Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czeka mnie wymiana tasm i prosze o pomoc !!

Opisał by mi ktos jak wymienic tasme nie sciągając zwolnicy , tylko wszystko po koleji co i jak poniewaz bede to robił pierwszy raz

A i czy jak mam kabine to nie bedzie broblemów?

Dziekuje!

Opublikowano

Panowie trudności to zawsze są. Ale trzeba odkręcić tą 'budkę' z góry, żeby zmienić taśmę. Kabina nie ma znaczenia. Moim zdaniem nie warto bo powinno się ściągnąć i zmieniać uszczelniacz na półosi. Bo po zużyciu taśmy to on już dostał swoje jak nie od temperatury to ze starości. Przy okazji można piach wywalic z obudowy.

Opublikowano

Jak uszczelniacz jest dobry to po co zmieniać. Stary może wiele lat wytrzymać, jak ktoś przy wymianie nowego uszkodzi to się okaże dopiero po złożeniu i powtórka z rozrywki. Jak przed wymiana taśm nie ma oznak oleju na dole pochwy to po co ruszać.

Jak widać jakość taśm hamulcowych to kpina więc co dwa lata rozbierać i wymieniać taśmy i uszczelniacze. Wymieniamy same taśmy rozbierając tylko to co potrzeba.

Jak będzie ślad oleju to robi się wyciek i hamulce jednocześnie.

Niektórzy narzekają na sąsiednią myśl techniczną, a tu otrzymujemy możliwość łatwiejszej wymiany, bez siłowania się robi to jedna osoba.

Opublikowano

Ja jeszcze odnośnie taśm , oryginalnych nie kupi (mam zużyte 3 komplety ) te niby orginalne z plecionka przerywa na nitach , polskie nie malowane maja twarde okładziny wszystkie które widziałem miały pop[ękane okładziny na nitach ,kupiłem polskie malowane z gladka okładzina to znowu bardzo mięka blacha i naciagaja sie uszy długo im nie wróże

Opublikowano

Aby wymienić taśmę bez zdejmowania zwolnicy trzeba wciąć druta i do jego końca przywiązać sznurek. przełożyć drut ze sznurkiem przez bęben i odczepić drut a sznurek zostawić. Potem przywiązujemy jeden koniec taśmy do sznurka i powoli próbować przełożyć taśmę ciągnąc za sznurek i przekręcając kołem. Ja tak zakładałem.

Dla ułatwienia można sklepać końcówki na taśmie i ją trochę podgiąć żeby była bardziej zaokraglona.

Opublikowano

Zamiast druta można przykleić koniec sznurka taśma do bębna i obrucić kołem

w uszy wkładamy śrube 6 mm i do niej pzywiozujemy sznurek ( lepiej użyć taśmy z pasa bezpieczenstwa z samochodu albo podobnej)

Opublikowano (edytowane)

Wyregulowałem hamulce tak jak koledzy wyżej pisali ,gdy kołysze ciągnikiem to sie pedały nie podnąsza a jak jade to dale sie unąszą co robie zle???

Edytowane przez Domino788
Opublikowano

Taśma hamulcowa , przed zamontowaniem powinna być ukształtowana na bębnie. Taśmę z końcami spiętymi systemem cięgieł i włożonym do jej obwodu bębnem zaciska się w imadle tak jak to ma miejsce w czasie hamowania. Oklepanie taśmy młotkiem ukształtuje ją trwale. Tak spreparowana taśma nie ociera na całym obwodzie o bęben w stanie odhamowanym i skutecznie hamuje przy delikatnym naciskaniu na pedały. Montaż takiej taśmy tylko po odłączeniu obudowy od skrzyni biegów.

Opublikowano

Taśma hamulcowa , przed zamontowaniem powinna być ukształtowana na bębnie. Taśmę z końcami spiętymi systemem cięgieł i włożonym do jej obwodu bębnem zaciska się w imadle tak jak to ma miejsce w czasie hamowania. Oklepanie taśmy młotkiem ukształtuje ją trwale. Tak spreparowana taśma nie ociera na całym obwodzie o bęben w stanie odhamowanym i skutecznie hamuje przy delikatnym naciskaniu na pedały. Montaż takiej taśmy tylko po odłączeniu obudowy od skrzyni biegów.

Masz racje kilka razy zmieniałem w różnych ciągnikach i zawsze wystarczyło raz wyregulować hamulce

 

tego roku pierwszy raz zmieniałem przez gore ale regulacje musiałem powtórzyć 3 razy zanim taśmy dopasowały sie do bębnów

Opublikowano

Koledzy możecie mi podpowiedzieć jak wyregulować hamulec w moim ciągniku. Kiedy hamuję jadąc do przodu obydwa koła hamują równomiernie i dość ostro, ale kiedy jadę do tyłu i nacisnę na pedały to prawe koło się blokuje, jak nacisnę na pedał jeszcze raz to puszcza, czasami dopiero za drugim lub trzecim razem.

Opublikowano

witam mam podobny problem nie z pochwą ale obudową zwolnicy,na 3 szpilkach od dołu zwolnicy puściły mi gwinty jak to rozebrać?słyszałem że potrzeba rozłączyć

blokadę pomocy

 

to jest prawa strona

Opublikowano

Panowie wymieniłem bębny i taśmy pojeździłem rok i po trochu hamulce słabły a teraz prawie ich nie ma tylko jedno koło łapie trochę więcej.Czy jest możliwe aby taśmy się rozciągnęły trochę?Wymieniłem bęben,taśmy i simering w obudowie skrzyni.

Opublikowano

Przyczyna awarii moze byc nieumycie ciagnika po siewie nawozu, albo nieuzywanie go przez dluzszy czas, sprawdz srube z ostrym koncem, moze sie obrobila, albo wykrecila.

 

Pozwole zapytac: ktory rocznik wladzia i jaki przebieg?

Opublikowano

Witam wszystkich!

Odświeżam temat, ponieważ przepatrzylem internety i nieznalazłem satysfakcjonującej dla mnie odpowiedzi, W najlblizszym czasie mam zamiar wyminiać taśmy hamulcowe w T25, z tego co wyczytałem to jest mozliwe ale jednak uciązliwe wymianianie ich bez sciągania zwolnic oraz pochw, metodą ,, od góry" więc zakladam ze zaczne demontować wsystko po kolei, jednak chcialbym sie dowiedzieć co mnie moze zaskoczyć i na co się przygotować, co mam pierwsze zrobić i o czym nie zapomnieć? Kilka wstepnych pytan:

-co mam pierwsze zrobić, od którego kola zacząć lepiej?

- czy osobno odkręcać zwolnice osobno pochwe czy może razem pochwe ze zwolnicą?

-czy trzeba demontować kabine?

Z tego co sie zorientowalem to jest ciut cięzki dostęp do coniektórych śrub od pochwy bo sa zaslonięte przez pokrywe od regulacji hamulcow.. czy mi sie tak tylko wydaje? Prosze o odpowiedz,

Pozdrawiam!

Opublikowano

Wymieniałem taśmy Hamulcowe w tym roku i powiem tak :

-Nie ma różnicy od której strony zaczniesz.

- Nie ma potrzeby odkręcać zwolnicy z pochwą, wystarczy tylko odkręcić śruby łączące pochwe z skrzynią.

-Kabiny nie ściągaj bo nie ma potrzeby.

 

Ps. Nie zapomnij wymienić simeringa który jest umieszczony w skrzyni, przy skręcaniu będziesz wiedział o który chodzi.

Opublikowano

Uciążliwe? A gdzie tak przeczytałeś?

Rozbieranie wszystkiego dopiero jest uciążliwe i potrzeba 2 osób i więcej czasu.

Nakrętek nic nie zasłania, jedynie podłoga.

Jeśli nie cieknie olej do pochwy to bym bez sensu nie rozbierał wszystkiego.

Najpierw rozbierz podłogę, potem zdejmij dekle z hamulcy i zobacz w jakim stanie bębny.

Jak wszystko ok to rozbieraj od góry, a przynajmniej spróbuj.

Opublikowano (edytowane)

aa kurde , szkoda ze nigdzie wczesniej nie pisaliscie zeby odrazu odkrecać pochwe od skrzyni a nie po kolei.. dziś odkręciłem zwolnice która wgl mi niechciała się oddzielić od pochwy a później niemogła mi wyjść półoś ale to chyba z racji ze nie poluzowałem taśm na bębnie.. sie człowiek na błędach uczy.. jutro chyba targam całą pochwe tylko no niewim jak u was ale u mnie nad pochwą tuz obok ia jakieś przewody chyba hydrauliczne albo coś i mi zaslaniają śruby...;/ Ale wielkie dzieki za odpowiedzi!;)

Edytowane przez kkaamiill

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v