Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

to popytaj tam u siebie w okolicy po sklepach jak jest z częściami do C-328 jak nie ma problemu i masz ochote na tą 28 to bierz, ale jak kłopot z dostaniem czegoś to nie zawracaj sobie nią głowy...

Opublikowano

nie wiem kto ci takich głupot naopowiadał że ursus 70 lat temu opracował silnik V2 w U-28-totalny absurd :rolleyes: wszystkie konstrukcje w Ursusach to klasyczne rzędówki;]

 

28 ma min 40 lat-kupując taki ciągnik musisz z miejsca wymienić karoserię-koszt ok 1200zł, prawdopodobnie stoi już kilka lat nieużywany, wieć trzeba rozebrać na podzespołey i powymieniać wszystkie uszczelniacze, bo inaczej bedzie sie lało jak z kaczej... :D fakt faktem-wszystkie części wykonywane pół wieku temu były nieporównywalnie lepsze jakośćiowo niż w późnym PRL-to potwierdzi każdy. 28 ma dpdatkowo oddzielny olej hydrauliczny i przekładniowy-to spory plus;] na oryginalnym siedzeniu nie wytrzymasz dłużej niż kilka godzin pracy-amortyzację stanowi resor;) na peno nie musisz już w 28 kupywać filtru oleju(8 zeta rocznie do przodu :D ) wystarczy wyczyśćić odrzutnik. 28 ma WOM zależny, 30 nie..., w 28 masz manometr od oleju, 28 nie posiada oryginalnego zaczepu do przyczep jednoosiowych, ale podnośnik jest nie do zarżniecia;) tak więc jesli lubisz sie w tym grzebać i zanjdziesz 28 za taką cene, że poremontach wyjdzie Ci taniej niż normalna 30, to czemu nie;)

Opublikowano

O tą 28 to pytam bo u mojej ciotki stoi chyba już z ok. 20 lat nie używana pod chmurką bo kupili 30m i ją obrabiają ziemię i tą 28 postawili to i nie była wogulę ruszana przez ten czas a ja ciągnika nie posiadam tylko korzystam z ciągnika wuja i tak z ojcem pomyśleliśmy że może lepiej sobie kupić 30 i mieć na własność. A co do tej 28 to żal mi jej że ona tak stoi i gnije bo teraz jakby części były dostępne od ręki to bym bez zastanowienia poszedł do ciotki pogadał i za te 3-5 tysi ją pociągną do siebie na podwórko zrobił remont i dla mnie by wystarczała. Lecz gdy części nie są dostępne to po co mi kombinować a ta 28 to i tak jak postoi na podwórku z 5-10 lat to będzie po jej bo zgnije i się rozleci.

Opublikowano

to jak ona tyle czasu stoi pod chmurką nie ruszana to wg mnie sporo kasy bedziesz musiał zainwestować aby doprowadzić ją do takiego stanu w jakim powinna być, lepiej sprzedać ten ciągnik komuś kto posiada już 28 to bedzie miał jeszcze na części bo nie ma co żeby tak się marnował

Opublikowano

Ja jego nie sprzedam bo nie mój. Bo u mojej ciotki to tak jest lepiej żeby zgnił a nie ktoś jeszcze skorzystał. Moja ciotka ma 40ha ziemi i obrabia ją 30 to nie można zrobić remontu dla 28 i mieć dwa ciągniki ten drugi jako pomocniczy ale wiesz to nie mój interes niech robi co chce. Tylko mi jednego żal tej 28. Ale jak odradzasz to się zacznę oglądać za 30. Roki 212 a tak po za tym to dokładnie skąd jesteś? Bo ja z Bielska Podlaskiego.

Opublikowano

to mamy blisko bo ja z Hajnówki :rolleyes: wiesz odradzam nie odradzam, ale jak tyle lat nie odpalany to ciężko może być... W agromie i grenne w bielsku juz nie mają części do c-330 nawet zawsze oni mówią ze zamówią i czekać trzeba, dobre części koleś ma tam na składnicy złomu niedaleko agromy lub tuż przed agromą taka budka jest tam też są

Opublikowano

skoro stoi 20 lat, to podejrzewam ze mogły przyłapac lożyska w skrzyni, a tojuż będzuie spoooro roboty... jeśli tyle stoi to znaczy że nie była sprawna już 20 lat temmu , bo inaczej by nią robili jako pomocnieczym, wiec, kwestia zastanowienia, głębokiego zastanowienia.... najlepiej byłoby wybadać jak sie sprawowała 20 lat temu, jeśli macie do niej zaufanie. za 8 kupisz ciapka , zalanego, fakt, może do poprawek, ale jeszcze będzie sie kolebał;]

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja bym brał 30, tylko tę starsza, moja jest z '76r 7tys mth i tylko jeden remont silnika ale to z własnej winy, skrzynia nie robiona, tylko teraz mi sie dyferencjał rozkręcił.

