Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Szczelina to wiem ma być 0,3 tylko chodzi mi o całą regulacje krok po kroku od którego tłoka zacząć itp. proszę zależy mi na szybkiej odpowiedzi ponieważ jutro rano muszę ustawić zawory.

Opublikowano

od tłoka pierwszego wstawiasz kołek w koło zamachowe i coś tam takiego albo prościej kręcisz wałem i patrzysz kiedy zawór będzie zamknięty i wtedy regulujesz ,chodzi o to by cylinder był zamknięty poprzez zawór w fazie sprężania

Opublikowano

tak jak sebe1033 na zamkniętym zaworze bierzesz jak klucz 17 i śrubokręt, kluczem odkręcasz nakrętkę na dźwigience przytrzymując śrubokrętem śrubę wsadzasz szczeliniomierz między zawór a dźwigienkę dokręcasz śrubokrętem do odpowiedniego momentu jak jest dobrze to zakręcasz nakrętkę i sprawdzasz tylko nie pamiętam czy szczeliny na ssących i na wydechach mają być takie same ale chyba nie

Opublikowano (edytowane)

mogą być takie same akurat w tych ciągnikach tak. niektórzy regulują 0,3 na wydech i 0,25 na ssące dla precyzji ale lepiej zeby troche klekotały niż mają się po nagrzaniu silnika wypalać i nie domykać... bo wtedy ani mocy nie ma no i zawor i gniazda do roboty...

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Który zawór jest który to można poznać po tłumiku jak np. w 30 czy 60.A zamknięty zawór można poznać po tym że popychacze są w najniższym położeniu lub patrzeć na spręzynę czy jest nie naprężona.Ale lepiej patrzeć na popychacze.

Opublikowano

przecież poznać który zawór jest wydech a który ssący to banalna sprawa... wydechowe te co siedzą nad kanałami wydechowymo głowicy a ssące to te co nad kanałami ssącymi są. Wystarczy pomyśleć. A co do momentu zamknięcia obu zaworów to trzeba ustawić tłok w suwie pracy bo wtedy są oba zamknięte. Regulujemy w kolejności cylindry 1-3-4-2 (w 4- cylindrowym) patrząc od strony chłodnicy!!

A jak ustawić tłok w fazie pracy?? Nic prostrzego! Po prostu w momęcie gdy chcemy ustawić tłok nr 1 w suwie pracy, to na 3 tłoku musi zachodzić tzw mijanie zaworów czyli obserwujemy kręcąc wolno wałem czy dźwigienki idą jedna w góre druga w dół. Reszta tłoków analogicznie.

 

Jeśli sie myle to czekam na uwagi

Opublikowano

przecież poznać który zawór jest wydech a który ssący to banalna sprawa... wydechowe te co siedzą nad kanałami wydechowymo głowicy a ssące to te co nad kanałami ssącymi są. Wystarczy pomyśleć. A co do momentu zamknięcia obu zaworów to trzeba ustawić tłok w suwie pracy bo wtedy są oba zamknięte. Regulujemy w kolejności cylindry 1-3-4-2 (w 4- cylindrowym) patrząc od strony chłodnicy!!

A jak ustawić tłok w fazie pracy?? Nic prostrzego! Po prostu w momęcie gdy chcemy ustawić tłok nr 1 w suwie pracy, to na 3 tłoku musi zachodzić tzw mijanie zaworów czyli obserwujemy kręcąc wolno wałem czy dźwigienki idą jedna w góre druga w dół. Reszta tłoków analogicznie.

 

Jeśli sie myle to czekam na uwagi

mylisz się jesli regulujesz 1 to mijanka na 4, 3 na 2, 4 na 1, 2 na 3

Opublikowano

Witam mam taki problem z ursusem 385 a mianowicie w tamtym roku w żniwa był robiony remont generalny silnika. Wszystko było w porządku ale po ok. 2 tygodniach pękł drążek popychacza wymieniłem i wszystko było dobrze aż do tych żniw (a w zasadzie po żniwach) bo znowu pęk drążek popychacza więc znów wymieniłem ale długo nie pochodził i pękła dźwigieka zaworowa. Wymieniłem już 3 dźwigieki i 4 albo i więcej drążków. Za każdym razem pękła na innym zaworze. Co może być tego przyczyną? Dodam tylko że rozrząd jest napewno dobrze ustawiony.

Opublikowano

Kto Ci sprawdzał ten rozrząd,że jest na pewno dobrze ustawiony?wystarczy się walnąć o 1 lub 2 ząbki i takie cyrki będą się działy,następną przyczyną mogą być zacierające się zawory, jeszcze sprawdź luz zaworowy może jest zamały i tłok uderza w zawór i pęka.

Opublikowano

Rozrząd sprawdzał mi zaufany mechanik więc raczej jest dobrze. Luz raczej dobry też bo za każdym razem ustawiany pod szczelinomierz. Musze sprawdzić tę zawory może to one się zacierają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v