Skocz do zawartości

Polecane posty

wodnik_1974    0

Witam . w moim zetorku rozleciala sie pompa i nie nadawala sie do regeneracji to w zakladzie regeneracji podpowiedzieli ze od 360 pasuje bez problemu . zregenerowalem wiec od 360 i ustawili ja na wyzsza wydajnosc taka jaka powinna byc . problem sie zaczol z ustawieniem poczatku wtrysku . najblizszy punk jaki uzyskalem wycinajac zabki na zembatce i przestawiajac sprzegielko to okolo 25 stopni wtrysk przed gmp. inne ustawienia to nawet przrstawiajac sprzegielko o jeden zabek daja duze roznice nie do opanowania. pozostaje jeszcze proba kombinacji na rozrzadzie . czy moze ktos przerabial ten temat w podobnym ciagniku i co mozna jeszcze wykombinowac by ustawic poczatek wtrysku na okolo 20 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

Jest te co bylo przy starej pompie od zetora i na tym byla stara pompa elegancko bez problemu ustawiana . nawet niemam chyba od 60 . musze poszukac w gratach moze znajde zeby porownac je . Rozebralem juz do rozrzadu . jest ustawiony ok . bede kombinowal na trybie napedzajacym pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Witam 

 

Przerabiałem ten temat i przyznam ,że z tymi sprzęgiełkami to jest ciężki temat bo jest dużo rodzai.

 

Zetor taki jak twój oryginalnie ma sprzęgiełko identyczne jak c 360   jak dobrze pamiętam powinno być 6,5 ząbków licząc od podwójnego wcięcia  do klina.  

Są też sprzęgiełka które mają równe 6 ząbków od podwójnego wcięcia do klina. Tutaj o co chodzi i jak to liczyć. http://www.fmix.pl/album/121334/galeria/1

 

Jeden przesuniecie o jeden zabek to w przybliżeniu 14 stopni, natomiast o pół to wychodzi 7 stopni.  Dlatego trzeba dobrać odpowiednie sprzęgiełko a reszte będziemy mieli do regulacji obracajac pompą wtryskowa.

 

I te pół ząbka jest własnie twoje brakujące  ustawienie. 

 

Druga sprawa to taka że pomiędzy zetorem a c 360 jest różnica  o 1 ząbek na wałku , które napędza pompę wtryskową z rozrządu. 

 

A jeszcze jest opcja ,bo  niektórym pompiarzom nie chce się ustawić początku tłoczenia w pompie wtryskowej poszczególnych sekcji wg instrukcji  co jest ważne i bardzo często  nie robione przez pompiarzy amatorów. 

 

I wtedy mamy problem i pozostaje opcja piłowania  zamieniania sprzęgiełek i ewentualnie przestawiania koła rozrządu od napędu pompy wtryskowej.

 

 

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

dziekuje. co do pompy jest robiona przez wysoce specjalizujacy sie zaklad remontowy . nie podaje nazwy by nie robic reklamy . jest jak nówka tylko w starej obudowie . co do ustawien wlasnie na rozrzadzie przestawie bo wiadomo wiecej zabkow na trybie to miejszy kat zmiany . ajuz rozebrane to nim nie stawie pompy to nie skrece rozrzadu . nie bede teraz juz szukał tych sprzregielek . temat uwarzam za wyczerpanyi napewno przyda sie dla innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

Juz zmontowane i cyka jak zegarek . w moim przypadku jest tak ze na rozrzadzie kolo pompy paliwa cofnelem o jeden zab . sprzegielko jest na 6,5 od przerwy do klina i pompa maksymalnie odsunieta od silnika . wtrysk trafia na okolo 21 stopni. nic wiecej nie da sie teraz zrobic . ciagnik zapala i pracuje bez problemu . okaze sie jak pojdzie do ciezkiej pracy jak bedzie chodzil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

To dobrze ,że sobie poradziłeś z tym ustawianiem.  Jeden ząb na kole od rozrządu pompy wtryskowej.  to w przybliżeniu daje około 8 stopni . 

 

W tym typie silnika instrukcja podaje właśnie początek tłoczenia  na 21 +_ 1 stopień


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

Witam po dłuższej przerwie. Ciągnik zapala bez problemu czy stoi miesiąc czy godzinę  lecz przy ciężkiej pracy jak orka traci moc i czarny dymi jak lokomotywa . Na moje było to za późny wtrysk  lub brak powietrza  bo nie dopala mieszanki . Juz jeździłem z zdjętą rura do kolektora dolotu i nic bez zmian . Trochę mnie to martwi bo przy 360 nie mam problemu z początkiem wtrysku i jest o wiele silniejsza od zetora a powinno być na odwrót . Ciśnienia sprężania zetor ma minimalnie większe także stan silnika ok. W tej chwile cala ta kombinacja daje w łeb skoro początek wtrysku by nie pasował a jest nadal na 21 . Już nie wiem na ile ja ustawić . Jeszcze pytanie czy zwiększona dawka paliwa na pompie dawała by zmieszenie mocy raczej nie . Jeszcze co to sprawdzę  wtryski . Ewentualnie jakie końcówki w moim przypadku założyć bo oryginały kiedyś były na trzy otwory a są na piec założone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

witam

Silnik tego zetora ma przecież takie same tłoki i cylindry jak c 360 więc  jest tej samej mocy.

Czarny dym to właśnie bogata dawka paliwa (za duża)  lub też nie spala jej z braku wystarczającej ilości powietrza. Dziwne ,ze jest słaby powinien właśnie mieć lepszego kopa gdy dawka paliwa  większa.

Końcówki mogą być te na pięć otworków  -ten sam tłok co w c 360.

Może sprawdź luzy zaworowe czy są odpowiednie. Możliwe jest też ,że wałek rozrządu wyrobione krzywki i słabo otwiera zawory  ale to mało prawdopodobne.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mojm zdaniem żle ustawiony rozrząd ale jak nie był ruszany a na starej pompoie było ok to tylko pompa czy problem rozwiązany to napisz co było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

Witam ponownie . Problem rozwiązany wiec tak po kolei ponownie ustawione luzy zaworów tak jak w c360 dalej pompa oddana do kontroli do innego sprawdzonego zakładu była bez zastrzeżeń  i dalej nic bez zmian pozostały wtryski i sie okazało że dwa leją a były w niedawnym czasie wymieniane . Po montażu jakby ręką odjął ciągnik jak marzenie . Szczerze to już miałem dość ale teraz to jest  co powinno być . Pali zawsze bez problemu moc porządna , z przyczepą d47 podwójne borty i ziemniaków z lekkim czubem pod górkę i to nawet  stromą żadnego dymu jakby na wodę chodził a myślę że to już było obciążenie nie małe. Podsumowując całą modyfikacje bez problemu pompa od c360 sie sprawdza tylko potrzeba doprowadzić do ustawienia wtrysku jak jest w zetorze czyli 21 stopni przez kombinacje sprzęgiełka pompy i ewentualne zmiany na rozrządzie jak w moim przypadku. Dziękuje za wszelkie rady

Edytowano przez wodnik_1974

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez piotrek_407
      Witam. Posiadam władmirca t25a z 1978 roku, ciagnik jest w stanie bardzo dobrym i praktycznie 100% oryginał. Silnik jest juz po 2 kapitalnych remontach, nowa (druga) pompa wtryskowa oryginalna załozona w 1995 miała regenerację w 2007roku. Już na jesieni auważyłem że po nocnym postoju żeby odpalić ciągnik musze pompowac ręczną pompką paliwo. Podczac prac na polu zdarzało że silnik się dławił mimo tego że kompletnie wyczyściłem układ paliwowy z zanieczyszczeń. Pod koniec jesieni zauwazyłem że silnik w ogóle nie chce startowac, jakby zapowietrzony... Pompowałem pompką ze 2min, nie chce palic nadal, zdobiłem tak że ja pompowałem pompką a brat kręcił rozrusznikiem, wtdy silnik wystartował z małym oporem. Czego to moze byc wina? Opłaca mi się jeszcze regenerować tą pompę, czy kupić gotową po regeneracja czy kompletnie nową. Poroszę o pomoc i porady ;]
    • Przez dwaa91
      Witam. mam prolem z wymianą pompy w ltz 55a. Czy trzeba ustawiać rozrząd po wymianie? Da się tego uniknąć? i jak ją w ogóle wyjąć? wystarczt rozkręcić wszystkie widoczne śruby czy trzeba rozkręcać to koło ze ślimakiem?
    • Przez promokator
      Witajcie, oddałem pompę wtryskową do regeneracji. Teraz ją montuję do ciągnika i co się okazuje.... obracam wałkiem pompy i nie widać paliwa na króćcach, odpowietrzyłem pompę (śrubka pomiędzy dwoma króćcami na górze sekcji) i paliwo się pokazało, ale tylko na pierwszym króćcu, na drugim sucho. I co teraz, czy tak długo pompować pompką ręczną i odpowietrzać sekcję, aż pojawi się paliwo na drugim króćcu? Czy ..... no właśnie, co?
       
      Pomocy....
    • Przez bronx
      Witam wie ktos moze jak ustawic pompe wtryskowa i zapłon w case jx 70?
×