kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RafZielak    13

Po pierwsze ... zapewne zbyt wysokie ciśnienie w oponach.

Po drugie ... sprawdź czy przypadkiem nie masz seryjnie dociążonego ciągnika płynem w oponach. My się ostatnio wielce zdziwiliśmy jak przy spuszczaniu powietrza okazało się, że w M105S wszystkie 4 koła mają po 75% glikolu. Nie wiem czy nalał go poprzedni właściciel czy Kubota, ale pewne jest, że z racji zakończenia kampanii kukurydzianej na dniach ilość płynu w kołach zmniejszymy do max. 50% i ciśnienie tylnych do poziomu 1,4, a przednich do poziomu 1,2 bara.

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarsek    1

Zanim napisałem że trzęsie to sprawdziłem wszystko!!!Począwszy od ciśnienia 0,7 bara do 1,5 bara.Na 0,7 -0,8 bara drżenie jest większe.Pozostawiłem 1 bar oczywiście w tylnych kołach.Przód nie ma znaczenia - jest na wahaczu a on tłumi.Wniosek jest jeden : zastosowano koła o obniżonym profilu Kleber 420/85 R30 o dużej sztywności i dużym protektorze co przy małej masie ciągnika powoduje drżenie...trzeba z tym żyć :unsure: lub wymienić koła na normalne 16.9R30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

420/85 to jest podwyższony profil ;) normalny czyli 80 nie podaje się na oponie a wszystko co poniżej czyli 70, 65, 55 to jest dopiero obniżony....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Nie wiem czy to dobre miejsce na tego typu spostrzeżenia,ale bylem dzisiaj na Agro-Show i tam odwiedziłem m.in. stoisko Kuboty,Sipmy i inne. Jak wiadomo niektórym użytkownikom od niedawna posiadam Kubote M8540. Zmierzając na stoisko firmowe Kuboty liczylem że chociaż otrzymam jakiś upominek z logo firmy,że zaproszą mnie na jakąś kawke czy coś. A tam cicho sza. Jak zapytałem o jakąś czapeczke chociaż to dostałem klapke na muchy(szt.2). Żenada! Zupełnie inaczej wygladała sytuacja w ubiegłym roku kiedy byłem u nich jako potencjalny klient. Była kawa,gadżety i miła rozmowa. Dzisiaj owszem również była rozmowa,ale nie tak to sobie wyobrażałem. Na koniec dzisiejszej wycieczki zajrzałem do Kuboty ponownie i otrzymałem model M120 w skali 1:24 na osłode. Jedynym plusem jest to że spotkałem się z Krzysztofem ,który jest dealerem Kuboty w Pułtusku i który udziela sie na tym forum. Pozdrawiam go serdecznie :-). W ogóle to żadnych ciekawych rzeczy nie było u Kuboty, w New holandzie, Case czy John dere było dużo atrakcji a w Kubocie? Lipa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

kolego gazela77 myślę że kubota ma za małą gamę model żeby mogła jakoś specjalnie zabłysnąć. To po pierwsze, a po drugie to oni jakoś mają trochę słabą strategię marketingową na nasz kraj jeśli chodzi o pokazy. Bo na przykład dobrym posunięciem jest to że dają ciągniki na testy. Ale jak dla mnie to nic od nich nie chce oby okazało się prawdą na przestrzeni lat użytkowania kubot że faktycznie są tak mocne jak mówią. Miło by było nakręcić z 17tyś motogodzin i nie mieć awrji ani silnika ani skrzyni. bo jak się gdzieś kabel przetrze albo błotnik obłamie to nic nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

No faktycznie Kubota nie ma tak bogatej oferty jak inne marki i w sumie od niedawna jest na polskim rynku,ale liczyłem po cichu na jakieś cieplejsze przyjecie :-). Ale być może w zamian za to Kubota będzie służyć długie lata bezawaryjnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarsek    1

Kubota M6040 - siew siewnikiem na pierwszym biegu przy 1300 obr/min (prędkość 6 km/h) : przepracowane 24,3 godzin ,spalone 71 litrów - co daje średnie spalanie 2,92 litra :lol: :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Z tego co się dowiedziałem na AgroShow, importer spodziewa się w marcu przyszłego roku pierwszych dostaw modelu M130X który zastąpi 128'mke.

 

Ze zmian w ciągnikach- model 108s w standardzie ma spawane felgi

Ciągniki dostają oryginalne zaczepy Schaumuller [przesuwny i dolny]

Nakładki na błotniki robione są mocniejszego tworzywa [potwierdzam :lol: ]

 

Ja sobie miło pogadałem z moim nowym przedstawicielem i audytorem ciągników przed sprzedażą.

