Skocz do zawartości
Arek

Ile oleju dolweacie między zaminami i co ile wymieniacie olej?

Polecane posty

Arek    121

Ile oleju dolewacie między zmianami ? i co ile godzin/mth wymianiacie olej? i na jaki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

pytasz tylko o DFa czy ogolnie?

ja w zetorze wymiana co jakies 250mth - nie dolewam nic do silnika, do skrzyni to i owszem bo mam jakies wycieki z tyłu a poza tym przy zapinaniu maszyn zawsze cos sie uleje


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

w MK3 co 250mtg Mobil delvac 15W-40 dolewam mu czasami bo mi sprezarka podbiera olej z silnika. pierscieni samychg nie kupie bo nie da rady odrazu z tłokiem i 700 netto ale kobinuje moze uzywana ale sprawna uda mi ie dostac ;) co do skrzyni narazie nie uzupełniałem bo maszyny mam szczelne traktor tez jedynie przy podłaczaniu ale jak narazie nie było takije potrzeby


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtii    5

w 60 wymiana raz w roku, nie dolewam , bo nie musze

w 80 wymiana co 200 godzin, dolewam średnio litr na 16 godzin orki

w 5314 dzień orki i 5 litrów oleju dolewam,nie wymieniam bo nie ma sensu , leje przepalony olej spuszczony z tira, mix z kilku aut ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
w 5314 dzień orki i 5 litrów oleju dolewam,nie wymieniam bo nie ma sensu , leje przepalony olej spuszczony z tira, mix z kilku aut ;)

Dziwne masz podejście, rozumiem że chcesz do końca zajechać silnik? Ja wolałbym kupić komplet naprawczy, zrobić silnik i mieć spokój.

 

Wydaje mi sie że skoro temat został założony w dziale SDF to tychże ciągników powinien dotyczyć ;) Mam racje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek4x4    0

U mnie w R2.76 narazie wymieniłem olej w silniku po 50mth następna przy 200mth czyli niedługo.

Jestem ciekaw co ile wymieniacie olej w swoich ciągnikach.

Pytam się o to gdyż w książce gwarancyjnej są tylko dwie pozycje, 50 i po200. Tak jkby na gwarancji ciągnik tylko tyle miał przepracować :P

Natomiast w instrukcji jest napisane, że następne co 300mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

@mirasek Ty lubujesz się w olejach- możesz mi powiedzieć po ile litrów wchodzi i gdzie do twojego ciągnika i co ile wymieniasz? :P

 

Pytam, bo jak zrozumiałem z tego co napisałeś- że przy przebiegu 1000mth ja wlewam 3 razy więcej oleju niż ty, ja 75l a ty 26l- tylko że ty popełniasz tutaj błąd. Silnik Belarusa potrzebuje 15l- na 1000mth przy założeniu, że zmienię go co 250mth, daje to łącznie 60l oleju- a nie te twoje obliczone 75.

Idąc dalej twoim tokiem myślenia- ja na 100mth wlewam 3 razy więcej oleju- to by znaczyło, że ty na 1000mth zalewasz 20l :) nie no sukces- twój ciągnik potrzebuje 26l a jezdzisz przez 1000mth na 20l??? :)

 

I dlatego też pytam, bo takie wnioski to z krzesła zwalają trzeźwego człowieka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz27    2

ja wymieniem co 250 mth. olej to 15W-40. leje go pod górny stan i to ma wystarczyc do kolejnej zmiany- i wystarcza:)


sprzedam kombajn fortschritt E 517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
@mirasek Ty lubujesz się w olejach- możesz mi powiedzieć po ile litrów wchodzi i gdzie do twojego ciągnika i co ile wymieniasz? :P

 

Pytam, bo jak zrozumiałem z tego co napisałeś- że przy przebiegu 1000mth ja wlewam 3 razy więcej oleju niż ty, ja 75l a ty 26l- tylko że ty popełniasz tutaj błąd. Silnik Belarusa potrzebuje 15l- na 1000mth przy założeniu, że zmienię go co 250mth, daje to łącznie 60l oleju- a nie te twoje obliczone 75.

Idąc dalej twoim tokiem myślenia- ja na 100mth wlewam 3 razy więcej oleju- to by znaczyło, że ty na 1000mth zalewasz 20l :) nie no sukces- twój ciągnik potrzebuje 26l a jezdzisz przez 1000mth na 20l??? :)

 

I dlatego też pytam, bo takie wnioski to z krzesła zwalają trzeźwego człowieka :)

W innym temacie pisałeś że zmieniasz olej silnikowy co 200-250 mth, licząc opcje pierwszą jak byk wychodzi 75 litrów (5 wymian po 15 litrów). Nie wiem co zaleca instrukcja dlatego oparłem sie na Twojej wypowiedzi. Nawet jakbyś, teoretycznie, wymieniał olej co 333,3 mth to i tak wychodzi niemal dwa razy więcej bo 45 litrów... O przepraszam, dokładnie to 1,73 raza więcej, żebyś teraz miał jasność i sie nie czepiał.

 

W wielu tematach podawałem ile i co jaki czas wymieniam olej w MF, cóż mogę podać jeszcze raz...

Silnik 6,5 l co 250 mth (4 wymiany po 6,5 litra to jak jak sobie kalkulatorkiem policzysz wychodzi 26)

Skrzynia 50 l co 1000 mth

 

Masz jakiś problem czy tylko tak chcesz pogadać? A może szukasz zaczepki trzeźwy człowieku? Poza tym nie ten dział kolego, tu sie pisze o ciągnikach koncernu SDF, ale niektórym jak widać zrozumienie podziału na subfora sprawia nie lada problemy...

 

EOT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

W c-330 i 60 co 100mtg beze dolewek jak narazie,zalewam milvusem.Niektórzy twierdzili,że na docieraniu DF łyknie ponad litr,ale ja nie zauważyłem żadnego ubytku.Minęło 50 h i zalali go shelem rimula.Następna wymiana na 300h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Ja w C-360-3P wymieniam olej co 250mth, oleju weźmie przez ten czas jakieś 4litry, w pronarze też wymieniam co 250mth ale oleju nic nie dolewam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Jaka jest norma dla nowych silników w ciągnikach, np. czy 1 l/200mtg to normalne? a i tak wogóle to jak prawidłowo mierzymy poziom oleju w silniku, czy po pierwszym wyciągnięciu bagneta czy po kolejnych, bo po pierwszym a następny jest różnica jak pomiędzy min i max to czy bardziej sugerować się tym pierwszym pomiarem czy nastepnymi, oraz czy bardziej poziom oleju bada się na ciepłym czy zimnym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

na docieraniu 1 l/200rbhto norm, później serwisant zapewniał,że nie powinno oleju ubywać, na tyle aby trzeba było dolewać.

Olej mierzymy wg. rożnych szkół na zimnym lub na gorącym silniku.

Bagnet wyjmujemy , wycieramy, wkładamy, wyjmujemy i odczytujemy... erotyczny ten proces :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

b0gdan pierwsze słyszę aby można było zmierzyć poziom oleju na rozgrzanym silniku... możesz mi wyjaśnić jak to się robi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

wyobraź sobie, że należy odczekać 2 minuty i zmierzyć.

oto cytat z instrukcji Opla : "Poziom oleju sprawdzać tylko wtedy gdy samochód stoi na płaskim podłożu, a jego silnik

jest rozgrzany. Po wyłączeniu silnika odczekać przynajmniej 2 minuty tak, by olej

znajdujący się w obiegu mógł spłynąć do miski olejowej. W przypadku zimnego silnika ten

proces może trwać znacznie dłużej"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Ale ja postoi całą noc to olej i tak zleci do miski i można mierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

dlatego też napisałem, że są różne metody sprawdzania: n zimno i na gorąco. W instrukcji MF dają w tym przypadku dowolność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

na docieraniu 1 l/200rbhto norm, później serwisant zapewniał,że nie powinno oleju ubywać

tw docieranie to do ilu mtg mozna uważać że się dociera, bo słyszałem ze nawet 500-800mtg silnik się dociera :) tak więc czy przy 2 giej wymianie i może 3ciej ubytek oleju pomiedzy wymianami około 1l to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Pytasz czy litr to dużo... trzeba by wziąść pod uwagę ilośći MTH od wymiany do wymiany, które zalecają poszczególne marki.... W niektórych jest to 250mth, w innych już 500, itp. Generalnie każdy serwisant, mechanik, czy nawet książki serwisowe twierdzą że na dotarciu zużycie oleju zawsze jakoweś jest. Ja powiem po przykładach swoich ciągników, w nowej Proximie (150mth)oleju jeszcze nie dolewałem ponieważ miała dopiero jeden przegląd i na bagnecie ubytek oleju był minimalny(jakieś 1mil może 2mil.)w starszym zetorze 3320 na 250mth trzeba było dolać jakieś 1/3 do 1/2 litra, w c-360 już nie pamiętam ile ale już się lalo trochę więcej (myślę że litr, połtora- spokojnie), c-330m też wymaga dolewania(ale do niej zagląda ojciec wiec nie wiem ile). Więc moja konkluzja jest taka, że jeżeli wspomniany litr na 250mth to jest już chyba jednak dużo, ale już jak na 350 czy 500mth no to można sobie podarować... :) (z tym ze wiadomo oleje wymagające rzadszych wymian są odpowiednio droższe wiec przekłada się to na podobna kasę...) A co mierzenia oleju to zdecydowanie na zimnym lub już w miarę ostudzonym oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Nie to żeby mi r3 litra oleju wzieło, ale ze 400ml po 200mtg chociaż też do końca nie wiem, bo w silnikach deutz własnei istotne znaczenie ma czy jest pomiar na zimnym czy na ciepłym silniku, bo litr oleju przypada na filtr oleju znajdujący się wysoko prawie na wysokości głowicy, więc na ciepłym silniku olej może znajodwać się na min a na zimnym przekracza max, serwis zalewał tak że było duzo ponad max na zimnym silniku, ja zalewam troche niżej, ale to ma znaczenie, bo podobno silnik ze stanem oleju duzo ponad max ma też słabe smarowanie bo wał korbowy spienia olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Miałem podobna sytuacje w BMW 525, tez jest dość wysoko umieszczony filtr i na ciepłym oleju było niezbyt dużo ponad min ale jako dolałeś i ostygła to było ponad max.... :) a serwis już Ci nie zalewa twojego Lambo tylko Ty? Bo chyba u ciebie tez 2 przegląd jest obowiązkowy? Czy to już po? Po mojemu lej olej na wymianie na zimnym silniku tak minimalnie pod maxa, a potem zwróć uwagę co się będzie działo na bagnecie jak będzie rozgrzany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

Nie to żeby mi r3 litra oleju wzieło, ale ze 400ml po 200mtg chociaż też do końca nie wiem, bo w silnikach deutz własnei istotne znaczenie ma czy jest pomiar na zimnym czy na ciepłym silniku, bo litr oleju przypada na filtr oleju znajdujący się wysoko prawie na wysokości głowicy, więc na ciepłym silniku olej może znajodwać się na min a na zimnym przekracza max, serwis zalewał tak że było duzo ponad max na zimnym silniku, ja zalewam troche niżej, ale to ma znaczenie, bo podobno silnik ze stanem oleju duzo ponad max ma też słabe smarowanie bo wał korbowy spienia olej

Serwis nalewa ponad max ,bo ten nadmiar wciągnie filtr,a z niego nawet na rozgrzanym silniku niebardzo spływa olej.Serwisant twierdzil,że trzeba przy pomiarze wytrzeć bagnet i sprawdzić ponownie i wtedy będzie miarodajny wynik.Już niedługo drugi przegląd,ciekawi mnie czy coś więcej poza wymianą filtra paliwa i oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a serwis już Ci nie zalewa twojego Lambo tylko Ty? Bo chyba u ciebie tez 2 przegląd jest obowiązkowy? Czy to już po?

Zaraz tam obowiązkowy, ja nie uważam żeby za (40min pracy) wymianę oleju i filtrów 400zł plus dojazd zapłacić to prawie tyle co miesięczna rata za ciągnik wyniesie więc sam se serwisuje, już dawno po 2gim i zaraz po 3ci będzie :) he he

ps. czy ktoś zmieniał filtry hydrauliki w sdf czy trzebna upuszczać olej ze skrzyni czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leo    0

Ja ostatnio zmieniałem olej hydrauliczny w Agroplusie 80. Są tam dwa filtry. Jeden przelotowy, drugi to wkład. Oba są umieszczone dość wysoko więc teoretycznie oleju nie trzeba spuszczać. Bardzo ważne: w skrzyni są dwa korki do spuszczania oleju.

U mnie silnik na 250mth bierze coś ok 2,5l. Nie jest to wina pierścieni.Ciągnik posiada deklarowaną moc. W kolektorach są jakieś korki(nie wiem od czego) których nie można uszczelnić. Może ktoś miał podobny problem lub ma jakiś pomysł czym można je uszczelnić? Kombinowaliśmy z miedzianymi uszczelkami ale to nie zdało egzaminu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zimrex
      Witam serdecznie zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 85  na 15ha 
      Prace jakie by wykonywał to orka, siew, belowania, itp. 
      Interesują mnie awarie, spalanie, opinie 
      Tu macie link https://www.olx.pl/i2/rolnictwo/ciagniki/q-deutz-fahr-agrotron-85/?view=gallery   może ktoś zna tego handlarza 
      Z góry dziękuje za odp.
    • Przez macius11157
      witam posiadam pierwsza zime deutza dx 4.50 i strasznie opornie pali kreci w miare szybko dym leci ale nie lapie a jak juz zlapie to odrazu ladnie wchodzi na obroty czy one tak pala czy po prostu cos jest nie tak ? zas jak jest cieply to pali od strzala
    • Przez DawidWsik
      Witam mam pytanie do amortyzacji przedniej osi. Podnosi i opuszcza bez problemu lecz wydaje mi się że w ogóle nie amortyzuje gdyż byłem na skupie to w innym ciągniku jak wjeżdżał na wagę to cały przód się bujał.
    • Przez andrzej80j
      Witam mam problem z półbiegami szarpie ciągnikiem i nieczuc zmiany przełączanie pomiędzy "L" i "M" tylko czasami nieraz chodzi wszystko dodam że na "H" ciągnik jedzie ok nic nie szarpie . Dzięki zgóry za podpowieć
       
    • Przez kamil18fmr
      Czyżby kolejna zubożona wersja ciężkiego ciągnika w 6 cylindrach na polski rynek?
      W polskiej sieci dealerskiej nawet chyba jeszcze o nim nie słyszeli, nawet na polskojęzycznej stronie internetowej nie ma wzmianki o tym modelu.
      Seria 6G wygląda na konkurencję dla segmentu Pumy X, NH T7 165S.
      Ktoś się może już interesował tym tematem?
      http://www.deutz-fahr.com/en-us/products/tractors/5911-6g-series
       
      http://www.deutz-fahr.com/en-us/products/tractors/5911-6g-series
       
×