Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam zmieniał ktoś może taśmy hamulcowe we władimirku niestety czeka mnie to niedługo i potrzebuje rady na jakie problemy moge napotkać co może mnie zaskoczyć przy robocie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@zdruj77 - my chcieliśmy wymienić też na wierzchu ale tego się nie da.

Trzeba zdjąć całą pochwę i dopiero od środka wszystko ładnie pójdzie, my wymieniliśmy to w jeden dzień, ale ojciec jest mechanikiem dlatego poszło szybciej :)

Opublikowano

Mój tata kiedyś zmieniał te taśmy i pamiętam że nie rozbierał zwolnic. Odjoł tą górną pokrywe na zwolnicy gdzie spina sie tasme, przelożył sznurek i nim przeciągnoł taśme. Nie było łatwo ale jakoś poszło. Mam katalog części od władka i tam to jest wszystko dokładnie rozrysowane. Jakby ktoś potrzebował to moge to przesłać na e-mail jutro więc jeśli ktoś chce niech da znać na gg lub poda e-mail w tym temacie. Pozdro

Opublikowano

Witam, mam ogromną prośbę, zabrałem się za wymianę taśm hamulcowych mam władka od niedawna więc narazie trzeba się wszystkiego uczyć i każda naprawa to pierwszyzna dla mne, wiem że trzeba zdemontować zwolnicę razem z pochwą aby dostać się do taśm tylko jak to zrobić w prosty sposób, może mi ktoś opisać dokładnie co robić krok po kroku.

Opublikowano

Po lewej stronie traktora pod podłogą tuż przy żeliwnej obudowie mechanizmu hamulca jest tuleja, a w niej chyba od góry zaostrzony wkręt którym blokuje się drążek łączący hamulce. Trzeba wykręcić ten wkręt. Proponuję zaopatrzyć się w jakiś rodzaj żaby albo inne pokrętło zaciskowe do rur, bo drążek może być dość mocno osadzony w tulei i trzeba będzie nieco rozruszać to połączenie.

Opublikowano

Do rozruszania połączenia padał wałek nie trzeba używać żadnego narzędzia. Wystarczy ruszać pedałem, bez podłogi mamy spory manewr, a wałek z pewnym opóźnieniem, ale znajdzie opór wewnątrz pochwy i się zablokuje.

Najszybciej i najprościej wymienia się taśmy bez zdejmowania pochew.

Trzeba zdjąć podłogę, rozłączyć drążki pedałów, rozebrać i odkręcić wieżyczki na pochwach. W nich są (widać łepki po zdjęciu przykrywek) takie bolce wkładane pionowo dla zabezpieczania żeby wałki nie wychodziły.

 

A teraz chciałem przeprosić za wprowadzenie w błąd bo kiedyś napisałem, że to taśmie nie służy.

Co jest oczywiście nieprawdą. Sam osobiście dwa razy wkładałem i wyjmowałem jedna taśmę dla sprawdzenia czy jej się nic nie stało.

Nie miał najmniejszego uszczerbku. A do włożenia nie trzeba a nawet nie wskazane jest używanie siły.

Oczywiście pisząc, że jej się nic nie stanie miałem na myśli że ktoś zrobi to umiejętnie.

Jeśli komuś się popsuła to niech przeczyta jeszcze raz zdanie powyżej.

To bardzo proste, wystarczy podnośnik, sznurek i taśma klejąca. Powodzenia.

Opublikowano

Nagraj kiedyś filmik jak to wymieniasz :D trzeba być chyba wyjątkowo spokojnym i mało nerwowym :D Szukałem w książce ostatnio ale nie jest tam opisane jak to wymienić nie ściągając zwolnicy. Ale pewnie i tak w większości przypadków przyczną jest dostający sie olej ze skrzyni lub ze zwolnicy.

Opublikowano

ja z lewej strony juz dwa razy zmieniałem, drugi raz wymieniłem też uszczelniacz bo olej poszedł ze skrzyni a i tak prawa strona lepiej hamuje. jak mam rozpięte hamulce prawy lewy to żeby zablokować prawe koło wystarczy lekko nacisnąc a lewe to musze bardzo mocno cisnąć. Obydwa hamulce ustawiałem według ksiażki.

Opublikowano

Kolega @GoRAL1 chyba nie czytał dokładnie mojego posta. Napisałem już, że to w cale nie rozwiązanie siłowe. Nie wiem do czego tak chcesz tam używać siły.

Do zdejmowania zwolnic trzeba użyć siły i to dwóch ludzi.

A w cale nie prawda bo da się ocenić stan bębna hamulcowego, wiadomo że nie aż tak jak jest wyjęty, ale wystarczająco żeby zdecydować czy do wymiany.

A z simeringami na półosiach, to jeśli już coś przecieka to widać na zewnątrz bo o to jest dziurka z zawleczka na dole pochwy pod hamulcem.

Jeśli nie jesteśmy pewni ich stanu to w tedy można bawić się w pełne rozbieranie, Ale jeśli nic nie cieknie to szkoda tylko się męczyć i tym bardziej po co ruszać rozkręcać pochwę od skrzyni, potem może zacząć się luzować jak ktoś dokładnie tego nie zrobi i w tedy to zaczynają się kłopoty.

Opublikowano (edytowane)

Kolego abhy wyj,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ać star taśmed to naprawdre trzeba użyć siły a o wcignięciu nowej to nie wspomne nie jest mo intenjca aby cie urazić ale przez 30 lat po przeszło 10000 motogodzin w cięzkimgórskim terenie próboiwałem różnych rozwioza

Edytowane przez GoRAL1
Opublikowano

Widzę, że koga nie wie o czym pisze bo wychodzi że nigdy nie wymieniał w ten sposób taśm, A jeśli już to na pewno niewłaściwie.

Gdybym sam tego nie robił to bym nic nie mówił. Ale jak już pisałem taśmę włożyłem, a potem ja z powrotem wyjąłem dla oceny czy jej się nic nie stało i z powrotem włożyłem.

Więc za przeproszeniem nie pisać bzdur że się nie da, ze się psuje i że to na siłę trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v