i uszczelniacz ząbkowany na wieloklin półosi?

A jak stan łożysk w zwolnicy, osadzonych na półosi.

Hamulec ręczny regulujesz według instrukcji?

 

Opublikowano (edytowane)

dziś rozebrałem jeszcze raz wszystko i złożyłem na stole i w kręciłem w imadło i na krotko i pompki tłoczyły zarąbiście a później przestało i jakimś sposobem gumki się pozawijały Jeszce raz złoże to ale już na cylinderki i zobaczę jak to będzie chodzić jesli pedal bedzie wpadywal to wywalę pompki i wyrównywacz i założę nowe 

Edytowane przez Santus
Opublikowano

A uszczelniacze bębna hamulcowego wymienione? Czyli o-ring i uszczelniacz ząbkowany na wieloklin półosi?

A jak stan łożysk w zwolnicy, osadzonych na półosi.

Hamulec ręczny regulujesz według instrukcji?

 tak wymienione uszczalniacze na bebnie takze na półosi , wczoraj skonczylismy narazie jest okey , co do recznego , to założyłem nową tasmę + sprezynę nową co rozpycha tasmy , wyregulowałem i jak narazie jest okey :) wreszcie :) a nie regulowałem według instrukcji a jak pisze w niej mniej wiecej ?? :) jesli mógłbyś przytoczyc z niej informacje bd wdzieczny bo robiłem to na swój rozum i oko :) 

Opublikowano

u mnie sie to okienko w pochwie przecinakiem zrąbało , i teraz elegancko mozna odkrecac i zakrecac tą nakretke od przewodu w cylinderku , hmm macie jakies pomysły ponieważ 18 kwietnia  zdjelismy zwolnice bo poszedł olej na beben hamulcowy co spowodowało brak hamulca , wymienislimy cylinderek ( bo urwal sie odpowietrznik) wymyte zostało wszystko i wymienione dwa uszczelniacze ten przy blokadzie i ten od zwolnicy , pojeździł dwa tygodnie i znów siadło to samo koło i znów mokry bęben , i nie mam juz pomysłów co mu jest niby uszczelniacze są okey , macie jakieś pomysły ?? co do drugiej sprawy to hamulec reczny gówno i nic wiecej , raz jest raz go nie ma ... gdy naciagnie sie tasmy to wszystko okey gdy sie jedzie do przodu ale jak sie chce jechac do tyłu to nagle jedno z kół zaczyna sie blokowac ( przy puszczonym sprzegle)  sprezyna jest w miare twarda , wymienie ją na nową i tasmy też, 

 

Witam, mógłbyś przybliżyć jak rozwiązałeś problem z okienkiem?? Ten przecinak trochę strasznie brzmi ale jak działa to może warto spróbować :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v