Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie czy wymiana samej pompy na nową podniesie trochę ciśnienie?Trzydziestka u mnie jest z 83 roku, góra była robiona jakieś 15 lat temu wał jest nie ruszany.Przy 1100 obrotów gasnie dopiero kontrolka ciśnienia oleju.Ciągnik jest używany tylko w opryskiwaczu ,cyklopie,przetrząsaniu siana,w lekkich robotach.Wiem ,że muszę mu robic kapitalkę,ale chciałem,zeby jeszcze ten rok moze jakoś przechodził.Czy nowa pompa podniesie ciśnienie?Czy wymiana panewek korbowodowych bez robienia szlifu coś by dała?

kolego masz identyczną sytuację jak ja tez założyłem pompę nową olejową i rzeczywiscie kilka dni było super ale niestety wał juz był na wykonczeniu i musiałem robić wszystko takze nie wiem czy nie warto zrobić kapitalkii miec swiety spokoj przeciez w c330 to nie tak duzo roboty

Opublikowano

Witam.

Jestem nowy na forum i od razu proszę o pomoc.Mam C 330 pół roku po generalnym remoncie silnika.Wczoraj postanowiłem delikatnie wyjechać w pole bo do tej pory traktor był odpalany w garażu i chodził na wolnych obrotach aby się docierał. Wczoraj po jakiś 20 minutach delikatnego orania na ok 400 obrotach zapala się kontrolka od oleju jak dodam gazu to gaśnie.odrazu pojechałem do mechanika który to robił i pierwsze co to zmierzył ciśnienie i na wolnych ma 2,5 a na wysokich prawie 7.więc zdjął miskę bo prawdopodobnie zaworek w pompie się zaciął.dziś go złorzył i nadal jest to samo.rozkłada ręce i mówi że to może być wina wału a konkretnie szlifu.Co mam dalej robić...;-((( Remont kosztował ponad 4 tyś a ciągnik nadal jest tak jakby niesprawny.Załamałem się totalnie.Pomóżcie mi

Opublikowano

moja rada to wymienić czujnik ciśnienia oleju, ja tak miałem z 360 3p w tym tygodniu, nie pierwszy raz zresztą, sprawdziłem zegarem i było ok, 2,5 na wolnych, a kontrolka zapalała mi się nawet na wysokich obrotach, wkręciłem nowy czujnik i jak ręką odjął

albo jak chcesz mieć pewność to załóż oprócz kontrolki jeszcze zegar i wtedy będziesz mógł na bieżąco sprawdzać jakie ma ciśnienie

Opublikowano

czujnik cisnienia powinnien zapalac sie pomizej 1 bara , kolega wyzej dobrze radzi sprawdz czujnik i zaluz manometr , czy mechanik wymienil pompe olej , zdarza sie ze robimy kapitalke a zapominamy o pompie , zmien tez olej , musisz rozgrzac silnik zaslon chlodnice i niech chodzi i wtedy obserwuj manometr , znajac zycie wymienisz czujnik i bedzie ok , 2,5 bara na wolnych to bardzo dobre cisnienie

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Kolega @mustang261 ma jak najbardzij racje tylko jak mechanik miał odkręconą miskę to ja zamiast pompy olejowej wymienił bym tylko sam zawór bo trochę duży rozrzut tego cisnienia, prawie 7 at trochę dużo na wolnych 2,5 może być.Z silnikiem wszystko ok.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

zawór można wymienić, nowy silnik i dobrze zrobiony trzyma ciśnienie na poziomie od 3 do max 5, różnica nie powinna być większa niż te 1,5, to pamiętam ze szkoły i z własnych obserwacji, kiedyś oglądałem nowego autosana i ciśnienie miało wartość od 3 do 4 czy zimny czy ciepły, 3 na wolnych a na wysokich 4, jak zrobiłem silnik w kombajnie to trzyma podobnie, w 360 3p od 2,5 do 5 i nic więcej, czy zimny czy ciepły, jak trzyma więcej to zawór jest zużyty lub był tuningowany, takie rzeczy niektórzy robią na sprzedaż, za wysokie ciśnienie też nie jest dobre, ponieważ wyżłobi rowki w panewkach

Opublikowano

Witam:)

Mam mały problem z moja Mką:D a mianowicie niedawno miała swój 1 remont po 20 latach pracy na 15h została zregenerowana popma paliwa, regeneracja głowicy, nowe pierscienie , panewki. Problem polega na tym ze gdy silnik jest zimny po zgaszeniu go kontorolka od cisnienia zapali się po 20sekundach a gdy trochę mocniej popracuje zaraz po zgaszeniu się zapala . Ciągnik miał wymieniony nowy olej na Superol CC30 ADWA, Oraz nowy filetr oleju THM. Docierany był 10mtg . Proszę o pomoc gdyz boje sie troszke o niego:/

Opublikowano

nie masz się czym martwić :rolleyes: ja mam tak od trzech lat, też po remoncie silnika. Po prostu jest teraz dobre ciśnienie, jak jest zimny olej to po zgaszeniu jeszcze przez chwilę ,,trzyma" a na gorącym gaśnie od razu:)

Opublikowano

panowie dziękuje bardzo. dziś pojadę po czujnik i zobaczymy.a co do pompy to ten mechanik wymieniał bo byłem akurat u niego jak skręcał go do kupy.dziękuje serdecznie za dodanie otuchy;-)dziś zmienie ten czujnik i zobaczymy.

A tak poza tematem znacie jakiegoś dobrego mechanika od ursusów z woj. mazowieckiego,a najlepiej z okolic wołomina?

Opublikowano

docierany 10 mth to powodzenia przynajmiej 30 musi zrobić ! 30 mth to takie minimum i wtedy mozna spokojnie jeździć jak cisnienie za mało to zdejmuj miske olejowa i na pompie daj wieksza podkladke lub na głównej panewce śrube dokręć

Opublikowano

2,5 bardzo dobre cisnienie 7 za duże max to tak 5-6 nie wiecej bo po 2 latach panewki będą do wymiany moj c 328 na wolnych ma 0.3 na 1800-2000 ma 4-5 i tak na pompie zmiejszalem cisnienie bo bylo ponad 8 poza licznikiem wskazowka pokazywała na rozgrzanym silniku

Opublikowano

Ja nie widzę żadnych skutków ubocznych tego docierania przeciez to tylko nowe pierscienie byly załozone. silnik się nie grzeje chodzi super tylko to cisnienie mnie dobija... przy pompie olejowej nie bylo nic grzbane hehe

Opublikowano

No to nie był remont tylko reanimacja. Próba ratowania dziadka jak najmniejszym kosztem,,, a może się uda. I tyle. Jak wymieniłeś tylko pierścienie to w ogóle nie przejmował bym się docieraniem. Tłoki są już wyrobione, nie grozi im nadmierne spuchnięcie i zatarcie a pierścienie i tak się ułożą. O ile wcześniej nie popękają.

 

Po prawdziwym remoncie zle dotarty silnik szybko da znać o tym. Spadek mocy po krótszym czasie niż powinno być i zmniejszony przebieg między remontami.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Nowe pierscienie nowe zawory, panewki i tyle . Więc nie ma chyba problemu ?

 

Aha a przed tym "remontem" na cylindrze 1 sprezanie było 28atmosfer o ile się nie myle wiec tłok i tuleja jak nowa na drugim było 13atm wiec to było przyczyna

Edytowane przez yaboll
Opublikowano

Nie jak nowa tylko stare pierścienie były dobrze dopasowane do tulei nie miały jeszcze dużego luzu na zamku. Lepiej było wymienić całe komplety. Dał byś mu drugie życie bo po wymianie samych pierścieni nie zrobi ten silnik nawet jednej trzeciej tego co powinien. Tłok, tuleja, pierścienie, szczelna głowica i sprawna instalacja paliwowa to podstawa.

 

 

Opublikowano

witam ponownie.

Zmieniłem czujnik i niestety nic to nie dało...

doradzie mi czy może lepiej bedzie zamontować na stałe jakiś zegar i obserwować na beżonco ciśnienie w kabinie.

a drugie pytanie czy tak jak teraz jest to wpływa jakoś bardzo na żywotność silnika?

Opublikowano

Ja kiedyś miałem te same objawy w C-330 odkręciłem misę olejową i okazało się że smok jest odkręcony , gęsty (zimny) olej zasysał a na rzadkim (gorącym) robiła się piana w misce . Zakręciłem solidnie i do tej pory chodzi bez zarzutu :rolleyes:

Tylko myślę że mechanik odkręcając misę zauważyłby, że smok jest luźny...

Opublikowano

Yaboll jesteś jakiś przewrażliwiony na początku wyrzuć ten czujnik i kup se nowy ,poza tym nie wiem jak mierzyłeś to ciśnienie jak ci wyszło 28 atm , niewiem mam kaca i nie chce mi sie myśleć ale to nie możliwe z pkt widzenia fizyki, a poza tym pierścienie się nie docierają tylko układają ,zawory dociera się przy montażu, a później mają chodzić, jeżeli nie zrobiłeś szlifu tylko same panwie to też nie ma zbytnio co się docierać. Także przypinaj drapacyk i w pole

 

ursus328 tę śrubke to se możesz w 28 dokręcić to jest 330m

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez artur1295
      Witam
      Czy wicie może albo moglibyście sprawdzić w swoich gniotownikach jakie macie w nim obroty i wymiary kół pasowych. bybłby wdzięczny poniewaz sam buduje i potrzebowalbym te informacje 
      moje walce maja 150mm średnicy i 300mm długie i czy uciagnie je silnik 5,5kw oba beda napedzane
      i jeszcze jedno pytanie walce lepiej gladkie czy rowkowane 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v