radek5314

Ursus 4514 uklad paliwowy

Polecane posty

radek5314    69

Mam tak problem jak mi sie pojawil w listopadzie rok temu teraz znowu to samo przy temp +5 i nizszych minusowych ciagnik mi sie ciagle zapowietrza uklad paliwowy wyczyszczonu zbiornik filtr przewody pompka kupiona na wiosne byla nowa zalozona od kwietnia bylo bez problemow a teraz to samo, gdzie sie znajduje ten filterek w pompie wtryskowej tego nigdy nie rozbieralem a pompa byla regenerowana w 2013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    3257

Sprawdź filterek nad zaworem w zbiorniku paliwa o ile tam jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Opisz problem bardziej szczegółowo.

Kiedy się zapowietrza? (po kilku minutowym postoju, po kilku godzinnym, po nocy, podczas pracy silnika na niskich obrotach, podczas ciężkiej pracy, jest falowanie obrotów podczas pracy itd)

Gdy się zapowietrzy sprawdzałeś, w którym miejscu jeszcze jest paliwo a w którym już go nie ma?

 

*Szczelność całej instalacji paliwowej została dokładnie sprawdona oraz poprawność połączeń i ręczysz za nie?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

radek5314    69

Zapowietrza sie nawet jadac po drodze czy szosie i podczas orki nagle staje paliwo dochodzi ze zbiornika caly czas, szczelnie jest nigdzie nie cieknie paliwo, wystarczy odpowietrzyc pompe podpompowac odkrecic 2 wtryski i zapali przejade 50m i znowu to samo, filterek byl wyciagany z kranikiem bo nowy przewod zakladalem ten od pompki do kranika, ten filterek w pompie moze to byc zapchany tylko nie wiem gdzie on jest tam moze byc jakas maz z tych dodatkow bio i teraz przy temp zblizajacych sie do 0 moga byc problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Pisałem o tym wielokrotnie, tylko nie nie pamiętam już gdzie. :D

Choćby tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

Przejrzyj kilka stron a znajdziesz odpowiedź sa swoje pytanie: Gdzie znajduje się filterek?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    652

może jest gdzieś nie szczelność w układzie p aliwowym i zaciąga powietrze


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    417

Filterek jestw pompię jak wchodzi rurka z filtra.

Odkręć rurkę z filtra, potem tą dużą śrubę, chyba na klucz 24 mm wyciągnij szczypcami zaworek ze środka, nie obróć go i nie pogob części, i najlepiej szczypcami do pierścieni segera Z wyciągnij filterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

To jest wersja dla mniej sprawnych manualnie. :D Ja jej nie zalecam, a dlaczego piszę poniżej.

 

Zachęcam zastosowanie się do zaleceń wg postu #51, strona 3 w  tym temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3 dlatego, że wyjęcie samego filtra spowoduje iż część zanieczyszczeń pozostanie wewnątrz, gdyż spłynie z filtra podczas jego wyciągania i co najgorsze przedostanie się później do pompy - co przy dużej ilości zanieczyszczeń może doprowadzić do jej uszkodzenia.

 

Filterek plastikowy w pompie wtryskowej już nie będzie taki brudny, gdyż znajduje się za filtrem paliwowym, jednak mimo wszystko zbiera się tam brud i trzeba go wyczyścić.

 

WAŻNE:

Podczas montażu PAMIĘTAJ o poprawnym złożeniu poszczególnych elementów składowych, gdyż mają one bardzo istotny wpływ na pracę pompy wtryskowej!!!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    69

Juz wiem jak wyciagnac ten filterek, dziwi mnie to ze rok temu juz w listopadzie pod koniec prac mi sie zapowietrzal i myslalem ze to pompka zasilajaca nawalila i postawilem go na zime do garazu, na wiosne juz w kwietniu wymienilem pompke i bylo ok i teraz w listopadzie ta sama sytuacja sie powtarza jak by byl uklad paliwowy nieszczelny to by i latem nie chodzil

Edytowano przez radek5314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    45

Miałem to samo, a winny był przewód paliwowy idący od kranika do ostojnika (mały przekrój), wystarczył jakiś paproch i ciągnik zapowietrzony. Założyłem o większej średnicy, zalozylem rurkę w kraniku żeby do konca syfu z zbiornika nie ciągnął i ani razu się nie zapowietrzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

Jak wygląda filtr pompki zasilającej?

