Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Mam problem z kontrolką od smarowania silnika. Po jakimś czasie pracy zaczyna kontrolka świecić na wolnych obrotach a po dłuższym czasie nawet przy 2000 obrotach nie chce zgasnąć. Ostatnio jechałem tak ok godz po aswalcie to się zaczeła świecić.

 

Olej i filtr są często wymienianie a ostatnio bardzo dobrym olejem zalany. Chyba 2 lata temu był kapitalny remont silnika, pompa nowa. Czyjnik ciśnienia kilka razy był wymieniany na nowo.

 

Słyszałem że w niektórych 360 tak jest ale nie wiem dokładnie.

 

Może ktoś ma podobny problem i jak sobie z tym radzicie???

Opublikowano
zamontuj sobie zegar i bedzie wszystko jasne u mnie było to samo zamontowałem zegar i mam z głowy

 

o zegarze już myślałem tylko trzeba kupić bo nie posiadam.

 

A jak zamontowałeś zegaz to jest różnica przy zimnym silniku a rozgrzanym??

Opublikowano

MY tez chyba ze 3 czujniki wymienialissmy. W koncu udalo mi sie kupic sprawny. Ale i tak po tych przygodach mamy podlaczony zegar przyz trojnik. Na zimnym przy obrotach ok 600/min wskaznik pokazuje ok 2,1 bar. NA cieplym przytych samych obrotach jest ok 1,3 bar. Po dodaniu gazu ok 100- 1200 wskaznik wychyla sie do 3 bar niezaleznie od stopnia nagrzania silnika.

Opublikowano

a ten trujnik masz bezpoślernio w blok silnika wkręcony?? Też o tym myślałem żeby podłączyć zegar i kontrolkę.

 

A może ktoś się orientuję ile taki zegar może kosztować, na allegro widziałem za 80zł razem z przewodem???

Opublikowano

DAWID Moze i cieniutkie , ale nic sie z silnikiem nie dzieje, oleju nie bierze, moc ok a i nie pracuje duzo to nic nie kombinujemy. Wychodzimy z zalozenia nie ruszac dzialajacego systemu ;) .

 

Wojtek tak trojnik wkrecony w blok zamiast czujnika cisnienia.

http://files.myopera.com/karola44-81/album...G2UGHQ4OI9A.jpg

Rurka to zwykla rurka hamulcowa o ile dobrze pamietam zarobiona na zlaczkach od pneumatyki jak do tekelana.

 

Zegar stary uzywany wyjety z czechoslowackiego Liaza

http://files.myopera.com/karola44-81/album...GSTJ7XF6XEY.jpg

Po prawej stronie pod kierownica. Niestety nie jestem 100% pewien co do jego poprawnych wskazan. Ale porownujac np ze wskazaniami z Mercedesa 124 2,5D to tam sa bardzo podobne. A jakie powinny byc fabryczne wskazania w silniku C-360 nie mam pojecia. Wiem, ze jak zmienialismy podstawe filtra oleju to na pierwszy raz nie zalozylismy zaworu przy pompie olejowej, ktory byl w komplecie z podstawa filtra. Po odpaleniu bez zaworu na wolnych obrotach wywalilo uszczelke pod filtrem oleju. Cholera 1 godzine sie wtedy szorowalem zeby zmyc caly olej z siebie ;) .

 

Teraz zauwazylem na zdjeciu ze wskaznik jest wyskalowany w kPa x 100 . Zimny silnik ma troszke wiecej jak 2 na wolnych obrotach, rozgrzany wiecej jak 1. NA wyzszych obrotach wskazowka jest ciagle na 3. Czy to dobrze nie wiem. Jak juz pisalem nie ruszamy tego, bo silnik choidzi jak zyleta.

Opublikowano

no mi sie tak działo w kombajnie po godzinie roboty się swiciła kontrolka ale sprubuj jak masz drugi wsakznik załorzyć i czy tak samo bedzie ci cię działo zamiast tamtego zamien ipojerdzisz zobaczysz!!

Opublikowano

Popytaj znajomych, sasiadow. U mnie przed zalozeniem takiego gotowego zegara to od sasiadaa pozyczylismy taki na dorazne sprawdzenie cisnienia. Chodzilo glownie o sprawdzenie czy wina rzeczywiscie lezy po stronie czujnika cisnienia oleju. Jak sie okazalo , ze zegar wkecony zamiast czujnika pokazuje ze jest dobrze to dopiero wtedy zrobilismy przerobke.

 

Tutaj masz fajna aukcje z elektrycznym czujnikiem. Ale pewnie gwint by niepasowal:

czujnik1.png

 

czujcis.JPG

Opublikowano

Ja też tak miałem przy swojej sześćdziesiątce z ciśnieniem oleju, jak silnik był zimny to kontrolka gasła przy 800 obrotach a jak się zagrzał to dopiero przy 1300 obrotach. Myślałem, że coś z pompą olejową albo wał do remontu. Zdjąłem miskę olejową i okazało się, że zaciął się zawór przelewowy przy pompie olejowej (był cały czas otwarty).

 

Kupiłem nowy zawór przelewowy i teraz ciśnienie jest OK. Przy okazji sprawdziłem stan panewek na wale ;)

Najlepiej sprawdzić ciśnienie manometrem albo pożyczyć od sąsiada sprawdzony czujnik zaniku ciśnienia, można też podłączyć czujnik zaniku ciśnienia pod wąż od pompownia kół - jeśli kontrolka zgaśnie to raczej czujnik jest sprawny.

 

A jeśli potwierdzi się najgorsze (brak ciśnienia oleju) to radziłbym szybko to naprawić bo może się silnik zatrzeć albo korbowód wyjdzie bokiem i wtedy grubsza robota.

 

PS. w instrukcji napraw podają ciśnienie

przy obrotach minimalnych silnika - min 0,15 MPa

a przy obrotach 2200 - 0,4 do 0,55 MPa

Opublikowano

przepraszam, że odświeżam, ale nie chce zakładać nowego tematu- mam problem z ciśnieniem otóż na gorącym silniku po zgaszeniu kontrolka zapalała się dopiero po 0,5-1 min!

Więc założyłem zegar pokazuje na zimnym 4-4,5 kPa x100-potem jak sie troche nagrzeje to rośnie do 5-5,5, nie wiem jak będzie przy rozgrzanym, bo chodził tylko pól godziny(niestety brak termostatu)

Proszę o pomoc -co jest nie tak?

Opublikowano

antonio86

ciśnienia masz w porządku, a to że komtrolka po zgaszeniu zaraz się nie zapala to dobrze.

Znaczy ze masz szczelny układ i nie gubi ciśnienia.

Moja 60-tka zapala kontrolkę 2-3 sek po zgaszeniu natomiast 30-tka po remoncie silnika (szlif wału) zapala kontrolkę po 15 sek jak olej ciepły natomiast jak zimny to z 30 sek.

Możesz kupić nowy czujnik, bo też może być, że masz słabiutką sprężynkę w czujniku.

Opublikowano

Dzieki wielkie w tym tygodniu zaczynam remont( wymiana tuleji, regeneracja głowic i pompy wtryskowej)wiec wymiana wału(silnik był kupiony 13 lat temu po regeneracji więc na pewno jest po 3 szlifie :P )i pompy wtryskowej to by mnie już dobiło finansowo-dzięki wielkie

 

Aha jeszcze jedno, czy ciśnienie może być za duże i czy można je jakoś zmniejszyć?-nie wiem jakie będzie jak się dobrze rozgrzeje na 2800 dochodzi do 0,6 MPa

Opublikowano

a może trochę wychodzisz przed szereg z tym remontem bo ciśnienie oleju masz w porządku, i w cale bym się nie zdziwił że na reszcie też można jeździć. Czemu robisz remont góry.

Opublikowano

Kopci na niebiesko,bierze duzo oleju,jest słaby,wywala olej z kolektora wydechowego-to chyba wystarczający powód :P

Prawdopodobnie pękły pierścienie lub tulej na czwartym garze

Opublikowano

po zadawanych pytaniach odniosłem takie wrażenie.raczej poszły pierścienie przy pękniętej tulei coś by się działo z płynem

Opublikowano

ciągnik rozebrany!!

wał, panewki ,pompa oleju są w super stanie !

natomiast reszta do roboty :P

zestawy naprawcze ok 1300zł

,regeneracja głowic,korbowodów wtryski do sprawdzena pompa paliwowa do regeneracji

Ile u was kosztuje regeneracja głowicy,bo jutro wioze??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v