Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No czyli musisz sie dostać do nich zdejmując zwolnice co i mnie czeka w 5211 który jest jakoś tam podobny i mi gość krzyczy 400zł ;)

Opublikowano

Remont hamulców zakończony sukcesem. Podczas wyjmowania zwolennicy polecam podparcie blokady tylnych kół łatwiej potem z włożeniem jej z powrotem. :P

I znowu kółka równo biorą.

Opublikowano

Obie tarcze hamulcowe z prawej strony bo były zjechane do metalu. Ciągnik pracował przy odśnieżaniu i prawdopodobnie dociążano prawym hamulcem bo lewa strona jest OK.

Opublikowano (edytowane)

Jak w tytule ponownie pojawił się problem z hamulcami. Wymieniłem pompki przy pedałach obydwie na nowe, odpowietrzyłem hamulce, chodź jedno koło długo nie chciało się odpowietrzyć, ale wkońcu udało się. Pedał jest bardzo wysoko wciska się ok. 3cm :angry: , i hamulce nie działają praktycznie wcale :angry: W dodatku dzisiaj podczas jazdy zaczęły się palić okładziny hamulcowe, tak jakby zacisnęło hamulce i nie chciało puścić. Nie wiem co może być źle może coś się zapchało, nie mam pojęcia, hamulce wogóle nie biorą, pedał się wogóle nie wciska i nawet tłoczek w wyrównywaczu ciśnienia został wyciśnięty, ale się nie cofnął, tak jakby płyn się nie cofał!! :angry: cylinderki były wymieniane tydzień temu, więc są dobre.

 

Jeśli ktoś by się na tym znał to proszę o pomoc wink.gif Z góry dzięki!!Tema

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Miałem to samo, działały działały choć były słabe-przypaliłem bo prawdopodobnie na pedałach zbyt bardzo podciągnąłem tą śsrube od wstępnego 'naprężenia'(płyn sie nie cofał z cylinderków bo pompka przy pedałach nie puszczała)- zapieczone cylinderki na kołach-naprawa z wymianą sporych ilosci częsci - 1000zł ;)

Teraz po naprawie były dość słabe że poprostu musiałem kierownicy sie trzymać, podciagnąłem na owych śrubach przy pedałach i bez zapierania sie o kierownice idzie wylecieć przez przednia szybe jak jest dociazony tył ciągnika.. ;)

Opublikowano

Dlaczego co jakiś czas blokują mi się hamulce w 5211?? Co jakiś czas poprostu okładziny trą o bęben tak jakby cylinderki nie puszczały, nie dziaje się to co cały czas od czasu do czasu. Czasami prawe koło a czasami lewe, nie wiem dlaczego. Hamulce mam bębnowe jakby co. W związku z tą sprawą wymieniłem ostatnio: cylinderek w lewym kole, przewód haulcowy lewy, pompkę hamulcową prawą i lewą, wyrównywacz ciśnienia i to chyba tyle, ale w dalszym ciągu mam ten problem...

Proszę o pomoc... ;)

Hamulce to najgorsza chyba rzecz w zetorach... :angry:

Opublikowano

Ja miałem tak samo wymieniłem cylinderek pompkę przewód 3 wyrównywacze i lałem R3 aż w końcu nalałem DOT4 i się skończyło no i prawdopodobnie musisz kupić jeszcze jeden wyrównywacz.

Opublikowano

Dlaczego musze kupic wyrównywacz, przeciez jest nowy?? Nie wiem czy to może mieć aż takie znaczenie jaki się płyn zaleje, no ale skoro mówisz że tak miałeś ;) Tobie ustąpiło tak od razu po zalaniu dot-4?? Ja wymieniłalem pompke i cylinderek z innego względu, pompkę bo ciekła a w cylinderku gwint na przewód się wytarł i nie dało się wkręcic...

Opublikowano

W moim przypadku R3 zacierał wyrównywacz ale to nie znaczy że u Ciebie też.Po wlaniu płynu DOT4 zablokowało jeszcze dwa razy w ciągu 3 tygodni.Krótko mówiąc wymień na razie płyn i zobaczysz co się stanie.

Opublikowano

umnie tak sie działo wyrównywacza nie ruszałem wymieniłem pompki cylinderki i szczenki bo były zjechane jak mi sie zablokowywało to musiałem luzować przewody i popuszczać płynu a płyny dot i r są wpełni mieszalne wiec wymiana niewiem czy coś da

Opublikowano
umnie tak sie działo wyrównywacza nie ruszałem wymieniłem pompki cylinderki i szczenki bo były zjechane jak mi sie zablokowywało to musiałem luzować przewody i popuszczać płynu a płyny dot i r są wpełni mieszalne wiec wymiana niewiem czy coś da

taki sam przypadek miałem, z tym że u mnie wyrównywacz został wymienionny bo był już trche mokry..

Ten typ tak chyba ma... ;)

Opublikowano

Jak odpowietrzyć hamulce w zetorze? Dzisiaj jak odbieralismy ciagnik i jezdzilismy po placu to czuć było ze troche "trzymają" mechanik popuścil troche i bylo lepiej. Jak wracałem ujechałem ze 2 kilometry i zaczeło się dymić ze nic w kabinie nie widziałem-znowu przyjechał mechanik znowu popuścil :) Kilometr przed domem znowu zauważyłem dym, jak wrzuciłem na luz to mi go hamowało.

 

Zauważylismy ze są zapowietrzone bo w węzyku pojawiają się banki powietrza. Po odpięciu jednego konca węzyka i załozeniu zeby zachamowac musze pare razy wcisnąc i odbic pedał zeby dopiero hamowalo.

 

Napiszcie jak ich odpowietrzyć :)

Opublikowano

Do odpowietrznika na tłoczku hamulcowym podłączasz wężyk, którego jeden koniec zanurzasz np. w słoiku z płynem hamulcowym.

Okręcasz odpowietrznik, naduszasz hamulec - patrzysz, czy w słoiczku są bąbelki powietrza (spływa "stary" płyn). Po paru sekundach zakręcasz odpowietrznik, puszczasz hamulec. Tłoczek zaciąga płyn ze zbiorniczka. Następnie powtarzasz powyższe czynności do czasu, aż w słoiku przestaną pojawiać się bąbelki.

 

powodzenia :)

 

PS. inna miara, czy hamulce są już odpowietrzone - przy zakręconym odpowietrzniku dusisz na hamulec, jeśli nie "wpada" i ma odpowiedni opór, to ok.

Opublikowano

Procedura odpowietrzania powinna wyglądać nastepująco. Wężyk nałożony na odpowietrznik , zanurzony w naczyniu z odrobiną płynu i pompujemy pedałem kilka razy , zatrzymujemy naciśnięty pedał , a druga osoba w tym czasie luzuje odpowietrznik obserwując bąbelki, zakręca. Powtarzamy operację do momentu, aż w naczyniu przestanie pojawiać się powietrze. Uwaga - pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v