Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Wlaśnie skończyłem remont Ursusa 385. Wymieniłem pierścienie, wszystkie wtryskiwacze, nieszczelność zaworów w głowicy i tak zauważyłem że po zapaleniu kopci na biało?? przed remontem przy zapaleniu kopcił na czarno.

czy to może być wina niewyregulowanych zaworów?? ustawiał mi znajomy mechanik co robi ciągniki ale zawsze nie ma czasu więc tutaj moje pytanie. Pompa wtryskowa była wyregulowana w lecie i teraz nic nie majstrowałem przy niej.

Czy może tak musi być za nim się wszystko nie zgra ze sobą...???

dzięki za rady....

Opublikowano

Po kazdym remoncie nalezy wyregolowac to co sie zmianialo i naprawialo bo nawet jesli rozkrecalismy cale podzespoly to i tak po ponowny przykreceniu bedzie inaczej wszystko chodzilo... Wina wg mnie moze byc wlasnie nie wyregolowanie pompy przez co silnik dostaje zła mieszanke... A jeszzcze sie spytam, dlugo chodzil ciagnik i kopcil na bialo czy chwile i zaraz go zgasiles??

Opublikowano

a jaki to ciagnik jest? bo nie napisales...

Myslalem ze raz krotko chodzil..bo na bialo to mogl sie wypalac olej lub ropa jak mial nadmiar... tak jak w komarkach jak sie zrobilo zla mieszanke z nadmiarem oleju to kopcil na bialo ;)

Opublikowano

Jest to Ursus 385.

Pierwszy raz jak go paliłem to musiałem na popych zapalać bo nieszło go zapalić bo był zapowietrzony. i troszkę metrów musiał być szarpnięty żeby zapalił.

Opublikowano

Ciągnik po jakimkolwiek remoncie silnika powinien pracować dłuuuugi czas bez obciążenia tak aby wszystko mogło się ,,ułożyć" na wolnych obrotach żeby złapał temp. jak zapaliłeś go na kilka ninut to nawet nie wypalił oleju jaki się dostał do cylindrów, kolektora itd... daj mu ze2 godziny zeby się powoli dociarał i wtedy określisz czy dymi prawidłowo czy też są jakieś anomalie ;)

Opublikowano

Mam podobny problem też w C385 mianowicie jak chodzi chwile na wolnych obrotach to jak mu depne to wylatuje wielka chmura białego dymu z tłumnika chodził tak z 3 miesiace (teraz stoi) A zrobiło mi sie tak jak zaczeło mi wywalac uszczelkę pod głowicą , Sami ustawialismy zawory i nie zabardzo nam to wychodziło. W ferie bedzie mia robiony remont i zobaczymy co sie będzie działo.

Opublikowano
ciągnik po remoncie to kilka minut chodził. był zpalany trzy razy i chodził może po 5 minut, a kopci przy zapaleniu potem nie widać. delikatny dymek ale nie czarny tylko jasny.

Tak jak pisał @kombajn, odpal go, niech sie rozgrzeje i pochodzi jakiś czas na pusto. Potem stopniowo zwiększaj mu obciążenie w pracy przez pierwsze 50 mth, potem wymiana oleju i można normalnie pracować.

Opublikowano

dzisiaj odpaliłem go i pochodził sobie z 3 godzinki.... a nawet przejechałem się nim na pusto to nie kopci zbytnio, tylko przy dodawaniu gazu ujawnia się dym.... a jak pojechałem przejechać się i była górka to było ewidentnie widać chmurę dymu...

Ciśnienie oleju przy niskich obrotach 800-1000obrotach ciśnienie wynosi na pograniczu 2 atmosfer a przy 2000 obrotach są 4 atmosfery. Więc lepiej niż było przed remontem bo wtedy przy 800obrotach miałem ciśnienie może z 0.5 nie więcej, ale jak dołożę palca do tej gumowej rurki od odpowietrznika silnika co jest koło sprężarki to pojawia się olej na palcu i tak sobie myślę czy nie wlałem zbyt rzadkiego oleju silnikowego bo zastosowałem olej silnikowy do diesli ale taki co leje się do samochodów... może tego być wina....????

a jeśli bym za słabo głowicę dokręcił to jakie byłby oznaki??? nie ma żadnych wycieków spod uszczelki więc chyba dobrze głowicę dokręciłem ale wolę się zapytać..

zawory w głowicy były dwa nieszczelne i zostały wymienione, pozostałe zostały stare... a przed remontem dodam że nie kopcił..

Opublikowano

bąbelki mówisz ale to na rozgrzanym silniku czy na zimnym??

bo na rozgrzanym silniku jak zajrzałem to woda się ruszała w chłodnicy tak jakby lekko się gotowała ale woda była zimna....

i to może być wina że kopci na biało???

Opublikowano

Sprawdź dokręcenie kluczem dynamometrycznym, jeżeli nie masz to można użyć ręcznej wagi takiej z hakiem. do klucza daj dźwignie długości 1 metra.ciągnij za koniec używając wagi z siłą 13kg.

Opublikowano

temperatura w silniku jest ok bo widać ze jak wpadnie wyższa temperatura to termostat się otwiera i spada temp do 75 stopni..... dziś chodził można powiedzieć ze lepiej niż godzinke na małych obrotach a też troszkę na wyższych tzn 2000tyś obrotach bo ajk jeździłem nim....

Był ciepły górka i ciągnik dymił na biało tylko ten dym to głównie wylatywał z tłumika ale z dołu bardziej bo przy masce bo mi tam taka rurka wychodzi z niego... a raczej otworek...

Opublikowano

Moim zdaniem jest to wina wtryskiwaczy ale można to bardzo łatwo sprawdzić .

 

Mianowicie na zapalonym silniku luzuj śrubę tak żeby paliwo wydostawało się na zewnątrz a nie do wtrysku (mówię o śrubie która dokręca rurkę znajdującą się między pompom a wtryskiwaczem, po prostu odcinaj dopływ paliwa do poszczególnych jeżeli po odcięciu któregoś z wtrysków praca ciągnika nie zmieni tonu to znaczy że wtryskiwacz jest do d...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v