Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Indie mają licencję na 330 pod koniec produkcji lub na koniec produkcji 330 M ursus sprzedał licencje ok 1990 lub trochę póżniej

 

Mówi Ci coś nazwa Eskort pod tą marką były sprowadzane z Indii do Polski o ile się nie myle Farmtrak też ma je w ofercie też pod nazwą Eskort

Opublikowano

A dokładniej Escort :D

Tam nie ma silników Perkinsa- te silniki są w dużych Farmtrac'ach.

Silnik w Escortach jest bardzo zbliżony do tych z C-330 :D

Tyle że model 450 ma 3 cylindry :D

Opublikowano

Pozwolicie koledzy że trochę poprawię tu nieco dane o tych pojazdach (UWAGA- niektóre dane mogą być błędne, więc jeśli to możliwe to poprawcie mnie).

 

* Ursus 932- analogiczna konstruckja do 912

* Ursus 934- jak wyżej, ale 914

* Ursus 1032- analogiczny do 1012

* Ursus 1034- j.w., 1014

* Ursus 1132- ulepszony 1032

* Ursus 1134- ulepszony 1034

* Ursus 1042- 1032 z silnikiem Perkinsa

* Ursus 1044- tak jak wyżej, 4x4, Perkins

* Ursus 1232- konstrukcja technicznie pochodna z 1634, napęd 2x4

* Ursus 1234- technicznie jest to 1634 bez turba, więc nie kojarzyć z 1224

* Ursus 1434- podobny do 1634 ale o mniejszej mocy turbodoładowania, model prawdopodobnie exportowy

* Ursus 1634- pierwszy z serii na rynku. Silnik od 1614, ale inny desing i większe zmiany w mechanice. W Avatarze mam taką nówkę na bliźniakach przed zakładem Ursusa, prawdopodobnie zdjecie jest z prospektu albo reklamy.

* Ursus 1734- składak kilku różnych modeli. Niezbyt udana konstrukcja prawdopodobnie stworzona na export i produkowana nie od 2001 roku (na rynek krajowy), tylko od 1998 na export

* Ursus 1934- największy dotychczas Ursus. silnik Martin Diesel z turbodoładowaniem (bez turba- 140 km). podobnie jak 1734 niezbyt udany (wytrzymałość podzespołów niedopasowana do mocy, rolzatuje się w ciężkiej pracy). widziałem gdzieś zdjęcie 1934 na zachodzie w komisie i był dużo lepiej wyposażony niż krajowy (przedni TUZ i WOM, 2 koguty, rozbudowana hydraulika, lepsze podzespoły- wszystko w standardzie)

* Ursus 1954- ursus 1934 z silnikiem Lamborghini- podobno wyrabiany jedynie na export, w polsce słabo dostępny

 

Oprócz tego do tej serii zalicza się modele:

*Ursus 1654- silnik perkins, 160 km.

*Ursus 1674- silnik perkins, 160 km

 

 

Jednak z tego co mi wiadomo (strona www.ursus.com.pl) wszystkie modele tej serii oprócz 1634 i 1674 nie są już w najnowszej ofercie (i chyba też produkcji, z ciężkich są tylko 1614, 1634 i 1674).

 

Źródła:

http://www.ursus.com.pl/

http://www.serwo.yoyo.pl/index.html

 

 

PS- jeszcze jedno, widzę ze temat dotyczy exporotwych maszyn, więc nei należy szukać "normalnych" ursusów, ale Ursus Bison, bo tak oznaczano export serii M87.

Opublikowano

Ja się wtrące co do c-335 eksportowana wersja c-330. Mój kumpel takiego ma od nowośći nie poszedł na eksport z powodu przecieku chłodnicy i został w polsce u mojego kolegi.

Różnił się tylko tym od c-330 że miał taki podnośnik jak c-360. I jesest. Dużo sprytniejszy od naszej krajowej wersji.

 

Ja osobiście też posiadam eksportówke ursusa c-385 de luxe i powiem tak polska wersja wymięka. Jest to 1983 rok przepracowane ma 2000 mtg chyba od nowości bo ryk ma potężny.

Dwa tygodnie temu wybraliśmy się z kuzynem po żwir ja c-385 de luxe ja szłem z dwołma przyczepami HL-8011 a on jechał 1234 z turem i dwoma przyczepami D-55. On ładował ja miałem je wyciągać. Obrałem sposub na lince przyczepa stała w dole a ja ciągnikiem na górze wychodziły jak masełko. Po załadowaniu pospinaliśmy je i ogień na tłoki ja jechałem pierwszy z dwoma HL-8011 na każdej było ok 10t mieliśmy do pokonania 2 dość dórze góry ja weszłem na 2 szosowej a on z przodkiem na 4 polowej ta góra była na polnej drodze następna była na szosie ja rozpędzony szłem jak przecinak na samym wierzchołku zabrakło mi mocy i zaciągłem żółwia i bez problemu weszłem na 4 polowej z żółwiem z lekką chmórką dymu a kuzyn zredukował na 2 szosową i wchodził pod tą góre z chmurą dymu.

 

A co najciekawsze w tym ciągniku na masce ma napiś URSUS C-385 de luxe a na tabliczce znamionowej URSUS C-385 BISON. I nie wiem czym się sugerować?

Opublikowano

no właśnie trzy pozycje to czasem naprawde by się przydały. Kiedyś gadałem ze stryjkiem co ma od nowości U902 to mi mówił że takie coś produkowano i się zastanawiam ile w tym prawdy. Trzecia pozycja naprawde w transporcie by się przydała.

Opublikowano

Nie słyszałem o trzystopniowym wzmacniaczu.

 

Cieszmy się że chociaż dwustopniowy mamy w transporcie jest to super sprawa jak na szczycie góry brakuje pare koników.

 

Pierwsze słysze że ursusy były eksportowane do egiptu chyba tam szły jakieś nieliczne sztuki bo głównie to były eksportowane do Danii i Finlandii czyli do krajów skandynawskich.

 

A słyszeliśćie o modelu HELLAS?

Opublikowano

Tam sa pokazane żółte z szarym silnikiem, mi chodzi o niebieski, jedno wiem, mało tego jest w Polsce. Gdyby ktoś coś wiedział, byłbym wdzięczny. Swego czasu jakiś Anglik opisywał tutaj swoją C330 właśnie w takim malowaniu i na jednym zdjęciu była pokazana C-355 również w takim samym malowaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v