Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

doradzcie mi jaki ciągnik kupić żeby obrobić 2 ha pola

c330 czy c360

odp uzasadnijcie

Opublikowano

Wladymirec T25 ma 22.5 kw to daje niecałe 31 km ale to według SAE wedlug DIN ma 29 km

c 330 ma 22.4 kw to jest 30.5 km

c 360 ma 38.2 kw to jest 52 km

c 360 3p ma 34.6 to jest 47 km

c 330 i c 330M i c 335 maja te same motory

silnik perkinsa o mocy 47 i 38 km to ten sam motor tylko ze ten drugi ma zadana mniejsza dawke paliwa (tak jest ustawiona pompa wtr.)

jezeli c 4011 ma 42 km a jest szybsza od c 360 bo jest to jak mozna mowic ze jest w polu taka sama lub silniejsza

przeciez ma słabszy silnik i jest do tego szybsza???????

;)

Opublikowano

Kolego @młody od "ej" to się nie zaczyna zdania , bo tak nie ładnie , dwa ciągniki na dwa hektary , to widać ekonomia bierze góre . I jesteś pewien , czy twoja ciocia nie wykorzystuje ciągników poza odrębem dwóch hektarów . A sam znam ludzi , którzy obrabiają 15 ha koniami , i biorą usługi .

Opublikowano

Witam. Przeglądając to forum znalazłem wiele ciekawych rzeczy dotyczących naszych ursusów np. :

- URSUS C-355 posiada model silnika s-4002 mający 45 KM

- URSUS C-360 posiada model silnika s-4003 mający już 52 KM.

sam jestem posiadaczem ursusa 4011 z silnikiem chyba s-4002, zmienionym układem kierowniczym (przednia oś i kolumna kierownicza od C-360), zmieniony układ hamulcowy na 2 pompki, przednie koła na 16 i maska od C-360 3p. Wracając do mocy to często przydałoby się jej ciut więcej np. te brakujące 7 KM. Moje pytanie jest następujące: może ktoś z forum wie czym różnią się te silniki i czy z modelu s-4002 da się wyciągnąć te 52 KM. Sam podejrzewam że różnica jest w zapłonie ale w czym dokładnie to nie wiem (koła zębate czy wałek rozrządu?? a może i nawet głowice??).

Co do zwiększenia mocy to na forum znalazłem coś o wstawieniu tuleji od ZETORA 6011 100x110 bez zmiany dawki paliwa, co daje zwiększenie pojemności z 3120 cm3 do 3456 cm3, a jednocześnie dodaje kilka koni i ponoć działa dobrze. Czekam na Wasze opinie.

Opublikowano

Silnik w 360 posiada zmienione fazy rozrzadu, inne wtryskiwacze z wieksza iloscia otworkow, a takze zwiekszona dawke paliwa. Ponadto silnik s-4002 osiaga moc 45 KM przy 2000 obr/min a silnik s-4003 osiaga 52 KM przy 2200 obr/min.

Opublikowano

Czyli Marcin sugerujesz że C-355 przy obrotach 2200 obr/min mógłby osiągać moc około 50 KM?? Ma może ktoś dostęp do wykresów momentu obrotowego obu typów silników??

Ciekawe czy zmiana wałka rozrządu i wymiana wtryskiwaczy podniesie moc C-355?? Do tuningu można by dodać większe tuleje i głowice (mają większe zawory co usprawnia ssanie powietrza i wylot spalin) od ZETORA 6211 lub 7211 i to wszystko bez zwiększania dawki paliwa mogło by dać około 60 KM.

Co sądzicie o tym??

Opublikowano

C-355 przy 2200 obr/min nie osiagnialby mocy 52 KM poniewaz zalezy to od regulatora obrotow i pompy wtryskowej. Po przekroczeniu 2000 obr/min w tym silniku moc zaczyna spadac i wkrecanie na wyzsze nic nie da. Wplyw na to maja takze fazy rozrzadu ktore przy takich obrotach nie zapewniaja odpowiedniego napelniania powietrzem i wylotu spalin. Zmina pompy wtryskowej, wtryskiwaczy oraz walka rozrzadu zwiekszylby moc do 52 KM. A wstawiajac tuleje od zetora zostalaby zwiekszona objetosc komory spalania a wiec dawka paliwa tez musialaby byc wieksza.

