Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W dwucylindrowym silniku, to nie będzie za dużego efektu. Z ciekawości zapoznałem się kiedyś z tematem, a poza tym skończyłem studia o profilu mechanicznym. Miedzy dwu a trzycylindrowym silnikiem jest ta różnica, że mniej trzycylindrowy przy pobieraniu powietrza znacznie mniej pulsuje(faluje) co wpływa na pracę turbiny i jej żywotność. nie wspomnę już, że należałoby pod turbinę zmniejszyć stopień sprężania i dawki paliwa i gdzieś czytałem, ze filtr powietrza olejowy pod turbo równiez się nie nadaje. Mi sie wydaje, że to gra nie warta świeczki, są gdzieś na necie filmiki z takimi konstrukcjami, ale to chyba tylko dla zabawy i satysfakcji konstruktora sie tam ta turbina kręci. Chcąc mieć więcej mocy we władku lepiej chyba wymienić silnik na trzycylindrowy od LTZ.

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście zgadzam się z Tobą w kwestii idealnego rozwiązania konstrukcji silnika D120 Turbo. Jednak metodą prób i poprawy błędów oraz podstawowych pomiarów ciśnień powietrza tę kwestie można rozpracować na amatorski sposób w kilka  dni. Zmniejszenie stopnia sprężania i pomiar ciśnienia żaden problem w tym silniku / podniesienie cylindrów/ dawka paliwa też, rzekome pulsowanie spalin- zwiększenie pojemności kolektorów i dodatkowy " akumulator" spalin.  Nie wiem czego Was uczyli na tych studiach o profilu mechanicznym. Wiadomo, że nie będzie to ideał / jak po wielu latach pracy inżynierów/  ale jednak pewna pozytywna zmiana. "Szkoda roboty" ??? chyba, że ma się kasę na nowszy i mocniejszy sprzęt, w przeciwnym wypadku trzeba kombinować. Widzisz ja D130 szukam w używanych od ponad roku i nic a zchęcią bym taki nabył. 

Edytowane przez slawek99
Opublikowano

Tak zgodzę się. Ale lepiej robić coś co ma sens a nie jest tylko niepotrzebną stratą czasu , pieniędzy czy jest niepewną inwestycją która ma duże szanse przynieść jeszcze więcej strat i kosztów.

Opublikowano (edytowane)

@seweryn20 pozostaje nam chyba tylko życzyć powodzenia. Tak, masz rację, nie wiesz czego nas na tych studiach uczyli. Ale wydaje mi się, ze nauczyli ekonomii oraz tego, że jakby to najprościej napisać: " z tico ferrari nie zrobisz". Niektórych rzeczy nie da się poprawić, bo nie zostały do tego skonstruowane, no zawsze można próbować, tyle. Powodzenia.

 

ps. i chyba na forum jest gdzieś założony taki temat, może warto go poszukać.

Edytowane przez adamekx
Opublikowano

A ja panowie juz trzy lata latam t25a turbo i musze przyznac ze naprawde robi robote. Jak na takie male gowno to daje rade. Ostatnio testy przechodzil w bronie aktywnej mashio 3 metry i bylem pelen podziwu, co wiecej nie na uprawionej roli tylko na łace. 15 min i na szafie 80stopni

Opublikowano

Nie napisalem tak. Czytaj uwaznie.O 10km to sobie mozna pomazyc, przyrost mocy trudno okreslic, cisnienie pompuje mi do 0.7bara, aktualnie mam ustawione okolo 0,5bara bo wtedy jest najstabilniejsza praca sprezarki, trudno jest uzyskac ciagle cisnienie z dwoch cylindrow. To co wyraznie widac po montazu:mniejsze spalanie o okolo litr na motogodzine, wydaje mi sie ze duzo lepiej reaguje na gaz i szybciej przechodzi ze srednich na wysokie obroty, nie dusi sie jak to mialo miejsce wczesniej, mial taka przypadlosc ze jak robilo sie ciezej podczas pracy to dymil na czarno i spadal z obrotow zamiast kopac kolami, tera tego nie ma, nie dymi jak jest ciazko grzebie sie.
Prace sprezarki ladnie widac w kosiarce rotacyjnej jak w trakcie koszenia trafi sie gestrza trawa, wczesniej w sekundzie spadaly obroty teraz tylko zadzwoni silnik i dalej sie kreci. Jak dla mnie jest roznica, jak na ponad 40 lat pracy tym bolidem widze ze jest lepiej a trzeba tez wziac poprawke na zuzycie silnika.

Opublikowano (edytowane)

Taki ruski to skarb ile chcesz za niego bo ja mam ciągnik 125kucy 7ton wagi i z broną wirową maschio ma co robić no i o spalaniu nie wspomnę . kolego biorę tego ruska ile by nie kosztował 1litr spalanie a u mnie może 20litry odrobię go w rok , tylko jeden warunek muszę spróbować przed kupnem czy to wszystko prawda bo nawet nie wiem jak on taka bronę podnosi waga mojej to 950 kg.

