Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam tak problem jak mi sie pojawil w listopadzie rok temu teraz znowu to samo przy temp +5 i nizszych minusowych ciagnik mi sie ciagle zapowietrza uklad paliwowy wyczyszczonu zbiornik filtr przewody pompka kupiona na wiosne byla nowa zalozona od kwietnia bylo bez problemow a teraz to samo, gdzie sie znajduje ten filterek w pompie wtryskowej tego nigdy nie rozbieralem a pompa byla regenerowana w 2013

Opublikowano

Sprawdź filterek nad zaworem w zbiorniku paliwa o ile tam jest ?

Opublikowano

Opisz problem bardziej szczegółowo.

Kiedy się zapowietrza? (po kilku minutowym postoju, po kilku godzinnym, po nocy, podczas pracy silnika na niskich obrotach, podczas ciężkiej pracy, jest falowanie obrotów podczas pracy itd)

Gdy się zapowietrzy sprawdzałeś, w którym miejscu jeszcze jest paliwo a w którym już go nie ma?

 

*Szczelność całej instalacji paliwowej została dokładnie sprawdona oraz poprawność połączeń i ręczysz za nie?

Opublikowano

Zapowietrza sie nawet jadac po drodze czy szosie i podczas orki nagle staje paliwo dochodzi ze zbiornika caly czas, szczelnie jest nigdzie nie cieknie paliwo, wystarczy odpowietrzyc pompe podpompowac odkrecic 2 wtryski i zapali przejade 50m i znowu to samo, filterek byl wyciagany z kranikiem bo nowy przewod zakladalem ten od pompki do kranika, ten filterek w pompie moze to byc zapchany tylko nie wiem gdzie on jest tam moze byc jakas maz z tych dodatkow bio i teraz przy temp zblizajacych sie do 0 moga byc problemy?

Opublikowano

Filterek jestw pompię jak wchodzi rurka z filtra.

Odkręć rurkę z filtra, potem tą dużą śrubę, chyba na klucz 24 mm wyciągnij szczypcami zaworek ze środka, nie obróć go i nie pogob części, i najlepiej szczypcami do pierścieni segera Z wyciągnij filterek.

Opublikowano

To jest wersja dla mniej sprawnych manualnie. :D Ja jej nie zalecam, a dlaczego piszę poniżej.

 

Zachęcam zastosowanie się do zaleceń wg postu #51, strona 3 w  tym temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3 dlatego, że wyjęcie samego filtra spowoduje iż część zanieczyszczeń pozostanie wewnątrz, gdyż spłynie z filtra podczas jego wyciągania i co najgorsze przedostanie się później do pompy - co przy dużej ilości zanieczyszczeń może doprowadzić do jej uszkodzenia.

 

Filterek plastikowy w pompie wtryskowej już nie będzie taki brudny, gdyż znajduje się za filtrem paliwowym, jednak mimo wszystko zbiera się tam brud i trzeba go wyczyścić.

 

WAŻNE:

Podczas montażu PAMIĘTAJ o poprawnym złożeniu poszczególnych elementów składowych, gdyż mają one bardzo istotny wpływ na pracę pompy wtryskowej!!!

Opublikowano (edytowane)

Juz wiem jak wyciagnac ten filterek, dziwi mnie to ze rok temu juz w listopadzie pod koniec prac mi sie zapowietrzal i myslalem ze to pompka zasilajaca nawalila i postawilem go na zime do garazu, na wiosne juz w kwietniu wymienilem pompke i bylo ok i teraz w listopadzie ta sama sytuacja sie powtarza jak by byl uklad paliwowy nieszczelny to by i latem nie chodzil

Edytowane przez radek5314
Opublikowano

Miałem to samo, a winny był przewód paliwowy idący od kranika do ostojnika (mały przekrój), wystarczył jakiś paproch i ciągnik zapowietrzony. Założyłem o większej średnicy, zalozylem rurkę w kraniku żeby do konca syfu z zbiornika nie ciągnął i ani razu się nie zapowietrzył.

Opublikowano

Jak wygląda filtr pompki zasilającej?

Mi w tym roku tak zawaliło że w przewodzie paliwowym był glut ok 30cm:)

Winne są dodatki bio i tyle w temacie. Ograniczyć to można poprzez dodatki do paliwa lub utrzymywanie małego stanu paliwa gdy ciągnik ma dłuższą przerwę a paliwo składować w duży zbiornikach aby odstało się.

 

Opublikowano (edytowane)

Ale jak wygląda sitko ( filtr wstępny ) w pompce zasilającej ( ręcznej ). Masz tam pokrywę przykręconą na jedną śrubkę, odkręć i napisz co widzisz:)

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Rozbierz pompkę zasilającą i zobacz czy nie ma tam małych twardych kawałków jakby gumy miałem tak w 3p, zaworek w pompce rozleciał się po pół roku i do obrotów 1500  chodził ok powyżej się zapowietrzał. Jeszcze istnieje możliwość że jakaś gumka na przewodzie na skutek niższej temp. się kurczy wtedy nie uszczelnia i zaciaga powietrza . 

Opublikowano (edytowane)

Wywal te sitko z baku, ono po prostu się zalepia  i nie do chodzi tyle paliwa ile ma, i załóż większej średnicy wężyk od kranika do ostojnika. Na tym oryginalnym przewodzie to sobie nie pojeździsz ...

Zrób tak jak jeden z użytkowników i do tego grubszy wężyk:

 med2_kranik-paliwa-ursus-5314_56902_20_9

Edytowane przez masseyf12
Opublikowano

Nie pożera, tylko się zatyka, tak samo te sitko w kraniku w baku . Już to przerabiałem , ciągle się zapowietrzał , raz nawet torowisku. Przerobiłem to co wcześniej pisałem i teraz nie mam tego problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v