Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie trzeba by był założyć kompesor ale to już marzenia.

turbo dziura będzie i nic nie poradzimy.

Jeszcze jedno mnie tylko nurtuje. W niektórych zetorach 10540 które oglądam na allegro zamiast tłumnika jest sama rura, przypomina mi to przelotowy układ wydechowy :P

W samochodach TDI po wywaleniu tłumników i katalizatora turbo szybciej wkręca się na obroty nie trzeba tak długo czekać na moc, wiem z własnego dośwaitczenia :P . Może ktoś ma na forum zetora bez tłumnika >> i opisze nam jak tam z turbo dziurą

Opublikowano

Próbował ktoś zdjąć rurke od korektora na pompie wtryskowej , ja jak w 1014 ją zdjołem to odrazu inny silnik

 

A to że dymi znaczy ma co robić

 

Znajomy kupił 1014 i siadłem no mół w porównaniu z moim mówie mu sprawdź korektor , ale on mądrzejszy kupił sobie tłumik emaliowany a miał rure z kwasiaka i nic nie dało (tak mu znawcy podpowiedzieli ) potem wreszcie zawiózł pompe do pompiarza i była za słaba sprężyna w korektorze

 

Odnośnie "Duńskiego" wydechu to 1224 jeździłem z takim i jakby żywszy był silnik i gwizdał jak z Turbo ,

Chętnie kupiłby sobie taki do MFa

Opublikowano

Krzysztof możesz zrobić fotki tej rurki? Mam 10641 z silnikiem 1304 ale żadnej rurki łączącej kolektor wydechowy z ssącym nie znalazłem. W którym miejscu u ciebie dokładnie się znajduje?

Opublikowano

Rurka wychodzi poniżej turbiny od przodu ciągnika i idzie nad pompą wodną na drugą stronę i wchodzi do kolektora ssącego w połowie jego długości obok cienkiego przewodu do pompy wtryskowej . Zdjęć nie zrobię bo nie mam aparatu

Opublikowano
Właśnie wydaje mi się ,że Euro 1 , dopiero pózniej były wprowadzane modele z Euro 2 . Ale tu pytanie dlaczego mój choć nie posiada tej rurki to też do 1500 obr . min jest mułowaty i ma małą moc ??

PS. Sprawdzałem przed chwilą w świadectwie homologacji i nie ma tam norm spalin jest tylko typ silnika 1303 ,a w necie znalazłem coś takiego http://pl.wikipedia.org/wiki/Zetor_10641 .

Napisane jest jak wół, norma TIERII, to jest odpowiednik Euro 2 w samochodach

Opublikowano
no właśnie i jest również tam jakiś czujnik przy kolektorze wydechowym i nie wiem jak zaślepię tą rurkę czy nie zacznie coś wariować - próbował ktoś może tak robić?

Jeśli masz zetora z euro 3 to proszę napisz jak się sprawuję. Chodzi mi o reakcje na gaz i czy też dymi czarnym dymem. To nie czujnik a zawór tak myślę połączony z jakimś czujnikiem na kolektorze ssącym .Jeśli możesz to przyjrzyj się tego powiedzmy czujnikowi i napisz co zaobserwowałeś .

Opublikowano

Z euro 3 jest tak samo jak u wszystkich forter,kopci przy ruszaniu puzniej przestaje.Silnik też jest słaby poniżej 1500obr/min. Sądzę że to jest wina turbiny tzn.turbodziura, nic na to sie nie poradzi. Powyżej tych obrotuw jest już dobrze.

Opublikowano

ja tez mam frotke 115 2009 r. i tez taki mol ponizej 1500 ze szok, panowie jak myslicie czy w moim zetku tez mozna zatkac ta rurke

 

 

własnie ja mam forterre 125 i tez mnie to denerwoje troche... u nas sa silniki euro 3... a da sie to zatkac??

Opublikowano

A więc tak.. przyjrzałem się całemu tematowi bo również mam forterre 12441 z 2009r.

forterra posiada zawór EGR sterowany elektromagnesem, te kable pod "kolektorem" (a raczej chłodnicą EGR-u) są od sterowania zaworem i ich zdjęcie spowoduje że zawór nie będzie się otwierał i dymił do kolektora ssącego :-), ale jest jeszcze mały obieg spalin który dymi cały czas od momentu odpalenia (to ta mała rurka w EGR). Zawór połączony jest kabelkami z pompą wtryskową i to ona nim steruje.

 

Samo zdjęcie kabli nie poprawi dynamiki silnika ponieważ zawór EGR-u otwierany jest powyżej 1500 obr( wiem z autopsji zdjąłem rurke z egr i sobie pogazowałem) zawór zamyka się również w momencie hamowania silnikiem.

cały patent egr w zetorze ma dwa obiegi "duży" i "mały", duży to zawór a mały to ta rurka nad zaworem.

Zaślepienie tej małej rurki spowoduje większe ciśnienie w kolektorze wydechowym na wolnych obrotach więc większe obroty turbo i wtedy dopiero silnik się zwija do życia. Nie czuje się tego przeskoku powyżej 1500 obr..

Z jednej strony egr działa jak drugie turbo bo również razem z turbiną dostarcza jakieś ( zatrute) ciśnienie do kolektora ssącego, ale jego wyrzucenie spowoduje zwiększenie obrotów turbo i większe ciśnienie, mało tego turbo będzie podawać więcej zimnego powietrza na tłoki bo mamy intercolera a zimnego powietrza zmieści się więcej jak ciepłych spalin.

Chyba jedyna wada zaślepienia egr to dłuższe nagrzewanie się silnika ponieważ przez chłodnicę spalin , spaliny już nie będą płyneły.

 

 

ja w moim ciągniczku zaspawałem tę rurkę co wchodzi do kolektora ssącego :-) tak żeby szło to ustrojstwo reanimować wrazie czego. Wiem że poprawiła się dynamika i myślę że pare koników mu to dodało przynajmniej takie mam wrażenie. za tydzień wyjadę gruberem to będę wiedział.

 

optymalnym rozwiązaniem było by na tę małą rurkę założyć jakiś zaworek i można by wtedy go np. zimą otwierać a z zaworu zawsze można zdejmować kable to też nie problem.

 

Nasuwa się pytanie o ile zwiększą się obroty turbo na wysokich obrotach i czy turbo to wytrzyma.

 

jeśli się mylę z tymi ciśnieniami i temperaturą powietrza dostarczanego do cylindra to niech mnie ktoś poprawi. i sorki że troszkę bazgrolę ale próbowałem to opisać "prosto"..

Opublikowano

witam,

no i ja w koncu skusilem sie na mała modernizacje swojego zetorka, mianowicie zaspawałem tę rurkę i zdjełem kable z zaworu EGR

Wrażenia:

ciagnik nie jest mułem jak do tej pory ponizej 1500 obr, wiem bo akurat orałem pod pszenzyto, 1 dzien bez modyfikacji, drugi dzien z modyfikacja, teraz to poprostu poezja, zlikwidowałem rzecz która mnie w tym ciągniku najbardziej denerwowała

Paliwo:

na temat zużycia nie moge sie wypowiedzieć, ale wydaje mi sie ze pali odczuwalnie mniej, ale to moze byc roznica spowodowana parametrami orki, 1 dnia orałem ciezsze kawałki

Ztykać czy nie zatykać:

nie zastanawiać sie nawet minuty, zaspawac to ustrojstwo, sam zrobilem to chociaz mam prawie jeszcze rok gwarancji.

Pozdrawiam i życze powodzenia w modyfikacjach

Opublikowano

To chyba tylko Polak potrafi.

Edison wymyslił zarówkę, a polacy nadal twierdzą, że lampa naftowa lepsza.

Niemcy mercedesa, a placy że maluch lepszy.

Fendt skrzynię Vario, a polacy że stare Ursusy i Zetory lepsze.

Aż w końcu i zetor zastosował EGR w silnikach, a polacy zaspawać to świństwo.

 

Ludzie.

Nikt juz nie produkuje silnika samochodu bez systemu EGR.

EGR jest systemem powtórnego obiegu spalin do komory spalania silnika po to aby oszczędzać:

-środowiosko,

-paliwo,

-podzespoły silnika i skrzyni biegów.

 

Działa to w ten sposób, że:

jeśli silnik pracuje bez obciążenia to nie potrzebuje tyle tlenu do spalenia mniejszej ilości paliwa więc część spalin wraca do komory spalania mieszając się ze świeżym powietrzem.

jeśli podczas jazdy zdejmujemy nogę z gazu a pojazd toczy się, to pompa całkowicie ucina paliwo a do komory spalania idą same ciepłe spaliny i wychodzą tłumnikiem. Nie ma tak gwałtownego hamowania rozpędzonego pojazdu silnikiem jak by było gdyby do silnika trafiało świerze simne powietrze.

 

poniatno

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v