Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam tez przeczytałem ta zawzieta dyskusje i chyba ktos niezbyt dobrze przeczytał ten artykłó. wyraznie jest napisane ze te 3 cyl jest mniej elastyczne i trzeba go trzymac w obrotach zeby sprostał tej pracy co 4cyl przy nizszych obrotach silnika co tez wpływa na ilosc pochłonietego paliwa. I mowia tez ze spala mniej w lekkich pracach czyli jazdy na "pusto"! np praca z ładowaczem. Ze trzeba czesciej zmieniac biegi siada sprzegło skrzynia biegow tez wieczna nie jest a nie kazdy traktor tej mocy i klasy ma bezstopniowke. Wyzyłowanie to jest poprostu wieksze ciscienie w cylindrze w czasie gornego martwego punktu tłoka gdzie w czasie zapłonu dostaje wiekszego kopa osiaga sie to przez turbo sprężarke i pierscienie tłokowe dostaja wiecej w d..e! ale technika sie rozwija i pewnie to jest bardzej dopracowane. Co do mocy rozruszników jak ciezko jest zakrecic c330 a c360 np??? ze w tej 30-stce jest nawet odpreznik a tylko 2 cyl wiec powinna z "kopniaka palic".......? co do faz wtrysku przez CR to nie oszukujmy sie przerwy w mocy miedzy praca 1 a 2 cylindra sa bo jesli skok tłoka ma np 110mm to mniej wiecej on efektywnie pracuje przez 50-60mm a dalej tylko leci w dół dzeki siłom bezwładnym (koła zamachowego) bo juz niema co spalic zeby wytwozyc cisnienie ktore bedzie pchało ten tłok do samego dołu zeby "rowno ciagnoł" a watpie zeby układ CR podawał do cylindra tyle paliwa zeby pracował przez 90-100mm skoku bo ile by wtedy palił??? a w 6cyl przy tym samym skoku tłoka gdy on pracuje do tych 50-60mm skoku i bezwładnie idze dalej do dołu to gdzes przy mniej wiecej 80mm jego suwu pracy zaczyna sie praca kolejnego cylindra i to sie nakłada na dosyc "stały ciag"tak ja to rozymiem i dlatego silnik 6 cyl bedzie zawsze mocniejszy chociazby ze wzgledy na stabilnosc pracy silnika...

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Popraw tekst ponieważ zawiera sporo błędów, typu

"w 6cyl przy tym samym skoku tłoka gdy on pracuje do tych 50-60mm skoku i bezwładnie idzie dalej do dołu to gdześ przy mniej więcej 80mm"

Przecież nie samo spalanie działa na tłok a ciśnienie spalin powstałe w wyniku tegoż spalania.Ciśnienie będzie do czasu otwarcia się zaworu wylotowego

 

Przypomnij sobie fazy rozrządy w silniku 4 suwowym !! a to co napisałeś odnosi się do 2-suwa z rozrządem tłokowym

fazy.jpg

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

KRISTOFORn , dobrze ze podałeś wykres bo może to podniesie poziom dyskusji. Tutaj ewidentnie zabierają głos ignoranci,którze gdzieś coś słyszeli, ale nie wiedzą gdzie. Mylą dwusuwy z 4-suwami. Commona rail-a z pompowtryskami . ale przynajmniej wesoło jak sie czyta :) .

Opublikowano

Kolego KRISTOFORn widzałes kiedys silnik rozebrany w pył i skrecony silnik bez miski olejowej i pokrywy zaworowej??? czy tylko widzałes w szkole obrazek na lekcji tak jak gutmen 123 :mellow: A wracajac do tematu to poczytaj sobie bo pisałem o samym suwie pracy i kolejnosci pracy a nie napełnianiu i oproznianiu cylindrow ktoremu słuzy twoj piekny wykres :rolleyes: czyli poszczegolnym fazom rozrzadu... wiec czytaj jeszcze raz to co napisałem i biez pod uwage tylko same suwy pracy w poszczegolnym silnikach 3-4-6cylindrow bo na 4suwy jednego cyklu czyli ssanie-sprezanie-praca-wydech tylko jeden tzn "praca"daje moc a reszta te moc odbiera a naddatek jest uzywany do pracy ktora dany silnik wykonuje, co nazywa sie sprawnoscia silnika B)

Opublikowano

paawlik227 poczułem się wywołany do odpowiedzi :)

1- Co ma do tego czy ktoś widział silnik rozebrany czy nie ?- akurat swoimi czasami bawiłem się w remonty ursusów tych małych i tych dużych (

c 330 po 1614). Po prostu wiadomo tuleje w ciężkiej pracy w zapylonej atmosferze siadały . Teraz mam inny park maszynowy także asta la vista urusos :)

2- Odchodzimy od dyskusji. Być może matura panie paawlik227 była dawno, ale tytuł "czwórka czy szóstka" nie wskazuje na używanie felietonowej polemiki=>do tego polecam stworzenie nowego tag'a. Chętnie wezmę udział.

