Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gasnica    0

przy koszeniu kukurydze cały dzień czasem pojawiał mi sie problem z WOM, a mianowicie sam sie rozłaczał gdy puszczałem do minimum noge z gazu i cheba wtedy sie na chwilke zawsze zapalała tak czerwona kontrolką z kropą oleju pod trybikiem i zaczeła mrugać kontrolka od WOM, musiałem wtedy wył ciągnik i włączyć jesio raz i już wszystko było oki. Cio to może być za przyczyna?? a może przeciązenie WOM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

to mi wygląda na takie zabezpieczenie zeby niezdusić ciągnika na małych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nasil90    94

ja mam trochę inne pytanie co może być przyczyną nie włączania się wom lampka od ciśnienia oleju sie nie zapala a jak juz sie włączy to chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz S    0

Miałem w swoim Mf tak samo. Przyczyną tego byla wyrobiona taka tulejka od zalączania WOMu. Znajdowaly się w niej dwa pierścienie które wyrobiły rowki i tymi rowkami uciekał olej. I dlatego nie było ciśnienia. Koszt tulejki ok 1200 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94
Miałem w swoim Mf tak samo. Przyczyną tego byla wyrobiona taka tulejka od zalączania WOMu. Znajdowaly się w niej dwa pierścienie które wyrobiły rowki i tymi rowkami uciekał olej. I dlatego nie było ciśnienia. Koszt tulejki ok 1200 zł.

A gdzie się znajduje ta tulejka oraz pierścienie i gdzie kupywałeś tą tulejkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz S    0

Robił mi to mechanik od MF tak więc nie wiem gdzie się to znajduje. Wiem tyle, że odkręcał dekle z tylu. Ciąnika nie rozpoławiał. A części też miał swoje. Wytłumaczylem mu przez tel co się dzieje, przyjechal i zrobil ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rav104    0

Ja myśle że poprostu już kosz siada od WOM, a kontrolka mróga bo jest za małe ciśnienie oleju na skrzyni biegów (mały wydatek pompy) ale mogę się mylić. U mnie przed remontem WOM chodził na małych obrotach na dużych nie, ale kosz i pompa wyjechana, a kontrolka mrugała jak załonczyłem wszystkie możliwe napędy załanczane hydraulicznie ( oczywiście na małych obrotach ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ciągnikach M-F występuje również ochrona przed zatrzymaniem silnika,jeżeli włączenie WOM będzie powodem spadku liczby obrotów silnika o więcej niż 50% to wtedy układ kontroli wyłąnczy zawór elektromagnetyczny i poprzez CAN-Bus przekaże informacje dalej,i wtedy lampka na tablicy powinna błyskać,nie wiem jak to jest dokładnie w serii 30XX,ale takie zabezpieczenie występuje w serii 54XX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROPA    1

Też posiadam taki problem mf 3050 jak najczesciej dzieje mi sie to przy kosiarce i stoje jak wasyl na łace

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
0DawiD0    0

Zaczeła mi mrógać także ta kontrolka od WOM ale jej nieużywałem-czyżby też ta tulejka? wałek jest zablokowany niemogę nim obrucić ,czy czujnik od ciśnienia WOM jest przy dolnym zaczepie z prawej strony w mf 3645?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miroM1984    6

koledzy mam taki problem kupilem uzywanego mf 3070

w srodku sa dwie wajchy kolo siebie jedna zmienia sie predkosc wom miedzy 540 a 1000

druga powoduje ze obroty 540 (lub 1000) uzyskujemy przy 1550 obrotow silnika lub 2000 (czyli tzw tryb eko)

ta druga wajcha jest rozlaczona, ale stojac z tylu ciagnika z lewej strony jest ciegno ktorym powinna wodzic

jak otworze wlew oleju do skrzyni to widac tam rozne tryby i miedzy innymi widze wodzik przesuwajacy zebatke i to jest od tej wajchy od eko

i jak jest rozlaczone to walek sie nie kreci a jak jest zalaczone zazebiobe to dziala tylko to teraz  nie wiem czy to na eko dziala czy na normalnym 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

Jak sprzęgło kłowe ( ta zębatka co się przesuwa ) jest zazębione to masz obroty ECO ( wajcha / wodzik popchnięty do przodu ciągnika )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miroM1984    6

problem byl w tym ze jak nie jest zazebione to sprzeglo to wtedy powinien walek pracowac w trybie normalnym a u mnie wcale nie chodzil, ale to byla moja wina bo za malo wychylalem ten wodzik i pozostawalo takjakby w pozycji neutralnej  teraz jest wszystko ok dzialaja obie funkcje

 

byly dwie wersje autotronic i datatronic z takim wyswietlaczem 

u mnie jest jakis wyswietlacz ale inaczej wygladajacy  z tego co zdazylem zauwazyc to chyba rolnicy w niemczech takie im zakladali  wie ktos cos na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

zdecyduj się bo autotronic i datatronic to całkiem co inne i ma całkiem inne funkcje, zastosowanie. Temat już nie raz wałkowany 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malek360    0

Witam posiadam 3080 dziś po wymianie oleju nie działa wom : / kontrolka się zaświeca i mruga , co polecacie sprawdzić ? który elektrozawór odpowiedzialny jest za wom i czy może być on przyczyną przed wymianą działał lecz wydawał metaliczne pukanie https://www.youtube.com/watch?v=zh44FByyaRo . Dodam, że odkręcana była pokrywką i wyciągany wałek w celu sprawdzenia luzów na łożysku i ogólnego stanu jego poskładaliśmy do kupy a tu lipa wydaje się że wajcha od załączania inaczej pracuje . MF 3080 AUTOTRONIC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

sprawdzić czujnik obrotów WOM. Mogłeś go uszkodzić przy wyjmowaniu wałka albo po prostu wymaga regulacji (zbliżyć go do tryba).

Elektrozawór drugi od góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

@lukbold gdzieś pisałeś że trzeba zblokować śrubami przekładnie (żeby się nie rozsypała) przed wyjęciem wałka. Ciekawe czy kolega to zrobił ale coś czuję że nie i teraz wałek się nie kręci i czujniki "widzą" poślizg i rozłącza się WOM (kontrolka mruga)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

no jak wyjmiesz wałek bez zablokowania tryba to własnie trybo z którego czujnik zczytuje obroty po prostu spadnie... w sumie też może być przyczyna nie działającego WOM ;) u mnie tez dziś zaczęło grzechotać... MB300 daje popalić a jeszcze 3ha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Mi ostatnio to trybo spadło, i po złożeniu działa bdb, niekiedy też tak mam że jak chce załączyć wom to nie działa tylko kontrolka mruga ale po ponownym przekręceniu (mocniejszym) działa,  podejrzewam że problem tkwi w pokrętle :wacko: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Pewnie się tak stało, kolega miał dobrze i sobie polepszył. A grzechocze każdy WOM, było o tym nie raz .

Ja ze swoim też miałem ostatnio problemy (pękły kamienie na przesuwce A/B) i jeszcze ostatnio przestał działać EHR a potem zaczął i nie znam przyczyny. Ale to nie o tym temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malek360    0

No nic nie blokowaliśmy w sumie : / moja wina . Spadło tylko duże koło zębate nałożyliśmy je i ładnie wszystko weszło . Poratujcie bo kukurydza w polu słoma czeka : / a wałek stoi :DD jak się do tego zabrać ? Podstawowe umiejętności mam zawór już znalazłem będe jutro działał z rana . Pozdrawiam i dzięki za szybką odpowiedź , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×