Skocz do zawartości

Ile oleju dolweacie między zaminami i co ile wymieniacie olej?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Root Admin
Opublikowano

pytasz tylko o DFa czy ogolnie?

ja w zetorze wymiana co jakies 250mth - nie dolewam nic do silnika, do skrzyni to i owszem bo mam jakies wycieki z tyłu a poza tym przy zapinaniu maszyn zawsze cos sie uleje

Opublikowano

w MK3 co 250mtg Mobil delvac 15W-40 dolewam mu czasami bo mi sprezarka podbiera olej z silnika. pierscieni samychg nie kupie bo nie da rady odrazu z tłokiem i 700 netto ale kobinuje moze uzywana ale sprawna uda mi ie dostac ;) co do skrzyni narazie nie uzupełniałem bo maszyny mam szczelne traktor tez jedynie przy podłaczaniu ale jak narazie nie było takije potrzeby

Opublikowano

w 60 wymiana raz w roku, nie dolewam , bo nie musze

w 80 wymiana co 200 godzin, dolewam średnio litr na 16 godzin orki

w 5314 dzień orki i 5 litrów oleju dolewam,nie wymieniam bo nie ma sensu , leje przepalony olej spuszczony z tira, mix z kilku aut ;)

Opublikowano
w 5314 dzień orki i 5 litrów oleju dolewam,nie wymieniam bo nie ma sensu , leje przepalony olej spuszczony z tira, mix z kilku aut ;)

Dziwne masz podejście, rozumiem że chcesz do końca zajechać silnik? Ja wolałbym kupić komplet naprawczy, zrobić silnik i mieć spokój.

 

Wydaje mi sie że skoro temat został założony w dziale SDF to tychże ciągników powinien dotyczyć ;) Mam racje?

Opublikowano

U mnie w R2.76 narazie wymieniłem olej w silniku po 50mth następna przy 200mth czyli niedługo.

Jestem ciekaw co ile wymieniacie olej w swoich ciągnikach.

Pytam się o to gdyż w książce gwarancyjnej są tylko dwie pozycje, 50 i po200. Tak jkby na gwarancji ciągnik tylko tyle miał przepracować :P

Natomiast w instrukcji jest napisane, że następne co 300mth

Opublikowano

@mirasek Ty lubujesz się w olejach- możesz mi powiedzieć po ile litrów wchodzi i gdzie do twojego ciągnika i co ile wymieniasz? :P

 

Pytam, bo jak zrozumiałem z tego co napisałeś- że przy przebiegu 1000mth ja wlewam 3 razy więcej oleju niż ty, ja 75l a ty 26l- tylko że ty popełniasz tutaj błąd. Silnik Belarusa potrzebuje 15l- na 1000mth przy założeniu, że zmienię go co 250mth, daje to łącznie 60l oleju- a nie te twoje obliczone 75.

Idąc dalej twoim tokiem myślenia- ja na 100mth wlewam 3 razy więcej oleju- to by znaczyło, że ty na 1000mth zalewasz 20l :) nie no sukces- twój ciągnik potrzebuje 26l a jezdzisz przez 1000mth na 20l??? :)

 

I dlatego też pytam, bo takie wnioski to z krzesła zwalają trzeźwego człowieka :)

Opublikowano
@mirasek Ty lubujesz się w olejach- możesz mi powiedzieć po ile litrów wchodzi i gdzie do twojego ciągnika i co ile wymieniasz? :P

 

Pytam, bo jak zrozumiałem z tego co napisałeś- że przy przebiegu 1000mth ja wlewam 3 razy więcej oleju niż ty, ja 75l a ty 26l- tylko że ty popełniasz tutaj błąd. Silnik Belarusa potrzebuje 15l- na 1000mth przy założeniu, że zmienię go co 250mth, daje to łącznie 60l oleju- a nie te twoje obliczone 75.

Idąc dalej twoim tokiem myślenia- ja na 100mth wlewam 3 razy więcej oleju- to by znaczyło, że ty na 1000mth zalewasz 20l :) nie no sukces- twój ciągnik potrzebuje 26l a jezdzisz przez 1000mth na 20l??? :)

 

I dlatego też pytam, bo takie wnioski to z krzesła zwalają trzeźwego człowieka :)

W innym temacie pisałeś że zmieniasz olej silnikowy co 200-250 mth, licząc opcje pierwszą jak byk wychodzi 75 litrów (5 wymian po 15 litrów). Nie wiem co zaleca instrukcja dlatego oparłem sie na Twojej wypowiedzi. Nawet jakbyś, teoretycznie, wymieniał olej co 333,3 mth to i tak wychodzi niemal dwa razy więcej bo 45 litrów... O przepraszam, dokładnie to 1,73 raza więcej, żebyś teraz miał jasność i sie nie czepiał.

 

W wielu tematach podawałem ile i co jaki czas wymieniam olej w MF, cóż mogę podać jeszcze raz...

Silnik 6,5 l co 250 mth (4 wymiany po 6,5 litra to jak jak sobie kalkulatorkiem policzysz wychodzi 26)

Skrzynia 50 l co 1000 mth

 

Masz jakiś problem czy tylko tak chcesz pogadać? A może szukasz zaczepki trzeźwy człowieku? Poza tym nie ten dział kolego, tu sie pisze o ciągnikach koncernu SDF, ale niektórym jak widać zrozumienie podziału na subfora sprawia nie lada problemy...

 

EOT

Opublikowano

W c-330 i 60 co 100mtg beze dolewek jak narazie,zalewam milvusem.Niektórzy twierdzili,że na docieraniu DF łyknie ponad litr,ale ja nie zauważyłem żadnego ubytku.Minęło 50 h i zalali go shelem rimula.Następna wymiana na 300h.

Opublikowano

Jaka jest norma dla nowych silników w ciągnikach, np. czy 1 l/200mtg to normalne? a i tak wogóle to jak prawidłowo mierzymy poziom oleju w silniku, czy po pierwszym wyciągnięciu bagneta czy po kolejnych, bo po pierwszym a następny jest różnica jak pomiędzy min i max to czy bardziej sugerować się tym pierwszym pomiarem czy nastepnymi, oraz czy bardziej poziom oleju bada się na ciepłym czy zimnym silniku?

Opublikowano

na docieraniu 1 l/200rbhto norm, później serwisant zapewniał,że nie powinno oleju ubywać, na tyle aby trzeba było dolewać.

Olej mierzymy wg. rożnych szkół na zimnym lub na gorącym silniku.

Bagnet wyjmujemy , wycieramy, wkładamy, wyjmujemy i odczytujemy... erotyczny ten proces :)

Opublikowano

wyobraź sobie, że należy odczekać 2 minuty i zmierzyć.

oto cytat z instrukcji Opla : "Poziom oleju sprawdzać tylko wtedy gdy samochód stoi na płaskim podłożu, a jego silnik

jest rozgrzany. Po wyłączeniu silnika odczekać przynajmniej 2 minuty tak, by olej

znajdujący się w obiegu mógł spłynąć do miski olejowej. W przypadku zimnego silnika ten

proces może trwać znacznie dłużej"

Opublikowano

na docieraniu 1 l/200rbhto norm, później serwisant zapewniał,że nie powinno oleju ubywać

tw docieranie to do ilu mtg mozna uważać że się dociera, bo słyszałem ze nawet 500-800mtg silnik się dociera :) tak więc czy przy 2 giej wymianie i może 3ciej ubytek oleju pomiedzy wymianami około 1l to normalne?

Opublikowano

Pytasz czy litr to dużo... trzeba by wziąść pod uwagę ilośći MTH od wymiany do wymiany, które zalecają poszczególne marki.... W niektórych jest to 250mth, w innych już 500, itp. Generalnie każdy serwisant, mechanik, czy nawet książki serwisowe twierdzą że na dotarciu zużycie oleju zawsze jakoweś jest. Ja powiem po przykładach swoich ciągników, w nowej Proximie (150mth)oleju jeszcze nie dolewałem ponieważ miała dopiero jeden przegląd i na bagnecie ubytek oleju był minimalny(jakieś 1mil może 2mil.)w starszym zetorze 3320 na 250mth trzeba było dolać jakieś 1/3 do 1/2 litra, w c-360 już nie pamiętam ile ale już się lalo trochę więcej (myślę że litr, połtora- spokojnie), c-330m też wymaga dolewania(ale do niej zagląda ojciec wiec nie wiem ile). Więc moja konkluzja jest taka, że jeżeli wspomniany litr na 250mth to jest już chyba jednak dużo, ale już jak na 350 czy 500mth no to można sobie podarować... :) (z tym ze wiadomo oleje wymagające rzadszych wymian są odpowiednio droższe wiec przekłada się to na podobna kasę...) A co mierzenia oleju to zdecydowanie na zimnym lub już w miarę ostudzonym oleju.

