Skocz do zawartości

John Deere 6230 + Unia Famarol 1,8Vd


danielhaker

Dziwnie jakoś... chłodno w kabinie, cicho, nie kurzy, jak tu prasować? 😆

  • Like 3

Rekomendowane komentarze

Śmiechem, żartem takie uczucie miałem jak się przesiadłem do 6330 z mf 4270. Jd cichszy w środku od masseya i musiałem sobie te małe okienko z prawej zostawiać otwarte bo w ciszy jakoś dziwnie było. Choć na mniejszym hałasie przewaga jd w kabinie nad mf się kończy. No ok może jeszcze więcej miejsca i ciut lepsze materiały ma jd.

Odnośnik do komentarza

Ee tam, najlepiej było jak się belowało osiemdziesiątką😅 kabina pootwierana a i tak grzało przez te wielkie szyby, ryk, kurz, plewy... Prawdziwe żniwa 😜

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

mam oba na podwórku jednym robiłem 12 lat to wiem co piszę. Więc sam się ogarnij bo widzę znowu zaczepki szukasz.

Jeśli chodzi o hałas jakość materiałów miejsce wygrywa jd reszta to jest z tyłu za mf em. Nie ma schowków i półek, kierunkowskaz trzeba włączać jakimś patykiem który sam nie wraca po wyprostowaniu kiery gdy w mf masz przełącznik jak w samochodzie który sam wyłącza kierunki. Mam roletę na przedniej szybie ogrzewanie w dachu daje nawiew na każdą szybę fajne jesienią nawet na tylną dmucha. Konsola zintegrowana z licznikiem w mf nie drży. Licznik na kierownicy w jd potrafi zadrżeć co generuje hałas. Rewers sama manetka w mf chodzi dużo fajniej jest regulacja czułości. To tak z grubsza. Niestety taki lajf jd nie zawsze najlepszy pisze to jako posiadacz obu.

edit Jeszcze dwie rzeczy. Gaz w podłodze. Nosz k jaki dureń to wymyślił. Nie dość, ze odsunięty w bok bardziej to jeszcze pedał chodzi tak, że w miarę wciskania pedał się przybliża do stopy co jest nie wygodne natomiast w mf jest pedał który porusza się tak jak stopa. Druga sprawa, otwieranie drzwi. Mf ma rurę w poprzek a w niej przycisk przy otwieraniu bierze się to ręką naciska pod spodem i drzwi otwarte w jd jest to mniej wygodne.

Edytowane przez hubertuss
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

mam oba na podwórku jednym robiłem 12 lat to wiem co piszę. Więc sam się ogarnij bo widzę znowu zaczepki szukasz.

Jeśli chodzi o hałas jakość materiałów miejsce wygrywa jd reszta to jest z tyłu za mf em. Nie ma schowków i półek, kierunkowskaz trzeba włączać jakimś patykiem który sam nie wraca po wyprostowaniu kiery gdy w mf masz przełącznik jak w samochodzie który sam wyłącza kierunki. Mam roletę na przedniej szybie ogrzewanie w dachu daje nawiew na każdą szybę fajne jesienią nawet na tylną dmucha. Konsola zintegrowana z licznikiem w mf nie drży. Licznik na kierownicy w jd potrafi zadrżeć co generuje hałas. Rewers sama manetka w mf chodzi dużo fajniej jest regulacja czułości. To tak z grubsza. Niestety taki lajf jd nie zawsze najlepszy pisze to jako posiadacz obu.

edit Jeszcze dwie rzeczy. Gaz w podłodze. Nosz k jaki dureń to wymyślił. Nie dość, ze odsunięty w bok bardziej to jeszcze pedał chodzi tak, że w miarę wciskania pedał się przybliża do stopy co jest nie wygodne natomiast w mf jest pedał który porusza się tak jak stopa. Druga sprawa, otwieranie drzwi. Mf ma rurę w poprzek a w niej przycisk przy otwieraniu bierze się to ręką naciska pod spodem i drzwi otwarte w jd jest to mniej wygodne.