Mi w tym roku tak zawaliło że w przewodzie paliwowym był glut ok 30cm:)

Winne są dodatki bio i tyle w temacie. Ograniczyć to można poprzez dodatki do paliwa lub utrzymywanie małego stanu paliwa gdy ciągnik ma dłuższą przerwę a paliwo składować w duży zbiornikach aby odstało się.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Wyeliminować można niemalże całkowicie przez stosowanie ON bez takich dodatków. Najbliższe źródło to Niemcy i Rosja oraz ci dostawcy, którzy takie paliwo sprowadzają do Polski.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    69

Przewod kupilem paliwowy od pompki do zbiornika nowy a w kraniku jest filter zalozony jak odlacze przewod od pompki to paliwo leci ze zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

Ale jak wygląda sitko ( filtr wstępny ) w pompce zasilającej ( ręcznej ). Masz tam pokrywę przykręconą na jedną śrubkę, odkręć i napisz co widzisz:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    69

Filtr w pompce jest czysty pompka ma pol roku, a w pompie troszeczke zanieczyszczony byl ale nie wiem czemu tak sie robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
helus89    9

Rozbierz pompkę zasilającą i zobacz czy nie ma tam małych twardych kawałków jakby gumy miałem tak w 3p, zaworek w pompce rozleciał się po pół roku i do obrotów 1500  chodził ok powyżej się zapowietrzał. Jeszcze istnieje możliwość że jakaś gumka na przewodzie na skutek niższej temp. się kurczy wtedy nie uszczelnia i zaciaga powietrza . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    69

Jutro pojdxie do mechanika wyciagnie pompe i sie okaze co jest wszystko co moglem to zrobilem i dalej to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    45

Wywal te sitko z baku, ono po prostu się zalepia  i nie do chodzi tyle paliwa ile ma, i załóż większej średnicy wężyk od kranika do ostojnika. Na tym oryginalnym przewodzie to sobie nie pojeździsz ...

Zrób tak jak jeden z użytkowników i do tego grubszy wężyk:

 med2_kranik-paliwa-ursus-5314_56902_20_9

Edytowano przez masseyf12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Ile to bydle o nazwie Ursus pożera paliwa? - skoro taki sam przewód nie sprawia żadnych problemów dla Renault 180.94 TZ ze 170 KM silnikiem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    45

Nie pożera, tylko się zatyka, tak samo te sitko w kraniku w baku . Już to przerabiałem , ciągle się zapowietrzał , raz nawet torowisku. Przerobiłem to co wcześniej pisałem i teraz nie mam tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez miles3147
      Witam. Posiadam Ursusa 4514 ze starą kabiną (1996) w którym alternator jest razem ze sprężarką. Czy jest taka możliwość i jeśli jest, to czy ktoś próbował to przerobić tak jest jest w nowym typie, żeby sam alternator był po lewej stronie a sprężarką tak jak jest i można by ją było odłączyć? Pozdrawiam.
    • Przez Bartek3512
      Witam. Chciałbym pomalować maskę błotniki i kabinę w 3512. Opiszę ktoś krok po kroku jak to dobrze zrobić. Czy zdzierac stary lakier do gołej blachy czy tylko zmatowic. Jaki podkład i jaki lakier. Proszę o instrukcję 
    • Przez wojt
      piszcie wszystko na jego temat,wady i zalety,jak sobie radzi w polu,jego spalanie(chodzi mi tez o porównanie spalania z c330)
      jak jest z częsciami,czy są ogólnie dostępne,piszcie jak coś wiecie o tym ciągniku,chodzi mi tez o ogólne porównanie z 330.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam posiadam od nie dawna ursusa  5314 rok 2005 chodzi mi o regulację sprzęgła grze się je reguluje bo ciągnik w balotnicy jak nacisnę na sprzęgło to wałek staje i odrazu balotnica jak chce przełączyć bieg  proszę poradzcie mi coś czy to jest jeden stopień na sprzęgle ? czy wystarczy je wyregulować i bedzie dobrze
    • Przez zbycho77
      Wie ktoś jak jak  to naprawić . Pożyczyłem ciągnik i zakleszczyły im się biegi  "janusze " próbowały tak odblokować że zaklepali gwint w obudowie skrzyni i nie można wkręcić korka . Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić  , ciągnik ursus 2812 .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj