Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widziałem coś takiego, ale to robiła fabryka na zamówienie. Na marginesie nadmienię, że ten ciągnik miał dwie kierownice - druga z tyłu a był to ciągnik robiony przez Ursusa na zamówienie Lasów Państwowych.

Opublikowano

Po mijemu to niemożliwe. Przedni wom podobno nie idzie ze skrzyni. momet obrotowy przekazywany jest bezpośrednio z wału korbowego przez jakąś tam przekładnie redukującą obroty (z bloku silnika). tak słyszałem.... i nie chcę się mądrzyć bo dokładnie nie wiem

Opublikowano

z tego co wiem to nie zadna przekladnia jezeli chodzi o przedni wałek odbioru mocy tylko wom jest napedzany specjana pompa olejowa tak jak teraz w nowych ciagnikach i nie tylko.. sa zamontowane do womu 2 weze olejowe... a czy w c-385 mozna zamatawac to sadze ze tak tylko trzeba troszke pogłowkować....

Opublikowano

Widziałem kompletny pszedni TUZ z WOM-em napedzanym hydraulicznie.Całość była zdemontowana z ciągnika JD.Wystarczy podpjąć węże pod zewnętsznom hydraulike C-385 i jazda .

Opublikowano

I z jaką prędkością taki WOM napędzany hydraulicznie będzie się kręcił :-.

W ursusach napęd pochodzi od koła pasowego z przodu silnika które jest połączone z przekładnią redukcyjną przegubem kardana.

Opublikowano

witam użytkowników forum mam problem z 80 tką . kupiłem ją 3 m-c temu i nie zabardzo sie orientuje w jej konstrukcji.

jak zaczepiam do niej dużą prase do siana to jak ma troche ciężej to wałek staje a silnik pracuje lekko. znajomy twierdzi ze to pompa która pompuje olej do kosza wałka.

i tu mooje pytanie

jak nazywa sie ta pompa i jak ją wymienic> pozdro malin :D

Opublikowano

nie koniecznie trzeba przypuszczać najgorsze, że to pompa. Też tak miałem po kupnie 902 okazało sie że poprzedni właściciel majsterkował coś w koszu i pozamieniał kolejność tarcz i pierścieni, a najlepsze to że było o jedną tarcz za mało. Jeżeli ciągnik podnosi maszyny na TUZ-e, kipruje przyczepy i jest stan oleju w skrzyni to najpierw przejrzyj kosz, na pewno łatwiej tam zajrzeć niż rozpołowić ciągnik na pół i okaże sie że niepotrzebnie

Opublikowano
nie koniecznie trzeba przypuszczać najgorsze, że to pompa. Też tak miałem po kupnie 902 okazało sie że poprzedni właściciel majsterkował coś w koszu i pozamieniał kolejność tarcz i pierścieni, a najlepsze to że było o jedną tarcz za mało. Jeżeli ciągnik podnosi maszyny na TUZ-e, kipruje przyczepy i jest stan oleju w skrzyni to najpierw przejrzyj kosz, na pewno łatwiej tam zajrzeć niż rozpołowić ciągnik na pół i okaże sie że niepotrzebnie

 

Kolega ma racje, zerknij najpierw do kosza to nie jest dużo roboty, a to że tarczek było za mało to niekoniecznie czyjaś wina tylko zużycie. Najprostszym sposobem naprawy w takim przypadku jest dołożenie następnej pary tarczy i jest ok

Opublikowano

W moim c 385A poprzedni właściciel pomylił kolejność tarcz i jedna pękła i zablokowała wszystko tak że wałek cały czas sie kręcił ale potem coś sie poluzowało i działał tylko na pusto tak jak mówi @binek sprawdź kosz. Mój wujek miał jeszcze coś takiego że gdzieś sie frezy wyrobiły i też chodził jak było lekko a pod obciążeniem wałek stawał.

Opublikowano

witam ponownie rano zmierzyłem ciśnienie jakie daje owa mikropompa i sie okazało ze daje tylko 8 atmoswer:/ wiedz to raczej ona z tego co wiem powinna mieć ciśnienie rzędu 15 atm. :D

Opublikowano

U nas też kiedyś tak było, że wałek niechciał się załączyć lub jak się załączył to sam sie wyłączał, i wina była mikropomka. Najgorsze w tym jest że trzeba ciągnik rozpołowić, a to niejest taki łatwe, cały dzięń roboty :angry:

Opublikowano

Ciągnik trzeba rozpołowić pomiędzy skrzynią przekładniową a skrzynią pośrednią. Są dwa rodzaje mikropompki z niski lub wysokim zębem trzeba zobaczyć jak jest w ciągniku zamontowana.

Pytanie czy działa ci wzmacniacz momentu czyli żółw zając jak ta przekładnia działa poprawnie to sprawdź same sprzęgło wałka może tam jest cos nie tak. Ciśnienie w układzie wzmacniacza i wałka odbioru Mocy powinno wynosić max 1,2 mPa. Z doświadczenia wiem ze na gorącym oleju jest 0,8 mPa przy niskich obrotach i wałek kręci dobrze.

Opublikowano

Przyczyną mogą być również uszczelki manżetowe w koszyku przekaźnika. Koszt i robocizna niewielka, łatwiej to zobaczyć niż ciągnik rozpoławiać, a przy takim ciśnieniu to powinno działać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v