Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiedziałem że filtry po rowach się wymienia ale teraz chociaż wiem

a co do wymiany to żadne ceregiele jak się trochę pojęcia ma a co wymienić to w książce jest opisane co kiedy

Opublikowano

ja podstawiam czysty pojemmnik i odkrecam filtr zakrecam nowy co poleci to wlewam spowrotem oczywiscie przez sitko :) Na 600 moze nie koniecznie ale na 1000 nie zapomnijcie o wymianie filtra ( wkładu) chyba od wspomagania jest po prawej stronie silnika nad zaworem powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Nie mogę doczytać w tym temacie, ile płaciliście za przegląd na 300h robiony przez serwis? Albo jakby ktoś podał ceny za poszczególne filtry.

Edytowane przez Pawel20
Opublikowano

Też chciałem rzadziej wymieniać filtr oleju hydrauliki ale po 500mh komputerek sygnalizował potrzebę wymiany ,natomiast obsługę silnika robię co 300mh w końcu to nie wielkie pieniądze a silnik to podstawa

Opublikowano

JA wyminiam olej w silniku i filtr paliwa + oleju silnika co 300, a hydraulika co 600 ciagnik z łądowaczem i jest ok. NIe wyobrazam sobie żeby silnik chodził 500godzin na jednym oleju bo po 300 wyglada na mocno zużyty. A olej nie byle jaki bo u mnie wszystko chodzi na Castrol Tection 15w40 typowy do ciezarówek. W cięzarówkach wymieniam co 50tys.

Opublikowano

Jestem ciekaw jaki to naprawdę jest olej, jakiej firmy?

Według mnie te 500 godzin to jest mocno naciągane, chwyt reklamowy.

Ja chciałem zmienić olej na inną firmę i trochę popytałem się jak to naprawdę jest z tymi olejami. wiec zostałem jednak jeszcze przy firmowym, ale chyba nie na długo.

W Case leje Mobila i po przekroczeniu 250 godzin zaczyna mi brać olej, czyli jest już zużyty olej.

Ale jak robisz 300 rocznie to i tak musisz wymienić na 300, bo raz w roku musisz wymienić olej. Tak jest w każdej instrukcji silnika.

Opublikowano (edytowane)

Na jakim ON jeżdzisz ? pewny jestes że sawartośc siarki jest poniżej 0,5%. Bo to co zaleca producent czyli 500godzin miedzy wymianami to przy ON spełniajacym okreslone normy. kazdy zdroworozsadkowy serwisant powie ze lepiej wyminic co 250-300 bo Paliwa mamy jakie mamy. Olej którym piszesz spełnia praktycznie te same normy o którym ja pisze :) U mie robiac 250-300godzin w CASE czy w NH, to samo w kombajnie od wymiany do wymiany nic nie ubywa. U mnie wszystko na tym oleju chodzi poza nowsza ciezarówka bo ma SCR i trzeba olej E6. NA przegladach sie pytałem srwisntów case i NH każdy mówił podobnie nie oszczedzac bo to tylko pozorne oszczedności moga byc.

 

Przed chwila poczytałem o co chodzi konkretniej z ta siarka A wieć każdy olej ma pH zasadowe i od tego jak duzo siarki zawiera ON zależy pH oleju smarujacego. JAk wiadomo siarka zakwasza a to oznacza zużycie panewek. WIec aby precyzyjnie okreslic kiedy jest zużytu olej należałoby sie badac jego pH tylko trzeba znać wartośc graniczną pH. :)

Edytowane przez bialy2005
Opublikowano (edytowane)

@biał2005. sam jestem serwisantem w John deere. Olej wymieniamy co 500mth, jeszcze nikt nie narzekał ze za duzo mth czy cos w tym stylu. Olej po tylu mth jest przerobiony, co świadczy ze spełnił swoje normy. Nawet najwięksi gospodarze w okolicy stosuja sie do zalecen instrukcji obsługi ze olej co 500mth, nie wazne czy to jest wiosna, lato, jesien czy zima.

