Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Proszę o rady!!! Posiadam renault aresa 610 rz  z 97 roku z rewersem mechanicznym. Mam dwa problemy związane z szarpaniem ciągnika. Podczas jazdy przy przełączaniu półbiegów ciągnik gwałtownie szarpie jest to bardziej odczuwalne przy zbijaniu półbiegów w dół. Drugim problemem jest szarpanie przy ruszaniu, oraz  po zatrzymaniu się ciągnika i ponownym ruszaniu(strzał). Dodam, że dzieje się to dopiero po rozgrzaniu oleju i wydaje mi się, że następuje to podczas odłączenia przedniego napędu, bo jeżeli napęd jest włączony nie ma szarpnięć. W przednim moście nie ma luzów , a w ciągniku działa wszystko poprawnie. Dodam jeszcze, że przy odpuszczaniu gazu ciągnik wpada w wibracje oraz to, że z przodu mam już zdarte opony (z jednej strony nierówno), a z tyłu mam nieco ponad połowę bieżnika. Wymieniłem także dwa akumulatory hydrauliczne, które są nabite na 9 bar.

Opublikowano

Problem polega na tym, że jak olej jest rozgrzany to wszystko działa normalnie tzn. pług podnosi i obraca tak samo jak na zimnym oleju, wspomaganie także działa. Na polu szarpanie półbiegów i sprzęgła jest mniej odczuwalne . Na drodze jest już gorzej i takich dużych szarpnięć moim zdaniem nie powinno być. Dodam jeszcze, że po dłuższej jeździe most jest bardzo gorący.

Opublikowano

Podobne objawy były w moim MF że most się grzał. Ja juz nie pamiętam co tam było, ale robił mi to Mariusz Zdanowski, na agro foto MariuszZDUN. Odezwij się do niego a na pewno wszystko Ci opanuje. Mi perfekcyjnie zrobił i teraz massey chodzi pięknie. Kojarzy mi się że w moim wymieniał orbitrol bo to w nim chyba olej się grzał, zawór sprzęgła nowy i uszczelnienia na koszu sprzęgłowym wom. No i oczywiście pompa hydrauliki

Opublikowano

Czytałem parę postów i może to szarpanie jest wywołane przez nieprawidłowo działające elektrozawory od półbiegów i załączania przedniego napędu. Czy je się czyści?

Opublikowano

Jak szarpie tylko przy wyłączonym napędzie, to wina będzie w sprzęgle od napędu. Do rozłączenia napędu potrzebny jest olej a do włączenia odcina się dopływ. Gdy masz wyłączony napęd (pobór oleju), wtedy są spadki ciśnienia i szarpie. Winne będzie uszczelnienie na koszu o którym wspominał @MalyJohn.

Opublikowano

u mnie też jest "strzał" podczas ruszania bez załączonego przodu. zauważyłem że gdy poruszam się bardzo powoli ( gdy prędkościomierz wskazuje 0 km/h) ale ciągnik jedzie  to tego strzału nie ma a gdy wskazuje  więcej niż 0 km/h  to jest tąpnięcie. czym to może być spowodowane?

  • Like 1
Opublikowano

u mnie też jest "strzał" podczas ruszania bez załączonego przodu. zauważyłem że gdy poruszam się bardzo powoli ( gdy prędkościomierz wskazuje 0 km/h) ale ciągnik jedzie  to tego strzału nie ma a gdy wskazuje  więcej niż 0 km/h  to jest tąpnięcie. czym to może być spowodowane?

witam Tak sie dzieje dlatego że sterownik rozłącza napęd dopiero gdy wykryje że ciągnik ruszył  wiec jeśli pokazuje zero to przedni napęd jest załączony ciśnienie nie ucieka i ciągnik rusza płynnie gdy pokazuje już prędkość to rozłącza napęd jest spadek cisnienia i szarpie 

koledzy wcześnie dobrze podpowiadają że wina leży w uszczelniaczach tłoka  napędu 

Opublikowano

Z odłączaniem przedniego napędu to szarpanie jest tylko przy rozgrzaniu oleju, a tak rusza płynnie. Półbiegi natomiast szarpią czy jest rozgrzany czy też nie. Dlatego myślę o elektrozaworach bo u mnie wydaje się, że one są od nowości i może nie działają tak jak powinny. Traktor chodził dużo w transporcie i półbiegi i przedni napęd zapewne często były używane. 

Opublikowano

Łatwo rozszyfrować który jest od czego, zdejmij wtyczkę z jednego i zobacz co nie działa i tak po kolei.