Miło było zobaczyć M8540 z Quickem, ten sam egzemplarz który miałem na stestach :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Czyli 0,7 ha/h-ja paliwożernym (podkreślam paliwożernym :D ) ciągnikiem wiadomej marki spalam mniej na hektar-nie mówiąc oczywiście o tym iż ów hektar zasiewam szybciej (siewnik Demeter Classic 3000)-co potwierdza tylko moją teorię (spiskową a jakże :D ) że ciągniki o podobnych mocach spalają podobne ilości paliwa a ewentualne różnice w tym spalaniu można złożyć na karb warunków glebowych,ukształtowania terenu i....wieku kierowcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

Ludzie,co wy piszecie,jakoś nie chcę mi się wierzyć otakim małym spalaniu.ja sieję 3512 i wychodzi mi ok.3-3,5l\ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Dlaczego sądzisz że większy ciągnik który "nie czuje " siewnika koniecznie ma spalić więcej niż osławiony 3512 ?Masz na poparcie tej tezy jakieś logiczne argumenty czy też po prostu wiesz i już ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Czyli podsumowując spalanie na hektar wyszło w KUBOCIE 4,17 litra na hektar Taki wynik a nawet lepszy osiągałem zetorem 5320. Swoją KUBOTĄ m6040 będę siał dopiero pierwszy raz w tym tygodniu to sprawdzę spalanie i podam wyniki na forum Ale podzielam zdanie kolegi że traktory o tej samej mocy palą pdobnie a spalanie w dużej części zależy od warunków glebowych i traktorzysty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli 0,7 ha/h-ja paliwożernym (podkreślam paliwożernym :D ) ciągnikiem wiadomej marki spalam mniej na hektar-nie mówiąc oczywiście o tym iż ów hektar zasiewam szybciej (siewnik Demeter Classic 3000)-co potwierdza tylko moją teorię (spiskową a jakże :D ) że ciągniki o podobnych mocach spalają podobne ilości paliwa a ewentualne różnice w tym spalaniu można złożyć na karb warunków glebowych,ukształtowania terenu i....wieku kierowcy.

no pewnie, jeszcze dochodzi na spalanie kształt pola, powierzchnie poszczególnych działek, pojemność siewnika, dawka wysiewu na ha, wilgotność gleby powietrza i czy jeździmy z klimą czy z ogrzewaniem, itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarsek    1

Pomiar został zrobiony bardzo dokładnie.Siew siewnikiem STEGSTED 3 metry bez pośpiechu.Po wysianiu każdego siewnika ( 300 kg ) jazda do domu drogą polną 700 metrów i nowe zasypanie.I tak w kółko.Ciągnik miał bardzo lekko ,cały czas załączony przedni napęd.Do tej pory siałem 10 lat Ursusem 3512 i spalanie osiągałem na pozionie 2,5 litra na godzinę ale ten hałas w ursusowej kabinie wykańcza.Koła Ursusa też zostawiają niezłe ślady - Kubota przechodzi po wierzchu.To tyle.Róbcie pomiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasiu2008    0

 

Pociągnie ale tylko 3-metrowy!!!Zestaw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Pewnie że 3 metry do 4 to trzeba ze 130 koni i żeby ciągnik ważył z 6 ton. A ja uważam że ta kubotka jest i tak trochę przy lekka więc mam zamiar wziąć dodatkowe obciążenie na koła, do tego jeszcze przedni Tuz co spowoduje odsunięcie przedniego obciążenia i wydłużenie ciągnika, ewentualnie będzie można zaczepić jakieś 700kg zamiast 500. Myślę że to spowoduje iż cały zestaw będzie stabilny, i oczywiście powiem żeby ciągnik rozstawili najszerzej jak to możliwe to będzie stabilniejszy na boki przy przejazdach przez bruzdy. liczyłem to cały taki zestaw waży gdzieś 1900kg fakt że środek ciężkości jest dość blisko ciągnika. Jak myślicie koledzy dobrze będzie uprawiał glebę ten vibroCompact bo sąsiad mówi że lepiej jak jest dwa wały, a ja mu na to że tam jest ta listwa równająca też kruszy większe grudy potem 3 rzędy zębów no i wał zębaty ciężki? Co wy na to ?? Dobrze myślę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Zależy jaką masz ziemię, bo z tego co pamiętam to przedni wał strunowy jest małej średnicy i na lekkich ziemiach ma tendencję do zapychania się. A taką włókę możesz ustawić jak chcesz, ona powinna wystarczyć.

A wał z tyłu- zależy jaką masz rolę ;) Ale ogólnie wały zębate są dosyć uniwersalne ponieważ dobrze kruszą i nie zapadają się ;) U mnie chyba wszyscy mają taki wał w zestawach uprawowo-siewnych ;)

 

PS: Kolego, a znasz cenę takiego zestawu Kongskilde?