 

3.paawlik227 jesli potrzebujesz materiały do odniesienia się w dyskusji nie ma sprawy-mam mnóstwo literatury o CR, jest kilka pozycji nawet po polsku.

W wiki tego nie znajdziesz bo to wiedza inzynieryjna, aczkolwiek bardzo ciekawa. Mówię całkiem poważnie.

 

 

Trzymajmy się faktów. Aby zrozumieć działanie silnika diesla nie trzeba jego rozbierać, bo wąptie czy ktoś wpadłby akurat na to że zapłon następuje

bez iskry. W przyrodzie akurat takie zjawiska nie są popularne.. :)) To chyba musieliśmy przyjąć jako aksjomat.

Sorki za przydługawy tekst

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do pytania czy widziałem silniki rozebrane w części pierwsze, to prawie codziennie mam z nimi do czynienia, zatem nadrabiaj zaległości w nauce

Opublikowano

Dzisiaj romawiałem z sąsiadem który lubi bmki 3 w coupe. Fakt bmka to nie traktor, ale powiedział mi jedna rzecz. W starszej e46 miał silnik 6 cylindrów. Nie wiem czy tam jest 2 litry czy 2,2. Moc była 170 KM. Teraz ma e90 silnik 2 litry 4 cylindry też 170 KM. Powiedzial mi, że nowa pali jakieś 1,5 litra mniej i lepiej przyspiesza.Tak więc technika się rozwija. Silnik nowocześniejszy, o mniejszej pojemności a więc bardziej wydajny zawsze bedzie lepszy od tego starego większego. Nawet jeśli moc będzie podobna nowy mniejszy i tak wypadnie lepiej w codziennej eksploatacji.

Opublikowano

To ciesze sie bardzo ze macie doswiadczenie w tej kwesti ;) a co do silnika bmw z tego co wiem to tam był 2litry i 150km 6cyl wolnossacy, a teraz 2litry 4cylindry pewnie 16V i turbina ktora podnosi momet obrotowy i dlatego ten ma wiekszego kopa :rolleyes: i przy wiekszej ilosci sprezonego powietrza w cylindrze mogli troche zmiejszyc dawke paliwa i osiagi tez sa przy mniejszym spalaniu a i 2cylindry mniej chodza na postoju co tez daje jakas oszczednosc :P takie sa moje przypuszczenia... ale uzbroic ten 6cylindrowy silnik t ten osprzet co ma ta 4cylindtowa jednostka i pewnie ok200km by było.....

Opublikowano

choć nie wiem co byście pisali i jakie kity wciskali to i tak czwórka szóstki nie dogoni a co 6 to średniowiecze i w nie już nie wkładają tych pier**l co w 4 Tak więc technika się rozwija równo nie wiadomo ile by było garów i wy tego nie zmienicie na korzyść jednego silnika

Opublikowano (edytowane)

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)

Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy podobnym spalaniu (tylko sprzęgło oryginalne siada)- więc suma sumarum silnik a dokładnie budowa nic się nie zmieniła tłoki, korbowody blok, itd. wpływ na zmianę parametrów pracy ma coraz lepsza elektronika, sensory, różne czujniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze tj. wtryskiwacze piezoelektryczne- przez co można że tak powiem lepiej wykorzystać "parę na tłoki" przy odpowiednio zbilansowanej w odpowiednich momentach energii (mieszanki paliwowo-powietrznej)

 

Skoro czepiacie się tak budowy to wyjaśnijcie sobie czego w ciągnikach zachodnich chyba od 1980r. stosujemy pierścienie trapezowe czego w polskich ursusach nie ma ;) , a może podyskutujcie o przesunięciu mimośrodowym otworu tłoka (jaki to miało cel?)- chętnie poczytam opinie "fachowców" :lol: :lol: :lol: Ten temat jest the best pod względem tworzenia nowych pojęć i teorii