Na drugim zdjęciu to są od:napędu, blokady, WOM, hamulca WOM, na korpusie są oznaczenia.

Opublikowano

Witam

 

Szlag mnie trafia jak przeglądam to forum, dzisiaj nie wytrzymałem i w końcu się zarejestrowałem, aby wtrącić słowo. Czy na całym forum nie ma osoby która dokładnie i konkretnie rozwiązała by problem szarpania w ciągnikach Ares i szczegółowo opisała jego usunięcie?? Czytając forum zauważyłem że nie tylko ja mam problem z szarpaniem przy ruszaniu w moim aresie, jest to bardzo częsty problem, ale nigdzie nie znalazłem konkretnych wskazówek ustalenia przyczyny usterki, jedni piszą o luźnych wtyczkach, o próbach czyszczenia elektrozaworów, ciśnieniach itd.,ale nic KONKRETNEGO Wiem że często jest, że jak ktoś znajdzie rozwiązanie to nie chce się nim dzielić, albo idiotycznie kieruje do mechaników, że samemu się nie naprawia takich rzeczy, ale na Boga problem jest tak częsty że może w końcu ktoś go dokładnie opisze. Chciałbym sam naprawić swój ciągnik, chyba że faktycznie nie da się tego zrobić w przydomowym warsztacie. Chciałbym wreszcie znaleźć kogoś kto opisze wszystko konkretnie, trzeba wymontować to, odkręcić i wymienić tamto, wiem że to dziecinne podejście, ale może w końcu doczekam się konkretów. Oczywiście podejrzewam że wszyscy mający ten problem wymienili olej, filtry, może nawet pompę ( ja tak zrobiłem) i ciągle nic. Rozmawiałem z gościem z serwisu, wspomniał coś o braku właściwego ciśnienia, oczywiście dokładnie zna problem i wie jak go usunąć, ale co powiedział: proszę przyprowadzić do nas ciągnik (130km) a my go zdiagnozujemy i szybko naprawimy.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.12.2016 o 21:13, ARES61 napisał(a):

Witam

Proszę o rady!!! Posiadam renault aresa 610 rz  z 97 roku z rewersem mechanicznym. Mam dwa problemy związane z szarpaniem ciągnika. Podczas jazdy przy przełączaniu półbiegów ciągnik gwałtownie szarpie jest to bardziej odczuwalne przy zbijaniu półbiegów w dół. Drugim problemem jest szarpanie przy ruszaniu, oraz  po zatrzymaniu się ciągnika i ponownym ruszaniu(strzał). Dodam, że dzieje się to dopiero po rozgrzaniu oleju i wydaje mi się, że następuje to podczas odłączenia przedniego napędu, bo jeżeli napęd jest włączony nie ma szarpnięć. W przednim moście nie ma luzów , a w ciągniku działa wszystko poprawnie. Dodam jeszcze, że przy odpuszczaniu gazu ciągnik wpada w wibracje oraz to, że z przodu mam już zdarte opony (z jednej strony nierówno), a z tyłu mam nieco ponad połowę bieżnika. Wymieniłem także dwa akumulatory hydrauliczne, które są nabite na 9 bar.

 

 

 

I jak półbiegi śmigają ? Naprawiłeś ?

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 13.01.2021 o 20:19, GrMazur napisał:

 Odgrzeje kotleta i zapytam czy ktoś zdiagnozował winowajcę? Chodzi o szarpiące sprzęgło na rozgrzanym gdy załączamy przedni znika problem. 

 

 

Co się zmieniło: Napełniony hydroakumularor był prawie pusty  pólbiegi wchodzą bardziej płynnie  sytuacja że sprzęgłem jest nadal ale jakby bardziej przyzwoicie już tak nie szarpie wymieniona tulejka i pierścienie na koszu przystawki nic nie zmieniło. Teraz trzeba ciśnienia pomierzyć obstawiam pompę lub zawór 17 bar. Może ktoś ma inne pomysły. Pozdrawiam 

Edytowane przez GrMazur
Opublikowano

jaki masz rewers i ile płaciłeś za napełnienie aku.  mi szarpie tylko w jednym kierunku jak zamienię kostki to się zmienia , ale co ciekawsze zamiana elektrozaworów nie samych cewek ale całych tez robi zmianę , kalibracji nie da się zakończyć ani z ręki ani z kompa 

Opublikowano

Rewers mechaniczny więc kalibracji się nie robi napełnianie hydroakumulatora koszt około 70 zł. Co do szarpania o stawiamy pompę ale jeszcze zmierzymy ciśnienia po rozgrzaniu wszystko na nią wskazuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v