Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przełącznik - rozdzielacz WOM masz pod pokrywą skrzyni, a to co jest widoczne na zdjęciu jest pod pokrywą podnośnika (tylnego mostu).

 

Pokrywa skrzyni to kilka śrub i jest na wierzchu bez problemu, ale najpierw sprawdź ciśnienie na rurkach sterujących WOM zanim będziesz się dostawał do rozdzielacza.

Opublikowano

Witam. Mam taki problem z c-385, że gdy włączam wałek to na "pusto" działa, a gdy podlączam go do rozrzutnika to za cholere mi nie chce ruszyć i rączka od włączania WOM wyskakuje, a jak trzymam ją to tak jak by "mieliło" i w ogóle nie rusza. Co to może być??

Opublikowano

sprzęgło moze byc spalone na wałku one wygląda jak kosz sprzęgłowy do motoru wsk tylko wiekszych rozmiarów .Siedzi gdzies tak mniej wiecej pod podnosniekim ale chyba trzeba rozkrecac skrzynie zeby do niego sie dostac,jesli sie myle to niech mnie poprawią.

Opublikowano

cześć mam problem z ursusem c385 gdy włącze napęd przekażnjka pod siedzeniem i przy kierownicy to bez podpięcia roarzutnika obornika wałek się kręci a gdy przypnę do rozrzutnika to się nie chce obracać i nie wiem od czego zacząć sprawdzanie womu proszę o rady i z góry dziękuję

Opublikowano

Cześć wszystkim jednak :AKAKU: trafił 10 gdy rozebrałem wom to okazało się że nie ma jedego metalowego pierścienia między tarczkami.Po zamontowaniu go wszystko działa ok.Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pozdro dla wszystkich rolników

Opublikowano

Ok, dzięki ale to raczej nie to. Próbowałem włączyć wałek przy rozrzutniku na zapalonym ciągniku i nie da rady. A jak zgasiłem ciągnik, włączyłem wałek i zapaliłem ciągnik to wszystko grało i włącznik wałka nie wyskakiwał. chodził bez zarzutu. Ale nie dam rady go włączyć na zapalonym ciągniku dalej.

Opublikowano

tak tak..... pewnie za każdym razem mam gasić ciągnik żeby włączyć wałek??????? chyba po to są tam dwa sprzęgła żeby bez problemu można było włączać wałek na zapalonym ciągniku.

Opublikowano

tak tak..... pewnie za każdym razem mam gasić ciągnik żeby włączyć wałek??????? chyba po to są tam dwa sprzęgła żeby bez problemu można było włączać wałek na zapalonym ciągniku.

w ciezkich ursusach jest tak jak koledzy wyzej napisali,trzeba najpierw zgasic ciagnik zeby zalaczyc ta dzwigienka kolo siedzenia walek.A do walka masz tylko jedno sprzeglo z tylu przy walku zalanczane chydrallicznie ta dzwigienka przy kierownicy.Jak niebedziesz rozlanczal walka przy siedzeniu w czasie kiedy sie nieuzywa womu to poprostu szybciej wyrobia ci sie tarczki w sprzegle.W c385 niema dwostopniowego sprzegla tak jak w 330 lub 360

Opublikowano

Aha ok. Dzięki. Ej a mam jeszcze pytanko... czy ta rączka przy kierownicy wyłącza wałek pod obciążeniem??

bo jak próbuje wyłączyć to się nie wyłącza... i co to może być??

Opublikowano

Mi też zawsze nie działa WOM w 914 po długim przestoju w pracy gdy nie włączam wałka. Ale już ogarneliśmy tą sytuację. Układ hydrauliczny się zapowietrza więc odkręcamy pokrywę tą pod nogami w kabinie i taką śrubkę trzeba poluzować co wychodzi ze skrzyni wtedy trzeba włączyć WOM i olej siknie ;p skręcamy wszystko i już wszystko działa :)

Opublikowano

witam mam jedno pytanie czym sie rózni wałek wom 1000obr od 540obr???tylko tym frezem czy tez długościa?? a no i ten od 1000obr ma odwór na czole i zeby uzyskać 1000obr na wyjściu to ten wałek od 1000obr wkładamy w skrzynię pośrednią?? tak

Opublikowano

Żeby uzyskać 1000 obr/min trzeba włożyć w skrzynię pośrednią wałek od 540, a jeżeli chcemy uzyskać na wałku od 540 obroty 1000 to trzeba zaślepić ten otwór na "czole". Bo wiadomo że do obrotów 1000 powinno się używać innego WOM.

Opublikowano

juz ten problem załatwiłem musiałem mocno przyłzyc w wałek w skrzyni pośredniej bo nie szło ruszyć dziwgni i tak ten wałek od 1000obr to bezsens bo on ma drobny wielowpust wiec co do niego podłączymy mając standardowe wałki?? nic. wiec ja kupiłem nowy od 540obr i włozyłem go z tyłu bo w skrzynie pośrednią niechciał wejść a w skrzynie pośrednią włozyłem ten stary 540obr i mam 1000obr a zeby zrobić 540 to go wyjme i po sprawie bez zbednego przekładania tylko wkładam i wyciagamsmile.gif

Opublikowano

Cześć mam taki sam problem, WOM działa bez obciążenia gdy jest obciążenie nie działa. Wymieniłem pompę olejową,płytki tarczowe,sprawdziłem mikro-pompkę, i dalej nie działa. Na dodatek nie ma w pojedynczym filtrze oleju tak jakby by był zapowietrzony układ hydrauliczny inne rzeczy działają takie jak tur i podnośnik itp. Co to może być??!! i jak to naprawić. Mam jeszcze zamiar zajrzeć pod pokrywę skrzyni biegów. Jak zobaczę to jeszcze napisze.

Opublikowano

U mnie też nie chciał się zatrzymywać dopiero pod ciężarem i jedna tarcza była za dużo na tym (nie wiem w tej chwili jak to s nazywa musiałbym w katalogu sprawdzić)jak się to wyciagnie on WOMu z tyłu i tam są tarcze i właśnie 1 była za dużo i teraz działa oki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v