 

Tam ktoś pisał że energia działająca podczas rozprężania działa od momentu zapłonu do momentu otwarcia zaworu- kolego daleka twoja wiedza na te tematy Poczytaj sobie jak to jest w silnikach 3 4 5 6 cylindrowych wolnossących i doładowanych :lol:- prędkość obrotowa a prędkość kątowa posuwu tłoka ma tu też wielkie znaczenie do wzrostu momentu i mocy. W 4 energia momentu rozprężania jest inna niż w 6. Sama budowa tłoka w dieslu to czysta inżynieria

Edytowane przez macin87
Opublikowano

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)

Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy

akurat była mowa tylko o silnikach benzynowych , które miały identyczną moc i moment, a rożną liczbę cylindrów i różne spalanie.

Opublikowano

Akurat benzyniak a diesel (przyjmijmy że oba są wolnossące) z zasad termodynamiki różnią się tym że jeden z nich zasysa stałą dawkę powietrza :P

A co do wyboru 4 czy 6 to jest wiele aspektów nie tylko technicznych, ale tez indywidualnych jeden chce by ciągnik był lekki i krótki drugi co innego,rozumiecie. Najlepiej mieć oba i porównać sobie co one będą robić i do jakich poszczególnych prac będą się danej osobie nadawać. Złota rada najlepiej mieć oba - ale to kosztuje :P :P :P

Opublikowano

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)

Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy podobnym spalaniu (tylko sprzęgło oryginalne siada)- więc suma sumarum silnik a dokładnie budowa nic się nie zmieniła tłoki, korbowody blok, itd. wpływ na zmianę parametrów pracy ma coraz lepsza elektronika, sensory, różne czujniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze tj. wtryskiwacze piezoelektryczne- przez co można że tak powiem lepiej wykorzystać "parę na tłoki" przy odpowiednio zbilansowanej w odpowiednich momentach energii (mieszanki paliwowo-powietrznej)

 

Skoro czepiacie się tak budowy to wyjaśnijcie sobie czego w ciągnikach zachodnich chyba od 1980r. stosujemy pierścienie trapezowe czego w polskich ursusach nie ma ;) , a może podyskutujcie o przesunięciu mimośrodowym otworu tłoka (jaki to miało cel?)- chętnie poczytam opinie "fachowców" :lol: :lol: :lol: Ten temat jest the best pod względem tworzenia nowych pojęć i teorii

 

Tam ktoś pisał że energia działająca podczas rozprężania działa od momentu zapłonu do momentu otwarcia zaworu- kolego daleka twoja wiedza na te tematy Poczytaj sobie jak to jest w silnikach 3 4 5 6 cilindrowych wolnossących i doładowanych :lol:- prędkość obrotowa a prędkość kontowa posówu tłoka ma tu też wielkie znaczenie do wzrostu momentu i mocy. W 4 energia momentu rozprężania jest inna niż w 6. Sama budowa tłoka w dieslu to czysta inżynieria

 

 

 

 

 

KOLEGO PISZEMY PRĘDKOŚĆ KĄTOWA A NIE PRĘDKOŚĆ KONTOWA (chyba ze chodzi o konto w banku :))

Opublikowano

http://www.autocentr...owy-320-i-170km szukajcie a znajdziecie poczytaj sobie w tym linku dane techniczne silnika bmw e46 <_< i to nie jest moj wymysł tylko fakt...

 

Jestes geniuszem. negując moją wypowiedź podałeś link, który ją popiera. Oczywiście chodziło mi o silniki benzynowe 2,2 l 6c i 2l 4c. Nowa dwulitrówka nie ma turbiny.

Oczywiście postępu działa w przypadku silników 4c i 6c. Dlatego dzisiaj silniki 6 cylindrowe w ciągnikach zarezerwowane są dla znacznie większych mocy. Ponizej 150 km dzisiaj praktycznie nie znajdziecie 6 u żadnego z czołowych producentów. Podczas, gdy 10 lat temu nie znaleźli byście 4 z ta moca w prawie rzadnym ciagniku.

Opublikowano

Silnik czterocylindrowy o tej mocy jest, że tak powiem praktycznie maksymalnie "wyciśnięty" i szybciej się bedzie zurzywał niż szóstka, która ma większą rezerwę mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v