 

PS. ja dbam o swoj traktor i bez względu na wszystko to i tak bede wymieniał olej co sezon

Edytowane przez Ziomal20084
Opublikowano

Co do chipowania to w tym modelu w grę wchodzi zwiększenie dawki paliwa poprzez wkręcenie/wykręcenie śrubki magicznej na pompie paliwowej . Tak mi powiedział serwisant , zwiększy to moc o ok 15 Km w zalożności od tego ile tą śrubkę wkręcimy , Po zakończeniu okresu gwarancji sam rozważam taką modyfikację . Ciągnik pod większym obciążeniem nie wykręca więcej niż 1700 obrotów , nie wiem , spowodowane jest to rzeczywiście brakiem mocy tzn jej końcem czy cos jest na rzeczy ??

 

Jak wasze smerfy sobie radzą ? Mój z kvernelandem 3-skiby w obrocie lata ok 8 km/h , szerokość orki 150cm , zakres 3 , pierwszy bieg i zając .

 

Jak z olejem w silniku ? Serwisant mi wlał po wymianie 5 litrów plus 4 litry z drugiej bańki a kolega ziomal pisze że wchodzi do silnika 11 litrów , tzn że tyle trzeba wlać ?? Mi przez 200 godzin stan trochę opadł tj zasłaniał napis na bagnecie "3L" a teraz się ten że napis się pokazuje powoli . Niby norma pozwala na zużycie ok pół litra na 100 godzin pracy bodajże . A taka ciekawostka , serwisant dodał wtedy , został litr w bańce to będziesz miał na dolewkę , jednak troche tego oleju biorą u ludzi ..

 

Jak miałem zrobione 10 godzin , była zima , jechałem szosą to w pewnym momencie ciągnik zszedł z obrotów , zadymił na niebiesko . Trwało to ok 10-15 sekund po czym wszystko wróciło do normy i od tamtej pory nic podobnego mi sie nie przytrafiło , co to mogło być ?? wina paliwa czy może spalił nadmiar oleju z silnika z racji małej liczby godzin ??

Opublikowano

Z tego co wiem to nie jest to żadna śrubka tylko wymiana krzywki w pompie która jest odpowiedzialna za dawkę paliwa na wiosnę mam zamiar podnieść mu moc w firmie która się tym zajmuje z podwójnym hamowaniem wom 2500zł

Opublikowano (edytowane)

vicvia-co do orki to mój t 5060 chodzi w 4 wywrotce (zetor system SUKOV DOWNHIL KV-09 ) 4 razy 40 orze na 2 zakresie 3 zając lub żółw i nigdy nie było żeby się zdusił.Faktycznie może to nie jest demon mocy ale daję rade z przodu mam dołożone jeszcze 200kg.Co do wymiany oleju to wymieniali mi przy przebiegu 200 mtg i wlał 10 litrów bo tyle się mieści ale nie wzioł ani grama przy pierwszym przeglądzie czyli po 50 mtg i teraz przy 200 też nic a u kolegi wzioł między wymianą aż się kontrolka zapaliła .Te ciągniki są może i nie złe ale maja swoje ja np .drzwi lewe ciężko się zamykają ,cieknący dach ,guma czy inaczej zwał osłona wajchy od rewersu w zimie nie pozwala na wybranie kierunku jazdy dopiero opalarka pomaga.