Też mam oba, maseya od nowości jd 10 lat starszy. Spostrzeżenia dokładnie odwrotne od twoich...

Odnośnik do komentarza

Cichszy jest jd. Ale brakuje mu przynajmniej w moim porównaniu pewnych rzeczy które w marce premium nawet wersji konfort powinny być. Jak automatycznie wyłączany kierunkowskaz roleta czy choćby jakieś schowki czy półeczki na drobiazgi w kabinie. Mf 42xx też był bieda wersją na tle 62xx. Jak comfort na tle premium.

Odnośnik do komentarza

nie żeby coś ale roleta to w Reno w 1980 już była w kabinach tx, i nawiewy na szyby w tym tylną szybę hehe

Odnośnik do komentarza

Obudzisz się z letargu jak ujrzysz ogień.

Wiele ciągników, pras, kombajnów płonie od tego komfortu. Ja jak przesiadłem się z Bajzona do Claasa to podobnie- cicho, klima, jeszcze radio włączysz, gorzej jak coś pierdolnie:).

Odnośnik do komentarza

Co prawda to prawda. Ja co jakiś czas wychodzę z kabiny po wyrzuceniu belki i patrzę czy nic się nie dzieje, gdzie sięgnę to łapie za wałek przy łożysku, w tym roku raz złapałem i rękę oparzyłem, mało brakło i...🙁

Edytowane przez Sylwekx25
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jak masz łożyska dopatrzone to ognia nie zobaczysz. Ogień bierze się od jakiegoś zaniedbania obsługi. Ok przy silniku może jakiś wąż strzelić gdzieś kabelek dotyka i zwara pójdzie ale prasa to tylko obsługa i łożyska.

Odnośnik do komentarza

A jak dopatrzysz jak to praktycznie wszystkie kryte? luzu nie ma, nie grzeje się czyli ok tylko podczas kilkugodzinnej pracy nigdy niewiadomo które dostanie luzu i się rozsypie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jak się nie grzeje to się nie zapali. A w sekundę luzu nie dostanie i się nie zagrzeje. No chyba, ze z jakiegoś ryżu.

PS zawsze można kupić termometr na podczerwień czy na co tam on jest jak używają w warsztatach samochodowych i zamiast patrzyć co chwila wychodzić a i tak gorąca nie zobaczysz to można takie łożyska sprawdzić termometrem. A jak mówiłem w godzinę nawet się nie zatrze.

Edytowane przez hubertuss
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, hubertuss napisał:

Cichszy jest jd. Ale brakuje mu przynajmniej w moim porównaniu pewnych rzeczy które w marce premium nawet wersji konfort powinny być. Jak automatycznie wyłączany kierunkowskaz roleta czy choćby jakieś schowki czy półeczki na drobiazgi w kabinie. Mf 42xx też był bieda wersją na tle 62xx. Jak comfort na tle premium.

Co ty z tymi migaczami? Może zepsute masz? Mi normalnie odbija. Schowek mam pod dachem po prawej i po lewej pod szybą plus zagłębienia na kubek czy butelkę.

Tylko to premium nie wiem jak jest w bida edyszyn

Odnośnik do komentarza

Fajna fotka, taka klimatyczna :)

Też te same dość dziwne uczucie mi towarzyszyło podczas prasowania po przesiadce z Zetora na Renatę :D :)

Odnośnik do komentarza

U mnie też w prasie łożysko luzu nie dostanie, a tylko grzeje sie i w końcu potrafi stanąć. 2x tylko miałem luz. 1 jak stanęło łożysko i wałek wytarło troche, a 2 jak kulki wypadły🤭 Ale w 90% przypadków łożysko już daje znak, bo słychać jak piszczy przy dobijaniu

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v