Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem w swoim zetorze a mianowicie wygląda on tak:

Prawy hamulec jest ciągle miękki mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wg nie hamuje :/

Lewy natomiast jest lekko twardy ale lekko hamuje mimo odpowietrzania, płyn hamulcowy jest.

Co może być przyczyną ???

Opublikowano

Witam,

nie dzialal mi reczny w zetorze 6211, odkrecilem ta klapke na rysynku nr 44 i okazalo sie wypadly z obydwu stron bolce z nr 53. wlozylem je ale nie moge zamontowac spowrotem tej klapki, wie ktos jak to zrobic?

Pozdrawiam

scannedimage2.jpg

Opublikowano

Mam problem w swoim zetorze a mianowicie wygląda on tak:

Prawy hamulec jest ciągle miękki mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wg nie hamuje :/

Lewy natomiast jest lekko twardy ale lekko hamuje mimo odpowietrzania, płyn hamulcowy jest.

Co może być przyczyną ???

Pomoże ktoś ???

  • 0

Pomoże ktoś ;)

Opublikowano

może być DA-1 u nas jest zetor 5211 który od nowości już 27 lat niewidział innego płynu jak DA-1 i cylinderki na kołach są orginalne od nowości i ani kropla nie cieknie, wyrównywacz już wymienialiśmy i pompki też. ale słyszałem i troche czytałem tu na forum że ponoć lepszy jest R3 a jeszcze lepszy DOT4, co do ostatniego to niewiem bo on raczej do nowych układów.

Opublikowano

Dot4 to "lepsza odmiana" r3, można go stosować do ciągnika (ma wyższą temperaturę wrzenia) ale nie warto bo jest bardziej higroskopijny i częściej trzeba go wymieniać. W zupełności wystarczy r3/dot3. DA1 raczej odradzam bo nie wszystkie nowe uszczelniacze w pompkach czy cylinderkach są na niego odporne.

Opublikowano

Panowie jaja jak sku..... dzisiaj odkręciłem zwolnicę prawą w moim 5211 bo ukręciłem odpowietrznik w cylinderku i chamulca ręcznego na to koło nie było jak z powrotem to poskładałem to taki chamulec ręczny jest że jak ''złapie nakrętką tą śróbę do regulacji" tz.naciągne spręrzyne i przykręce ledkko jedną nakrętkedo tej długiej śróby co wystaje to taki chamulec że zacięgać nie trzeba .

Ratujćie co to sie mogło stać?

Opublikowano

Panowie już doszedłem co tak trzyma ten ręczny prawe koło.

mam zato inny problem zdjąłem lewą zwolnice do wymiany cylinderka i jak ją założyliśmy to kręci się strasznie ciężko piastą a wręcz trzeba rurką przedłużać żeby zakręcić traktor jest normalnie na luzie, ale jak wciśnie się blokadę to tak jakby lżej troszke się kręciło.

Co to może być???

Opublikowano

Witam

Problem wystąpił zetorze 7745 (hamulce tarczowe) i polega na tym iż koła nie równo hamują. Profilaktycznie zostały odpowietrzone ale to nie dało efektów.

Hamulec ręczny hamuje równo, zaś nożny nie.

 

*Po wciśnięciu ok 2/5 skoku lewego pedału cylinderek zaczyna się wysuwać.

 

*Prawą część pedału hamulca trzeba wcisnąć ok. 4/5 skoku żeby cylinderek się poruszył. Do wciśnięcia do tego stopnia pedał jest twardy i koło się zatrzymuje podczas hamowania. (odpowietrzanie nie powoduje, że ta część ‘bierze ”wyżej.

 

**Opis na rozpiętych hamulcach**wycieków nie ma**

Co zrobić żeby wyrównać skok

Opublikowano

tak też zrobiłem, prawy podkręciłem i teraz równo hamują.

Tylko nie wiem jak długo będzie trwała moja radość ponieważ z prawego cylinderka(odpowietrznika) leci ciągle płyn ze sporą ilością powietrza (cylinderek i pompa nie ciekną). Jednym słowem nie da się odpowietrzyć prawej pompki:(

Opublikowano

do wymiany masz pompke to samo miałem, albo jest tez zestaw naprawczy ale to już jest troche zabawy bo te zestawy naprawcze to nie dokońca pasują a pompka może ładnie pompować rok dwa, i tak ją będzie trzeba wymienić.

Opublikowano

może pomożesz...jak najłatwiej się dostać do pompki hamulcowej? od razu piszę że odkręcanie przedniej pokrywy w kabinie (przed maską) odpada... zrobiłem orbitrol w taki sposób że to odpada. )na węże wywierciłem tylko dziury

Na razie wyregulowałem na pedałach i jest ok... poczekamy jak długo:P

Opublikowano

odpinasz sprężyny od pedałów, klucz 13 nasadowy z przedłużką odkręcasz 4 śruby, i teraz troche kombinacji tzn obracasz pedały o 90 st. i powinny wyjść odkręcasz przewody (nie pogób uszczelek), montaż odwrotnie.

pompke prosto jest sprawdzić ( albo zasysa płyn i robi ciśnienie albo nie, chociaż mi się zdarzyło tego lata w 5211 robiłem hamulce generalny remont, że pompka prawego koła odwrotnie robiła ciśnienie czyli pchała powietrze do zbiorniczka)

wrazie jakiś komplikacji pisz.

