Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, maroko napisał:

Byłem dziś kolejny raz u przedstawiciela Kuboty i wygląda na to że u nich cena w miarę negocjacji rośnie do góry.  Nie pokazałem wcześniejszej oferty a dziś za model M5091 z 2019 chce już 182.000 zł w podstawowej wersji.

Który to diler?

Opublikowano

Z tym przerzucaniem biegów to jest tak że, najgorzej to wygląda jak traktor jest nowy i nierozgrzany.Po kilkuset mtg i na rozgrzanym ciągniku jest całkiem przyzwoicie, a przy redukcji pomaga dodanie gazu.

  • Root Admin
Opublikowano
18 godzin temu, maroko napisał:

Chyba jeszcze poszukam czegoś innego. Przecież w Kubocie jak bym jechał z przyczepami pod górę i chciał przerzucić bieg na wyższy to bym się zaczął toczyć do tyłu zanim ten bieg ruszy :/ Nie przeszkadza to wam w waszych ciągnikach?

Kurcze, ciekawe jak ja wywożę zboże na skup. Aż się zacząłem zastanawiam w tej chwili. Hmm, no ale pod górę to ja raczej zmieniam biegi w dół, tzn z 6 na 4, albo z 4 na 3.
Dopiero jak wjadę na górkę to zmieniam z 4 na 5 albo z 3 na 4. Mamy kilka fajnych górek w okolicy i jakoś nie ma problemu, żeby dowieźć zboże na skup.
Bardziej to się boję zjeżdżać na pusto, z tych górek, bo jak jadę 40 z przyczepą a ciągnik waży tylko 3 tony, a pusta przyczepa więcej to trzeba to robić z głową.

Opublikowano

Koledze maroko chodzi raczej o zmianę biegów przy użyciu przycisku sprzęgła na dźwigni zmiany biegów w M5091, Wyraźnie czuć opóźnienie zanim zadziała po puszczeniu, więc do użycia raczej bez obciążenia.

 Od siebie dodałbym jeszcze trudność z trafieniem dźwignią w środkowy zakres - żółw - nigdy nie mam pewności czy wszedł poprawnie.

A jeśli chodzi o zakup maroko, to tylko po przetestowaniu jak ciągnik zachowuje się w pracach do których będziesz go wykorzystywał. Według mnie to za duża kasa, żeby podjąć taką decyzję po przejechaniu się na pusto u dealera na placu.

  • Root Admin
Opublikowano

Ja się wahałem który ciągnik wybrać to jednym pojeździliśmy po placu, a drugim jeździliśmy u rolnika, który miał ten ciągnik już 3-4 lata. Ten rolnik mieszka 50 km ode mnie, wiec było blisko, a drugi taki ciągnik w takiej samej kompletacji stał na głównym placu Kuboty - jakoś 300 km od domu.

A wracając do biegów - fakt w mojej małej Kubocie nie ma biegów pod obciążeniem, do każdej zmiany trzeba użyć sprzęgła pod butem :P
W dużej to już mam KVT więc jedynie co robie to wybieram czy pole, czy transport. Do pola - mam ustawione max 15km/h, a do transportu jest domyślnie 50 km/h

Opublikowano
4 godziny temu, KIRK80 napisał:

Który to diler?

Z woj. kuj-pom.  Nie chcę robić reklamy, chociaż już kilka razy chyba pisałem kto. 

 

1 godzinę temu, Dominiq000 napisał:

Koledze maroko chodzi raczej o zmianę biegów przy użyciu przycisku sprzęgła na dźwigni zmiany biegów w M5091, Wyraźnie czuć opóźnienie zanim zadziała po puszczeniu, więc do użycia raczej bez obciążenia.

 Od siebie dodałbym jeszcze trudność z trafieniem dźwignią w środkowy zakres - żółw - nigdy nie mam pewności czy wszedł poprawnie.

A jeśli chodzi o zakup maroko, to tylko po przetestowaniu jak ciągnik zachowuje się w pracach do których będziesz go wykorzystywał. Według mnie to za duża kasa, żeby podjąć taką decyzję po przejechaniu się na pusto u dealera na placu.

Dokładnie tak.

Oprócz opóźnienia jest też szarpnięcie.

Jak byłem wczoraj oglądać to była taka sytuacja że chłopaki z serwisu po tym jak sam dealer stwierdził że coś jest źle wyrególowane na linkach pod spodem, to zaczęli poprawiać.  Ciężko wchodziła szczególnie 2 na zającu. Później było trochę lepiej ale jak miał bym porównywać zmianę biegów to w moim 10 letnim farmtracu wygląda to o niebo lepiej.

A z takich ciekawostek to np alternator do niej 3000 zł, rozrusznik tak samo. Szyba od drzwi chyba 1700 zł. Drzwi wyglądają dosyć delikatnie, nie mają ramki metalowej na około nawet.

