Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś wrzucić zdjęcie cięgna od ręcznego do zaworu powietrza?

Nie mam w ogóle tego ciegna a chcę dorobić.

Interesuje mnie jaka tam idzie spręzyna i w ogóle jak to jest poskładane.

na zdjęciu z książce nie wiele widać

Może ktoś był by taki miły...

Zetor 7245

Opublikowano

Witam

 

Wyrównywacz ciśnienia w zetorze działa na zasadzie wyrównywania ciśnienia w oby dwóch układach prawego i lewego .Układy nie mieszają się ze sobą. A za całe wyrównywanie ciśnienia odpowiada przesuwny tłok umieszczony w środkowej części wyrównywacza. Przedni tłok którego trzpień wystaje na zewnątrz służy do uruchamiania zaworu hamulców pneumatycznych.

Tłoczek ten się zapieka i zacina ponieważ elementy wkręcany w którym się przesuwa rdzewieje od środka i tłok się zacina .

Nie ma różnicy jak zamontujemy wyrównywacz.

Na tych tłoczkach nie ma klasycznych oringów tylko specjalne uszczelnienia.

Jak nie cieknie wyrównywacz a tłoczek się nie rusza to można odkręcić od przodu tą część i wyjąć razem z tłoczkiem . Po wybiciu tłoczka oczyścić papierem ściernym tuleję tak aby trzpień tłoczka lekko chodził. Tylko wydaje mi się że po takiej operacji może pojawić się przeciek.

 

Dorzucam zdjęcia na których można podpatrzyć o co chodzi.

Zawór :http://www.fmix.pl/album/110955/zawor-hamulcowy-powietrza/1

Wyrównywacz: http://www.fmix.pl/album/110958/wyrownywacz-cisnienia/1

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki wielki o takie fotki właśnie mi chodziło;)

U mnie okazało się, że wyrównywacz działa;)

Tylko był już całkiem wysunięty...

dopiero jak wcisnęłem go spowrotem i nacisnąłem hamulec to wyszedł;)

Opublikowano

witam

w zbiorniczku zabraklo plynu i przez to hamulec nie dzialal, dolalem plynu i jak teraz odpowietrzyc?? (ZETOR 5011) jezeli macie to wstawcie zdjecia gdzie szukac...

Opublikowano

Żeby zalać i odpowietrzyć układ potrzebne będzie ok. litra płynu. W samym zbiorniczku mieści się 03-04.

Do tego typu układu wlewa się płyn oznaczony R3.... nie próbuj nalewać DOT4 bo narobisz sobie niezłego bigosu

 

Kolego KamiDz - odpowietrzniki powinny być z zagłębieniach na pochwach zwolnic

Opublikowano

A to czemu nie można nalewać DOT4 ? Ja w swoim 7045 właśnie jestem w trakcie robienia hamulców i w sklepie mi powiedzieli, że śmiało lać DOT4

 

 

 

Żeby zalać i odpowietrzyć układ potrzebne będzie ok. litra płynu. W samym zbiorniczku mieści się 03-04.

Do tego typu układu wlewa się płyn oznaczony R3.... nie próbuj nalewać DOT4 bo narobisz sobie niezłego bigosu

 

Kolego KamiDz - odpowietrzniki powinny być z zagłębieniach na pochwach zwolnic

Opublikowano

Tak jak napisał kolega wyżej ...DOT4 rozpuszcza gumę z której zrobione są uszczelnienia. Każdy robi jak uważa ale powinno się lać DOT3/R3.

Jeśli ktoś nie wierzy niech zrobi doświadczenie... kurzołap/uszczelnienie z cylinderka zostawić na jakieś 48 godz w płynie DOT4... na pewno guma zacznie brudzić i będzie miała dużą podatność na rozrywanie.

Opublikowano

W drugim sklepie z częściami w mojej okolicy powiedzieli, że pierwsze słyszą o tym, że dot4 jest zbyt agresywnym ? o ile można to tak nazwać płynem. No ale nie ważne - zalany dot3. Za to mam kolejne pytanie co do linki hamulca ręcznego. Wymieniał ją ktoś kiedyś ? Ja osobiście nie mam pojęcia jak ją założyć w miejscu przy dźwigni - dołączam zdjęcie w którym powinno być widać o co mi chodzi. Po prostu nie wiem jak ją przełożyć.

 

http://www.fotosik.p...6c362fff5b.html

Opublikowano

Odkręcasz z gwintu linki u góry ten trzpień , ta osłone gumową zdejmnij, puknij w tą tulejkę na dole i linka wichodzi wraz z pancerzem w dół. Widze ,że masz tam zardzewiałe może dlatego nie chce wyjśc.Normalnie to w tym miejscu samo się wysuwa.

Wydaje mi się ,że nie ma z tym wiekszego problemu.

Opublikowano

Chodziło mi raczej o włożenie linki w tą pierwszą dziurę a raczej o włożenie w nią tej tulejki z kołnierzem która nie przechodzi przez nią.Stara linka którą widać na zdjęciu nie wymaga wymiany poza tym nie jest od ręcznego ;)

Opublikowano

Nie zabardzo zrozumiałem o co chodziło. Linkę się zakłada kompletną i powinna pasować. Ta linka z tym kołnierzem musi od dołu w ten otwór wejść. Może trzeba trochę dopasować bo kołnierz jest za gruby?

 

Niewiem sam a na tym zdjęciu niewiele widać.

Opublikowano

Witam w dalszym ciągu borykam się z hamulcami(7045). Wymieniłem praktycznie wszystko oprócz przewodów. cylinderki wyrównywacz oraz obie pompki. Niestety po odpowietrzeniu zetor praktycznie nie hamuje a jak już zacznie to nie odbija i hamulce trzymają go w miejscu. Gdzie może leżeć problem ? Z góry dzięki

Opublikowano

Przewód może być uszkodzony w środku. Miałem kiedyś taki przypadek, pedał był twardy i nie dało się hamować, pomogła wymiana tych przewodów.

Opublikowano

Siemka u mnie w zetorze 7711 było tak samo hamulec po kilku wciśnięciach sie zapowietrzał, spowodowane było tym że wężyk łączący pompkę z wyrównywaczem ciśnienia był walnięty niby nic mu nie było ale jak wymieniłem na nowy wszystko jest ok  :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v