Opublikowano

dzięki, wstępnie myślałem, żeby odkręcić całość za pedałem, ale czy się tak da nie byłem pewien - teraz będę wiedział

 

Tejej pompki chyba nie spr się w taki sposób, ponieważ ona zasysa płyn, robi ciśnienie ale dodatkowo ssie powietrze, bo jest ono w układzie i ile bym nie pompował to leci powietrze.

 

Na ten moment hamulce działają równo i nie będę rozkręcał - ciagnik cały czas potrzebny.

 

Może ktoś mi napisze do czego służy wyrównywacz ciśnienia (to coś z prawej strony, między bakiem a skrzynią) wiem że steruje zaworem pneumatycznym do przyczep (co u mnie nie działa, nie wysuwa się tłoczek) ale ma jeszcze jakąś inną funkcję?

Opublikowano

nie wysówa sie wcale z wyrównywacza tłoczek?

wyrównywacz jak sama nazwa wskazuje wyrównuje ciśnienie płynu hamulcowego na cylinderki przy kołach przy połączonych pedałach.

Opublikowano

w ogóle się nie wysuwa ten tłoczek - odkąd ciągnik jest w moim posiadaniu tak jest.

Nie ciągam nim przyczep i się tym nie interesowałem.

Wyrównuje ciśnienie między kołami a przez niego powietrze z kładu prawego koła może się dostać do lewego?

Może to on jest winny problemowi z hamulcami

Opublikowano

Jesli tłoczek od wyrównywacza sie nie wysuwa to wyrównywacz nie jest juz pierwszej jakości wiec należało by go wymienić jesli to to samo co w 72xx to w grene kosztuje około 100zł lecz na twoim miejscu przejrzałbym jeszcze raz układ moze gdzies łapie lewe powietrze w 7211 najpierw odpowietrza sie koło lewe które jest bardziej oddalone od wyrównywacza następnie prawe po wymianie cylinderków tez długo nie mogłem odpowietrzyc lewego koła wkręciłem mocniej ten sworzeń który jak wciskasz pedał wciska tłoczek w pompce jednym słowem podkręciłem go na pompce i odpowietrzałem do bulu aż w końcu sie odpowietrzyło potem regulujesz zeby równo brały hamulce najlepiej odpowietrzać z wężykiem jakis kubek przezroczysty i troche płynu nastepnie obserwowac czy bombelki lecą czy nie .

Opublikowano (edytowane)

baju baju nie dokońca prawda widze że jakiś amator z ciebie Czarox a hamulce to są takie same od 52xx do 77xx tylko 77xx zamiast bębnów ma tarcze.

ten wyrównywacz to wymień ja kupowałem na danrol http://danrol-sklep....I-70116830/2062

moja rada taka oryginalny tylko oryginalny wyrównywacz, pompki, cylinderki i wymień od razu przewody 4szt te rurki co idą do wyrównywacza i z.... , druga sprawa mało kto o tym wie że powinien być taki mieszek inaczej osłona na tym sworzniu wyrównywacza, tam dostaje sie piach brud i zaciera się tłoczek a potem leje płyn i 2 lata i po wyrównywaczu.

jak wymienisz wyrównywacz na nowy to tylko nowy plyn DOT3.

a to powietrze to wszystko możliwe jak wyrównywacz padnięty to niewiadomo czy tam w środku jest jeszcze jakiś oring.

pisz jak masz jakieś problemy z tym zetorem, przedemną to już w tych modelach nie ma tajemnic.

zdjęcia z remontu wakacyjnego 5211 cała hydraulika hamulcy.

http://www.fotosik.p...c532716fae.html

http://www.fotosik.p...be2377aa46.html

Edytowane przez Sollter
Opublikowano

wyrównywacz wymontuję (oczywiście wolną chwilą) i najpierw spróbuje naprawić ten, który jest a jeśli nie to oryginał

 

płyn to r3/dot3 (dot4 rozpuszcza uszczelniacze :P)

 

W wyrównywaczu ciśnienia płyn hamulcowy lewego i prawego koła nie miesza się (tak mi się wydaje - inaczej nie miałoby to sensu) czyli winna jest pompka

dzięki za pomoc, jak coś odezwę się

Opublikowano

Mimo mojego młodego wieku amatorem bym sie nie nazwał mamy zetora od nowosci i zrobiłem przy nim naprawde wiele nie musisz wierzyć i do tego również należą hamulce wyrównywacz polecam aluminiowy w żeliwnej obudowie sa mniej wytrzymałe (doświadczone ) nie wiem czemu uważasz sie za takiego znawce wyrównywacz wymienić czy pompkę i kilka rurek to nie sztuka uwierz mi widze ze mało dbasz o sprzęt skrzynia brudna chyba nie myta od jakiegos czasu i raczej do szczelnych nie należy a w kabinie syf co do osłony na wyrównywaczu to jest w zestawie z nim wiec nie wiem o co ci chodzi tak samo powinna byc na serwomechanizmie bo uszczelniacze siadaja to jest logiczne .Opisałem swoje doświadczenia może komuś sie przydadza tobie nie muszą co do hamulców w modelach 77 to różnią sie od 72 czy 52 i to sporo (chyba nie masz o tym pojęcia skoro twierdzisz inaczej) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v