Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam. Jednak się okazało ze musiałem rozebrać ten przód i przestawić to koło rozrządu na pompie o jeden ząb w lewo. No i teraz niby mam tą regulację co mi była potrzebna. Czyli jak teraz maksymalnie daję pompę do silnika to zapłon jest ustawiony dobrze kreski się zgrywają. Ale co z tego jak po  zapaleniu słychać metaliczny głos. Wiec teraz prawie całkowicie oddaliłem pompę od silnika no i chodzi w miarę dobrze. Ale co z tego jak wtrysk jest na połowie miedzy tymi trzema kreskami a GMP. Czyli ciągnik będzie nieprawidłowo chodził i nie będzie miał całkowitej mocy. Macie jakieś pomysły dorady czego to może być wina.

metaliczny dźwięk to ewidentnie przyspieszony zapłon, czyli niepotrzebnie przestawiałeś rozrząd. A może masz koło zamachowe z 4011?

 

ustawiłem teraz zapłon na czwartym cylindrze i chodzi dobrze.

czemu nie na pierwszym?

 

a nie próbowałeś na 24 stopnie obrotu wału?

Tu znalazłem ciekawą dyskusję odnośnie twojego problemu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1593606.html

no ciekawa, też kiedyś czytałem, jedyny rozsądny tam to ten studniarz ma coś mądrego do napisania, reszta to jakieś "eksperty", a najlepszy jest ten co napisał, że koło miało jeden ząbek mniej, idąc jego rozumowaniem to po jednym obrocie wału pompa jest spóźniona o jeden ząbek, przy dwóch obrotach o dwa, a po dwudziestu o 20 itd, więc logicznie biorąc to tylko raz na trzydzieści obrotów silnika wszystko jest zgrane :)

 

z trzeciej strony sam tego doświadczyłem i ktoś to na forum potwierdził, jeżeli dobrze złoży się rozrząd, zgra sprzęgiełko, to trudno zmienić kąt pompy, niby się da, ale tu przewody trzymają, tu ogranicza blok i ani ruszyć czasem, pozostaje naprawdę niewielka możliwość przestawienia.

Edytowane przez Kafar85
Opublikowano

No bo z pierwszą sekcja pompy widocznie coś jest nie tak. Raz pokazuje mi zapłon tak a raz tak. A na czwartej wszystko wyszło dobrze. A co do przestawiania rozrządu to musiałem to zrobić bo nie dało się cofnąć pompy o tyle by nie było tego metalicznego dzwięku, a teraz wszystko jest ok. A co do koła zamachowego to trudno wyczuć od czego ono jest. Jest ono mocowane na trzy śruby czyli jest z tych starszych. A czym się różni to od 4011 a 355 lub c 360? Mój w papierach jest c 355 chyba z 1976. Ale w większości przerobiłem go juz na c 360. Przynajmniej o te rzeczy które wiem. Jeśli ktos coś więcej wie o jakiś różnicach co mają wpływ na moc to chętnie posłucham i zastosuję , jeśli tego jeszcze nie zrobiłem.

Opublikowano

Witam 

 

Dziwne że na pierwszej sekcji różnie pokazuje  poczatek  tłoczenia( moze sekcja się zawiesza )  w każdym razie cos z pompą nie w porządku. 

 

Druga sprawa  przerabiałem temat  ustawiania  kąta wtrysku  w tych silnikach. 

 

Największe problemy zaczynaja się gdy zaczynamy wymieniać elementy rozrządu na nowe. 

 

Ja wymieniałem wszystkie koła rozrzadu na te z URSUS i sa ok  wg  starych  znaki się zgadzają. 

Następnie wałek napędzający pompę wtryskową  z ursus CHEŁMNO  był przesunięty wobec klina dokładnie nie pamiętam ale  albo o 1 lub pół freza.  są jeszcze wałki zetorowskie  tam różni się przesunieciem i 1 frez wobec tego z c 360.  

Następna sprawa  trzeba sprawdzić jakie mamy sprzęgiełko na pompie wtryskowej  . Oryginalnie powinno być 6,5 ząbka  licząc od klina.  

Zresztą w tym temacie dokładnie opisałem ten problem :    http://www.agrofoto.pl/forum/topic/82368-zetor-5748/

Opublikowano

Witam. przy jakich obrotach w c 360 1 mth =1 godzinie zegarowej? jak to można obliczać przy różnych obrotach i porównywać do godzin pracy?

przyłączam się do pytania :)

i dodaje:

ile powinno wynosić spalanie na mth? :)

Opublikowano

Jedna nabita motogodzina to godzina zegarowa przy obrotach 1850 a spalanie tak 6 l na mtg zależy w jakiej pracy

dzięki dzięki w dokumentacji znalazłem takie stwierdzenie: "maksymalne spalanie na mth nie powinno przekroczyć 10,5 l" :)

 

 

 

 

 

 

inne pytanie mam

musiałem zdjąć czwartą głowicę, bo między nią a uszczelką pojawiła się piana, prawdopodobnie z wody lub paliwa, okazało się, że głowica nierówno się przykręciła, po zmianie uszczelek problem jedynie się ograniczył, a ciągnik zaczął dymić na biało, 

 

głowica zrobiona na równo, woziłem ją na reklamację i udowodnili mi to, tuleja wbita mocno, uszczelka nowa zamieniona na nowszą, może ktoś podpowie gdzie dalej szukać przyczyny przecieku i czemu ciągnik dymi na biało jak śnieg

Opublikowano

Sprawdz głowicę płaskownikiem od góry czy nie wybrzuszona.