Opublikowano

C-330 ma 30KM a moc osiąga przy 2200 obr./min

znalazlem instrukcje obsugi i teraz to moja ulubiona

lektura :)

 

ale t25 jest chyba duzo słabszy

kumpel ma t25a i w 2 skibach czasami sie grzebie i to mocno

Opublikowano
Witam. Przeglądając to forum znalazłem wiele ciekawych rzeczy dotyczących naszych ursusów np. :

- URSUS C-355 posiada model silnika s-4002 mający 45 KM

- URSUS C-360 posiada model silnika s-4003 mający już 52 KM.

sam jestem posiadaczem ursusa 4011 z silnikiem chyba s-4002, zmienionym układem kierowniczym (przednia oś i kolumna kierownicza od C-360), zmieniony układ hamulcowy na 2 pompki, przednie koła na 16 i maska od C-360 3p. Wracając do mocy to często przydałoby się jej ciut więcej np. te brakujące 7 KM. Moje pytanie jest następujące: może ktoś z forum wie czym różnią się te silniki i czy z modelu s-4002 da się wyciągnąć te 52 KM. Sam podejrzewam że różnica jest w zapłonie ale w czym dokładnie to nie wiem (koła zębate czy wałek rozrządu?? a może i nawet głowice??).

Co do zwiększenia mocy to na forum znalazłem coś o wstawieniu tuleji od ZETORA 6011 100x110 bez zmiany dawki paliwa, co daje zwiększenie pojemności z 3120 cm3 do 3456 cm3, a jednocześnie dodaje kilka koni i ponoć działa dobrze. Czekam na Wasze opinie.

 

Słabszy silnik pochodzi jeszcze od 40. Zakładając większe tuleje, trzeba jeszcze pokręcić w uprzedzeniem wtrysku. Z tego co słyszałem, to nie wiele to daje. 40 ma silnik s-4001 mniejszą pojemność, inny typ pompy. Reszta.... wałek rozrządu i głowice fazy otwarcia są identyczne jak w s-4003.

Opublikowano

Silniki s-4001, s-4002, s-4003 mają tą samą pojemność. Z tego co teraz sprawdziłem korzystając z dokładnych danych na temat tych silników, dowiedziałem sie że mają one takie same kąty otwarcia i zamknięcia zaworów a więc fazy rorządu wydaja sie być takie same, sorki za wcześniejsze błędne informacje. Różnią się typem pompy i wtryskiwaczy, a taże ciśnieniem i kątem wtrysku.

Opublikowano

Sorki. Zgadza się.

 

Poszukuję informacji na temat wzniosu krzywek na wałku rozrządu z góry dziękuje za informację. W moim capie za niektórych zawora kończy się regulacja, a nie chcę wyciągać wałka bez potrzeby.

Opublikowano

Mieliście fizyke w szkole średniej? jesli tak to powinniscie wiedziec ze działając taką sama siłą na większą powierzchnie siła f2 jest większa.Czyli podsumowując bez zwiększania dawki paliwa moc wzrosnie

Opublikowano

Witam @Sztywny chyba to nie jest do końca tak bo zwiększając powierzchnię tłoka zmniejszamy również ciśnienie w komorze spalania co daje niby mniejszą moc ale ciekawe jak to wpłynie na efektywnośc spalania?? to o czym pisałeś to raczej ma zastosowanie w podnośniku hydraulicznym <lewrku> http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna

a tu mamy coś z praktyki kolegi @qazi http://www.agrofoto.pl/forum/Tuleje-od-zet...uleje+od+zetora

 

pozdrawiam

 

czyli z tego co pisze @qazi po zwiększeniu tuleji tłoki mogą zasysac większą ilosc powietrza co moze dawac lepszy efekt spalania co = większa moc :D ale sobie gdybamy ;) pozdro qazi

Opublikowano

Nie jestem dobry z fizyki ale chyba ciśnienie spalania zbytnio się nie zmieni bo jest zasysana większa ilość powietrza a zarazem więcej tlenu co wpływa korzystniej na spalanie. Z praktyki mogę powiedzieć ze ciągnik zyskał na mocy co prawda nie ogromne ilości ale jest to odczówalne

Opublikowano

Sztywny, właśnie z fizyką u Ciebie nie bardzo. Zwiększając objętość komory spalania zmiejsza się moc silnika spalinowego natomiast zmniejszając objętość komory spalania silnika spalinowego zwiększa się jego moc jednak nie pozostaje to bez wpływu na jego trwałość i przebieg momentu obrotowego. Zwiększając natomiast pojemność skokową można zwiększyć moc silnika spalinowego ale tu potrzebna jest również ingerencja w układ zasilania mieszanką paliwowo-powietrzną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v