Opublikowano

Nie to żeby mi r3 litra oleju wzieło, ale ze 400ml po 200mtg chociaż też do końca nie wiem, bo w silnikach deutz własnei istotne znaczenie ma czy jest pomiar na zimnym czy na ciepłym silniku, bo litr oleju przypada na filtr oleju znajdujący się wysoko prawie na wysokości głowicy, więc na ciepłym silniku olej może znajodwać się na min a na zimnym przekracza max, serwis zalewał tak że było duzo ponad max na zimnym silniku, ja zalewam troche niżej, ale to ma znaczenie, bo podobno silnik ze stanem oleju duzo ponad max ma też słabe smarowanie bo wał korbowy spienia olej

Opublikowano

Miałem podobna sytuacje w BMW 525, tez jest dość wysoko umieszczony filtr i na ciepłym oleju było niezbyt dużo ponad min ale jako dolałeś i ostygła to było ponad max.... :) a serwis już Ci nie zalewa twojego Lambo tylko Ty? Bo chyba u ciebie tez 2 przegląd jest obowiązkowy? Czy to już po? Po mojemu lej olej na wymianie na zimnym silniku tak minimalnie pod maxa, a potem zwróć uwagę co się będzie działo na bagnecie jak będzie rozgrzany.

Opublikowano

Nie to żeby mi r3 litra oleju wzieło, ale ze 400ml po 200mtg chociaż też do końca nie wiem, bo w silnikach deutz własnei istotne znaczenie ma czy jest pomiar na zimnym czy na ciepłym silniku, bo litr oleju przypada na filtr oleju znajdujący się wysoko prawie na wysokości głowicy, więc na ciepłym silniku olej może znajodwać się na min a na zimnym przekracza max, serwis zalewał tak że było duzo ponad max na zimnym silniku, ja zalewam troche niżej, ale to ma znaczenie, bo podobno silnik ze stanem oleju duzo ponad max ma też słabe smarowanie bo wał korbowy spienia olej

Serwis nalewa ponad max ,bo ten nadmiar wciągnie filtr,a z niego nawet na rozgrzanym silniku niebardzo spływa olej.Serwisant twierdzil,że trzeba przy pomiarze wytrzeć bagnet i sprawdzić ponownie i wtedy będzie miarodajny wynik.Już niedługo drugi przegląd,ciekawi mnie czy coś więcej poza wymianą filtra paliwa i oleju.

Opublikowano

a serwis już Ci nie zalewa twojego Lambo tylko Ty? Bo chyba u ciebie tez 2 przegląd jest obowiązkowy? Czy to już po?

Zaraz tam obowiązkowy, ja nie uważam żeby za (40min pracy) wymianę oleju i filtrów 400zł plus dojazd zapłacić to prawie tyle co miesięczna rata za ciągnik wyniesie więc sam se serwisuje, już dawno po 2gim i zaraz po 3ci będzie :) he he

ps. czy ktoś zmieniał filtry hydrauliki w sdf czy trzebna upuszczać olej ze skrzyni czy nie?

Opublikowano

Ja ostatnio zmieniałem olej hydrauliczny w Agroplusie 80. Są tam dwa filtry. Jeden przelotowy, drugi to wkład. Oba są umieszczone dość wysoko więc teoretycznie oleju nie trzeba spuszczać. Bardzo ważne: w skrzyni są dwa korki do spuszczania oleju.

U mnie silnik na 250mth bierze coś ok 2,5l. Nie jest to wina pierścieni.Ciągnik posiada deklarowaną moc. W kolektorach są jakieś korki(nie wiem od czego) których nie można uszczelnić. Może ktoś miał podobny problem lub ma jakiś pomysł czym można je uszczelnić? Kombinowaliśmy z miedzianymi uszczelkami ale to nie zdało egzaminu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v