Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:) Zdecydowałem się na kupno masseya 5435. Czy moglibyście mi powiedzieć na co trzeba w tych ciągnikach uważać i interesuje mnie jakie będą dla niego odpowiednie obroty w transporcie i w ciężkiej pracy.

Z góry dzięki

Opublikowano

to mruganie to pewnie jakiś kod błędu. Zadzwoń do serwisu to może ci powiedzą co to jest.

Szymek obroty odpowiednie to najczęściej 1700 - 1900 obrotów i w pracy i w transporcie, jak ma lekko to wiadomo można pracować przy niższych obrotach. Na co uważać? Ja staram się nie mieszać olejów, bo nie wiadomo co maszyny, które podczepiasz w sobie mają, a parametry oleju w skrzyni są bardzo ważne, szczególnie dla sprzęgła.

Opublikowano

Szymek94, jeśli się zdecydowałeś na kupno masseya, a jeszcze jesteś w fazie wyboru opcji które chcesz mieć zastanów się przede wszystkim nad ściętą maską. Jeśli chodzi o widoczność w tym ciągniku jest ona na prawdę nieporównywalnie lepsza co do johna 5.

Natomiast jeśli jesteś w fazie odbierania ciągnika to od razu zobacz czy pod kabiną (jakoś wysokość fotela kierowcy) nie ma wycieku oleju. Podobno większość w tej serii to ma i od razu usunęli by Ci to na przeglądzie zerowym.

 

Jeśli chodzi o moją sprawę... na przeglądzie po 50 mth niby wykasowali mi jakieś błędy i niby miało być dobrze, na razie sprawa powróciła i pojadę do nich niebawem. Usterka niech będzie chociażby jakimś błędem w komputerze, ale muszę przypilnować żeby w ramach gwarancji ten problem został rozwiązany.

Opublikowano (edytowane)

te wycieki nie ujawniają sie od razu, tylko po pewnym czasie, polecam dokręcić delikatnie złącza diagnostyczne, tak po 100h, podobnie jak przewód pod turbiną, który nie ma uszczelki i też potrafi się pocić (korbanek na to przygotowany, uszczelki ma ). jeśli ma to być MF pomocniczy z ładowaczem, nie pracujący w ciężkich pracach, to ścięta maska jak najbardziej, ale jeśli ma to być ciągnik do wszystkiego, to maska normalna będzie lepsza (lepsze chłodzenia i większy rozstaw osi)

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

W poniedziałek byłem u korbanka i mój massey już stoi na placu:),tylko że jeszcze przeglądu zerowego nie zrobili, tak z ciekawości zobaczyłem czy klima działa i co się okazało? Nie działa! Ale powiedzieli że tylko nie ma freonu i napewno to zrobią.

Ciągnik będzie współpracował z turem oraz tuzem ale będzie miał maske standardową, ponieważ ta scięta składa się z elementów i to jest uciążliwe przy np. czyszceniu filtra, przy masce zwykłej ciągnik wydaje się jakgdyby większy i ma troche większy rozstaw osi. Posiadam ursusa 1224 a massey będzie chodził przy prasie,w transporcie,przy agregacie uprawowo- siewnym 3m a jak da rade to dostanie sprzęt od szóstki np overum ciągany 5*40+ pojedyńcza campbella i agregat uprawowy 5,20.

Opublikowano

Z tym pługiem i wałem może być cięzko w niektórych przypadkach. Zalezy od gleby ewentualnie może byc problem z osiągnięciem optymalnej prędkości orki.

Co do klimy juz nie raz spotkałem się z przypadkiem, że w nowym nie ma czynnika chłdzącego. Wielu dealerów czy serwisantów poleca użytkownikowi jechac do najbliższego warsztatu napełniającego klimy i napełnic na ich koszt.

Opublikowano

kolejna awaria :) Szwankuje obrotomierz, objawia si ę to zawyżaniem obrotów o maks 300, później spada do normalnego poziomu. korekcja ręczna nic nie daje, bo później po takim zabiegu obroty sa po pewnym czasie za niskie. Wie ktoś skąd ten ciągnik bierze obroty, lub tez jaka jest konkretnie przyczyna tego zjawiska?

Opublikowano

Gwarancja skończyła się ponad rok temu :)

Uciąg jest ok, 1,7 m pługa made in Poland radzi sobie bardzo dobrze ;) z 8 ton rozrzutnikiem ganiało się zupełnie bez problemowo, nawet sporo przeładowanym. Moc uciągu (według DLG) wypada bardzo dobrze, lepiej niż przeciętna. Zdecydowanie lepiej niż Case Cs Pro, NH T5000, czy Valtra

Opublikowano

Jak masz ten agregat uprawowo-siewny 3m to na pewno poradzi sobie bez problemu bo ja już ten sezon siałem mf'em. Ja mam podobną konfigurację jak Ty, bo ładowacz i przedni TUZ tylko że słabszy bo 82KM. Tylko myślę, że jakbym odczepił ładowacz to przód podnosiłoby, bo tak to jednak zawsze ok 500 kg więcej.

