ARES61

RENAULT ARES 610 gwałtowne szarpanie

Polecane posty

ARES61    0

Witam

Proszę o rady!!! Posiadam renault aresa 610 rz  z 97 roku z rewersem mechanicznym. Mam dwa problemy związane z szarpaniem ciągnika. Podczas jazdy przy przełączaniu półbiegów ciągnik gwałtownie szarpie jest to bardziej odczuwalne przy zbijaniu półbiegów w dół. Drugim problemem jest szarpanie przy ruszaniu, oraz  po zatrzymaniu się ciągnika i ponownym ruszaniu(strzał). Dodam, że dzieje się to dopiero po rozgrzaniu oleju i wydaje mi się, że następuje to podczas odłączenia przedniego napędu, bo jeżeli napęd jest włączony nie ma szarpnięć. W przednim moście nie ma luzów , a w ciągniku działa wszystko poprawnie. Dodam jeszcze, że przy odpuszczaniu gazu ciągnik wpada w wibracje oraz to, że z przodu mam już zdarte opony (z jednej strony nierówno), a z tyłu mam nieco ponad połowę bieżnika. Wymieniłem także dwa akumulatory hydrauliczne, które są nabite na 9 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    865

Ciągnik szarpie bo za mocno spada cisnienie czyli na100% jest gdzieś dziura.
musisz pomierzyć cisnienia i bedzie wiadomo gzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    246

Mój MF 8110 czyli skrzynia ta sama szarpał przy ruszaniu jak mu się pompa hydrauliki kończyła i ciśnienia nie mógł zebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ARES61    0

Problem polega na tym, że jak olej jest rozgrzany to wszystko działa normalnie tzn. pług podnosi i obraca tak samo jak na zimnym oleju, wspomaganie także działa. Na polu szarpanie półbiegów i sprzęgła jest mniej odczuwalne . Na drodze jest już gorzej i takich dużych szarpnięć moim zdaniem nie powinno być. Dodam jeszcze, że po dłuższej jeździe most jest bardzo gorący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    246

Podobne objawy były w moim MF że most się grzał. Ja juz nie pamiętam co tam było, ale robił mi to Mariusz Zdanowski, na agro foto MariuszZDUN. Odezwij się do niego a na pewno wszystko Ci opanuje. Mi perfekcyjnie zrobił i teraz massey chodzi pięknie. Kojarzy mi się że w moim wymieniał orbitrol bo to w nim chyba olej się grzał, zawór sprzęgła nowy i uszczelnienia na koszu sprzęgłowym wom. No i oczywiście pompa hydrauliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    865

popieram przedmówcę, mojego aresa też postawł na nogi i skóry nie zdarł;-) , jak najbardziej można go polecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARES61    0

Czytałem parę postów i może to szarpanie jest wywołane przez nieprawidłowo działające elektrozawory od półbiegów i załączania przedniego napędu. Czy je się czyści?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Jak szarpie tylko przy wyłączonym napędzie, to wina będzie w sprzęgle od napędu. Do rozłączenia napędu potrzebny jest olej a do włączenia odcina się dopływ. Gdy masz wyłączony napęd (pobór oleju), wtedy są spadki ciśnienia i szarpie. Winne będzie uszczelnienie na koszu o którym wspominał @MalyJohn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jas323    2

u mnie też jest "strzał" podczas ruszania bez załączonego przodu. zauważyłem że gdy poruszam się bardzo powoli ( gdy prędkościomierz wskazuje 0 km/h) ale ciągnik jedzie  to tego strzału nie ma a gdy wskazuje  więcej niż 0 km/h  to jest tąpnięcie. czym to może być spowodowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    6

u mnie też jest "strzał" podczas ruszania bez załączonego przodu. zauważyłem że gdy poruszam się bardzo powoli ( gdy prędkościomierz wskazuje 0 km/h) ale ciągnik jedzie  to tego strzału nie ma a gdy wskazuje  więcej niż 0 km/h  to jest tąpnięcie. czym to może być spowodowane?

witam Tak sie dzieje dlatego że sterownik rozłącza napęd dopiero gdy wykryje że ciągnik ruszył  wiec jeśli pokazuje zero to przedni napęd jest załączony ciśnienie nie ucieka i ciągnik rusza płynnie gdy pokazuje już prędkość to rozłącza napęd jest spadek cisnienia i szarpie 

koledzy wcześnie dobrze podpowiadają że wina leży w uszczelniaczach tłoka  napędu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    6

Miałem też przypadek że grzybek z końca wałka poluzował sie (pozycja nr 8 albo 9(słabo widać) ze zdjęcia powyżej )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARES61    0

Z odłączaniem przedniego napędu to szarpanie jest tylko przy rozgrzaniu oleju, a tak rusza płynnie. Półbiegi natomiast szarpią czy jest rozgrzany czy też nie. Dlatego myślę o elektrozaworach bo u mnie wydaje się, że one są od nowości i może nie działają tak jak powinny. Traktor chodził dużo w transporcie i półbiegi i przedni napęd zapewne często były używane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Łatwo rozszyfrować który jest od czego, zdejmij wtyczkę z jednego i zobacz co nie działa i tak po kolei.

Na drugim zdjęciu to są od:napędu, blokady, WOM, hamulca WOM, na korpusie są oznaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Witam

 

Szlag mnie trafia jak przeglądam to forum, dzisiaj nie wytrzymałem i w końcu się zarejestrowałem, aby wtrącić słowo. Czy na całym forum nie ma osoby która dokładnie i konkretnie rozwiązała by problem szarpania w ciągnikach Ares i szczegółowo opisała jego usunięcie?? Czytając forum zauważyłem że nie tylko ja mam problem z szarpaniem przy ruszaniu w moim aresie, jest to bardzo częsty problem, ale nigdzie nie znalazłem konkretnych wskazówek ustalenia przyczyny usterki, jedni piszą o luźnych wtyczkach, o próbach czyszczenia elektrozaworów, ciśnieniach itd.,ale nic KONKRETNEGO Wiem że często jest, że jak ktoś znajdzie rozwiązanie to nie chce się nim dzielić, albo idiotycznie kieruje do mechaników, że samemu się nie naprawia takich rzeczy, ale na Boga problem jest tak częsty że może w końcu ktoś go dokładnie opisze. Chciałbym sam naprawić swój ciągnik, chyba że faktycznie nie da się tego zrobić w przydomowym warsztacie. Chciałbym wreszcie znaleźć kogoś kto opisze wszystko konkretnie, trzeba wymontować to, odkręcić i wymienić tamto, wiem że to dziecinne podejście, ale może w końcu doczekam się konkretów. Oczywiście podejrzewam że wszyscy mający ten problem wymienili olej, filtry, może nawet pompę ( ja tak zrobiłem) i ciągle nic. Rozmawiałem z gościem z serwisu, wspomniał coś o braku właściwego ciśnienia, oczywiście dokładnie zna problem i wie jak go usunąć, ale co powiedział: proszę przyprowadzić do nas ciągnik (130km) a my go zdiagnozujemy i szybko naprawimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

Wyslij numer telefonu na pw , szybciej się dogadamy w czym jest problem, bo przyczyn może być kilka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    153
Dnia 17.12.2016 o 21:13, ARES61 napisał:

Witam

Proszę o rady!!! Posiadam renault aresa 610 rz  z 97 roku z rewersem mechanicznym. Mam dwa problemy związane z szarpaniem ciągnika. Podczas jazdy przy przełączaniu półbiegów ciągnik gwałtownie szarpie jest to bardziej odczuwalne przy zbijaniu półbiegów w dół. Drugim problemem jest szarpanie przy ruszaniu, oraz  po zatrzymaniu się ciągnika i ponownym ruszaniu(strzał). Dodam, że dzieje się to dopiero po rozgrzaniu oleju i wydaje mi się, że następuje to podczas odłączenia przedniego napędu, bo jeżeli napęd jest włączony nie ma szarpnięć. W przednim moście nie ma luzów , a w ciągniku działa wszystko poprawnie. Dodam jeszcze, że przy odpuszczaniu gazu ciągnik wpada w wibracje oraz to, że z przodu mam już zdarte opony (z jednej strony nierówno), a z tyłu mam nieco ponad połowę bieżnika. Wymieniłem także dwa akumulatory hydrauliczne, które są nabite na 9 bar.

 

 

 

I jak półbiegi śmigają ? Naprawiłeś ?

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

 

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrMazur    0

 Odgrzeje kotleta i zapytam czy ktoś zdiagnozował winowajcę? Chodzi o szarpiące sprzęgło na rozgrzanym gdy załączamy przedni znika problem. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KrystianLS
      Witam serdecznie mam problem z tym licznikiem ponieważ nie podświetlają mi się te 2 ekrany przy kierownicy
      a po za tym te funkcje też nie działają ponieważ wcześniej ktoś szperał i wyrwał taśmę ;/ czy wiecie może jak to naprawić przynajmniej podświetlenie
      chodzi o ten z prawej str
       
      i szukam też zegarka do lewego panelu
    • Przez materrol
      Cześć Wam
      Posiadam renie 110.54 96r. ze skrzynią 24/8 i rewersem elektro-hydraulicznym. Wszystko sprawuje się świetnie, podczas pracy w polu nie używam wgl sprzęgła, co znacznie przyspiesza pracę, a 3 półbiegi to na prawdę rewelacyjna sprawa, zwłaszcza gdy teren jest górzysty lub ziemia różnorodna. Jedyny mankament który mnie irytuje to wolna skrzynia(max.30km/h przy wypluwaniu pierścieni). Czy wszystkie skrzynie w reniach są takie wolne? Słyszałem coś, że tylko te które szły na Francje były takie. Te z Niemiec osiagały 40km/h. Może one są w jakiś sposób poblokowane? Wie ktoś coś na ten temat?
    • Przez Kolo12
      Cześć , mam pytanie a za razem  prośbę czy ktoś mógłby opisać procedurę wyjęcia pompy  wtryskowej w renault 133.14 mwm226-6d pompa lucas cav , zdjęcia mile widziane . Z  góry dziękuje za każde wskazówki
    • Przez pelepele22
      Panowie nie typowa sprawa. Już nie wiem w czym tkwi problem. 
      W  mojej renówce zaczęło ślizgać się sprzęgło. 
      rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia , ściągnąłem docisk, koło zamachowe zawiozłem do firmy, która zajmuje się regeneracja sprzęgła. Zregenerowali tarcze napinali nowe płytki , skrobali koło zamachowe i docisk jest to sprzęgło dwutarczowe firmy luk. Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla . Nie mogę wrzucić biegu chcąc wrzucić, ciągnik powoli rusza dopiero gdy zaciągnę drugi stopień to w tedy mogę swobodnie wrzucić bieg . Co może być przyczyna bo już ręce opadają 4 razy go rozpolawialem  


    • Przez sylwek23111
      Witam, czy wie ktoś od czego może pasować łącznik wycieraczki do Renault 133.54? Oryginał kosztuje 150 zł, podczas gdy do samochodów osobowych 30-50 zł. Może przerabiał ktoś podobny temat? Nr katalogowy łącznika to: 7700003708
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj