Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A taki JD robi serię SE i nikt nie narzeka i nie porównuje go od razu do Zetora. Takie porównanie nie ma sensu bo Zetor może konkurować tylko z najbiedniejszą wersją TDD, wypuszczoną tylko po to, aby zapełnić lukę w segmencie tanich ciągników. New Holland to najwyższa liga ( za co trzeba oczywiście płacić), stosuje nowoczesne rozwiązania i oferuje ciągniki, kombajny, i inne maszyny, a Zetor czym może się pochwalić? Robi proste mechaniczne ciągniki do 120 KM bazując na jednym niezbyt świeżym silniku, stosuje proste skrzynie a jakość też nie taka jak kiedyś.

Poczytaj sobie tematy o jd se :rolleyes:

Opublikowano

Nie no smiech na sali.... że jak NH robi ładowarki i kombajny to juz jest bezkonkurencyjny.... Powiem jedno, mój kolega ma Proxime 8441 i ciaga nia Ibisa XXL na resorze z rozstawem3*48....więc teraz czekam na człwoekieka który mi powie ze ten TDD będzie też takie cos ciagał ;) A z tym że TDD jest produkowany tylko i wyłącznie na takie rynki jak Polska czy Ukraina na przykład to się chyba każdy zgadza w 100%.Poczekajmy jeszcze troszke na nowa Proxime i wtedy juz nikt nie porówna NH do niej, chyba ze byłby to TL-A :rolleyes:

Opublikowano
Nie no smiech na sali.... że jak NH robi ładowarki i kombajny to juz jest bezkonkurencyjny.... Powiem jedno, mój kolega ma Proxime 8441 i ciaga nia Ibisa XXL na resorze z rozstawem3*48....więc teraz czekam na człwoekieka który mi powie ze ten TDD będzie też takie cos ciagał :rolleyes: A z tym że TDD jest produkowany tylko i wyłącznie na takie rynki jak Polska czy Ukraina na przykład to się chyba każdy zgadza w 100%.Poczekajmy jeszcze troszke na nowa Proxime i wtedy juz nikt nie porówna NH do niej, chyba ze byłby to TL-A ;)

A co takiego nowa proxima będzie oferowała że aż do TL będzie porównywalna, nadal nawet za rewers trzeba dopac, a o szybszym wom już nie wspomne, to że wyciszyli lepiej kabine i akumulator pod schodwki wstawili i zmienili lekko design to już do TL porównujecie?

Przecież seria TD to to samo co case jx, który jest na wszystkich rynkach na zachodzie jak i w usa, czy td robią z innych części z innych odlewni?

To normalne że duże koncerny produkują również tanie modele, przecież toyota wypuściła ayigo, czy voldzwagen foxa, małe "gołe" tanie auto, takie jest zapotrzebowanie tynku i na to odpowiadają duże koncerny, a tworzycie tutaj jakieś teorie spiskowe, jako by new holland wypuszczał jakiegos bazyla pokroju fotona, to że td ma słabe wyposarzenie, nie znaczy że główne podzespoły są odlewane i wykonywane z gorszej stali, czy z dużo mniejszą precyzją, pozatym czepiliście sie td80d, to porównajcie td90d równiez z turbiną i czy wtedy będzie gorsze od 8441?

Pozatym duży koncern zrobi lepiej jakiś tani model niż mniejsza firma stworzy coś zaawansowanego :)

Opublikowano

NH wypuszczając taniego TDD musiał gdzieś uciąć koszty, nie tylko na wyposażeniu. W przeciwnym wypadku poprostu produkował by ubogą wersje TL czy TLA a nie stworzył projekt "bieda traktor". Jeśli porównać TDD z Proximą to oba ciągniki stoją na podobnym poziomie zaawansowania technicznego, silnik Iveco w NH to też żaden cud techniki. Patrząc na pomiary w top agrar myśle że jeśli nawet porównać TD80D z Proximą 7441 to silnik Zetora wypadł by napewno nie gorzej niż Iveco :rolleyes:

Opublikowano
NH wypuszczając taniego TDD musiał gdzieś uciąć koszty, nie tylko na wyposażeniu. W przeciwnym wypadku poprostu produkował by ubogą wersje TL czy TLA a nie stworzył projekt "bieda traktor". Jeśli porównać TDD z Proximą to oba ciągniki stoją na podobnym poziomie zaawansowania technicznego, silnik Iveco w NH to też żaden cud techniki. Patrząc na pomiary w top agrar myśle że jeśli nawet porównać TD80D z Proximą 7441 to silnik Zetora wypadł by napewno nie gorzej niż Iveco :rolleyes:

Zgoda, ale czy to case jx czy nh td to jednak ma troche mniej napraw gwarancyjnych od zetora, co będzie za kilka lat tego nie wiem

Opublikowano

Ale ty mnie człowieku dobijasz....a z kad ta pewnośc ze Zetor tak się spuje skoro nawet starego nie masz..nie mówiac juz o nowym :rolleyes: A skoro jx i td to jest to samo to czemu wszędzie w niemczech jeżdża JX a nie td...

Opublikowano
Ale ty mnie człowieku dobijasz....a z kad ta pewnośc ze Zetor tak się spuje skoro nawet starego nie masz..nie mówiac juz o nowym :rolleyes: A skoro jx i td to jest to samo to czemu wszędzie w niemczech jeżdża JX a nie td...

Taa, juz nie jeden myślał że nowa maszyna, będzie się spisywac tak jak stara i się pomylił ( nie myśle tu nawet o zetorze), ale może i macie racje z tą proximą w końcu nowa proxima ma jednostkowe spalanie 220 g/kw, a nie tak jak starsza 254 g/kw i rewers przy kierownicy i wyciszona lepiej

Opublikowano

nie uwazacie ze tak dosyc duzy spadek mocy na wom w tdd jest po czesci spowodowany bardziej skomplikowanym przeniesieniem napedu?? testowany tdd mial dwie predkosci wom a proxima jedna...

Opublikowano
Taa, juz nie jeden myślał że nowa maszyna, będzie się spisywac tak jak stara i się pomylił ( nie myśle tu nawet o zetorze), ale może i macie racje z tą proximą w końcu nowa proxima ma jednostkowe spalanie 220 g/kw, a nie tak jak starsza 254 g/kw i rewers przy kierownicy i wyciszona lepiej

 

No wiesz jakos ja juz jednak sporo tych maszynek kupiłem i tego nie załuje :rolleyes: A z tego co wiem to do Proximy mozna załozyć wałek 1000obr. bez zadnego problemu ;)

Opublikowano
nie uwazacie ze tak dosyc duzy spadek mocy na wom w tdd jest po czesci spowodowany bardziej skomplikowanym przeniesieniem napedu?? testowany tdd mial dwie predkosci wom a proxima jedna...

Co to wogóle za norma ISO 2288, bo w takiej właśnie zetor podają w artykule że zetor według iso podaje moc a nie w ece r24?

Co do td i jx reklamują w nich właśnie mały spadek mocy na skrzyni biegów bo w iso 80km a w ece r24 76 km to jednak mały spadek mocy

Opublikowano
A z tego co wiem to do Proximy mozna załozyć wałek 1000obr. bez zadnego problemu :rolleyes:

no tak ale czy wtedy moc na wom pozostaje ta sama? bo zeby byly dwie predkosci na wom trzeba bardziej skomplikowac przeniesienie napedu i wtedy czesc mocy moze sie gubic gdzies w dodatkowych trybach...

Opublikowano
Co do td i jx reklamują w nich właśnie mały spadek mocy na skrzyni biegów bo w iso 80km a w ece r24 76 km to jednak mały spadek mocy

W przypadku tych norm skrzynia biegów nie ma nic do rzeczy bo w obu moc jest mierzona na silniku, róznica polega na osprzęcie pracującym z silnikiem podczas pomiaru. Do poczytania http://www.apra.pl/rpt/archiwum/rpt_0207_1.htm choć troche to lakonicznie opisane, jest zbyt wiele uogólnień.

 

EDIT:

Właśnie doczytałem kto jest autorem tekstu i kogo skrytykowałem za lakoniczność :rolleyes:

Opublikowano

heh kazdy wie ze nh tdd jest ciagnikiem latwym i prostym w obsludze??? heh napewno nh tdd jest lepszy od proximy w zetorach to biegi sie redukuje to zgrzytajo i ciezko wchodza a skrzynia jest synchronizowana to niewiem jak to jest a w nh tdd to mozesz jednym palcem biegi redukowac??

Opublikowano
heh kazdy wie ze nh tdd jest ciagnikiem latwym i prostym w obsludze??? heh napewno nh tdd jest lepszy od proximy w zetorach to biegi sie redukuje to zgrzytajo i ciezko wchodza a skrzynia jest synchronizowana to niewiem jak to jest a w nh tdd to mozesz jednym palcem biegi redukowac??

 

Pytasz czy odpowiadasz? :rolleyes:

 

Po za tym nie ten temat-w tym piszemy o nhtdd a nie ktory lepszy zetor czy nh.

Opublikowano
w zetorach to biegi sie redukuje to zgrzytajo i ciezko wchodza a skrzynia jest synchronizowana to niewiem jak to jest

W top agrar polska nr 2/2008 na stronie 144 znajdziesz zdanie dot. Proximy że "Zmiany biegów w tej prostej przekładni 12/12 dokonuje sie bez trudu, ale trzeba korzystać ze sprzęgła, (...)" - może właśnie o sprzęgle zapomniałeś skoro coś Ci zgrzyta i nie wchodzi w Zetorze :rolleyes:

 

Jak zauważył tommy, ten temat traktuje tylko o NH, porównanie go z Zetorem jest tu http://www.agrofoto.pl/forum/proxima-8441-...td80d-t616.html

Opublikowano
heh kazdy wie ze nh tdd jest ciagnikiem latwym i prostym w obsludze??? heh napewno nh tdd jest lepszy od proximy w zetorach to biegi sie redukuje to zgrzytajo i ciezko wchodza a skrzynia jest synchronizowana to niewiem jak to jest a w nh tdd to mozesz jednym palcem biegi redukowac??

chyba u ciebie w głowie " zgrzytajo"

Opublikowano
Nie no smiech na sali.... że jak NH robi ładowarki i kombajny to juz jest bezkonkurencyjny.... Powiem jedno, mój kolega ma Proxime 8441 i ciaga nia Ibisa XXL na resorze z rozstawem3*48....więc teraz czekam na człwoekieka który mi powie ze ten TDD będzie też takie cos ciagał :) A z tym że TDD jest produkowany tylko i wyłącznie na takie rynki jak Polska czy Ukraina na przykład to się chyba każdy zgadza w 100%.Poczekajmy jeszcze troszke na nowa Proxime i wtedy juz nikt nie porówna NH do niej, chyba ze byłby to TL-A :rolleyes:

Oj mylisz się kolego. Primo po pierwsze TDD jest sprzedawany wszędzie tam gdzie NH, czyli na sporym kawałku globu, a nie jak twierdzisz tylko w Polsce czy na Ukrainie, więc twoje 100% jest nie na miejscu bo lepsze byłoby 0%. Co do 8441 i Ibisa XXL to jak byś poczytał to byś wiedział, że 8441 jest mocniejszy o 6KM od TD80D. A ciągniki te są porównywane niesłusznie, i jest to zabieg marketingowy NH, żeby ... (poczytaj wcześniej).

JX i TD to jest to samo, poczytaj pooglądaj to się dowiesz. Co do ilości JX w Niemczech to może Case ma lepszą sieć sprzedaży w Niemczech odwrotnie jak w Polsce gdzie NH rządzi.

 

@Beorn z tą stratą mocy na skrzynce to możesz mieć rację bo TD ma WOM 540 i 1000 i może przez to trochę mocy ucieka na skrzynce. A może w TopA... mierzyli moc TD na WOM w obrotach zależnych branych z tylnego mostu ;):)

Opublikowano
@Beorn z tą stratą mocy na skrzynce to możesz mieć rację bo TD ma WOM 540 i 1000 i może przez to trochę mocy ucieka na skrzynce. A może w TopA... mierzyli moc TD na WOM w obrotach zależnych branych z tylnego mostu ;):)

ale jak?? z kolami w powietrzu :)

Opublikowano

Jak już mówiłem jest to zabieg marketingowy NH, żeby porównywać TD80D z 7441 to cena TD musiałaby być jeszcze niższa, a tego już pewnie nie chcieli zrobić, więc zestawiony został z 8441. Druga rzecz, że mało osób patrzy na normy pomiaru mocy.

Co do nowych silników to nic nie wiem, ale 4,5 litra to pewnie i moce by skoczyły.

Opublikowano

Zgoda 8441 mocniejszy od td80d, ale ciekwy jestem jak by tak postawic obok 7441 i td80d z tymi samymi maszynami, na takim samym ogumieniu i który wtedy lepiej by sobie radził? Nm więcej ma zetor ale kilk akm mniej, lub w transporcie, który by pod górę szybciej wymiękał?

Opublikowano

No nato pytanie to ci @Ferdek07 nie odpowiem, ale przypuszczam, że niezależnie co się kupi czy 7441 czy

TD80 to raczej w większości przypadków będzie się z nowego sprzętu zadowolonym.

Opublikowano

Ja ma new holland TD80D i spisuje sie bez zarzutów. Pracuje w transporcie i w polu. ostatio ciągnołem nim przyczepy z 25 tonami wapna i bez problemu szedł. a w polu ciagne nim agregat 4.20m i tez bezproblemu idzie

 

Ps. pozdro dla wszystkich co maja nh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v