Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam wszystkich mam pytanie do użytkowników mf 5465 odnośnie czy przy tych mrozach jak się go zapali i jest zimny wentylator chodzi normalnie czy stoi

Edytowane przez adam124
Opublikowano

to prawda jak się zrobi pokaz na swojim polu ciągnikiem Massey Ferguson to 16 tyś odliczają od ceny maszyny ???? Ile musi być minium osób???? czy tak też jest w filli Wierzchowiskach ???

Opublikowano

 

 

ciągni za 190 brutto ładowacz 20 tyś brutto.Ceny chyba podałem po dobrym targowaniu :) Czy troszkę więcej ??

 

wystarczy wrócić na poprzednia strone aby to wiedzieć 90 konny massey to jak ktoś napisał 43000 euro x 4.2zł to daje 180tys netto x 23vat=221400 brutto sam ciagnik i myśle że polski ładowacz też bedzie kosztował koło 20 tys netto wiec sobie policz

Opublikowano

Witam wszystkich :) Mam pytanie, jaką macie temperature cieczy chłodzącej podczas postoju zapalonego ciągnika w te mrozy, ponieważ mój mf mógłby być odpalony pół godziny a temperatura płynu jest na pierwszej kresce zegara :unsure: . Czy w waszych fergusonach też tak jest? Czy zastawiacie może chłodnice? Dodam ze jeżeli ciągnik pracuje na wyższych obrotach i wykonuje jakąś prace to temp się troche podniesie ale nie za dużo.

Opublikowano

U mnie jest tak samo, ale to nie oznacza, że silnik jest za zimny. Ja nawet jak latem pracuje to wskazówka z reguły jest na drugiej kresce, no chyba że ostro dam po garach :)

Chłodnicy bym raczej nie zastawiał bo i tak termostat otwiera się przy wyższej temperaturze.

Opublikowano

Oczywiście, że można zasłonić chłodnicę. Tylko wtedy musisz pilnować temperatury. Najlepiej zasłoń dolną część. Pomoże to utrzymac wyższą tem silnika niezależnie od termostatu.

Czytałem na niemieckojęzycznej stronie mf a, że na polagrze ma być pkazany model 5410 o mocy 75 KM i 310 Nm. Nie wiem po co taki wynalazek skoro jest juz model o 5 KM zaledwie mocniejszy.

Opublikowano

chłodnicy zasłaniać się nie powinno. U mnie temperatura w zimie lekko się podnosi na wskaźniku, a w kabinie i tak w koszulce można jeździć.... ale buty trzeba mieć ciepłe :D

Opublikowano (edytowane)

Kolego a na jakim zakresach yle spala ja mam na silniku sisu i na zakresie 3A i tak spala tylko powiem ci jeszcze jedno jedn dzien orałem uniom czyli ibisem xls 3+1to było w granicach 13,14 ale jak mienilem pług na kvernelanda em100 na stałej szerokosci to 11,12 na godzine

 

 

 

ja sobie jadę 2D bo na 3A to ponad 8.5km/h jest to za szybko i przy wzroście obciążenia będzie schodził a na 2D ma koło 8 km/h i w razie chwilowego obciążenia sobie lekko pyka ;)

 

jeśli jeździsz 3A to faktycznie ciężkich ziem nie masz , u mnie na niektóry ziemiach przy suszy to 2A 2B:D

Edytowane przez krycha094
Opublikowano

witam wszystkich oriętujecie sie jakie so ceny ciągnika mf 5475 bo dogadałem sie z korbankami na ten ciągnik cena to

72000 tyś euro brutto przelicznik eura 4 zł co o tym sądzicie prosze o waszo opinie i ewentualnie może ktoś z was się interesował ceno tego modelu pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

ja sobie jadę 2D bo na 3A to ponad 8.5km/h jest to za szybko i przy wzroście obciążenia będzie schodził a na 2D ma koło 8 km/h i w razie chwilowego obciążenia sobie lekko pyka ;)

 

jeśli jeździsz 3A to faktycznie ciężkich ziem nie masz , u mnie na niektóry ziemiach przy suszy to 2A 2B:D

kolego masz racje cięzkij ziemni nie mam średnio 4klasa i na 3a bez problemy nawet na 3b chodzi tylko to jest za szybko.

Kolego a mam pytanie odnośnie wentylatora czy jak jest ciągnik zimny to ten wentylator chodzi normalnie czy kręci się pooli

Edytowane przez adam124
Opublikowano

tak on sie kręci cały czas bo to sprzęgło wiskotyczne i wraz z wzrostem temperatury coraz szybciej sie kreci kilka stron wczesniej jakis kolega to chyba wyjaśnił dokładniej:)

Opublikowano

Witam diler u którego chcę kupić ciągnik chce za 5430 45tyś euro netto i ja powiedziałem i kłóciłem się z nim a on powiedział żebym pokazał mu fakturę kto kupił taniej od tej ceny. A na dodatek w piątek mówił że kosztuje 42,600 euro netto. Co robić bo mam podpisana wstępną umowę z nim na 5425 i 39tys euro netto a w umowie pisze że jeżeli bym zrezygnował to płacę 10% od tej kwoty. Czy jest jakiś sposób żeby to obejść i nie płacić proszę o porady.

Opublikowano (edytowane)

jeśli kupisz u niego coś droższego, jeśli zechcą, to możecie obustronnie anulować poprzednią umowę. Ja zrezygnowałem z zakupu prasy u Korbanka, kupiłem u konkurencji, ale oni (korbanki) byli z tego powody bardzo szczęśliwi :lol:

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

A jeżeli by tak zajechać do dealera i powiedzieć że anulujemy obustronnie starą umowę i podpisujemy nową a po anulowaniu starej powiedzieć dziękuję. Byłoby to pa chamsku ale jak oni mi w ciągu 2 dni chcą podnieść cenę nowego modelu o 2 tys euro to trzeba coś zrobić.

Opublikowano (edytowane)

a co ci w niej nie odpowiada?

@Zając02 uważasz , że są aż takimi idiotami i pójdą na taki układ? :lol: Podpiszesz równocześnie anulacje i nową w jednym dokumencie :)

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano (edytowane)

No to niech ci sprzedadzą 5425 za kwotę jaką masz w umowie i w terminie jaki masz w umowie jeśli się nie wywiążą to muszą ci zwrócić zaliczkę zresztą te umowy są tak napisane że chronią tylko dilera a nabywca te umowy akceptuje albo nie . Proponowałbym zeby każdy miał kilka dni na zapoznanie się z umową i możliwość dodania swoich warunków a nie w pośpiechu czasem bez czytania podpisywać. ..Ktoś pisał że 5425 wyszedł z produkcji a następcą o podobnej mocy jest 5430 którego dziś diler mi proponował za 40500 euro.

Aha i podaj skąd są te caniaki bo trzeba będzie ich unikać.

Edytowane przez bizon1
Opublikowano

@b0gdan wszystko jest okej, bardzo mi się podoba i w ogóle sam komfort i wygoda, ale ciągnik z dyna 4 jest droższy i naprawa tej skrzyni też napewno więcej by kosztowała :)

Opublikowano

ciągnik z DYNA4 nie jest droższy ;) z tej prostej przyczyny, że nie ma w opcji innej skrzyni :) Ta skrzyni a nie jest awaryjna, tak jak wszystkie skrzynie MF od co najmniej 30 lat :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v