Opublikowano

mój zrobił około 7000mth do remontu, zrobił by może z 10tyś. ale dostał do pupie i zdechł wcześniej :) raz było wożone 320 pustaków + gąsiory na cały dach, na góre pod dom trzy osoby na masce siedziały i na dwójce szedł, jakby nie zamielił kołami to bym wyjechał, ale kicha bo zaczęło ciągnąć... kumple szybciutko pustaki pod koła a z boku stał drugi ciągnik do hamowania :) dodam, że była to jednoosiowa przyczepa :)

Opublikowano

@ahme999 ja nie mówiłem o silniku V2 tylko ze jeden cylinder jest "prosto" a drugi "w bok" akze nie chodziło mi o takie klasyczne V2 :) ale ja sie nie znam na tych maszynach wy wiecie lepiej :)

Opublikowano

@djvtec :spoko;)

 

z tego co mi wiadomo culindry są prosto-inaczej musiały by byc oddzielne głowice, a jest zespolona;] ten silnik wyglada na trochę "kopnięty" ale to zasługa tak ukształtowanego płaszczu wodnego przy tuilejach;]

Opublikowano

Ta 28 to taki rodzinny sprzęt najpierw miał ją ciotki wujek potem oddał ją dla ciotki i oni ją normalnie robili tylko jak kupili 30 to 28 postawili była normalnie na chodzie jak stawiali i tak już jej nie ruszali. Roki czy masz na myśli ten blaszak między agromą i biedronką jesli tak to tam ma spoko części naprawdę podkładki miedziane ostatnio kupowałem i wogle dobrze z kolem idzie się dogadać. Jeszcze sklep nie z tych dużych koncernów jest koło skupu złomu tam obok na placu też kolo znajomy i duży wybór części. Roki jeszcze jedno ci powiem że w tych sklepach co ci mówię to może szybciej i na pewno taniej się dostanie części do ciągników.Prosty przykład jechałem do lasu latem i dętka poszła w agromie 22 złoty a drugim razem wracałem z lasu koło w wozie mi rozerwało dętka w tym blaszaku między agromą a biedronką 18 złoty(jak dobrze pamiętam)

Opublikowano

tak o tych samych sklepach mówiliśmy o tym blaszaku i tym koło skupu złomu są tam dobre i w miare tanie części :) ja to najczęściej biore w Orli tam koleś wszystko ma tylko drozej :)

Opublikowano

Bez przesady, niektóre ma drożej ale dobre, inne ma taniej. Zaopatruję się w Orli, w części do zetora. Części w Bielsku są jeszcze przy rejonie energetycznym, były plac chyba PZZ - taki samotny domek na zapleczu rejonu energetycznego.

Opublikowano

Dokładanie o tych samych sklepikach mówimy tylko że ja źle twoją wypowiedź przeczytałem i w tym tkwi problem. Do orli to mi nie za bardzo po drodze bo wiocho u mnie w stronę wyszek. A co do kupna ciągnika to muszę z ojcem pogadać i kupić nie zawodną gazetę we czwartek która zwie się gazetą współczesną tam jest kramik ogłoszeń w brud czytać i wybierać. Bo w ten czwartek to mnie w konia robili bo była 2 część kramiku. Interesuje mnie głównie c-330 do remontu byle na chodzie i żeby był zarejestrowany a reszta to hier idzie zrobić jeszcze tak do ok,50 kilometrów od mojej wiochy żeby nie szukać lawety tylko samemu przyprowadzić. A co myślicie o takim czymś da rade przy w miarę szczelnej kabinie.

http://allegro.pl/item872081058_dmuchawa_termowentylator_grzejnik_samochodowy_12v.html

Opublikowano

Bez przesady, niektóre ma drożej ale dobre, inne ma taniej. Zaopatruję się w Orli, w części do zetora. Części w Bielsku są jeszcze przy rejonie energetycznym, były plac chyba PZZ - taki samotny domek na zapleczu rejonu energetycznego.

źle mnie zrozumiałeś wszystkie to znaczy wszystkie części ma do wszystkiego :) , nie że wszystkie drogie, ale ma dobrej jakości jak dla mnie...

Opublikowano

Roki czy ty robisz remonty 30 jak tak to mam do ciebie małą prośbę ile tak na oko może wyjść remont 30 oczywiście części nie z tej dolnej półki tylko cenowo takie średnie. Oczywiście remont ze szlifem wału silnika planowaniem głowicy regeneracja pomp(tych których się da regenerować bo tych co się nie da to oczywiście do wymiany żeby mieć święty spokój) położenie lakieru to sam bym zrobił jedynie farba(nie orientujesz się czy taka jak sprzedają na allegro specjalne do ciągników do 30 koloru czerwonego i żółtego bo chyba takie tylko są czy takie lakiery można dostać w bielsku w jakimś sklepie), zestawy naprawcze, wszelkie oleje, tarcze sprzęgła, instalacja elektryczna żeby była nowa jeszcze tak nowa maska i błotniki bo jak do remontu 30 to i blachy pewnie słabe, ewentualnie kabina taka jak na allegro po ok.2500 podoba mi się, oraz wszelkie uszczelki. I to chyba wszystko co mi do głowy przyszło.

