Skocz do zawartości
tobiaszek

mwm d 226

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tobiaszek    0

witam wszystkich. jestem tu nowy chcialem sie dowiedziec czy ktos spotkal sie z problemem cisnienia oleju w mwm. jakie byly nastepstwa? ja wymienilem pompe cisnienie sie podnioslo ale cos puka mi w górnej czesci silnika. czego szukac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

zaczęlo mrugac cisnienie na wolnych. potem czesciej wiece wziąłem sie za niego. mechanicy zdjeli mise panewki wal wszystko bylo w porzadku. wymienilem pompe cisnienie jest teraz dobre ale pojawil sie stukot. gdzies u góry silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

V12    17

Pukanie to najprędzej luz tłoka w tulei . MWM tej serii miały z tym problemy . Najbardziej słychać po około 5 min pracy po odpaleniu np. po nocy albo kilku dniach 

Sprawdź jeszcze regulacje zaworów banalna sprawa ale to bardziej cyka niż puka , wyspępowały  też problemy z smarowaniem klawiatury pierwszego cyl od strony kabiny

Wymiana pompy może nie była konieczna lubią sie luzować olej idzie bokiem

pozdr

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

bokiem tuleji??   reno 79 rocznik nigdy jeszcze nie byla rozbierana klawiatura. pompa mogła sie skonczyc w sumie po tylu latach najciekawsze jest ze przed wymiana nic nie pukało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Pompa oleju jest przykręcana były przypadki że po 30 latach robiła sie nie szczelność na połączeniu ciśnieniowym pompy i spadki ciś oleju.

Ze stwierdzeniem że nie była ruszana był bym ostrożny tego można być pewnym po kiedy posiada sie ciągnik od nowosci...


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

popmpa była dokrecona dosyc mocno, dmuchalismy tez powietrzem tam akurat nie uciekalo. wiem ze to jest slaba metoda ale cos trzeba próbowac. czyli zwalac głowice ostatnia i szukac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    176

Coś nie tak jest z tą pompą moim zdaniem. Kurcze jak wcześniej nie stukało a po wymianie pompy zaczęło stukać to raczej nie zawory o ile nie były ruszane a poza tym zawory nie dają odgłosu tak zwanego stukania. Może coś źle diagnozujesz usterkę, pewny jesteś że stukanie jest od góry a nie gdzieś w głębi silnika? 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

popmpa była dokrecona dosyc mocno, dmuchalismy tez powietrzem tam akurat nie uciekalo. wiem ze to jest slaba metoda ale cos trzeba próbowac. czyli zwalac głowice ostatnia i szukac ?

 

A były zdejmowane głowice ?? Jeśli tak to  może ten majster źle dobrał grubość uszczelek .

Trzeba na początek zrobić kontrole luzu zaworowego oraz ocenić czy dochodzi olej do dzwigieniek zaworowych na każdym cylindrze

A ten stuk też był przed wymianą pompy ??


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

nie były. zapalilo sie cisnienie to rozebralem zmielismy pompe. uruchomilem i cos puka a wczesniej tego nie bylo. moze ostatnie minuty pracy juz nietrzezwo oceniam bo bylem wystraszony cisnieniem ;) moze przez niedostateczne cisnienie zlapalo ktoras tulejke? a zawory ustawial dzis i niec nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Prędzej złapało tłok , tak jak pisałem wcześniej MWM po jakim przebiegu tłok lubi się robić luźny w tulei. Na ciepłym się troche wycisza ???

Możesz nagrać film albo sam dzwięk i wrzucić na youtube ??

 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

nie rozgrzalem go jeszcze dobrze ale wydaje mi sie ze puka jednakowo

 

Ja bym zrobił tak.

Na odpalonym silniku odkręcał po kolei rurkę od wtrysku i słuchał czy stuk ustaje albo zmienia ton , wtedy można określić który garnek coś boli


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    176

Opisz dokładniej jak wygląda to stukanie. Dźwięk metaliczny, czy taki jak by głuchy? Ja bym szukał coś związanego z tą pompą bo od tego czasu zaczęły się problemy ze stukaniem. Jak długo chodził ciągnik na niskim ciśnieniu? Jakie dokładnie było to ciśnienie? Wszystkie szczegóły będą ważne ale raczej tulejki nie złapał bo musiał by ciągnik chodzić na sucho. 
V12 nawet jak by tłok był luźny w tulei nie było by tego słychać tak wyraźnie tylko musiał byś się w to przesłuchiwać z bliska. Ja bym szukał przyczyny w środku i raczej związanej z tą pompą. 
A tak zapytam jakie masz teraz ciśnienie, może zaworek stuka bo jest ciśnienie strasznie duże a ten dzwięk moze być mylący i wydawać się że jest z góry.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    175