Edytowane przez jaro30
Opublikowano

Wszystko ok ale denerwuje mnie to że niby 105km a mtz 82 nie wypada gorzej chociażby w transporcie dlatego podkręce swojego na wiosnę i napiszę czy to śrubka czy też krzywka wg firmy powinny podawać faktyczną moc a nie pustego silnika bez obciążenia kupujesz 100km a masz 85 w realu

Opublikowano

właśnie kolego case , tak samo jest w orce , orzesz , zatrzymasz się a żeby później ruszyć to trzeba dać konkretnie w pi...dę żeby ruszył z wielkim bólem . Mi się gwar kończy w styczniu , więc na wiosnę też z większą parą pojadę , tylko nie wiadomo skąd ta parą będzie szła , ciągnika czy mojej głowy :)

 

Znajomy z uczelni pracuje w NH i mówił mi że ten sam motor pracuje w t6 do 140 km , kwestia tylko podzespołów czy wytrzymają inne obroty itp , tak czy siak dodał że spokojnie do modelu t5070 można go ustawić tj na 114 Km czyli tą setkę powinien mieć na polu :)

Opublikowano

Witam

Czy nikt z Was nie myślał nad założeniem jakiegoś przepływomierza do pomiaru zużycia paliwa w ciągnikach T5060. Chyba ze są osoby które mają komputery pokładowe do nich, u mnie akurat tego nie ma i nawet jakby założył prosty przepływomierz na zasilaniu pompy i powrocie z niej to można by określić średnie i chwilowe spaleni niestety w czasie rzeczywistych godzin a nie motogodzin. Czy może ktoś ma już jakiś komputer do tych modeli w lepszych wersjach ??

Opublikowano

Witam.

Przy odpalaniu często wyskakuje błąd 14900, to oznacz chyba brak sprzęgła. kilka sekund i ginie. Potem wszystko działa ok. Czy macie z tym jakies prolemy. w serwisie mówia że może coś słabo łączyć. kostki przy bloku sprzęgłowym i podale poruszałem, a błąd dalej sie pojawi. Czy macie jakis pomysły na ten problem?

Opublikowano (edytowane)

Witam . Panowie mam pytanie , czy po postoju ciągnika przez ok 3-4 dni na zaciągniętym ręcznym ucieka wam powietrze ?? Mi sie pojawia błąd i stan wiatru w układzie wynosi zero ?? Mechanik był coś tam kręcił i dalej tak samo . dzwonię w poniedziałek jeszcze raz niech to naprawia , niby po ok 2 minutach od uruchomienia stan na wskaźniku jest ok ale kto wie czy za rok mi wcale nie nabije butli ..

 

Druga sprawa , rzeczywiście dwa nawiewy boczne ( lewy i prawy bliżej kierowcy) są od recyrkulacji ?? W moim nie czuć powietrza z tych dwóch i przy przeglądzie jeden mechanik próbował się tam dostać , naprawic itp a teraz drugi mówi że to są wentylacyjne , więc kogo słuchać ??

 

Warpol agro to jednak amatorski serwis . kalibrował sprzęgło , zrobiłem 2 godziny i dalej tak samo , temp przy regulacji wynosiła 32 stopnie i może to było za mało bo ksiązka mówi o min 40 stopniach . Jak w waszych modelach t5060 z kalibracją ??

 

Kupiłem od nich ostatni model t5060 i za miesiąc kończy mi się gwarancja także byłbym wdzięczny jakby ktoś napisał kilka słów na ten temat .

Edytowane przez vicia1223
Opublikowano

Jak jakiś brud podejdzie pod zaworek w butli od powietrza to będzie schodziło po paru dniach. Miałem tak zeszłej zimy. Samo przeszło i nie masz co się martwić.

U mnie też nic te boczne nawiewy nie dają nawet jak się 4 sztuki środkowe zamknie. Są tam chyba dla ozdoby. Od recyrkulacji to są otwierane te okienka prostokątne w dachu za głową.

Kalibracje to najlepiej jak jest tak przynajmniej 60 stopni, ale szarpanie u mnie też czasami występuje, szczgólnie na niskich biegach ( mam na hard), więc jak robisz coś tak poniżej 5 km/h i używasz rewersu to lepiej ustawić na medium.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Mateusz320
      Witam wszystkich,
      New Holand T5 utility 
      Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki
      Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.
      Nie nie ma problemu z filtrem ...
      Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.
       
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v