Skocz do zawartości
Rafii

odcięcie pompki wspomagającej

Polecane posty

Rafii    6

Koledzy w którym miejscu można odłączyć pompkę wspomagającą (mikro pompkę) w ursusie 902. Czytałem gdzieś że to może pomóc w poprawieniu podnoszenia. Za co ona jest odpowiedzialna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Pompka znajduje się z prawej strony niedaleko pompy wspomagania kierowania a odłączyć mechanicznie to nie można chyba że zaślepisz rurkę.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

ale ta pąpka ma małą wydajność ale za to duże ciśnienie i raczej pomaga niż szkodzi takie jest moje zdanie chyba że występują usterki z jakimi się do tej pory nie spotkałem

\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    17

Ale ta pompa sluzy do zasilania olejem pod cisnieniem wzmacniacza, sterowania sprzeglem oraz sprzeglem WOM-u, a druga jest od mechanizmu wspomagania kierownicy, wiec raczej obie pąmpy sa potrzebne. A jaki wplyw na podnoszenie mialoby odlaczenie jej to nie mam pojecia. Odlaczenie tych pąmp mogloby jedynie ulatwic rozruch silnika, zwlaszcza w nizszych temperaturach.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    83

Pompka wspomagająca tłoczkowa odpowiada jak sama nazwa wskazuje tylko za podnoszenie w rozdzielaczu tuz. Odciąć ją można ale poco o ile niema z niej wycieków to lepiej sprawdzić poprawność działania rozdzielacza hydraulicznego, odcięcie wpływa na spadek udźwigu tuz oraz na szybkość podnoszenia. Można odłączyć rurki od tej pompki i po prostu zaślepić. Jednak nie polecam chyba ze traktor to kompletna ruina i nie musi dźwigać większych ciężarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

W 902 była na stale włączona i nie powinna powodować żadnych problemów w podnośniku. Udźwig nieznacznie spada, wolniej podnosi z cylindrami dodatkowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    999

Koledzy, Mylicie sie, ja mam własnie odcięta pompke w swojej 1224DL ( i wcale to nie jest ruina, zapraszam na galerie ) Odciełem to bo miałem juz dość przecieków z tej wspomnianej pompki, bo na wiosne to codziennie ja uszczelniałem a na noc dopiero jechałm orać, a na drugi dzien znowu uszczelniać :angry: i sptałem sie o rade znajmoego mechanika , któray ma 385A i tez własnie odciał ta pomke. i nie ma żadnej róznicy w podnoszeniu, tez mam siłowniki wspomagajace, i juz cała jesien przeorała z atlasem 4 na ciezkich glebach i nie było widac róznicy w przcy, a nawet lepiej podnosił, a racja ,była jedna zasadnicza róznica nie było wycieku oleju ;) Jesli nie chcesz wyjmowąc pompki to wykreńc ten przwód z boku jej i włóz 1 grosz, bo ja tak zrobiłem i zaslepiłem przewody i mam spokuj :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
×