Mozesz mieć zwichrowany blat silnika,wody nie wybija przez korek chłodnicy?

blat i głowica były robione i sprawdzane więc mam pewność, że są równe

 

dym udało mi się zredukować, głupia sprawa: pompa się poluzowała i się sama skręciła, nowa uszczelka znacznie ograniczyła wyciek, więc powoli zaczyna grać wszystko

 

inne pytanie: na misce olejowej powinna być uszczelka korkowa?

Opublikowano

No jaka uszczelka powinna być pod miską to nie wiem. Ale zawsze jak kupuję to dają mi korkową, więc pewnie taka. I zawsze mam problem jak bym nie dokręcił to i tak mi po niej leje. Ty też masz taki problem? 

Opublikowano

No jaka uszczelka powinna być pod miską to nie wiem. Ale zawsze jak kupuję to dają mi korkową, więc pewnie taka. I zawsze mam problem jak bym nie dokręcił to i tak mi po niej leje. Ty też masz taki problem? 

do tej pory miałem taką niekorkową, a teraz dostałem korkową i w jednym miejscu cieknie, możliwe że jeden zerwany gwint powodował przeciek?

Opublikowano

Zależy w którym miejscu jak przy końcu misy olejowej  to może oznaczać że tylne pokrywa jest na odrzutnik i koło zamachowe wali olejem.Teraz tylko są korkowe innych nie widziałem a które lepsze to nie wiem,gdy jest zerwany gwint może powodować wyciek  śruba nie dokładnie  trzyma leci choć tam gęsto jest tych śrub 

Opublikowano

Między końcem silnika a początkiem skrzyni biegów? Jeśli tak to jest co mówiłem wyżej skrzynia na początku ma małe wycięcie i z stamtąd sie sączy olej 

Opublikowano (edytowane)

Zależy w którym miejscu jak przy końcu misy olejowej  to może oznaczać że tylne pokrywa jest na odrzutnik i koło zamachowe wali olejem.Teraz tylko są korkowe innych nie widziałem a które lepsze to nie wiem,gdy jest zerwany gwint może powodować wyciek  śruba nie dokładnie  trzyma leci choć tam gęsto jest tych śrub 

 

 

Między końcem silnika a początkiem skrzyni biegów? Jeśli tak to jest co mówiłem wyżej skrzynia na początku ma małe wycięcie i z stamtąd sie sączy olej 

 wiem, że jasno napisałeś, ale jakbyś mógł jeszcze raz i z polskiego na nasze :)

co do uszczelek to dziś widziałem w sklepie to są jeszcze klinkierowe, chyba że to do innego ciągnika :)

Edytowane przez Kafar85
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie o pokrywę chodzi mi że są 2 rodzaje pokryw  1 pokrywa wersja z odrzutnikiem a 2 Wersja na Uszczelniacz  tak samo z przodu  pokrywa rozrządu na odrzutnik i na uszczelniacz.Z wersją na odrzutnik  za pokrywą się sączy olej i kapie na koło zamachowe wyniku  siły od środkowej  olej jest wyrzucany a pod spodem skrzyni jest takie małe wycięcie żeby ten olej z stamtąd wyciekał gdyby tam nie było by żadnego ujścia  trochę by się nazbierało oleju i tarcze sprzęgłowe zostały by zaolejone.Wystarczy się przypatrzyć dokładnie

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Kiepsko wykonane te pokrywki.  Często otwory pod śruby są tak wywiercone że po przykręceniu pokrywki wał nie jest osiowo w uszczelniaczu, naciąga go w jedną stronę i w krótkim czasie leje się z niego olej. Normalnie to powinno uszczelniać lata ale oczywiście coś spiepszyli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, mam pytanie. Chcę zrobić remont rozsiewacza amazone.Nie wiem czy jest to model ZAE 601 czy ZAE 602. Jaka jest między nimi różnica? Problem polega na tym że zaczął mi lecieć olej ze skrzyni tak jak widać na zdjęciu. Gdzie można dostać części do tych rozsiewaczy?


    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez MariuszKlim
      Cześć.
      Ktoś spotkał się lub korzystał/korzysta z dotacji innych niż "Czyste Powietrze" na dom lub podwórko (a dokładnie ogrodzenie od ulicy).
      w Najbliższych latach planuję przeprowadzić parę większych remontów w domu i ogrodzenie, znacie jeszcze takie dofinansowania które są wart uwagi, zwłaszcza jeśli mają małe wymogi?
      Bo Prow to chyba tylko na rzeczy gospodarcze i trzeba mieć ukończoną szkołę?
       
      Pozdrawiam
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v