Skocz do zawartości

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez ten czas sporo się zmieniło. Pompa była zużyta i nie zassała oleju ze skrzyni. Wywaliłem ją i kupiłem jakiś czas później nową z cyklopa i zrobiłem zbiornik na olej. Pompa była z przodu podłączona przegubem. Wytrzymało to rok i strzelił pasek klinowy. Przy wymianie okazało się, że koło pasowe dostało 0,5 cm luzu na boki. Wywaliłem to w pi..du i kupiłem pompę z multiplikatorem. Olej dalej ciągnie ze zbiornika o zalany jest hydraulicznym olejem h46. Niestety na zimę jest za gęsty i rozdzielacz za mały. Wstawiłem zatem wężownicę(2m rury) w zbiornik i podłączyłem do układu chłodzenia. Kilkanaście minut na wolnych obrotach wystarczy do sprawnej pracy. Dodatkowo, żeby nie palić paliwa dołożył grzałkę przy zbiorniku a krążący grawitacyjnie płyn podgrzewa olej. Pompa ma obecnie 54 l/min przy 540 obr wom. Niestety na zimnym oleju jest tragedia i rozezielacz nie daje rady przepuścić tyle oleju. Jak silnik ma 60° C to tur śmiga bardzo dobrze. Dobra pompa zasysa bez problemu nawet jak jest wyżej. Filtr na powrocie z rozdzielacza wystarczy i jest tańszy od ciśnieniowego.
Zamiast dzielnika strumienia kup regulator przepływu z bizona.

Opublikowano (edytowane)

Zwykła pompa 13,5 wzmocniona 17,5.

Od kiedy to do wydajności pompy dobiera się zawór?

Nie ważne od wydajności pompy zawór powinien być 13,5 MPa ponieważ na takie ciśnienie jest przewidziana instalacja hydrauliczna w tym ciągniku. Pompa "wzmocniona" to pompa o większej wydajności co przekłada się na szybsze działanie hydrauliki. W przypadku pompy normalnej jak i wzmocnionej ciśnienie minimalne to 12 MPa, nominalne to 13 MPa, ciśnienie maksymalne to 15 MPa. 

Edytowane przez bears
Opublikowano

Co może być przyczyną słabego podnoszenia np. big baga. Podniesie na wysokość maski i koniec. Słychać jak by się jakiś zawór otworzył i przeciskał się przez niego olej. Pompa, zawór 13,5MPa nowe. Dodatkowo założony rozdzielacz dwusekcyjny. 

Opublikowano (edytowane)

Tylko że wydajniejsza pompa musi przepchnąć więcej oleju przez rurki które nie są do tego przystosowane więc założenie standardowego zaworu przy wydajniejszej pompie w tym wypadu mija się z celem. W dodatku wydajniejsza pompa utrzymuje większe ciśnienie i montując mniejszy zawór jest mocno zduszona co powoduje jej szybsze zużycie. I jeszcze jedno zwiększać ciśnienie zwiększa się udźwig, a o to też chodzi gdy ktoś montuje wydajniejszą pompę.

Edytowane przez corrado
Opublikowano

Wydajniejszą pompę w 60- ce tak mało różni że żadne przekroje nie odgrywają tu roli. Tym bardziej że wydajność tych pomp opisywana przez sprzedawców jest po zamontowaniu do ciągnika nieosiągalna.

Opublikowano

Tylko że wydajniejsza pompa musi przepchnąć więcej oleju przez rurki które nie są do tego przystosowane więc założenie standardowego zaworu przy wydajniejszej pompie w tym wypadu mija się z celem. W dodatku wydajniejsza pompa utrzymuje większe ciśnienie i montując mniejszy zawór jest mocno zduszona co powoduje jej szybsze zużycie. I jeszcze jedno zwiększać ciśnienie zwiększa się udźwig, a o to też chodzi gdy ktoś montuje wydajniejszą pompę.

Więc po co zakładać większy zawór i pompę skoro "rurki" nie są do tego przystosowane? Nagła zmiana zaworu zwiększy przepustowość układu hydraulicznego w tym ciągniku? Pompa wydajniejsza nie utrzymuje większego ciśnienia ponieważ pompa normalna jak i wzmocniona osiągają swoje parametry nominalne w przedziale pewnych obrotów a różni je tylko wydajność a nie ciśnienie. Zawór nic nie zdusza a jedynie zabezpiecza pompę jak i układ hydrauliczny przed uszkodzeniem. A montowanie wydajniejszej pompy żeby zwiększyć udźwig podnośnika... 

 

 

Wydajniejszą pompę w 60- ce tak mało różni że żadne przekroje nie odgrywają tu roli. Tym bardziej że wydajność tych pomp opisywana przez sprzedawców jest po zamontowaniu do ciągnika nieosiągalna.

Zgadza się, aczkolwiek widać różnicę w TUR czy w działaniu podnośnika  z zamontowanymi siłownikami wspom.

Opublikowano

Witam

Chcę zrobić oddzielną pompę (na wałku) do tura do C360, ale nie chcę brać oleju ze skrzyni, jakiej pojemności zbiornik założyć? Znalazłem coś takiego MULTIPLIKATOR. Tur jakiego mam to 3B z Hydrametu, używam wszystkich trzech sekcji + oczywiście ścisk do bel. Wiem, że wystarczy zmienić pompę, lub po prostu założyć grubsze siłowniki, ale ja chcę zrobić coś innego.

Opublikowano

Użytkuję pompę 54 L z multiplikatorem z Hylmetu. Świetna sprawa, szybko podnosi a 200 bar to nie problem. Zbiornik mam wyspawany samodzielnie i umieszczony pod kabiną. Z Hylmetu technik mówił, że do takiej pompy to 60 L zbiornik lub większy, nie pamiętam dobrze. W swój wlałem ze 30 L i do pełnego brakuje. Nic się nie grzeje a dołożyłem jeszcze spiralę 2m rury w zbiorniku. Płyn chłodniczy podgrzewa olej zimą, bo na zimnym podnosić nie chce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez gibos95
      Witam Panowie, dzisiaj od tak przestał podnosić mi ursus c360, tur działa normalnie oraz wom, jednak nie reaguje tylni podnośnik, gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Borekk17
      cześc mam problem z pompą hydrauliki mianowicie wywala na okragło uszczelniacze czego to moze byc przyczyna bo juz nie wyrabiam zeby sciagac i robic pompe
      pomocy !!!
    • Przez tomekxx1
      Witam. Dzis napotkalem się z dość sporym problemem i nie za bardzo wiem co mogło się stać. Po przerobieniu pokrywy pompy, i zamontowaniu nowego rozdzielacza do tura podnośnik przestał pracować. Nie działają ani wyjścia ani podnośnik. Rozdzielacz mam zamontowany 2 sekcyjny, podłączone jest zasilanie, powrót do skrzyni, i powrót do rozdzielacza w podnośniku przez tuleje ciśnieniową. Wcześniej podnośnik działał a teraz nie wiem, kompletnie przestał reagować. Może ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać.
    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v