Ja robilem rok temu uszczelki pod glowicą. Podejrzewam ze majster dal za cienkie i znowu wydmuchało.Jak ma ciezko i daje gazu to klekocze a do tego puscily plyn na zewnatrz. Teraz sam musze zrobic bo ciezka sprawa z tymi fachowcami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

cisnienie jak sie nagrzal olej spadalo praktycznie do zera

teraz jest okolo 3 jak troche pochodzil spadlo odrobine ale lekkie zwiekszenie obrotów powoduje gwałtowny wzrost, a na starej pompie ledwie bżdziło. sprawdzali panewki ale jakby byly zle włozone byloby konkretnie walenie . wymiana pompy nic nie ma do tego odgłosu no bo co ma miec. tryb i tyle


nie ruszałem jeszcze głowicy !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Ja robiłem 3 sezony temu uszczelki  kupiłem ciągnik z wiedzą ze jest to naprawy. Założyłem typowe chinki i po 900mth jest ok Były planowane głowice , uszczelki grubość 1.4 mm


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

i tak mi sie przypomina ze jak mrugalo juz cisnienie to przy uruchamianiu cos jakby postukiwało ale to trwalo ulamek sekundy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

cisnienie jak sie nagrzal olej spadalo praktycznie do zera

teraz jest okolo 3 jak troche pochodzil spadlo odrobine ale lekkie zwiekszenie obrotów powoduje gwałtowny wzrost, a na starej pompie ledwie bżdziło. sprawdzali panewki ale jakby byly zle włozone byloby konkretnie walenie . wymiana pompy nic nie ma do tego odgłosu no bo co ma miec. tryb i tyle

nie ruszałem jeszcze głowicy !

 

też uważam że pompa nie stuka . Jest to element obrotowy nie wystepuje w niej ruch posuwisty i udarowy , co najwyżej może wyć lub brzęczeć. Nawet krótki  brak ciśnienia może narozrabiać .


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

dzwiek jest bardziej głuchy jakby z wnetrza ale bardziej od góry


trzeba bedzie zdejmowac te glowice i szukac bo wyjscia nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Co konkretnie było robione przy silniku? A ten mechanik to fachowiec, czy majsterklepka?

Ustawiał luz zaworowy i co? Dokonywał korekty, czy było wszystko OK?

Jak długo pracował silnik z tą usterką?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    45

zapytam może trochę inaczej a mierzyłeś ciśnienie na starej i nowej pompie? wiem głupie trochę ale czasem najmniej prawdopodobne potrafi być prawdziwe. najlepiej w kilku miejscach jeśli to możliwe. kiedyś miałem przypadek w 2 letnim MF że na zimnym miał 0.5 Bar a na ciepłym 1.5 okazało się że w magistrali w silniku zalega wielka gumowa podkładka która zatyka drogę dla oleju. a to był nowy traktor 1 właściciel od nowego więc z fabryki to dostał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Friedrich
      Witam,
      Chcę wymienić filtry hydrauliki w swoim aresie i mam problem z ich znalezieniem. Otóż z tego co widzę jest ich 3 - patrząc od tyłu najpierw największy (najszerszy, krótki) i następne dwa wąskie ale długie. Udało mi się znaleźć numery dwóch - 6005022974 (najszerszy) oraz 6005022975 (wąski). Pytanie brzmi, czy są to właściwe filtry do tego ciągnika (w sklepach internetowych widnieje ten model jak pasujący) oraz (co najważniejsze) czy te dwa filtry wąskie są takie same, czy do każdego idzie inny wkład?
      Z góry Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    • Przez ReKoRd022
      Witam ma problem z wom w aresie gdy chcę go włączyć miga kontrolka i podczas sprawdzania co może być przyczyną
      zauważyłem że jedna z  cewek przy filtrach hydrualicznych przy tylnym kole (pierwsza od dołu) jest gorąca to zacząłem podmieniać ale każda inna cewka w tym miejscu jest gorąca prosiłbym o pomoc bo sam nie wiem co to może być co mogę jeszcze sprawdzić.
      Pozdrawiam Rafał
    • Przez Lucek7878
      Cześć, nie działa mi w Renault Ares 620 nawiew z prawej strony kabiny. Gdzie szukać przyczyny ? Gdzie znajduje się wentylator ?
    • Przez tommy66692
      witam po wymianie pompy wspomagania w renault ares 640 zauwazylem ze nie rozłącza przedniego napędu? jaka moze byc tego przyczyna
    • Przez jarekvip99
      Posiadam Zetora 12145 ale mam zamiar zmienić ciągnik i kupić właśnie Renault Ares taki powyżej 120 koni do Max 150 z roczników tych około 2000 r. podobają mi się te ciągniki i wyglądają na dość komfortowe jak na te roczniki i chyba w miarę proste. byłby to ciągnik głównie do prac ciężkich polowych. Jak z ich awaryjnościa i wytrzymałościa? części domyślam się że w porównaniu do zetora będą sporo droższe tylko czy są w miarę dostępne i czy ciągniki są mało awaryjne?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.