Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam 5430 to po prawie dwóch latach użytkowania, trochę żałuję, że nie wziąłem amortyzowanej kabiny szczególnie by się przydała do transportu szosowego.

Opublikowano (edytowane)

Po dziurawej drodze ta amortyzacja nie wiele da. Sam osobiście wole zwolnić nawet mie dlatego, że trzęsie a ja amortyzacji nie mam Poprostu szkoda mi ciągnika, przyczep i maszyn. Na polu nie mam żadnych problemów. Gdybym kupował nowy ciągnik nie wiem czy bym to dokupił. Napewno jakoś tam konfort poprawia ale bez tego też da się przezyć. No i na szczęście drogi asfaltowe i polne mam równe. Cisnienie z przodu 1,1 z tyłu deczko więcej i jest spoko.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Pojeździł byś trochę ciągnikiem z amortyzacją i byś zmienił zdanie. Przede wszystkim amortyzacja nie ma łagodzić dziur drodze tylko absorbować lekkie drgania właśnie na polu. Podobnie można porównać zwykłe mechanicznie siedzenie do pneumatycznego gramera.

Opublikowano (edytowane)

Przecież nie pisałem, że to nic nie daje. Napewno poproawia konfort. Jednak na mojch równo uprawionych 15 ha jestem w stanie bez tego przeżyć. Jeśli ktoś dużo pracuje ciągnikiem, musi miec wyższe ciśnienie w kołach napewno się przyda. Czasami wystarczy zmniejszyć ciśnienie w kołach o kilka dziesiątych bara aby komfort jazdy bardzo się poprawił.

Przerabiac już zaupionego ciągnika napewno by mi się nie chciało. Zwłaszcza byle jak nie mając na ten temat wiedzy. Kabina w ciężarówce czy ciągniku nie trzyma się na samych amortyzatorach i poduszkach. Zawsze jest coś w rodzaju stablizatora. Kabina musi być stablina inaczej jazda może być bardzo niebezpieczna.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Witam, też mam 5425 z 2008 roku, niestety wtedy amortyzacja nie była dostępna... mam również mf 7475, gdzie mam amortyzacje kabiny, oraz amortyzowaną przednią oś. W ubiegłym sezonie miałem w nim awarie przedniej osi i powiem wam, że sama amortyzacja kabiny to niewiele daje. Trzeba ciągnik kupować z amortyzacją przedniej osi. podobno teraz w tej nowej serii 56xx jest już dostępna.

 

Czekam, ąz ktoś się wypowie po zmianie mocy w swoim 5425, interesuje mnie czy gra jest warta świeczki, ponieważ ciągnik do transportu jest jednak za słaby. Alkbo inaczej, skrzynia jest za duża do tego silnika.

Opublikowano

Przecież nie pisałem, że to nic nie daje. Napewno poproawia konfort. Jednak na mojch równo uprawionych 15 ha jestem w stanie bez tego przeżyć. Jeśli ktoś dużo pracuje ciągnikiem, musi miec wyższe ciśnienie w kołach napewno się przyda. Czasami wystarczy zmniejszyć ciśnienie w kołach o kilka dziesiątych bara aby komfort jazdy bardzo się poprawił.

Przerabiac już zaupionego ciągnika napewno by mi się nie chciało. Zwłaszcza byle jak nie mając na ten temat wiedzy. Kabina w ciężarówce czy ciągniku nie trzyma się na samych amortyzatorach i poduszkach. Zawsze jest coś w rodzaju stablizatora. Kabina musi być stablina inaczej jazda może być bardzo niebezpieczna.

Jeżeli sporo czasu spędza się w ciągniku to amortyzacja kabiny jest przydatna. Przeróbka nie polegałaby tylko na założeniu amortyzatorów lecz wiązałaby się z założeniem wszystkich części zgodnie z katalogiem MF więc byłaby bezpieczna. Napisałem, że ponad 6 tys. kosztują potrzebne części w serwisie, a ponad 1200 zł 1 szt. amortyzatora co wydaje mi się lekkim przegięciem bo np. 1 amortyzator do agrotrona można kupić za 280 zł.

Opublikowano

Pamiętaj,że w 54xx amortyzator zawiera sprężyne, która dostosowana jest do wagi kabiny. Amortyzator od ciężarówki może jej nie mieć lub miec twardszą ze względu na większą/cięzszą kabine. Można spróbowac użyć tego amora od agrotrona jeśli jest ze sprężyną i ma podobną długośc i skok. Fakt os poprawia konfort. W 4 cylindrowej serii 56xx amortyzowana oś jest dostępna w tych 3 cylindrowych nie. Amortyzacja w ciągnikach amortyzuje tył kabiny. Przód jest na zwykłych poduszkach więc drgania z przodu przenosi. Oś amortyzowana napewno je trochę niweluje.

Opublikowano

w 5410 są świece żarowe czy płomieniówka ? jak długo trzeba podgrzewać ? przy temp -15 grzeje z 15 sekund na płomieniówkę może za długo

i druga sprawa po zapaleniu nierówno pracuje czasami puści siwego bałwanka ustaje to dopiero jak dobrze się rozgrzeje czy wasze też tak maja ?

Opublikowano (edytowane)

u mnie A wymiguje jakiś kod jak dobrze liczyłem to najpierw było 13 ostatnio jak mocno zimno i chyba filtr się przyblokowuje to 14 a raz chyba było 66 chyba że te miganie to jak popadnie :) a po odpaleniu skrzynia zblokowana na A i można zmieniać 3 pierwsze grupy po pół godziny wszystko już chodzi normalnie

edit pomyłka kod wymiguje nie A tylko 1 albo 4 a dziś mi niechciał zimny ruszyć nic nie migało a nie jechał zapalała sie normalnie kontrolka jazdy ruszył dopiero po ok 20 minutach temp -15 ale silny wiatr :)

Edytowane przez strzymek
Opublikowano

@kris14 za dużo tego ostatnio wyszło a ja nie mam czasu nadrobić zaległości ;) jeśli kończą ich produkcję to lipa bo wywalać taką kasę za ciągnik o jeden cylinder krótszy przy takiej samej mocy jest dla mnie śmieszne

Opublikowano

MF 5460 podczas zmieniania biegu z A na B po przełączeniu zanim ruszy zastanawia się ok 5-10 sekund czasami w ogóle nie rusza to samo dzieje się przy redukcji C-B ktoś się z czymś takim spotkał ? serwis robił kalibracje lecz nic to nie dało i druga sprawa sprzęgło pedał zaczyna brać po minimalnym naciśnięciu tak 5-10 mm od góry czasami trudno podjechać precyzyjnie jak to jest u was ?

Opublikowano

Co do sprzęgła, jeśli nie pomogła kalibracja, to może być uszkodzony potencjometr. Jeśli ciągnik masz na gwarancji to ciśnij korbanka, na wszelki wypadek wyślij zgłoszenie awarii listem poleconym.

Opublikowano

MF 5460 podczas zmieniania biegu z A na B po przełączeniu zanim ruszy zastanawia się ok 5-10 sekund czasami w ogóle nie rusza to samo dzieje się przy redukcji C-B ktoś się z czymś takim spotkał ? serwis robił kalibracje lecz nic to nie dało i druga sprawa sprzęgło pedał zaczyna brać po minimalnym naciśnięciu tak 5-10 mm od góry czasami trudno podjechać precyzyjnie jak to jest u was ?

Awaria opanowana???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v