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

witam jestem zainteresowany zakupem Kuboty m108 czy ktoś z okolic Częstochowy, Kielc posiada taki ciągniczek z większym przebiegiem i nie miał by nic przeciwko żeby go obejrzeć na miejscu lub w trakcie roboty. jeszcze jedno czy ktoś ma doświadczenie z dilerem z Posądzy firma Pilartech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0
PS: Kolego, a znasz cenę takiego zestawu Kongskilde?

 

Z tego co się orientuje to taki zestaw kosztuje jakieś 60 tyś brutto bez dodatków, ale to taka cena bez negocjacji więc uważam że dało by rade za 55tyś na ful wypasie wyrwać w zestawie razem z m9540. Gleby mam takie średnie, jest pare kawałków gliny ale tam to nawet zestaw z broną aktywną nie daje rady jak zaschnie. Więc trzeba orać jak jest nie za sucho i od razu siać. To jedyny sposób bo jak zaschnie to tylko do księdza i modlitwy o deszcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

mam jeszcze jedno pytanko : jak sie przedstawia sprawa z częściami do kuboty, jak cenowo i czy długo trzeba czekać, a jeśli kupować to gdzie. z góry dzięki za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysztofJ    0

Nie wiem czy to dobre miejsce na tego typu spostrzeżenia,ale bylem dzisiaj na Agro-Show i tam odwiedziłem m.in. stoisko Kuboty,Sipmy i inne. Jak wiadomo niektórym użytkownikom od niedawna posiadam Kubote M8540. Zmierzając na stoisko firmowe Kuboty liczylem że chociaż otrzymam jakiś upominek z logo firmy,że zaproszą mnie na jakąś kawke czy coś. A tam cicho sza. Jak zapytałem o jakąś czapeczke chociaż to dostałem klapke na muchy(szt.2). Żenada! Zupełnie inaczej wygladała sytuacja w ubiegłym roku kiedy byłem u nich jako potencjalny klient. Była kawa,gadżety i miła rozmowa. Dzisiaj owszem również była rozmowa,ale nie tak to sobie wyobrażałem. Na koniec dzisiejszej wycieczki zajrzałem do Kuboty ponownie i otrzymałem model M120 w skali 1:24 na osłode. Jedynym plusem jest to że spotkałem się z Krzysztofem ,który jest dealerem Kuboty w Pułtusku i który udziela sie na tym forum. Pozdrawiam go serdecznie :-). W ogóle to żadnych ciekawych rzeczy nie było u Kuboty, w New holandzie, Case czy John dere było dużo atrakcji a w Kubocie? Lipa!

heh już wiem dlaczego masz nick Gazela /długie nogi/ i jak przy tym wzroście mieścisz się do ciągnika. Dobrze, że nie wybrałeś 128 lub 108 bo tam w dachu jest klima i miałbyś problem z głową hehe.

Rzeczywiście z gadżetami w Kubocie krucho, czapeczki i kubki można kupić za € w itemshop Kubota, a dilerzy dodają bryloczki do kluczyków. W Kubocie nie było na targach żadnych nowości, ale może to i dobrze, ciągnik ma chodzić bezawaryjnie , mało palić, mieć szerokie zastosowanie oraz proste nie skomplikowane rozwiązania/kolega z Classem męczył się pół roku raz palił a raz nie zainwestował w komputerek 5000 zł i jest OK, jak długo?/

Zapraszam na kolejny odcinek Agromachiny2 Kubota + weidemann

 

sprzedałem M108S mam teraz M8540 trochę trudno się przyzwyczaić bo koników mniej. Pozdrawiam

 

mam jeszcze jedno pytanko : jak sie przedstawia sprawa z częściami do kuboty, jak cenowo i czy długo trzeba czekać, a jeśli kupować to gdzie. z góry dzięki za odp

 

mamy u nas serwis nie tylko Kuboty, na wszystkie części do różnych marek ciągników trzeba czekać od 1-2 tygodni czasem 2 dni. Plusem Kuboty jest to, że bierzesz katalog i zamawiasz części/nie musisz wiedzieć jaki silnik, jakiego producenta, czyja hydraulika, czyj przedni most, a osprzęt Denso/ to jest oryginalny ciągnik nie składak. Kup u najbliższego dealera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Pytanko do KrzysztofJ ?

sprzedałem M108S mam teraz M8540 trochę trudno się przyzwyczaić bo koników mniej. Pozdrawiam

Dlaczego sprzedałeś ? psuła się ? nie widzę tu logiki zamieniłeś ciągnik o większej mocy na mniejszy? one nawet palą podobnie, a jeśli takie posunięcie to dlaczego M8540 a nie M9540. Mogę prosić o jakąś sensowną odpowiedź w tej kwestii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj