Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Nie równe obroty

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tommy66692    10

Siemanko :)

Mam taki problemik-otóż zetorek pracuje nie rowno i nie wazne czy na rogrzanym czy nie, dodam ze nie potrzebuje bardzo duzego obciazenia zeby zadymić. Ciągnik w sobote jedzie do mechanika ale z innego powodu wiec jakbyscie powiedzieli co moze byc to byśmy sie za to zabrali.

 

Moim zdaniem wtryski albo cos z pompą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Hinco    0

Ale jak nierówno? Falują obroty czy poprostu słychać że jeden cylinder 'odstaje' od reszty. Mi dymi i idzie dymek z jednegoo cylindra i mam zamiar sprawdzić wtrysk, luzy zaworowe, ale jeszcze nie udało mi się go zlokalizować :)

Warto pompe wyregulować ewentualnie regenerowac, potrafi to wiele zmienić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

u mnie też są nierówne obroty co ciekawe na aparatach nic nie wykazuje (w warsztacie) domyślam sie że to wina regulatora obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Tak jakby sam sobie gazu dodaje? :) A jak mu depniesz do spodu to jakie ma najwyższe oborty? Kopci przy przegazówce? Coś powoduje zakłócenia w dawkowaniu paliwa, przyczyny mogą być różne - regulator, zużycie pompy (zjechane krzywki, zawieszanie sie tłoczka, itp.), kulawy wtrysk/wtryski.

 

Najsampierw :) sprawdziłbym wtryski (rozpylanie, ciśnienie). Nie stuka/cyka Ci przypadkiem w okolicy któregoś cylindra jak przystawisz z góry ucho?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Te obroty falują. Maksymalne obroty to 2100obr, przy przygazówce lubi przykopcic, nic nie stuka.

Tak jak pisałem wcześniej, nie musi byc duze obciązenie zeby puscił dyma-mocy nie traci w tym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A może jest zapowietrzony? Wtedy silnik chodzi jak chce. Ewentualnie wtryski źle rozpylają albo regulator obrotów w pompie.

Co do falujących obrotów to przyjrzałem się Lambo 55 które jeździ po Politechnice Gdańskiej i zauważyłem, że obroty jałowe falują dosyć mocno, tak na ucho to o jakieś 50-100 rpm. Dziwne żeby takie rzeczy działy się w nowym ciągniku :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

często po wymianie kompletów naprawczych (tzn. tłoki +tuleje ) ,szczególnie na podróbki , silniki , nie tylko zetorowskie,mają takie objawy i nie pomoże tu żadna regulacja czegokolwiek , a na pewno regulatora obrotów , dlaczego ??????? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Zapowietrzony nie jest napewno, wtryski sprawdzimy na początku jesli nie pomoze to wezmiemy sie za regulatro obrotow ale wtedy trzeba wykrecać pompe wtryskową.

@DarekD zetor chodzi na orginalnym silniku, nie wymieniane były komplety naprawcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

To raczej coś z pompą/regulatorem, ale wtryski też możesz sprawdzić jak jest przyrząd (nie wiele to roboty). Wiesz jaka to jest diagnostyka przez internet :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

u mnie pompa byla sprawdzana na stole i niby wszystko w porządku ale obroty nadal falują mechanik powiedział że stół powinien wykazać jak byłoby cos nie tak z regulatorem a wedlug niego jest wszystko w porządku już zrezygnowałem z szukania chyba zostanie tak jak jest]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
u mnie pompa byla sprawdzana na stole i niby wszystko w porządku ale obroty nadal falują mechanik powiedział że stół powinien wykazać jak byłoby cos nie tak z regulatorem a wedlug niego jest wszystko w porządku już zrezygnowałem z szukania chyba zostanie tak jak jest]

Jakby go rozebrał i pomierzył zużycie, luzy itp w/g danych fabrycznych, wyregulował, to moze coś by wyszło. Nie przyłożył się fachowiec, ustawią wydatek, początek wtrysku i wydaje się że to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

u mnie jak da się najniższe obr tylko by nie zgasł po pyrka-nierówne obroty z 20-30 s i ciut se zwiększy (sam) i chodzi równo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×