Według mnie, niech sprzęt pracujący przy szóstce np. pług jeździ sobie przy niej, a tego zostaw na lżejsze prace. Przy siewie jak jest kurzu od groma to wtedy zawieszaj agregat up.-siew i jazda.

 

co do siły i uciągu... na razie nie mam większego doświadczenia, ale blokada różnicowego na 4 koła robi swoje. Przy zetorze 10145 nie raz przydało by się włączyć blokadę na cztery...

Opublikowano

zaletą tego dość prostego modelu jest automatyka blokady mechanizmu różnicowego przydatna przy pracach wymagających uciągu, na uwrociach wystarczy podnieść maszynę i się rozłącza, gdy opuszczamy automatycznie się załącza

Opublikowano (edytowane)

dokładnie! ale...! żeby nie zapomnieć, że podnosząc np. potencjometrem nie wyłączy się blokada różnicowego! :blink: to tylko działa przy tym głównym przycisku podnoszenia/opuszczania.

Edytowane przez nasil90
Cytowanie posta
Opublikowano (edytowane)

Ten potencjometr jest tak skonstruowany, że raczej nikomu się nie chce tyle przewijać :)

Ja z automatycznej blokady korzystam zawsze jak orzę w kiepskich warunkach, na mokrych polach, jak włączę ją to prawie zupełnie niweluję poślizg kół na błotku :)

Bogdan, z tego co się orientuję, to obroty bierze z alternatora, u mnie na początku miał gdzieś słabo masę przykręconą, to jak włączyłem klime albo pełne oświetlenie, to obroty spadały o jakieś 30%.

Edytowane przez MichalR
Opublikowano

Jak masz ten agregat uprawowo-siewny 3m to na pewno poradzi sobie bez problemu bo ja już ten sezon siałem mf'em. Ja mam podobną konfigurację jak Ty, bo ładowacz i przedni TUZ tylko że słabszy bo 82KM. Tylko myślę, że jakbym odczepił ładowacz to przód podnosiłoby, bo tak to jednak zawsze ok 500 kg więcej.

Według mnie, niech sprzęt pracujący przy szóstce np. pług jeździ sobie przy niej, a tego zostaw na lżejsze prace. Przy siewie jak jest kurzu od groma to wtedy zawieszaj agregat up.-siew i jazda.

 

co do siły i uciągu... na razie nie mam większego doświadczenia, ale blokada różnicowego na 4 koła robi swoje. Przy zetorze 10145 nie raz przydało by się włączyć blokadę na cztery...

Ja na przód bede miał obciążniki na tuza 610kg na ramce to myśle że starczy a jak nie to i tura sie zachaczy

Opublikowano

Czy mógłby mi któryś z kolegów wytłumaczyć jaką funkcje mają poszczególne pokrętła od EHR, oraz jaką funkcje ma ta myszka oprócz podnoszenie/opuszczanie bo tam jest kolejno ponumerowane pokrętło :o

Opublikowano

Impulsy do obrotomierza są z alternatora. Wizyta u elektryka samochodowego powinna pomóc. Chociaż gdzieś tu czytałem, że komuś padł obrotomierz. Tutaj chyba są problemy typu coś kontaktuje słabiej lub lepiej.

A propo automatyki blokady. To jest standard czy opcja bo widziałem mmiędzy innymi na targach mfy tej serii bez tego dodatku. Na przycisku nie było auto tylko sama blokada.

To pokrętło to regulacja pozycyjna w instrukcji masz wszystkie pokrętła opisane wraz z rysunkiem co czego dotyczy.

Opublikowano

Widziałem w niektórych np ostatnio na targach jakichś przycisk włączania blokady tylko z ikonką mechanizmu róznicowego. Tak jak to się zazwyczaj oznacza. W innych jest ta ikonka i do tego napis "auto" w kółku na tym samym guziku. W instrukcji dostepnej np na stronie korbanka. Znalazłem na liście wyposazenia dodatkowego autotronic. Czyżby to własnie chodziło o blokadę sterowaną automatycznie?

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanko, Ile tak naprawde massey 5435 ma kucyków? W ofercie jest moc min 68 kw a max 71kw natomiast na tabliczce silnika moc jest min 74 kw a max 83 kw. A w dowodzie jest 101 kucy wpisane.

Edytowane przez szymek94
Opublikowano

powiedzcie koledzy jeśli ktoś posiada 5425 tak z lat 2006-2008 jak to sie sprawuje ile pali tak ogólnie bo zastanawiam się ciężko nad tym traktorkiem i juz sam nie wiem czy warto czy dać spokój

Opublikowano

Widziałem w niektórych np ostatnio na targach jakichś przycisk włączania blokady tylko z ikonką mechanizmu róznicowego. Tak jak to się zazwyczaj oznacza. W innych jest ta ikonka i do tego napis "auto" w kółku na tym samym guziku. W instrukcji dostepnej np na stronie korbanka. Znalazłem na liście wyposazenia dodatkowego autotronic. Czyżby to własnie chodziło o blokadę sterowaną automatycznie?

 

Auto to blokada załączana przy opuszczonym podnośniku. W nowych nie ma już przycisku z napisem auto, ale podobno działa to tak, że jak przyciśniesz na krótko to będzie auto, a długo to załączona na stałe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v