Po tych wypowiedziach to mocy przybyło pewnie ze 300 procent.

Edytowane przez autoostrowski
Opublikowano

Te 300 to trzeba podzielic przez 100 i jeszcze odiac ze dwa. Nie pisalem tego postu zeby sobie ktos teraz zartowal, widze ze nigdzie nie mozna podzielic sie swoja wiedza, a raczej w pewnym stopniu osiagnieciem zeby nie zostac zmieszanym z blotem, nie stac mnie na mocniejszy ciagnik wiec kazda modyfikacja ktorą po pewnych przemysleniach jestem w stanie zrobic sam a istnieje mozliwosc ze cos da jest mile widziana, nie napisalem ze pali litr,tylko litr mniej. Nie pisalem tez ze obrabiam tym 300ha, napisalem ze mialem mozliwosc podpiecia pod taka brone i bylem bardzo zaskoczony ze to wogòle podniòsł(bez problemu bo mam zmieniony silownik w podnosniku na dluzszy dzieki temu glowne ramie jest dluzsze a wiec dzwignia jest wieksza i ma lzej, podnosi balast 1000kg bez wiekszego piłowania silnika, z tym ze jezdzic sie z tym nie odwazylem zeby go nie polamac). Brona byla ze zdemontowanym hydropakiem i walem pakera. Klient przyprowadzil na wymiane ostrzy i lozysk na dwuch kolowrotkach. Obrabialem nia 0,8ha trzy letniego ugoru, normalne ze powoli ale wydaje mi sie ze lepiej wyszlo jak glebogryzalką. Skoncze gadac że sie nie da że sie nie oplaca ze nic nie zmieni, najlepiej polozyc sie i polezec a reszta niech sie sama robi. Tyle lat pracuje tym wladkiem ze czuje roznice ze jest lepie, niewiele ale jednak jest. Rolnicy mowia za krowa ktora glosno muczy malo mleka daje, no i tak jest, najwiecej do powiedzenia maja osoby ktore nie sa zwiazane z tematem. U mnie na wsi tez sa tacy i musze przyznac ze ciekawie patrzy sie na ich miny ze jednak to ma sens. Pozdrawiam wszystkich ktozy maja troche checi do dzialania mimo wszystko:-) od tak dla samego siebie :-)

Opublikowano

Turbo jest z bmw 2.5 tds z tym ze tam pompuje kolo 0.9 bara, ja zmienilem w niej odpreznik, z tego co pamietam z 1.7td opel i ustawiony mam teraz 0,5bara dzieki temu jest dosc stabilne nie ma duzych tętnień.

Opublikowano

Czy aby napewno
post-175829-0-69715700-1454654563_thumb.jpg
Jezeli nie zdazy jej zabrac a dam rade wjechac w pole to nagram film.
Na zdieciu jest jeszcze ze starymi nozami.
Tu lepiej widac sama brone.post-175829-0-38548900-1454654888_thumb.jpg

Opublikowano

Niedaleko mnie mechanik domorosly ms c330 turbo. Targa tym przyczepe 4t. Bardzo ładnie to pracuje. Wcześniej pod górkę stekala a teraz na 6 biegu śmiga. Czy robił zmiany w silniku to nie wiem. Ale mogę popytać o parametry. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Darknes2243
      Planuje remont silnika, ale nie wiem co konkretnie się dzieje mojemu władziowi. Otóż w trakcie wiosennego rozruchu, wyszło na jaw, że stracił całkowicie moc. A po dodaniu gazu, coś zaczęło stukać w silniku, i zaczął się grzać. Ktoś może mi doradzić co może być powodem? 
    • Przez michalc123
      Witam, szukam z jakim momentem trzeba dokręcić głowice w 2140 turbo oraz kolejność dokręcania.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam wszystkich na forum. chcial bym sie dowiedziec od posiadaczy i tych ktozy posiadali taki ciagnik o tym modelu jaki jest tam montowany silnik ??? jego wady zalety jak skrzynia biegow czy w kabinie jest cicho itd
      i czy warto tali cignik kupic jest z rocznika 90
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
    • Przez Tommekpol
      Witamy
      Baza Maszynowa Danex autoryzowany dealer maszyn Case IH i ładowarek Manitou Group na terenie województwa podlaskiego posiada do zaoferowania dla Państwa ładowarkę teleskopową Manitou MLT 735-120 LSU. Ładowarka była serwisowana w autoryzowanym serwisie Manitou.

      Rok produkcji:2007
      Silnik : Perkins Turbo 4 cylindrowy
      Moc: 120 KM
      Udźwig: 3,5 T
      Wysokość podnoszenia: 7 m
      Cena: 119 000 zł (brutto)

      Więcej informacji udzielimy telefonicznie tel. 606 648 578 
      Link do aukcji

      Ładowarka do obejrzenia w firmie DANEX, Rogienice Wielkie, ul. Olszanka 27, 18-516 Mały Płock










×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v