Opublikowano

Niestety te zwłaszcza mniejsze wyprodukowane w Japonii są złożone z części produkowanych przez japońskich podwykonawców. Dlatego części często są dostępne jedynie drogą przez dealera. Gdzie do ciągników europejskich można nabyć części u boscha carraro czy innego sachsa.

Opublikowano

Ceny części konkretne. Za podobne drzwi do deutza zapłaciłem koło 700 zł i bolało a tu 1700 zł. Masakra 

Opublikowano
1 godzinę temu, wlodek74 napisał:

Mam pytanie do właścicieli kuboty m5111, co ile mtg występuje zapełnienie i wypalanie dpf.

Zależy od pracy, przy turze co około 15godzin a przy cięższej pracy to 30-40. 

Opublikowano

Wczoraj odpaliłem traktor ,pracował przy obsłudze bydła  z ładowaczem, praca na małych obrotach chwilowo na jałowych,trwało to ok 20min.Przed uruchomieniem wskaźnik zapełnienia DPF pokazywał 8% po pracy było już 12% czy to jest normalne ? Pytam użytkowników m5111.

  • Root Admin
Opublikowano

i jak jest zimny.
W aucie jak jeżdze tylko po mieście swieci co chwila, jak tylko wyjade w małą traskę to zaraz się wypala. W trasie nigdy jeszcze nie widziałem kontrolki od dpfu.

Mała kubota (7060) jak się krece po gospodarstwie szybko pokazuje ze trzeba dopalić dpf, ale jak tylko się zacznie coś normalnego robić to sam się wypali

Opublikowano

Ktoś, coś wie o nowej Kubocie z serii M6002? Poszukuję ciągnika tak około 120-130KM. Czytałem prospekt i amortyzacja osi w standardzie i gabaryt też spoko.  Czy skrzynia to jest jakaś nowość czy raczej sprawdzona jednostka. I chyba co najważniejsze jaki zakres cenowy.

Opublikowano

To cena spora. 2 lata temu za 270 można było M7 kupić. Ale ta skrzynia ma już nadbieg tak więc jest zmodyfikowana w stosunku do gx. Ogólnie wydaje się fajny ciagnik, pozbawiony wad gx(brak nadbiegu, mała, masa, tylko 2 prędkości Wom) a zarazem posiadający jego zalety( bardzo zwrotny, świetny silnik, elastyczny i ekonomiczny, przestronna kabina, przyjemna skrzynia biegów)

Opublikowano

Ciągniki do lekkich prac nie do katorgi,niezawodność którą reklamują to tylko chwyt marketingowy  tego molocha awaryjne jak każdy ciągnik ,minus taki że nie mają katalogów części online trzeba sie prosić serwisu a oni jak mają coś dać to z łaską jest jedna strona z katalogami tylko trzeba się tam rejestrować i niewiem czy nie jest to odpłatne

  • Like 1
Opublikowano

2000 tys mtg i zaczynają się łożyska sypać jak bierzecie nowy to proponuję dokupić gwarancje na 5 lat bo części bardzo drogie a tak serwis niech naprawia

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
    • Przez sw_kamil
      Witam. Czy ktoś orientuje się w jakim formacie terminal tellus przyjmuje obrys pola? 
      Posiadam w programie xfarm dokładne obrysy pól, dwa pozostałe ciągniki przyjęły bez problemu a Kubota nie przyjmuje , a chciałbym w każdym ciągniki mieć identyczne granice pola 
    • Przez MF6190
      Witam,
      poszukuje instrukcji obsługi i instrukcji napraw do kuboty bulltra b1-17, muszę zdemontować przednią oś i wymieć sprzęgło, dlatego potrzebuje jakiejś instrukcji jak ustawić sprzęgło. Może ktoś ma jakąś literaturę do tego modelu i chce się podzielić albo wie gdzie mogę taką dostać. 
    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam minitraktor Kubota GL320 Grandel. Chciałbym w niedługim czasie wymienić kilka rzeczy.
      Dokładnie chodzi mi o wymianę oleju silnikowego, w przednim moście, hydrauliczny i w skrzyni biegów.
      Jakie muszę kupić do niego oleje oraz filtry? Co możecie polecić? Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Kubocik
      Witam,
      Zakupiłem nowy ciągnik Kubota - M4. Po zrobieniu trochę motogodzin chciałbym wrzucić mu nową mapę oraz odblokować biegi szosowe. Zadzwoniłem do firmy która się tym zajmuje a oni namawiają mnie bardzo na usunięcie filtrów cząstek stałych, w skrócie powiedzieli że filtry będą powodowały rozrzedzenie oleju przez resztki paliwa i będzie to osłabiało silnik.
      Co uważacie na ten temat? warto to usunąć? Nie będę miał problemów po usunięciu tego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v