Opublikowano

to są ceny nowych części jakie sobie kiedyś kupowałem to bedzie Twój max jaki możesz wydać:

Wał korbowy POM Tyczyn - 860 zł

Panewki komplet cały i półpierścienie - 60 zł

Dwigienki sprzęgła Chełmno - 40 zł

Tarcza I i II stopień Chełmno - 110 zł

Koło pasowe Chełmno - 60 zł

Pompa wody Chełmno - 88 zł

Dwa korbowody Tyczyn - 244 zł

Zestaw twój wybór jaki ale max 400 zł

Wałek rozrządu Tyczyn - 120 zł

Głowica uzbrojona - 520 zł

Klawiatura - 120 zł

Pompa oleju - około 200 zł

Pompa zasilająca Mielec - około 100 zł

Regeneracja Pompy wtryskowej - 200 zł plus nowe końcówki i ustawienie wtrysków ale nie pamiętam ile brał,

plus ta kabina 2500, maska i błotniki to nie wiem ile i robocizna dla mechanika jak dodasz to bedzie max silnika co wydać możesz :)

Farby to nie wiem gdzie w bielsku można kupić, ale szlify wałów koleś robi niedaleko białorusa nie znam ulicy i ceny tez nie podam bo nie robiłem, pompe w bielsku zrobisz bo sam robiłem jakiś czas temu koleś na ulicy Czwartaków robi

Opublikowano

karoseria kompletna 1200-1300zł do tego farba podkładowa antykorozyjna, + lakier renowacyjny Nobiles Autorenolak, oryginalny kolor na maskę to Bursztynowy L79, silnik i reszta siwe, a felgi kość słoniowa

Opublikowano

Wielkie dzięki po podliczeniu wyszło mi ok.5500 zł. ale myślę że klawiatury, głowicy i wału korbowego nie będę potrzebował i z tą regeneracją pompy to trochę za dużo w tym roku u wuja w 30 mi wysiadła to regeneracja na ul. Czworaków chyba na tej ulicy to kolo wziął 100 w kawałkiem 150 to max. a więc dodać do tego lakiery robocizna wszelkie uszczelki oraz oleje i parę flaszek żeby mechanik dobrze robił to cały remont mi wyjdzie 7000 tys. max. to jak na chłopski rozum przystało po obliczeniu że jak znajdę 30 za 7-9 tys. i jak dodam za remont te 7 tys. to wychodzi ok. 15 tys. i wtedy chociaż wiem co w niej siedzi i jak położę lakiery i dam nową kabinę za 2500tys. to efekt nie samo wity będzie chyba każdy ze mną się zgodzi to tak pomyśleć to bardziej się opyla kupić do remontu.

Dzięki i tobie kiełbasa ale jak szlif i planowanie głowicy to tylko do białego głowicę na ogrodniczki a jak zajadę z mechanikiem to mi od zaraz po znajomości wezmą silnik do przebicia(czy co się z nim robi dokładnie nie wiem) a szlif wału to mechanik podpowie.Kiełbasa farba na allegro jest pod kolor idealna to jest przykładowa farba ale koleś ma ich do wszystkich ciągników.

http://www.allegro.pl/item870270826_farba_lakier_melonowy_ral1028_c_330_c_360_0_75l_aa.html

Opublikowano

tak ten sam koleś od pompy, mi brał 200 bo i wtryskiwacze robił, sekcje wymieniał, zawory dłączące te DV, ustawiał itp Pewnie w białym najlepiej zrobią wał i głowice, podałem co w bielsku możesz zrobić i dostać

Opublikowano

To Ci on więcej robił bo mi tylko uszczelki obroty ustawił i zaplombował ale za remont to w 7 kawałkach powinienem się zmieścić zapomniałem o rozpylaczach oraz jak przeznaczę jeszcze jeden tysiąc na nieplanowane wydatki to w tych 8 kawałkach to będę miał furę najlepszą w wiosce będę miał czym się lansować jeszcze kogut na dach i pojechał.I w bielsku zrobią ale ja ci powiem jedno w bielsku mechanika nie ma dobrego(chodzi mi o samochody) a w tych sprawach ciągnikowych to nie miałem styczności w bielsku jak mi coś poważniejszego się w ciągniku stanie to walę do mechanika z agromy bo znajomy i on robi. A jak w białym zrobią to będę wiedział że zrobione bo te głowice na ogrodniczkach to dobrze robią

Opublikowano

Kiełbasa o co ci chodzi w tym chłopakiem bujnej wyobraźni czy ty wo gule jeździłeś c-330 jak nie to nie mamy o czym gadać jeszcze jedno jak ładnie wygląda to i się jeździć chce a ja do tych osób należę że 30 mogę jeździć dzień w dzień i mi się znudzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v